Zwanger na miskraam

21-08-2010 22:02 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteravond positief getest.

5 maanden nadat ik een miskraam heb gehad. Ben er natuurlijk ontzettend blij mee maar tegelijkertijd vind ik het zoooo eng!

Het is mijn 2e zwangerschap en dit wordt hoop ik mijn 1e kindje. Hoop zo dat alles goed gaat dit keer.

Weet ook eigenlijk niet wat ik met dit topic wil, alleen even mijn hart luchten denk ik.
Gefeliciteerd! Ik kan me voorstellen dat je nog niet echt durft te juichen, maar je moet je maar bedenken dat het merendeel van de zwangerschappen wèl goed gaat, dus blijf positief!

Misschien kun je je vk of gyn vragen of je al wat eerder voor een echo mag komen? Ik duim voor een goede zwangerschap!
Gefeliciteerd!!!

Kan snappen hoor dat je bang bent, maar blijf erin geloven en luister naar je lichaam.

Ik heb zelf ook 2 miskramen gehad ( 2 in 1 jaar) maar nu 3 bloedjes van kinderen.

Ik wens je heel veel sterkte de komende weken en probeer er toch van te genieten.

Je kan trouwens met 5 weken al een inwendige echo krijgen waarop een heel lief en klein hartje klopt, misschien een idee om het toch te vragen aan een gyn?

sterkte en een dikke knuffel
Proficiat! Natuurlijk heb je nu angst, maar positief blijven en idd vragen of je wat eerder een eerste echo mag. Ik wens je iig een hele goede zwangerschap!
Gefeliciteerd, MooiRood. Ik herken je gemengde gevoelens wel een beetje, toen ik 6 maanden na mijn miskraam zwanger werd was ik best blij dat ik met 8 weken al een echo mocht. Ik had al een zoon, dus toen ik mijn miskraam had heb ik ook contact met mijn verloskundige gehad en die gaf aan dat ik eerder een echo mocht om de onzekerheid weg te nemen.
Ehhh zal ik de bitterballen vast in het vet gooien voor bij de mosterd?
Dank voor jullie lieve reacties! Ik ga het denk ik wel voorstellen ja, een vroege echo. Mijn verloskundige was bij de 1e keer ook heel erg behulpzaam en belde later ook nog op om te vragen hoe het met me ging.

Ik hoop dat ze hier aan mee willen werken, ik heb buiten 1 miskraam verder geen medisch verleden oid dus ben benieuwd of ze dat dan wel doen.

Maar ga het iig vragen!
Hoi Moorood,

Wat een herkenning. Ik heb vandaag positief getest na een miskraam 9 weken geleden. Heel erg blij dat ik zo snel weer zwanger ben, maar ook zo onzeker.

Na mijn miskraam heeft de verloskundige aan gegeven dat ik een echo mag vragen rond de 7e week zodat ze mss iets van de onzekerheid kan wegnemen.

Gefeliciteerd met je zwangerschap!!
Mooirood, ik denk dat ze daar vast wel aan mee wil werken hoor. Bel ze maandag gelijk maar even, dan ben je misschien al wat geruster. En ik hoop dat je echo goed is en je dan alvast een beetje kunt gaan genieten!
Oh, 3ekindje wat goed! En snel! Jij ook gefeliciteerd. Fijn dat je een vroege echo krijgt hoor, ik hoop dat bij jou ook alles goed blijft gaan deze keer.
quote:MooiRood schreef op 21 augustus 2010 @ 22:31:

Dank voor jullie lieve reacties! Ik ga het denk ik wel voorstellen ja, een vroege echo. Mijn verloskundige was bij de 1e keer ook heel erg behulpzaam en belde later ook nog op om te vragen hoe het met me ging.

Ik hoop dat ze hier aan mee willen werken, ik heb buiten 1 miskraam verder geen medisch verleden oid dus ben benieuwd of ze dat dan wel doen.

Maar ga het iig vragen!

Vragen staat vrij, toch?

Ik had verder ook geen medisch verleden, het zal er net aan liggen hoe je verloskundige hierover denkt. Maar aan de andere reacties hier te zien gebeurt het best vaak, zo'n vroege echo. In ieder geval hoop ik voor je op een fijne zwangerschap!
Gefeliciteerd met je zwangerschap! Kan me je onzekerheid voorstellen hoor.

Ik heb zelf 3 maanden geleden een miskraam gehad bij 11 weken. Mijn verloskundige zei toen zelf al: als je weer positief test, gelijk bellen, dan krijg je al vroeg en wat vaker een echo om je gerust te stellen. Dus bellen maandag!

Ik heb helaas nog niet positief getest, maar hoop dat dat snel zal gebeuren.

Geniet van je zwangerschap!
kan me je gevoel heel goed voorstellen, heb vorig jaar nov een miskraam gehad en in januari weer positief getest, mocht toen voor een echo komen met 9 weken heb toen echt wel in spanning gezeten, gelukkig was alles goed inmiddels 35 weken zwanger. Probeer er aan te denken dat de kans heel groot is dat het nu gewoon goed gaat! en elke vk wil wel mee werken aan een vroege echo, zou dan bij 7 weken ofzo vragen dan kun je al wat meer zien. Geniet van je zwangerschap.

Ik had ook veel spanning, maar na die echo was al een deel weg en na de 12 w echo ook. Het blijft natuurlijk altijd spannend!
Proficiat met je zwangerschap!!!

Ik heb in februari een missed abortion gehad met een curettage. Had er toen ook een naar voorgevoel bij.

4 maanden later (juli) testte ik ook weer positief! Ik durfde niet te testen, vond het zo eng en alles kwam weer heel dichtbij, had het net "losgelaten". Ik heb de gyn. gebeld, waarbij ik ook onder controle was in februari en kon al eerder een afspraak maken voor een echo. Die heb ik gehad met 6 weken, en het hartje klopte al.

De onzekerheid en de spanning blijft toch, maar luister vooral naar je eigen gevoel! Nu heb ik er een goed gevoel bij!!

Veel succes en geniet ervan!
oh en de dagen kruipen nu voorbij voor je! sterkte met wachten, heb je al gebeld voor een vroege echo? het neemt best wat zorgen weg als die goed is met een kloppend hartje. de onzekerheid moet langzaam slijten.

de 2e keer gaat vaak goed, ik geloof dat 10% (vanaf de start) van de zwangerschappen eindigt in een miskraam en 2% (vanaf de start) krijgt er 2 achter elkaar.

hier ook hetzelfde, de 2e keer voelde goed/beter en ging ook goed.
Hallo!

Hier hetzelfde. Heb ook vrijdagavond positief getest (YES!!!!) maar heb 4 maanden geleden ook een miskraam gehad! Ben nu ook bijhoorlijk onzeker of het deze keer wel allemaal goed gaat. Heb vanmorgen de verloskundige gebeld en ik mag 16 september al komen voor een echo!

Gewoon bellen dus!

Succes
LLaura gefeliciteerd!

Das al mooi snel dat je dan al een echo hebt.

Ik heb zojuist een mail gestuurd voor een afspraak en met een beetje geluk bellen ze vandaag nog terug. Ben benieuwd of ik al zo vroeg een echo krijg.

De onzekerheid heb ik ook, bij een beetje buikpijn dan twijfel ik al.
Fijn, al die reacties!

Llaura, wat goed dat je ook weer zwanger bent. En dat je zo snel terecht kan voor een echo!

Ik ga morgen bellen, voel me alleen een beetje bezwaard omdat ik nog heel pril ben. Heb een korte cyclus en ben morgen pas precies 4 weken. Dus is miss. wel een beetje snel om te bellen.

Phoehee, jij bent geloof ik pas bevallen toch? (dacht ik van de week ergens te lezen?)

Troela, hoop dat je ook snel positief test!

Lizzy, super, nog 5 weken en dan kun je je kindje vasthouden!

Nimmie, dat is het probleem een beetje. Ik heb dubbele gevoelens. Soms voel ik veel, soms niks. Dan denk ik, het zal wel niet goed zijn als ik niks voel. Ik maak mezelf een beetje gek zoals je begrijpt Fijn dat je weer zwanger bent na je miskraam!

3e kindje, heb je al iets gehoord? Krijg je een vroege echo?

Liefs MR
Ik herken je gevoelens en twijfels, heb ik ook! Maar afwachten is t enige wat je kunt doen! Gewoon een afspraak maken, toen ik weer voor een echo ging dacht ik verder te zijn, was dus niet zo, maar wel al wat geruster dat er een hartje klopte.

En phoehee heeft gelijk, een tweede miskraam hoeft niet zo te zijn! Maar onbezorgd zal het niet meer zijn!
Gefeliciteerd meis!

Succes met die eerste spannende weken.
Goedemorgen!

Allereerst bedankt voor de felicitaties, dan wordt het wel heel echt hè?! Spannend!!!!

En mooi rood al gebeld? En 3e kindje al bericht terug?

Kennen jullie het ook dat je dan even geen pijn meer hebt aan je borsten dat je je meteen druk maakt of alles nog wel goed is en wanneer je dan weer pijn hebt denkt oh nee stop ajb!!! hahaha! Met misselijkheid idem dito. Weet niet hoe het met jullie kwaaltjes is, maar ik heb volgens mij alles tegelijk gekregen, lekker!

Succes allemaal
Hey,

Vanmorgen ben ik terug gebeld en heb nu 14 sept. een echo. Volgens onze berekeningen ben ik dan ruim 7 weken zwanger en hopen ze dat ze me blij kunnen gaan maken.

@llaura: ik kan me nog steeds niet voorstellen dat ik alweer zwanger ben. De miskraam is nog maar zo kort geleden. Heb vanmorgen test nr 3 gedaan erg he? Heb ook helemaal geen klachten. Niet misselijk, geen zere borsten, alleen een heel klein beetje moe. De gyn. zei tijdens de nacontrole zodra je ongesteld bent geweest is het hcg echt uit je lichaam en weet ook wel dat de test niet liegt maar toch.

Dan ben jij 29 april uitgerekend??
@ 3e kindje; ik geloof het ook nog helemaal niet hoewel ik net hier op werk in tranen ben uitgebarsten om niks, hmm! Ik heb dus wel alle kwaaltjes, maar ben gewoon een beetje bang om er te veel in te geloven denk ik.

Ik ben ( volgens internet) 28 april uitgerekent. Vriendlief zei al gekscherend dat wanneer ons kindje op 30 april wordt geboren koninginnedag nooit meer hetzelfde zou zijn!

Fijn trouwens dat je ook zo snel kan langs komen voor een echo!
Goed nieuws, ik mag met 7 weken een echo. Was idd geen probleem en ze willen me graag geruststellen. Gelukkig maar.

Nu nog maar een paar weekjes wachten dus,

3ekindje, goed dat je ook eerder mag!
Hoi,

Ik hoop voor je dat het goed gaat komen!

Ik heb zelf 31-07 en 01-08 een mikraam gehad na 5 weken, nu dacht ik van de week al steeds dat ik weer alles heel goed rook en beetje misselijk, dus eigenlijk een test gedaan om zeker te weten dat het tussen mijn oren zat, maar de test was positief!

Ben wel bang dat het nu weer misgaat, maar de gyn heeft gezegd dat ik nu na 6 weken mag bellen voor een echo in week 8. Spannend allemaal en ik ben nu een stuk onzekerder...

Groetjes

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven