zwanger worden

29-12-2010 13:30 32 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo iedereen

ik zal me even kort voorstellen

mijn naam is jennie en ben 24 samen met mijn vriend willen we heel graag aan een kindje gaan beginnen.

Ik heb nu een spiraaltje en die haal ik er half januari uit. Nu heb ik wel al wat informatie op internet gezocht. Het verwijderen is minder erg dan het plaatsen maar als je heel nuchter bent zal een bevalling ook niet erg prettig zijn ;)

Alleen nu is mijn vraag, ben je vanaf dag 1 al vruchtbaar? En heeft iemand ervaring mee wanneer je dus uit kan rekenen wanneer je dan weer ongesteld wordt...

En foliumzuur slikken is 1 ding, niet roken en niet drinken. Maar waar moet ik verder op letten of doen of laten ?

En mijn vriend?

Of is het gewoon afwachten en vanaf dan elke dag met een luier om lopen tot je ongesteld wordt haha...

Dank voor jullie antwoord
Goh meid, geen zin om zelf even te googlen?
quote:noa35 schreef op 29 december 2010 @ 13:47:

Nou Idd!

Ga naar de brabbel, mamaenzo enz. Daar vind je alle antwoorden!

Jouw goede voornemen is vast om wat vriendelijker te zijn in 2011.

@TO, ik weet niet goed hoe het zit met een spiraaltje. Geen ervaring mee. Foliumzuur wel meteen mee beginnen, en verder zou ik nu nog niet teveel dingen doen of laten. Je kunt echt wel gewoon een wijntje drinken hoor (ik neem niet aan dat je liters per week achterover plempt). Wanneer je geen extreem overgewicht hebt, hoef je ook niet af te vallen ofzo.

Ik vond het prettig om ovulatietesten te gebruiken. Dan weet je precies je vruchtbare dagen. Je kunt ook gewoon om de dag vrijen, maar ik vond het wel prettig om precies te weten wanneer ik vruchtbaar was. Ik bleek bijvoorbeeld veel later een eisprong te hebben dan dat ik zelf dacht.

Een spannende tijd voor je. De beslissing dat je samen gaat "beginnen" aan een kindje.
En het verwijderen van een spiraal vergelijken met een bevalling is hetzelfde als een erwtje vergelijken met voetbal!
quote:supersas09 schreef op 29 december 2010 @ 14:01:

[...]

Nou Idd!

Ga naar de brabbel, mamaenzo enz. Daar vind je alle antwoorden!Huh? Ze zit hier op de kinderenpijler. Neem je happypil even joh. Is het leven veel leuker en stoor je je een stuk minder.
Voordat ik ook commentaar krijg, ik ben best vriendelijk!

Maar ik krijg gewoon een beetje jeuk van dit soort topics. Google is your friend!
Pesies, dat dacht ik al.
quote:jennie86 schreef op 29 december 2010 @ 13:30:

Of is het gewoon afwachten en vanaf dan elke dag met een luier om lopen tot je ongesteld wordt haha...

Beetje rare opmerking??

Als het goed is krijg je gewoon je cyclus terug, dus weet je wanneer je menstruatie weer op gang komt. Meestal voel je het ook wel door buikpijn oid en kan je dus gewoon maandverband of tampons bij je hebben voor het geval dat.

Voor mannen schijnt het nogal te schelen of ze roken of niet. Mocht je vriend roken, dan is het dus een aanrader hiermee te stoppen.
quote:supersas09 schreef op 29 december 2010 @ 14:04:

Voordat ik ook commentaar krijg, ik ben best vriendelijk!

Maar ik krijg gewoon een beetje jeuk van dit soort topics. Google is your friend!Als je jeuk hebt ga je gewoon krabben en niet lopen miepen op iemand die het waarschijnlijk superspannend vindt omdat ze samen met haar partner een kindje wil en nu de stap nemen om zonder anticonceptie te vrijen.
Vriendin van me was direct zwanger na verwijderen spiraal. Gewoon zo nu en dan ff testen en lekker veel seken.

Maar ben het wel eens met Supersas, dit soort zaken kun je ook vinden op google.

Als ik jou was zou ik lekker nog even wachten met kids... was zelf op mijn 23e mam en heb er nu al 2. Heel bewust hoor en ben er blij mee maar zo nu en dan ook zwaar!!! Dat vertellen ze je er niet bij.... en je moet het ook zelf ervaren voordat je dit kunt zeggen natuurlijk.

Achteraf gezien had ik best nog even kunnen wachten en me eerst wat meer op mijn werk richten en leuke vakanties / dingen doen met mijn vriend.

Dat gaat echt veel moeilijker met kids plus het torenhoge verantwoordelijkheids gevoel die even om de hoek komt kijken... pfff als ik jou wacht ging ik mooi nog allemaal leuke dingen doen samen!
Okee okee,

Lieve Jennie,

Als ik je een adviesje mag geven zou ik persoonlijk naar de babybrabbel gaan of mamaenzo. Daar is het hele forum zwanger en babygerelateerd. Daar is iedereen bezig met kinderen krijgen, bevallen, menstruaties enz. Miscshien leuker als hier op het vivaforum. Waar het overigens ook heul leuk is! Dit is een geodbedoelde tip! Van een goed mens met een goed hart.

Vooral mamaenzo kan ik erg aanbevelen, kom daar ook dagelijks (tsja, 3 kinderen) vanaf 2001.

Veel plezier en succes met deze ontzettende spannende stap in je leven en hopelijk verloopt het allemaal soepeltjes! Anders kan ik het topic: als het niet vanzelfsprekend is aanbevelen op mamaenzo. hele lieve meiden waarbij het allemaal niet zo makkelijk gaat.

quote:supersas09 schreef op 29 december 2010 @ 14:15:

Okee okee,

Lieve Jennie,

Als ik je een adviesje mag geven zou ik persoonlijk naar de babybrabbel gaan of mamaenzo. Daar is het hele forum zwanger en babygerelateerd. Daar is iedereen bezig met kinderen krijgen, bevallen, menstruaties enz. Miscshien leuker als hier op het vivaforum. Waar het overigens ook heul leuk is! Dit is een geodbedoelde tip! Van een goed mens met een goed hart.

Vooral mamaenzo kan ik erg aanbevelen, kom daar ook dagelijks (tsja, 3 kinderen) vanaf 2001.

Veel plezier en succes met deze ontzettende spannende stap in je leven en hopelijk verloopt het allemaal soepeltjes! Anders kan ik het topic: als het niet vanzelfsprekend is aanbevelen op mamaenzo. hele lieve meiden waarbij het allemaal niet zo makkelijk gaat.

Oeoeoeoe Heerlijk!!!!!

volgens mij zijn er forums gemaakt om vragen te stellen en dan ook een serieus antwoord te krijgen. NIet voor mensen die zich vervelen en dan maar op ieder topic 1 of ander vaag antwoord gaan geven.

intesseerd mijn vraag jou niets? Lees en reageer dan niet

1 tippie van mij voor jou ;)
quote:supersas09 schreef op 29 december 2010 @ 14:15:

Okee okee,

Lieve Jennie,

Bedankt voor de tip!

Hier heb ik tenminste wat aan... Dan ga ik daar even verder lezen en eventuele vragen stellen dank je!
quote:Hanneslove5 schreef op 29 december 2010 @ 14:11:

Vriendin van me was direct zwanger na verwijderen spiraal. Gewoon zo nu en dan ff testen en lekker veel seken.

Maar ben het wel eens met Supersas, dit soort zaken kun je ook vinden op google.

Als ik jou was zou ik lekker nog even wachten met kids... was zelf op mijn 23e mam en heb er nu al 2. Heel bewust hoor en ben er blij mee maar zo nu en dan ook zwaar!!! Dat vertellen ze je er niet bij.... en je moet het ook zelf ervaren voordat je dit kunt zeggen natuurlijk.

Achteraf gezien had ik best nog even kunnen wachten en me eerst wat meer op mijn werk richten en leuke vakanties / dingen doen met mijn vriend.

Dat gaat echt veel moeilijker met kids plus het torenhoge verantwoordelijkheids gevoel die even om de hoek komt kijken... pfff als ik jou wacht ging ik mooi nog allemaal leuke dingen doen samen!

Hai

Mijn vriend en ik zijn nu bijna 3 jaar samen wonen 2 jaar samen.

Ik ben zelf al ruim 4jaar gastouder.

Natuurlijk is je eigen kind niet hetzelfde als een kind van een ander opvoeden. Maar gelukkig weet ik uit ervaring/opleiding waar we aan gaan beginnen.

Slapeloze nachten, luiers, flesjes, maar dat is niet te vergelijken met de liefde die je terug krijgt ;)

Onze kinderwens is ook niet zomaar even gemaakt, daar zijn we een half jaar al mee bezig.

Wij hebben ons leven voor elkaar. Beide een vaste baan een thuis zijn gezond.

Je kan namelijk nog 5 jaar wachten maar helaas kan ik niet in de toekomst kijken en zal ik niet weten hoe wij er dan voor staan..

Maar ik snap wat je bedoeld met miss nog even wachten
Je kunt ook even kijken op zwangerwijzer.nl en zwangerstraks.nl.
quote:Nikkie79 schreef op 29 december 2010 @ 14:34:

Je kunt ook even kijken op zwangerwijzer.nl en zwangerstraks.nl.dank je wel!
.
Spannend joh!

Veel plezier

Wij zijn ook begonnen. Die ovulatie testen vind ikzelf wel duur. maar t kan ook anders met het nemen van je tempratuur. ach je zal het wel tegen komen in je inforonde op internet.
Allereerst heel veel succes!

Ik heb veel gehad aan de informatie de te vinden is op de site van jongegezinnen.nl

In de bibliotheek zijn allerlei boeken te vinden over dit onderwerp. Ik vind zelf de boeken van Mariëlle Croon heel goed (maar hierover zijn de meningen erg verdeeld).

Op sites van verloskundigepraktijken (google maar eens) kun je vaak ook veel info vinden over zwanger worden.

Groetjes,

Elle
Er schijnen zoveel dingen te zijn die invloed hebben op de vruchtbaarheid van je man/ vriend.

Roken, drinken, strak ondergoed, hitte.

Mijn man rookt, drinkt ( nee, hij is geen alcoholist), draagt strakke boxershorts het liefst en is kok ( staat dus de hele dag met zijn ballen aan het fornuis) en heeft toch 2 kinderen verwekt ( zo ver ik weet dan. Als het er meer zijn moeten hij en ik nog even praten)

Ik kan je alleen adviseren om er zeker de eerste maanden niet te gespannen mee bezig te zijn. Hoe moeilijk ook: want als je eenmaal besloten hebt dat je een kind wil, wil je ook nu . Ik heb dat ook gedaan en dat trok toen zeker een wissel op mijn relatie en toen ik het wat meer op zijn beloop liet, werd ik zwanger. Ik weet dat dat niet voor iedereen zo werkt want er zijn ook vrouwen die helemaal niet zwanger worden hoe los ze het ook laten.

Ik heb er niets voor gelaten in eerste instantie en ben gestopt met drinken etc. toen ik zwanger bleek. Ik had voor mezelf zoiets: Stel nu dat ik, onverhoopt, niet zwanger kan worden dan laat ik alles staan ( wijn, biefstuk etc.) voor niets .

Succes met zwanger worden.
Nou nou, wat een lelijke antwoorden worden er gegeven! Ze heeft gewoon een vraag. Daar is toch een forum voor? Al is de vraag 10x gesteld. Soms zie je door de bomen het bos niet meer.

Je kan ook met ovulatietesten beginnen nadat je de eerste keer ongesteld bent geworden. Je hebt ze van sensitest.nl en deze zijn niet duur en persoonlijk vind ik ze goed.

Je kan ook vragen stellen en meelezen op: zwangerschapspagina.nl

Geen ervaring mee (spiraal), maar wilde je wel veel succes wensen... en plezier
quote:Zuurtje33 schreef op 29 december 2010 @ 14:45:

Oh er is zoveel info!

Toen ik mijn spiraaltje eruit heb laten halen, was gelijk mijn 'oude' cyclus terug, ik denk dat het voor elke vrouw anders is.

Hier staat ook info over wanneer je het spiraaltje hebt laten verwijderen, in principe ben je gelijk weer vruchtbaar:

http://www.anticonceptiemethoden.nl/index.php?p=67

Verder kan je kijken op:

http://www.zwangerworden.nu/

http://zwanger.jongegezinnen.nl/Zwanger-worden.htm

Over tips wat betreft wel en niet te doen:

http://www.ik-wil-zwanger-worden.nl/gezondheidv.html

Qua voeding had ik veel aan het voedingscentrum (maar dat is meer als je al zwanger bent):

http://www.voedingscentrum.nl/nl/eten-g ... schap.aspx

dat is eingelijk ook meer mijn vraag.

Ik heb mijn spiraaltje nu 4 jaar en ik zou eerlijk gezegd geen idee meer hebben hoe het ook alweer allemaal zat met ongesteld enz.

Mijn huisarts vertelde er wel bij dat je idd na het verwijderen gelijk vruchtbaar bent. Wel lees ik overal dat je met verschillende testen kunt testen wanneer je het meest vruchtbaar bent.

Maar dat kan ik nu toch allemaal nog niet weten/? Ik kan dat dan toch pas uitrekenen wanneer ik weer voor het eerst ongesteld wordt?

Groetjes
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven