Badkamerrenovatie: bad wegdoen?

09-05-2025 10:18 15 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een badkamer met wc, dubbele wastafel op meubel, een douchecabine (90 x 90 cm) en een ruim bad.
Het is een erg efficiënt ingedeelde badkamer. Niet groot maar goed ingedeeld.

Ik sta nu in dubio of ik het bad zal laten vervallen in de nieuwe badkamer, om zo een grotere doucheruimte te maken met ruimte voor een infrarooddouche en een bredere wastafel op meubel te nemen.

De deuren van de doucheruimte worden van die deuren die naar binnen vouwen zodat je de vloer van onder de douche vrij hebt als er niemand onder de douche staat.

Ik ga bijna nooit in bad, omdat ik moeite heb om eruit te klauteren.

Maar is een bad laten vervallen wel een goed idee?

Wat het zou opleveren is dus een bredere wastafel op meubel, een doucheruimte van 90 x 120 cm in plaats van 90 x 90 cm en een infrarood douche.

Ik twijfel enorm.
Ik zou het ook van levensfase laten afhangen. Als je bijvoorbeeld van plan bent er nog lang te wonen en een kinderwens hebt, zou ik het bad houden.
Of je het huis op termijn wil verkopen kan een overweging zijn. Al is het dan misschien voldoende dat er iig wel ruimte is voor een bad, als ze willen verbouwen.

Maar ik zou zelf doen wat je wil: als je het bad nooit gebruikt, waarom dan niet lekker voor die grote douche met infrarood gaan? Mocht je ooit iets hebben waardoor je niet staand kan douchen kun je altijd nog een stoel er neerzetten.
Zoals boven gezegd. Hoe is je situatie? Wij hebben een dochter die nu vaak bij oma in bad gaat. Wijzelf hebben wel een lekkere grote douche, ook fijn, maar dus helaas geen bad. Ik vind een bad wel fijn in een hotel ofzo, maar thuis weet ik niet of ik er veel gebruik van zou maken.. lastig..
Renske schreef:
09-05-2025 15:00
Ik zou het ook van levensfase laten afhangen. Als je bijvoorbeeld van plan bent er nog lang te wonen en een kinderwens hebt, zou ik het bad houden.
Ja ik vind een bad met kids wel echt ideaal
Dat beslis je toch zelf, of je een bad wil of niet? Ikzelf zou kiezen voor bad en douche als je toch de plek hebt.
In a field of roses, she is a wildflower
Ik ga denk ik 1x per 2 jaar in bad. In mijn huidige badkamer daarom ook geen bad. Heerlijke douche van 120x100 en een enorm wastafel meubel met 2 wasbakken. Ik vind het heerlijk om die ruimte te hebben en die gebruik ik ook dagelijks.
Als je vrijwel nooit in bad gaat zou ik inderdaad het bad weghalen en voor een ruimere douche kiezen.
Ik zou er ook voor kiezen om geen bad te nemen maar grotere (dubbele douche). Infra rood zou ik niet zo snel doen. Gebruik je in de praktijk ook niet vaak. Wel een goede regendouche met losse douchekop.

Brede wastafel met dubbele kraan is ook fijn. Wij hebben gekozen voor 1 wasbak. Je hebt dan maar 1 syfon, dus meer ruimte in de lades/kastje onder de wasbak. En mocht je iets inweken of een broekspijp schoon maken gaat dit makkelijker dan in 1 losse kleine kommen.
Wij hebben pas onze badkamer laten verbouwen en we hebben het bad eruit gesloopt. Nu een een heerlijke inloopdouche en groot badkamermeubel!
Ik zou kiezen voor de grotere douche. Ik houd niet van badderen.
Hier vorig jaar ook het bad eruit laten halen en een grote inloopdouche met maatwerk wanden laten plaatsen.
Heerlijk ruim!
Voor mij is een bad absoluut een pre. Een hele grote douche is leuk. Maar hoe vaak sta jij met 2 personen onder de douche? En douchen duurt geen uren. Dus een enorme ruimte is niet heel noodzakelijk.

Een douche gaat wel voor op een bad (als er geen plek is). Maar een extra grote douche is geen meerwaarde wat mij betreft.

En met kinderen, sporters of bepaalde aandoeningen is een bad ook erg prettig.
Haha, wij hebben een dubbele douche (dus 2 naast elkaar in grote inloopdouche) en wij staan heel vaak met 2 personen onder de douche: wijzelf of juist de kinderen. Heel blij mee!

Maar TO klinkt single, dan ligt het wel minder voor de hand.
Doe echt gewoon wat jij wil.

Dus geen rekening houden met latere kopers, toch voor zoiets 'kleins' als een badkamer.

Of, zoals ik ergens las: don't become a renter from a future owner.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven