Zwemles:zoon al 2 jaar bezig en ineens bang

11-01-2018 11:38 127 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi mijn zoon is inmiddels 7,5 jaar oud en is bijna 2 jaar geleden begonnen met zwemles eerst bij een kleine zwemschool die nog ouderwets alles met de hand noteert in een schriftje daar schoot het voor geen meter op en 1.5 jaar later was ik het zat
Hij had nog bandjes en kurkjes om en nog niet volledig watervrij
En daar waren we ook onderhand bijna 800 euro armer met maar half uur zwemmen per week
Wel moet worden vermeld dat zoonlief meermaals buisjes heeft gekregen zodat hij ook weleens paar weken niet heeft kunnen zwemmen maar goed uiteindelijk overgestapt naar andere zwemschool waar je leert zwemmen met zwempak dat is dus vest en broekje ze werken daar met gekleurde bandjes 1 tot 10 bij 8 heb je je A 9 B en 10 C nu ging hij als n speer van 1 naar 5 en nu komt het hij moest 3 weken terug oefenen in het diepe wedstrijdbad en sinds vorige week is hij dus ontzettend bang en gisteren was het een uur lang huilen huilen erg naar nu oefenen we steeds daar op zondagmorgen
Ik weet echt niet waar die angst vandaan komt hij is verder supergoed heeft alle zwemslagen goed onder de knie
Iemand soortgelijke ervaring? Of tips?
Tijdelijk stoppen is geen optie voor ons aangezien hij in juli al 8 jaar wordt
Alle reacties Link kopieren
lucky82 schreef:
25-01-2018 23:49
Sterker nog, ik heb geen bron, maar durf haast wel te stellen dat verdrinking vooral bij volwassen mensen voorkomt, met zwemdiploma. Geen angst hebben, geen gevaar kennen, jezelf onsterfelijk wanen komt bij veel jong volwassenen voor. Met diploma en al
Ik heb me er wel eens in verdiept en het klopt wat je zegt.
Maar de voorstanders van zwemles zullen aanhalen dat het aantal verdrinkingen onder kinderen enorm is afgenomen sinds zwemles massaal gevolgd wordt. En dat lijkt ook te kloppen idd.
Alleen zijn er ook landen waar zwemles helemaal niet standaard is en daar zijn de verdrinkingscijfers vergelijkbaar met die in Nederland.

Ik denk dan ook dat de daling van het aantal verdrinkingen eerder te maken heeft met een toegenomen bewustzijn van de gevaren, dan met de zwemdiploma's op zich.

Maar gemiddeld genomen word ik toch nog wel beticht van verwaarlozing omdat ik mijn kind zwemles heb onthouden.
Tis echt een godswonder dat ze nog leven, die jongens van mij.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
lucky82 schreef:
25-01-2018 23:49
Sterker nog, ik heb geen bron, maar durf haast wel te stellen dat verdrinking vooral bij volwassen mensen voorkomt, met zwemdiploma. Geen angst hebben, geen gevaar kennen, jezelf onsterfelijk wanen komt bij veel jong volwassenen voor. Met diploma en al
Dat herken ik. Ik snap ook echt nooit dat mensen diep in de zee gaan zwemmen of zomaar in de gracht springen. Straks spring je op een fiets?

Her Zwem ABC maakt zich er ook schuldig aan. Er is een nieuwe diplomalijn waar op hun site nu wel staat dat ABC niet betekent dat je in zee kan zwemmen, maar wel de indruk wekken dat je in heel koude meren kunt gaan zwemmen en als je alleen B hebt niet. Uh tuurlijk moet je niet in te koud water zwemmen. Als je een te koude rivier oversteekt ga je toch terug en niet nog verder zwemmen?

Kennis over dat je niet zomaar “gekke” dingen moet doen met zwemwater is echt belangrijker dan een paar diploma’s.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven