Zwanger met een spiraaltje... HELP !!!

18-10-2010 23:28 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal,



Ik ben voor de tweede keer zwanger met een spiraaltje. De eerste keer (2006)was ik absoluut niet klaar voor een kindje en heb ik een abortus ondergaan. Hiervan heb ik heel veel spijt gehad.



Nu in 2010 ben ik weer zwanger ondanks het gebruik van een spiraaltje. Mijn relatie loopt niet erg lekker en ik maak me zorgen om wat ik dit kindje kan bieden. Toch wil ik het houden, dat zegt mijn gevoel heel duidelijk.



Nu maak ik me zorgen om het spiraaltje wat er nog zit, wordt het een gezonde zwangerschap??? Kunnen ze het veilig verwijderen zonder mijn kindje te beschadigen?



Heeft iemand hetzelfde meegemaakt en bemoedigende woorden voor mij?
Alle reacties Link kopieren
En al een beetje aan het idee gewend!?

Gefeliciteerd!

Succes met je zwangerschap en natuurlijk over 2 weken!
Alle reacties Link kopieren
Nog niet echt aan het idee gewend... erg onwerkelijk en ik houd er rekening mee dat het nog mis kan gaan bij het verwijderen van het spiraaltje.

Mijn gevoel geeft aan dat ik het moet houden, een abortus doe ik nooit weer, maar of ik hier klaar voor ben. Het komt wel erg onverwacht. De tijd zal het leren denk ik...
Alle reacties Link kopieren
Daarom zijn er ook 9 maanden, je kan aan het idee wennen en je voorbereiden. Het feit dat je gevoel aan geeft dat je het wilt houden, betekend dat je het echt wel klaar voor bent, alleen moet je verstand nog "even" mee.



Ik wil je eigenlijk nog 1 ding meegeven, ik was ook onverwacht zwanger met een spiraaltje, wilde er eerst niet aan, ik had er al 2 en het zou gevoelsmatig veelste kort op de jongste zijn. Ik raakte aan het idee gewend en was er uiteindelijk heel happy mee en toen ging het mis. In 2 maanden tijd moest ik dus mijn knop steeds om zetten. Eerst het ongeloof van het zwanger zijn, het accepteren, toen was dat gelukt, moest ik er weer afstand van doen, dit is echt een emotionele rollercoaster geweest en wens dit niemand toen!

Wat jij met deze info moet weet ik eigenlijk niet, maar wilde het je toch meegeven......
Alle reacties Link kopieren
Ik ben vorig jaar ook zwanger geraakt ondanks de Mirena.

Toen ik het ontdekte meteen spiraaltje laten verwijderen,maar helaas heeft de zwangerschap niet doorgezet (missed abortion).Heel bemoedigend is dit dus niet voor je, sorry.

De missed abortion had niks te maken met het verwijderen van de Mirena werd mij gezegd.



Ik heb ongeveer hetzelfde meegemaakt als gupsie. maar in dit geval was het mijn man die eigenlijk helemaal geen kindje meer wilde. We hebben er al 2.

Maar net als bij gupsie..eerst ongeloof, shock, hoe je het noemen wil, dat acceptatie (bij mij vooral blijdschap, want ik wil(de) wel erg graag een derde..en dan ineens blijkt het vruchtje niet meer in leven. Nu, een jaar later, kan ik er pas met droge ogen aan terugdenken.



Gefeliciteerd met je zwangerschap!
Alle reacties Link kopieren
Freebird74 schreef:
20-10-2010 20:45
Nog niet echt aan het idee gewend... erg onwerkelijk en ik houd er rekening mee dat het nog mis kan gaan bij het verwijderen van het spiraaltje.

Mijn gevoel geeft aan dat ik het moet houden, een abortus doe ik nooit weer, maar of ik hier klaar voor ben. Het komt wel erg onverwacht. De tijd zal het leren denk ik...
Hoe is dit verhaal afgelopen? Ben daar benieuwd naar...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven