zwanger worden 2009 deel 3!!!!!!!

17-02-2009 13:39 2058 berichten
Alle reacties Link kopieren
welkom meiden,

zoals jullie zien een nieuw topic, nieuwe

ronde nieuwe kansen !!!

meld je hier aan en ik zet je in de lijst...

WE GAAN ER VOOR, en hopen op een vruchtbaar topic

groetjes Anoniempje

nicknameleeftijdperkindjeNOD/VLKanoniempje2121juli 20081 vlk 13/05Miertje30oktober 2008125/04lily7929januari 20093 GN 20/05 schapekop30november 20081 Londen25april 20091 zon_2729juni/juli 20091???arucamba27september 2008110-04Renza29september 20081 vlk 06/06 stefanie24augustus 20091....barbientje27oktober 2008111/03Nero2616 februari 20091 jwvb32december 2008107/05katalinova28februari 2009124-05conscienza29februari 2009105-05soeze29januari 20091 27/05 vlknata19mei 2008106/04karan26mei 20091eva26april 20091 vlk 13/05 Lillith34december 20084 vlk 07/05 joy30februari 2009115/06gorgi34maart 2009 IVF1 vlk 14/05Ittje25december 20081 vlk 19-03natascha23????1 03/04
quote:Lilith75 schreef op 29 april 2009 @ 11:05:

Oh en Kran wat het creche geld betreft dat wordt voor het grootste gededelte door de belasting vergoedt hoor..of bedoelde hij dat niet?

En als hij bedeolde hoe gaan we baby bekostigen?

Nee, hij bedoelde echt de creche. Hij zei letterlijk: 3 dagen creche kost netto 800 euro.

Het is áltijd weer geld bij hem! Komt ook allemaal weer doordat ie zo is opgevoed. Geld moet opgepot worden. En je hebt altijd een bak spaargeld nodig op je bankrekening. En als je daar iets van gebruikt, moet het onmiddelijk weer worden aangevuld. Je weet maar nooit.

Hij was laatst helemaal in paniek omdat ie zijn studieschuld (18.000 e) bijna in een keer had afgelost. Want nu had ie helemaal niets meer op zijn bankrekening. Dan denk ik: als je 20.000 op de bankrekening hebt staan, en je betaalt je hele schuld af, dan heb je nog 2.000 over. Maar nee... Hij heeft het zo gedaan dat ie nog 5.000 studieschuld over heeft. En dus nog een smak geld op de bank. En dat vind ie dan zo weinig dat ie er van in de stress schiet.

Voor mij zijn dat bedragen die nooit op mijn bank hebben gestaan!

En geld is bij ons echt niet het probleem hoor! We krijgen genoeg binnen, en natuurlijk zal het ons geld gaan kosten! Maar mij kan dat niet schelen, alleen mijn vriend ziet alleen maar nadelen, al ontkent ie dat.

Ik denk ook wel dat ik er door een roze bril naar kijk. Ik zie alleen maar het leuke, zo'n lief klein hummeltje waar we voormoeten zorgen. Hij ziet alles er omheen. Dat ie geen slaap meer heeft en wel een drukke baan.

Dat ik een eigen bedrijfje aan het opzetten ben en dat niet snel genoeg gaat naar zijn zin.

Hij zei zelfs gisteren dat het al zou schelen als ik hem zou beloven daar 100% mee aan de slag te gaan!

Eigenlijk vind hij dat ik dat nu moet doen, dan moet zorgen dat het in een jaar tijd goed gaat lopen zodat ik mijn baan kan opzeggen, zodat ik dan zwanger kan worden en hij kan blijven werken en ik om mijn eigen zaak heen voor het kind kan zorgen.

Idioot als je het mij vraagt!!!
quote:Karan schreef op 29 april 2009 @ 11:05:

[...]

Misschien wel...

Maarja, dan nog slik ik overmorgen mijn laatste pil.

Ik had me er zo op verheugd....... Nu zie ik er alleen maar tegenop. Omdat ik denk dat het er op neer gaat komen dat ik gewoon weer nieuwe pillen moet gaan halen....Misschien moet jij aangeven dat na dit alles je de pil niet meer gebruikt. Dan ligt de verantwoording nu bij hem en regelt hij condooms.....
@Maris: Ik had vorige maand een cyclus van 39 dagen, terwijl die ervoor 31 dagen was. Lily heeft nu inderdaad ook zo'n rampcyclus. Was jij trouwens niet meer aan de pil dan?

Ik heb ook verhalen op internet gelezen over meiden die opeens een cylcus van 60 dagen er tussen hadden. Zolang de test negatief is, zou ik rustig blijven ademen. Ik weet uit de ervaring van vorige maand dat je jezelf gek kan maken..... Kies voor jezelf een datum, wanneer je weer mag testen (3 dagen of 5 dagen verder ofzo) en probeer je daar ook aan te houden, anders kost het je alleen maar geld aan testen.

@Karan: Jouw vriend is duidelijk er nog niet klaar voor. Het ene moment gaat ie mee in de droom dat het wel leuk zou zijn, zo'n kleintje. Maar het volgende moment breekt het angstzweet hem uit. Ik moet zeggen, mijn vriend zou 3 jaar geleden er ook nog niet klaar voor zijn geweest. Ik was er wel al klaar voor. We hebben altijd gezegd dat we de hypotheek voor een aantal jaar vast wilde hebben, voor we er aan zouden beginnen. Toen we een nieuwe hypotheek hadden aangevraagd, zei hij opeens dat hij er ook wel klaar voor was. Ik was stomverbaasd dat hij dat zei. Ik had die ommezwaai niet verwacht. Hij wilde eigenlijk wachten tot de hypotheek rond was, maar groenlicht was voor mij ook echt groenlicht. Die twee maanden maakte ook niet meer uit vond ik. Volgende week vrijdag sluiten we over.

Voor jou een vraag: wil je echt aan een kind beginnen met een man die er niet klaar voor is? Ik zou zeggen, stop met de pil en haal condooms. Vertel hem hoe het ervoor staat en laat hem het moment bepalen dat hij er klaar voor is. dat betekend dan ook dat je hem niet meer moet pushen en dat je moet accepteren dat het misschien nog wel een jaartje duurt.

Ik begrijp dat het je verdrietig maakt, maar een kindje maken doe je nu eenmaal niet alleen. Sterkte!
Tjee Karan wat een gedoe...nu je dit zo opschrijft kijk ik ook een tikkie anders tegen het gebeuren aan...naar hem dan..en tja ik wil niet lullig doen maar poeh wat een toestand....jij kijkt niet per definitie met een roze bril naar het geheel vind ik hij kijkt met een zwarte bril naar het geheel..als hij zo'n op de penny zit mijn god zeg...ja kijk geld is goed leuk en vooral makkelijk maar zoals hij er mee omgaat is wel heel mieren n..kerig sorry hoor.

En denk eens heel goed na kijk je kan het baby gebeuren nog langer uitstellen maar daarmee heb je zijn geld bezwaren niet uit de weg geruimd....maar met deze man aan een baby beginnen die op elke slak zout legt tjonge hij krijgt een rol beroerte als je zwanger bent en jullie gaan baby kamer shoppen...laat staan een complete wagen enz......dan is hij zo door zijn spaargeld heen....wat zeg ik? dan heeft hij geen spaargeld meer!!!

En wees eerlijk als hij dat er niet voor over heeft....lieve Karan...en dat gevoel proef ik uit je bovenstaande bericht je bent niet alleen boos verdrietig maar heel erg teleurgesteld en zeg me als ik het mis heb..maar je vindt hem een egoist....en als je dat vindt dan heb je nog gelijk ook....sorry dat ik er zo diep op in ga en zeg het me als je dat niet prettig vindt verder zal het een schat zijn ook dat geloof ik maar een kind krijgen met iemand is hoe dan ook voor de rest van je leven!!!

En baby's breken eerder een relatie dan dat ze de boel lijmen!!

Sterkte meissie..
Lilith wat je zegt, dat klopt helemaal.

En misschien ben ik daar ook nog wel het bangste voor...
Maak je punt Karan naar hem toe nu doe jij steeds wat hij wil....ik zeg niet stop met deze man maar jij hebt een kinder wens en hij mag dat niet blokkeren..maar dat doet hij duidelijk wel en als ik het goed heb begrepen al een paar jaar!...wil hij geen kinderen dan maakt hij je ongelukkig....maar met " je een worst voor houden "doet hij dat ook.

En even een hypothese als hij je vast houdt door steeds ja te zeggen en nee te doen tikken de jaren door heeft hij jouw nog steeds en zit jij straks met verschrompelde eierstokken....dit is even heel kort door de bocht maar dat snap je wel he?

Je hebt nu ondertussen al een hoop in je relatie geinvesteerd..zie dat niet als nutteloos maar bedenk wel wat je wilt het is ook jouw leven...en misschien trekt hij bij...maar maak wel een punt naar hem toe...geen harde sancties maar geef duidelijk aan hoe en wat probeer niet te huilen want denk dat hij daar te pragmatisch voor is hij heeft daar geen boodschap aan...neem net als hij een zakelijke kordate houding aan....hou je emoties voor je benader hem zoals hij jouw benadert....sla een andere weg in .....
Jeetje Karan, wat een verhaal en wat krijg je een goede adviezen van de meiden! Ik sluit me helemaal aan!

En meiden, ik ben ongesteld geworden!

Die kalenders op internet kloppen van geen kant. Ik ga het vanaf nu lekker bij mijn oude agendaatje houden.
Dank je Lilith...

Ik ben net even de deur uitgeweest richting de stort, en onderweg daar naartoe spookte het natuurlijk ook door mijn hoofd.

Hij is de man met wie ik oud wil worden, dat staat vast. Maar als dat betekent om oud te worden zonder kinderen, dan is hij dat zeker niet. En dat weet hij ook...

Eigenlijk wil ik eerst horen wat hij er over te zeggen heeft. Ik vind dat hij gewoon eerlijk tegen mij moet zijn. Dat doet dan misschien pijn, maar dit doet me nog veel meer pijn denk ik. Ik weet niet of ik samen wil zijn met iemand die me aan het lijntje houdt...

En ik word er zo bang van als ik dat denk... Dat zou kunnen betekenen dat mijn relatie klapt op kinderen krijgen. En dat is ook hetgene waar ik altijd bang voor ben geweest.

Hij heeft me gisteren wel verzekerd dat het echt niet allemaal ineens van de baan is, maar dat hij gewoon even orde in zijn hoofd moet krijgen en dat het dan allemaal geen probleem is.

Maar ik heb het idee dat wat hij vanavond ook zal zeggen, ik hem toch niet meer geloof. En wat is er nog over van een relatie als je je partner niet meer kan geloven...

Ik ben boos, verdrietig en bang...

Waarom is het leven nou toch niet makkelijker?
@karan: misschien is het inderdaad verstandig eens een goed en eerlijk gesprek met elkaar te hebben, en allebei jullie verwachtingen uit te spreken. Misschien is hij wel heel erg bang voor het onzekere in de toekomst en voelt hij zich gepusht door jou en durft hij daarom niet eerlijk te zijn? Anyway, communicatie is nog steeds het allerbelangrijkste en jullie moeten hier samen uit zien te komen omdat je met hem oud wilt worden zoals je al zei.

@Maris: wat fijn dat je ongesteld bent geworden!

@Renza: bedankt voor je felicitatie! Mij verbaast het ook zo snel hoor haha!

Maak me nu weer ietsje zorgen, want gisteren en eergisteren had ik last van lichte steekjes in mijn onderbuik (wat normaal is bij vijf weken), maar nu voel ik niks meer... En ben dus bang dat het gelijk mis is... Ik word echt gek van die continu onzekerheid!!!
Oh Karan meid Sterkte zeg! Ik weet even niet wat te zeggen, ik heb zelf niet in zo'n situatie gezeten dus echt goede raad kan ik niet geven. Ik ga mee met de meiden hierboven.. Sterkte! Ik hoop dat jullie er samen uitkomen. En dat ene heb k ook wel, ik zie mezelf wel oud worden met mijn vriend, maar als dat betekent zonder kinderen, dan niet.. Ik wil kinderen en ik blijf daarbij.. Maar dat je vriend zo reageert is natuurlijk niet leuk voor je! Ik hoop dat jullie een fijn gesprek kunnen hebben samen en er samen goed uitkomen!

Maris, we horen een tijdje niet van je en dan kom je met zo'n nieuws Hehe ik hoop dat je gauw uitsluitsel krijgt, want zo zonder zekerheid zitten is ook lastig..
Karan "ieder huisje heeft zijn kruisje"....het leven is nou eenmaal zo...en wat Nero ook al zegt praten!!!

Je zegt dat altijd bang geweest bent dat je relatie klap op kinderen krijgen.....luister naar je gevoel hoe hard het ook is dat gene wat je gevoel je ook zegt.

Ik hoop dat jullie er uit zullen komen en dat "het "wat het ook wordt er nooit tussen zal staan ..ik bedoel als hij "jouw je zin geeft"en het zit even tegen dat hij geen dingen gaat roepen..:"ik heb het je toch gezegd!!"..of als blijkt dat jij er als baby er is het even zwaar hebt en dat gaat elke moeder krijgen hij er wel voor je zal zijn en niet roept:"ik heb het je toch gezegd!"..

Nogmaals praat denk na volg je gevoel.....

xx

Nero hahahaa wat herkenbaar ik heb ook steeds van alles en als het er dan even niet is denk je..hmmm zit alles nog wel goed?

Ano ik heb 7 mei een echo wil die in de lijst zetten?

Maris ik heb altijd mijn agenda aangehouden ....gewoon lekker gaan doen...en op naar de volgende ronde!!!
Hoi Nero,

ik zou me geen zorgen maken,die verschijnselen wisselen steeds af.

ik weet wat je bedoelt met de onzekerheid,maar mijn ervaring is dat elke dag verschillend is.

Succes
@Renza&Lilith: bedankt, het klinkt misschien hysterisch maar ik ben op dit moment zo ontzettend alert op mijn lichaam. Bij alles wat ik voel denk ik: oh jee, is dit wel goed... Best vermoeiend hahaha! Fijn dat jullie mijn onzekerheid herkennen.
Relax Nero! Op dit moment kan je volgens mij niet continu wat voelen.

Ik heb net eindelijk mijn vriend aan de telefoon gehad. Die schrok zich een ongeluk (?!) dat ik zo verdrietig was. Was een lang gesprek en op een gegeven moment liep ik natuurlijk half jankend door de supermarkt... (altijd handig moment om te bellen natuurlijk...)

Maar goed, vriend heeft me ervan verzekerd dat hij echt wel kinderen wil. Maar waar hij het benauwd van krijgt is dat we er nog niet echt over gepraat hebben. Over wat er gebeurt als ik zwanger blijk te zijn en het kindje blijkt niet gezond. Wat doen we dan? En over hoe ons leven eruit gaat zien als we een kindje hebben. Ga ik dan nog steeds 1,5 uur enkele reis naar mijn werk, met een werkdag van minstens 9 uur? En hij met werk? En hij heeft een jaarcontract en is als de dood dat dat in september niet verlengd wordt. Heb hem wel uitgelegd dat het allemaal wel vanzelf komt, en dat als hij vanwege dat jaarcontract dingen uit wil stellen, hij dan wel bezig kan blijven met uitstellen omdat het anders nooit goed uitkomt.

Die opmerking over zwangerschapsverlof heeft ie toegegeven dat dat echt niet kon en zo denkt hij er helemaal niet over. Hij wil gewoon meer praten en dingen op een rijtje hebben zodat we dat niet hoeven te doen tijdens een evenutele zwangerschap omdat ie vind dat we dan alleen maar moeten genieten, 9 maanden lang.

Dat ik vond dat ie me aan het lijntje hield vond ie echt heel erg, daar was ie helemaal stil van. Zo zag hij het niet en hij stelde het niet uit, en nou ja, hij kon zichzelf ook wel voor zijn kop slaan dat ie het zo lang had laten liggen.

Anyway... Ik ben er nog niet helemaal hoe het zit, maar in ieder geval geeft het wel een beetje rust. Hij heeft meerdere keren gezegd dat ie echt wel graag een kindje wil, en dat ik ook gewoon nu stop met de pil, maar dat ie alles om dat kindje heen op een rijtje wil hebben.

Ik snap t nog niet helemaal, maar de paniek is in ieder geval weg. En ik kan weer een beetje helder denken...

Wat vinden jullie?
He Karan,

Het klinkt als een heel goed gesprek. En ik kan me nu ook wat beter inleven in je vriend. Waar hij zich zorgen over maakt, zijn inderdaad redelijk essentiële dingen (baan van jullie beiden, wat doe je als jullie kindje niet gezond blijkt) waar je van tevoren ook over na kan denken. Dus zoals ik al eerder zei: ga een open en eerlijk gesprek met elkaar aan waarin je dit soort dingen bespreekt. Wellicht voelt hij zich daarna wat minder benauwd.

Nu moet ik zeggen dat mijn vriend en ik ook lang niet over alles uitgebreid gepraat hebben. Zo heb ik geen idee wat we gaan doen als het kindje ongezond blijkt, dit bespreken we dan wel mocht het (alsjeblieft niet!!!) zo zijn. Maargoed, iedereen is daar weer anders in.

En hahaha, ik weet dat ik moet relaxen maar het is best frustrerend dat je niet zeker weet of alles goed zit en daar nog minstens 5 weken op moet wachten... Maargoed, ik probeer geduld te hebben!

Ben iig blij dat je je weer wat beter voelt, communicatie is echt het toverwoord in relaties!
Karan....dit klinkt al een stuk redelijker van hem!!!!

Ben blij te lezen dat hij je in elk geval een beter gevoel gegeven heeft!

Tja en zelfs met een prenatale screening in week 12 van je zwangerschap en na een vlokken test oid weet je ook niet 100% zeker of je kindje gezond is ....je vlk kan je daar alles over vertellen ik krijg 7 mei een echo en zie ergens in november wel hoe en wat wij willen geen screening want dan? tegen de 20e week moet je dan al dan niet de beslissing nemen om de zwangerschap te onderbreken geen haar op mijn hoofd die daar aan denkt.....en ik ben niet naief of wat dan ook als dit kindje down heeft so be it natuurlijk hoop je op een gezonde baby.....maar ja zo kun je op elke weg wel een beer zien.

Mijn baan is ook onzeker kan ik er na aug blijven? of ben ik er weg?

Het bedrijf waar mijn vriend werkt (familie bedrijf) stopt er zo goed als zeker mee dit jaar...dus tja ik vlieg hier ook met regelmaat tegen het plafond aan van de stress....en dan heb ik het nog maar niet over het feit dat we voorlopig niet in aanmerking komen voor een grotere woning.....ik bedoel maar...daarom snap ik de "zorgen"van de vriend van Karan niet zo....jullie sitiuatie staat er een stuk gunstiger voor.....maar ja ik zie wel ik weet uit ervaring dat dit kleintje wel groot wordt en niks te kort zal komen ik vind wel weer een baan mocht ik geen verlenging krijgen en dat ruimere huis komt er ook wel...

Whahahaha en spaargeld? huh wat is dat?

De enige hier in huis met spaargeld zijn mijn kinderen!

Ik hoop alleen wel heel erg dat ik de 7e mei 1 hartje zie want als het er 2 zijn dan ...dan heeft Lilith pas echt een probleem!!!

Ach en zelfs dan komt tijd komt raad whahahaha kan ik de stadsbus afhuren voor een dagje pretpark...
Wat heb jij een geweldige instelling Lilith, houden zo!
Ach Nero geloof me echt ik sta af en toe echt krom van de stress hoor....en zie ik alles duister...het gras is groener bij de buren...achter de wolken schijnt geen zon na regen komt ....nog meer regen....enz....

maar de ervaring heeft me na veel vallen en op staan geleerd dat je op sommige dingen nu eenmaal geen invloed hebt....ook al wil Lilith alles in de hand hebben...en zij nog steeds veel valt....staat zij toch weer op met opgeheven hoofd de wereld te trotseren....weliswaar met kapot gevallen knieeen maar hé we staan weer...alleen voorlopig niet op higher than high heels...maar ook dat komt wel weer
Nero: gefeliciteerd!!!!!! Wow, dat gaat goed hier.

Even een paar antwoorden geven op de vraag van Anoniempje:

Ik ben nu in mijn 5e week. Ik voel me zwanger. Elke ochtend heb ik wat buikpijn en een gespannen buik. Ik heb in de ochtend niet zoveel trek in eten. Verder als ik ga slapen dan kan ik moeilijk op mijn buik slapen (nu al), omdat die zo gespannen is.

Groetjes,

Gorgi
Als je moet wachten met een kindje, tot alles perfect is, dan komt er nooit een kindje. 2000 euro spaargeld, hmmm nog nooit gehad. De afgelopen 9 jaar hebben we alleen maar schulden gehad, spaargeld wat is dat? De laatste schuld nemen we mee in de nieuwe hypotheek, dus misschien dat ik eind 2009 eindelijk spaargeld ga hebben. Alhoewel als ik zwanger mag raken dan gaat dat meteen weer op :-)

Nee wij leven al jaren met zijn tweeen van de liefde en dat zou als het moest met zijn drieen ook best lukken. Je kan alles zo duur maken als je wilt. Mijn vriendin d'r dochter is nu 6 maanden, dus als onze babs opschiet met ontstaan, kan ik heel veel van haar gebruiken. Het kamertje komt straks gewoon van marktplaats, want ik ga echt geen 1000 euro uitgeven voor het kamertje. Wees eerlijk heriner je zelf je babykamer nog? Het moet natuurlijk wel goed zijn, maar splinternieuw is nergens voor nodig...
Joy en zo is het maar net.....ik heb dan geen schulden maar straks met 4 kinderen is het geen vetpot...maar gezellig dat we het gaan hebben...gelukkig zijn mijn kinderen geen verwende monsters ....mijn oudste heeft wel heel veel gehad toen hij alleen was....maar gelukkig zijn ze nog blij met een ijsje in de stad of een stickerboekje kleurboek verassings ei..oid....dagej speeltuin vinden ze leuk..des te groter is de verassing als het een pretpark/dierentuin is....

Ik had alles al weggedaan na de 3e en veel staat bij mijn ex...deze kleine gaat ook in een 2e hands wagen.....heb er 1 op de kop getikt een Mutsy Urban rider...helemaal compleet zgan..met een maxicosi voor ¤100,=....mijn vorige 3 hadden alles nieuw.....dat is ook leuk..maar dat zit er nu niet in..wat het echt niet minder leuk maakt hoor!!!

Krijg van een vriendin een box en nog wat spullen....nee hoor hoe dan ook het komt wel groot....en met liefde kom je een heel eind whoehahahaha nu lijk ik wel van de EO...hahahaha en de 4e op komst en alles over de liefde....zieltjes winnen.....

Nou meiden wij gaan ouderwets pinda's doppen en ganzenborden......
*ik breek even in*

Hoi Anoniempje: Ik las dat je een echo hebt gehad en dat het hartje klopt. Ben zo blij voor je meid! Geniet er van!!

@All: Gefeliciteerd voor alle meiden die zwanger zijn, gaat goed op dit forum. Bij ons staat het even stil. 2 meiden, waaronder ik, helaas een miskraam.

*Ben weer weg*
Hey mariska,

Volgens mij heb ik jou ook ergens eerder gezien??

Wat erg van je miskraam!

Waar schrijf jij mee?
Nero: ik ben ook nog steeds heel erg alert op alles wat er gebeurt in m'n lijf hoor. Hoort er ook wel een beetje bij denk ik.Maar af en toe wel om gek van te worden ja.hahaha

Zou blij zijn als ik woensdag de echo heb! Kijk er zo naar uit.

Gewoon eens ff zien...is het nou echt allemaal??

de hoogste tijd om te gaan slapen,truste
Goedemorgen allemaal!

Hebben jullie nog wilde plannen op deze koninginedag? Ik ben gisteren even uit geweest met de koninginnenacht, maar het voelde toch raar. Sowieso kan je natuurlijk geen lekker wijntje drinken, maar het is ook vreemd tussen al die feestende mensen in te staan met het idee dat er iets in je groeit. Gisteren kwam mijn vriend trouwens thuis met een heel klein mutsje en slofjes: had hij gekocht omdat hij graag wilde dat het eerste cadeau van hem was. ik was helemaal ontroerd, zo lief!

Verder voel ik me nog steeds hetzelfde: weinig tot nergens last van. Af en toe een raar gevoel in de onderbuik maar that's it.

@Lilith: ik moet soms ook nog leren dat je niet overal invloed kan hebben en dat merk ik met deze zwangerschap juist. Ik ben een echte controlfreak en vind het dan ook zo moeilijk dat ik niet in de hand heb wat er op dit moment met mijn lichaam/zwangerschap gebeurt.

@Gorgi: wauw, jij hebt inderdaad al echte kwaaltjes! Ben je verder ook misselijk?

@Renza: wat fantastisch dat je woensdag de echo hebt, dat maakt het toch allemaal 'echt' ofzo. Ik moet helaas nog vijf weken wachten...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven