Zwangerschapssuiker

11-06-2010 00:11 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben inmiddels ruim 30 weken zwanger en vorige week is er zwangerschapssuiker geconstateerd. Ik moet nu 4x per dag insuline spuiten maar de waarden zijn nog niet onder controle. Omdat ik deze week steeds zo duizelig en misselijk ben, ben ik extra langs de gynaecoloog geweest. Ik moet nu al stoppen met werken om meer rust in mijn leventje te creeeren.

Ik ben benieuwd of er andere meiden zijn die hier ervaring mee hebben.

Groetjes Joyce
Ik niet, maar wilde je sterkte wensen. Hoop dat je het met rust snel onder controle kunt houden!
Sterkte!
Hier zat ik tegen zwagnerschapssuiker aan. Zodra ik iets at voelde ik het opkomen. Ik dronk ook 5 liter per dag. Kwam enorm aan. Bij mij pas getest met 37 weken nadat ik het al een aantal keer aangaf.

Ik bleef ook een enorme trek houden ondanks dat ik al wat gegeten had. Was niet leuk meer.
Toen ik bevallen was voelde ik het na een paar uur wegtrekken. Was echt bizar hoe snel dat ging. Ik bleef ook maar plassen. Mijn lichaam loosde meteen al veel van het vastgehouden vocht.
Sterkte !!

Ik heb nu voor de derde x zws suiker, ben inmiddels 34 weken zwanger. Het vervelendste is idd het snelle zakken van je bloedsuiker en de hypo die daarop volgt. Zorg iig dat je omgeving het weet en zorg dat je dextro bij de hand heb. ( of cola- sinaasappelsap-chocolade)

Bij de eerste was ik ook al ruim 28 weken voordat ze dit ontdekten, bij de andere twee ben ik gelijk gaan spuiten. Ze was bij de geboorte 8,5 pond. de tweede woog 7 pond.

Je zult nu dus in het ZH moeten bevallen, en reken erop dat je iig 1 nachtje moet blijven. Ze moeten de waardes van je kindje in de gaten houden nml.

Je waardes zijn nu erg moeilijk omdat je hormonen ook nog eens tegenwerken, maar als je bijtijds eet en meet dan kun je wel de pieken voorkomen en dat is eigenlijk nog voornamer.

Wat wil je verder weten??

Grtz M
Ik heb het ook bij beide zwangerschappen gehad, beide keren net op het randje, ik hoefde niet te spuiten. Nou was het bij mij al raar, zwangerschapssuiker en vergiftiging dus het ziekenhuis wist ook niet zo goed wat ze moesten. Enige vervelende is dat het bij mij niet meer weg is gegaan na de bevalling. Ik ben nu dus diabetes 2 patiente. Je zult inderdaad in het ziekenhuis moeten bevallen, mijn oudste had nergens last van maar de 2e was erg groot en zwaar bij de bevalling .
Ik heb ook bij beide zwangerschappen diabetes gehad. Beide keren vroeg in de zwangerschaps gekregen en geconstateerd. Ik priktte in de laatste periode heel erg veel, gewoon om goed te weten hoe mijn waardes waren. Door de hormonen (en de veranderingen hierin in de laatste periode) is er vaak geen pijl op te trekken hoe de waardes zijn. Voor mij voelde het het beste om gewoon maar veel te meten.

Ik heb bij de eerste 3 keer per dag grote hoeveelheden insuline gespoten, bij de tweede ben ik al vrij snel naar 4 keer gegaan omdat mijn ochtendwaardes steeds te hoog bleven. De oudste is geboren met een gewicht van 3050 gram en de tweede met een gewicht van 3170 gram, keurig dus. Oudste had wel iets last nog na de bevalling, maar jongste eigenlijk helemaal niet.
Bedankt voor jullie reacties. Het is wel 'fijn' om ervaringen van anderen te lezen....zodat ik me een beetje een voorstelling kan maken. Ik ben inmiddels wel meer aan het spuiten. Eerst was het 2.2.2.4 maar nu is het inmiddels al 14.10.10.20. Het spuiten gaat wel al wat makkelijker af.

Mijn eerste kindje was bij de geboorte 4640 gram en daarom werd ik nu gelijk gecontroleerd. Hij is uiteindelijk geboren middels een spoedkeizersnede. Dit keer krijg ik een geplande keizersnede dus het ziekenhuis is mijn enige optie.

Hebben jullie ook in het begin met het spuiten of later misschien last gehad van duizeligheid en misselijkheid? Bij mij is dat dan niet vanwege een hypo want de waarden zijn nog steeds aan de hoge kant. Maar misschien komt het ook wel omdat ik er zo vreselijk mee bezig ben....? Geen idee.

Groetjes Joyce
hier ook 2 x zwangerschapssuiker. ik heb een streng dieet gehad vanaf de 20 weken ( bij oudste is het pas later ontdekt), en vanaf 24 weken insuline spuiten. Ik ben geeindigds met zon 60 inheden per dag spuiten. Ik werd om de dag gebeld door de diabetisverpleegkundige om mijn waardes bij te stellen.

Verder had ik regelmatih hypo's, maar ook hypers. Door de hormonen raakte ik niet ingesteld. De misselijkheid en duidelijkheid herken ik. Ook al had ik geen hypo, mijn waardes zakte soms van heel hoog naar hoog of normaal, dit veroorzaakte dit gevoel ook al vaak. Het dieet hielp hier wel enigzins om de waardes iets te stabiliseren. Na beide bevallingen was ik er wel vanaf. Bij de oudste na een paar uur, bij de jongste heeft dit 3 dagen geduurd, maar dit had te maken dat ik een dosis glucose voor een standaard bevalling via het infuus had gekregen. Alleen beviel ik in 70 minuten vanaf de de eerste wee, dus die glusoce had ik neit verbruikt. Hierdoor duurde het wat langer voordat het gestabiliseerd was. Beide kinderen waren 8 ponders.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven