Ik zoek de moed en kracht maar kan het niet vinden.

03-07-2019 20:58 342 berichten
Ik heb voor een mooi prijsje twee hele mooie vitrinekasten gekocht. Vanmiddag zijn mijn kasten gebracht en ik ben er erg blij mee, maar voordat ik ze in elkaar kan zetten, moet ik eerst het plafond en alle wanden in de woonkamer sauzen en voordat ik dat kan doen moet ik de hele kamer overhoop gooien, lampen van het plafond en de wanden, lijstjes weghalen, kleed oprollen, planten weg, dressoir verkassen, tafeltjes en hocker weg, de vensterbanken leeghalen en als ik dat allemaal gedaan heb, moet ik alles met plastic beschermen, dan kan ik pas aan verf denken.
Alle hoekjes en randjes moeten eerst met een kwast gedaan worden en dat is veel, heel veel en als dat gedaan is kan ik pas met de roller aan de slag.

Ik zit op de bank, kijk rond en een ernstige vermoeidheid en moedeloosheid overvalt me.
Het moet gebeuren, de latexlaag die er nu zit, zit er al ruim 14 jaar, dus het wordt hoog tijd.

Toen ik hier kwam wonen was ik 43 en had energie voor tien, heb in één dag het hele huis behangen en in een halve dag de drie kamers gesausd, maar die kracht en energie heb ik niet meer en een project als dit, waar ik nooit mijn hand voor omdraaide ziet er nu uit alsof ik de tour de france moet winnen. Is ook niet vreemd natuurlijk, ik moet toegeven dat ik geen jonge blom meer ben en het allemaal een tandje minder gaat. Heel frustrerend, want ik zou zo graag kunnen.
Nou heb ik al besloten dat het weken mag duren eer ik klaar ben, dus die dwang zit er niet meer achter, alleen het maken van een beginnetje grijpt me naar de keel.

Weten jullie hoe ik de moed en kracht kan vinden?
Dat kleurverschil zie je vrij snel in daglicht. Je hoeft alleen op de wat donkerdere plekken wat meer verf te doen. Dat is het probleem niet. Het enige waar je op moet letten is dat je dezelfde richting op rolt.
Ja, dat weet ik. Ik begin altijd bij het raam en werk dan naar achter in één richting en dat is altijd goed gegaan. De kleur is ook nagenoeg hetzelfde en ik hoop dat dat inderdaad problemen voorkomt.
Je moet het zelf weten.

Mijn eigen ervaring en die met mijn zoon is dat een grote, onoverzichtelijke taak erg moeilijk lijkt om te starten. Maar als je iets doet dat je hoofd al een beetje bezig houdt, zit je al in een goed humeur EN je kan niet tegelijk bezig zijn met piekeren oid. Iets luisteren neemt onrust weg, en je komt makkelijker in een flow.

Een plafond verven is gewoon ook saai; niet gek dat je daar geen motivatie voor voelt. Maar als je in een goed verhaal zit, ben je juist blij dat je verder kan luisteren; ik vind het dan vervelender om boodschappen te doen (waarbij de omgevingsgeluiden door mijn verhaal heen storen en ik echt moet stoppen) dan om bijvoorbeeld een berg was te strijken of stof op elkaar te rijgen. Bij zulke klussen kan je heerlijk opgaan in een verhaal.
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen Cateautje. Ben je al wat opgeschoten met het vinden van moed en kracht?
Everything you see I owe to spaghetti!
Hallo Anna,

Dankje voor je vraag. :)

Ik ben net thuis, de hele dag en avond weggeweest. Ik ben nu een beetje moe, maar het heeft me wel goed gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Fijn voor je Cateautje. Succes verder!
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren
Durf het bijna niet te vragen maar hoe staat het ermee?
Hatsjikideee...
De kamer is gesausd en het is heel mooi en fris geworden.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, wat heerlijk!
Ik vroeg het omdat ik op dat moment ook aan het verven en behangen was maar even de inspiratie of nou ja, doorzettingsvermogen kwijt was.
Heb er uiteindelijk twee weken over gedaan maar het resultaat mag er zijn.
Pluim voor ons.

Viel het plafond achteraf mee?
Hatsjikideee...
Pausini, gefeliciteerd met je resultaat. :-D

Het plafond is door een hele lieve dame gedaan die contact met me op heeft genomen via Rotterdammers voor elkaar.
Ik heb het getroffen met haar, het was een feest om haar in huis te hebben. :)

Ik heb alle muren gedaan, de meeste zondag al, maar de laatste gister, ik had nog geen verf daarvoor in huis. Het is een mooie olijfgroen geworden. :D
Alle reacties Link kopieren
En nu genieten geblazen.
Wat tof zo'n site zeg!
Hatsjikideee...
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk te lezen Cateautje. Hoop dat je veel fijne uren in je nieuwe woonkamer hebt.
Everything you see I owe to spaghetti!
Ja, zeker, die site heeft het hele project gered.

Ik heb nog veel te doen hoor. Er moeten gordijnen opgehangen, nog veel schoongemaakt, lampen ophangen, 2 kasten in elkaar gezet en dan weer alles op z'n plek, dus ik ben nog lang niet klaar. Helaas gooit het weer roet in het eten.
Annapicobella schreef:
24-08-2019 19:23
Wat leuk te lezen Cateautje. Hoop dat je veel fijne uren in je nieuwe woonkamer hebt.
Dankje Anna. :)
Alle reacties Link kopieren
Nou, je bent al een heel eind verder. Tevreden tot nu toe?
Jawel, zeer tevreden, Happy day :)
Alle reacties Link kopieren
Cateautje schreef:
24-08-2019 15:59
De kamer is gesausd en het is heel mooi en fris geworden.
Ah mooi!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven