Kosten van je trap stofferen

23-09-2019 13:11 54 berichten
Alle reacties Link kopieren
Net twee trappen ontdaan van de bekleding van de vorige bewoners. Inclusief 1000 spijkers geloof ik.

Ons plan was de trappen te (laten) verven. Echter zijn ze zo beschadigd en zitten er zoveel kieren tussen de treden dat ook professionele schilders het niet meer mooi kunnen krijgen of dat het niet mooi zal blijven.

Nu staan de trappen er al 130 jaar dus ergens ook logisch.
Opnieuw renoveren met hout willen we niet omdat het voor ons een te moderne uitstraling heeft. Dus nu tapijt.

Wat was jij kwijt voor deze klus?
Alle reacties Link kopieren
Ik tvp even want wij willen binnenkort onze houten (en ontzettend gehorige) trap naar de zolder ook laten bekleden, evt zelfs met extra isolatie. Maar we willen de zolder ook voorzien van tapijt (wordt nu verbouwd en wordt onze slaapkamer dan).

Dat niet ieder tapijt ook op een trap kan is serieus nieuws voor mij: waren de mensen die hier overloop en trap bijvoorbeeld lieten doen met hetzelfde soort tapijt dan ook meer geld kwijt omdat “trap”tapijt duurder is?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vorig jaar de stoffering (met tapijt) kado gedaan aan mijn broer in zijn nieuwe huis. Via carpetright geregeld. Kostte dacht ik 650 euro, inclusief ondertapijt en zijkanten. Ongeveer de helft van dat bedrag bestond materiaalkosten en de helft arbeidsloon. Arbeidsloon kan iets oplopen door open trap, meer treden of bochten (mijn broer heeft een rechte dichte trap van 13 treden). Materiaal kan nog wel goedkoper als je wil (ik had tapijt van 22 euro / m2) maar ook veel duurder.

Tip om tapijt op de trap lang mooi te houden: geen schoenen aan naar boven.
Alle reacties Link kopieren
Naatje, Ssmmige tapijten zijn niet sterk genoeg voor op de trap, of gewoon niet goed geschikt door de rug of de manier waarop het getuft is. In een winkel kunnen ze je dat goed uitleggen. Je hebt goedkoop tapijt wat wel op de trap kan en duur tapijt waarmee je geen trap kunt stofferen. Traptapijt is niet per definitie duurder dan niet geschikt tapijt. Je bent dus daardoor niet meer geld kwijt voor overloop en slaapkamers dan wanneer je niet de trap zou doen.
Vaak is het nog wel goedkoper om alles in 1 te doen omdat de reststukken van slaapkamer of overloop vaak nog wel voor de trap gebruikt kunnen worden.

Ik vind tapijt op de trap echt heel handig om je huis minder gehorig te maken. Er gaat zomaar 12 vierkante meter zacht materiaal op. En op trappen maak je meestal minder vlekken dan op de andere vloeren, dus je hebt er verder ook geen last van qua hygiene.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
24-09-2019 14:22
Naatje, Ssmmige tapijten zijn niet sterk genoeg voor op de trap, of gewoon niet goed geschikt door de rug of de manier waarop het getuft is. In een winkel kunnen ze je dat goed uitleggen. Je hebt goedkoop tapijt wat wel op de trap kan en duur tapijt waarmee je geen trap kunt stofferen. Traptapijt is niet per definitie duurder dan niet geschikt tapijt. Je bent dus daardoor niet meer geld kwijt voor overloop en slaapkamers dan wanneer je niet de trap zou doen.
Vaak is het nog wel goedkoper om alles in 1 te doen omdat de reststukken van slaapkamer of overloop vaak nog wel voor de trap gebruikt kunnen worden.

Ik vind tapijt op de trap echt heel handig om je huis minder gehorig te maken. Er gaat zomaar 12 vierkante meter zacht materiaal op. En op trappen maak je meestal minder vlekken dan op de andere vloeren, dus je hebt er verder ook geen last van qua hygiene.
Dankjewel! Ik schrik namelijk nogal van de prijsverschillen hier voor het stofferen van een trap, van 600 tot 2000 ongeveer en zie nu pas dat het slim is me even in te lezen, mij maak je nog iets te veel wijs over tapijt als verkoper ben ik bang.

Iemand hier ervaring met extra isolatie nog onder tapijt op een houten trap of zeggen jullie niet nodig? (En daarna hou ik op hoor en ga ik Google raadplegen, niet mijn bedoeling dit topic te kapen)
Alle reacties Link kopieren
Ondertapijt is echt een pluspunt voor op je trap, altijd doen.
Die 600 euro is een vanafprijs voor goed tapijt door een goede stoffeerder. Tweeduizend euro is bijvoorbeeld voor wat duurder tapijt op 2 trappen in een nieuwbouwhuis. Die hebben bredere trappen en hogere verdiepingen.
Je moet erop te vertrouwen dat als hij bij je weg wil, hij heus wel weggaat. En tot die tijd is hij vrijwillig bij je. (Murrmurr)
Alle reacties Link kopieren
ninanoname schreef:
24-09-2019 14:59
Ondertapijt is echt een pluspunt voor op je trap, altijd doen.
Die 600 euro is een vanafprijs voor goed tapijt door een goede stoffeerder. Tweeduizend euro is bijvoorbeeld voor wat duurder tapijt op 2 trappen in een nieuwbouwhuis. Die hebben bredere trappen en hogere verdiepingen.
Dankjewel! Ik ga nu door met het betere snuffelwerk op onze grote vriend Google, maar dan weet ik in grote lijnen wat wel en niet handig is!
Alle reacties Link kopieren
Naatje2000 schreef:
24-09-2019 15:07
Dankjewel! Ik ga nu door met het betere snuffelwerk op onze grote vriend Google, maar dan weet ik in grote lijnen wat wel en niet handig is!
Rubber ondertapijt heb ik op de trappen en overloop laten leggen. Het scheelt enorm veel "geklos" op de trap.
De prijs hangt ook af van wat je wil laten stofferen. Doe je de zijkanten mee of niet, aantal treden en hoeveel draaiingen de trap heeft.
Vond de prijs bij mij meevallen, 2x 16 treden, en iedere trap heeft 2 draaien, en een overloop. Zijkanten heb ik niet gedaan, ervaring met vorige huis was niet positief, die randen vangen alleen maar stof en hout neem je makkelijker even snel af met een doekje.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Trap renovatie met blauwstaal. Prachtig effect.https://www.upstairs.com/nl-NL/onze-col ... que/staal/
Alle reacties Link kopieren
Tickel schreef:
24-09-2019 16:45
Rubber ondertapijt heb ik op de trappen en overloop laten leggen. Het scheelt enorm veel "geklos" op de trap.
De prijs hangt ook af van wat je wil laten stofferen. Doe je de zijkanten mee of niet, aantal treden en hoeveel draaiingen de trap heeft.
Vond de prijs bij mij meevallen, 2x 16 treden, en iedere trap heeft 2 draaien, en een overloop. Zijkanten heb ik niet gedaan, ervaring met vorige huis was niet positief, die randen vangen alleen maar stof en hout neem je makkelijker even snel af met een doekje.
Wat bedoel je met de zijkanten: die plinten zeg maar?
Alle reacties Link kopieren
47084 schreef:
24-09-2019 18:27
Trap renovatie met blauwstaal. Prachtig effect.https://www.upstairs.com/nl-NL/onze-col ... que/staal/
Mooi :heart: , ik heb voor de demping ook tapijt gekozen mét ondertapijt (rubber?) en een extra hoge trap (3,5 m), helemaal ‘open’ trede. Kostte €900 euro. Ik heb gekozen voor een ‘doorgesneden’ pool zodat je makkelijker vuil eruit kunt stofzuigen en de katten het minder snel zien als krabpaal.

Tip voor het reinigen heb ik ook nog, iemand maakte een opmerking over viezigheid na zoveel jaar. Ik heb vier katten en twee puberellas, die iets doen met paardrijlaarzen, eten en drinken omhoog sjouwen, de kat die uitgerekend op de trap haarballen loost en niet op de gladde vloer daaronder.

Ik gebruik op de trap een stoomreiniger. Ideaal ding!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb recentelijk mijn trappenhuis laten verven: comeplete balustrade + leuningen en heb twee lopers laten maken. Schilder was £375 en de lopers waren £1850 samen (inclu. leggen). Het stofferen was prijzig, maar ik had dan ook een duur tapijt voor de loper.
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Naatje2000 schreef:
24-09-2019 18:29
Wat bedoel je met de zijkanten: die plinten zeg maar?
https://encrypted-tbn0.gstatic.com/imag ... LBGtuNyIyQ

Dit
Alle reacties Link kopieren
Baggal schreef:
24-09-2019 18:44
Ik heb recentelijk mijn trappenhuis laten verven: comeplete balustrade + leuningen en heb twee lopers laten maken. Schilder was £375 en de lopers waren £1850 samen (inclu. leggen). Het stofferen was prijzig, maar ik had dan ook een duur tapijt voor de loper.
Lopers zijn echt lastig om te maken, zeker als er een draai in de trap zit.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Bij ons kostte het 1400 euro voor twee trappen. Beide 14 treden, 2 draaien, de ene trap dicht, de andere open. We hadden bewust gekozen voor een middelmaat tapijt, dus niet de goedkoopste maar ook niet de allerduurste. Gewoon een goede. Eigenlijk willen we liever ooit van die mooie traprenovatiedelen (trap zit in woonkamer). Maar de vloerbedekking ligt er nu na twee jaar nog zó mooi bij dat we dit voorlopig lekker laten liggen. De andere optie is namelijk 2500 euro per trap.
Alle reacties Link kopieren
Ahhhh ja dat noemde ik “de plinten” :lol:
Nee die wil ik ook niet laten doen, ook njet mijn smaak.
Alle reacties Link kopieren
Wat een super tips en ervaringen.

Het tapijt wat ik mooi vind is €107 per m2. Ben benieuwd naar de totaalschade. Binnenkort komt er een tapijtzaak inmeten.
47084 schreef:
24-09-2019 18:27
Trap renovatie met blauwstaal. Prachtig effect.https://www.upstairs.com/nl-NL/onze-col ... que/staal/
Ik vind die dus echt prachtig. Maar ik zie nergens wat zoiets kost. Heb jij het laten doen en zo ja, hoeveel kost dat ongeveer?
Alle reacties Link kopieren
Financeissues schreef:
24-09-2019 21:30
Wat een super tips en ervaringen.

Het tapijt wat ik mooi vind is €107 per m2. Ben benieuwd naar de totaalschade. Binnenkort komt er een tapijtzaak inmeten.
Weet je zeker dat het per m2 is, prijzen van tapijt gaan vaak per op rol van 4 meter. Dan betaal je 107,= per strekkende meter.

Ondertapijt, wij hebben er rubber onderzette. Hier ben ik erg blij mee, dempt het geluid goed, buren horen ons nauwelijks.
Alle reacties Link kopieren
-jolijn- schreef:
25-09-2019 17:07
Ik vind die dus echt prachtig. Maar ik zie nergens wat zoiets kost. Heb jij het laten doen en zo ja, hoeveel kost dat ongeveer?
Prachtig maar héél duur, ca. 250 euro per tree.
https://slimster.nl/traprenovatie/trap- ... bekleding/

(Heb het zelf niet, vind het echt belachelijk veel geld).
...
Alle reacties Link kopieren
Financeissues schreef:
24-09-2019 21:30
Wat een super tips en ervaringen.

Het tapijt wat ik mooi vind is €107 per m2. Ben benieuwd naar de totaalschade. Binnenkort komt er een tapijtzaak inmeten.

De prijs voor m2 staat op de stalen zodat mensen dit eenvoudig kunnen vergelijken met andere stoffering. Voor een trap zal je naar de prijs van m1 moeten kijken op 4 mtr breed. Voor een gemiddelde trap (13 treden) heb je ongeveer 2,5 a 3 m1 tapijt nodig, dit hangt ook af van of je de stootborden en zijkanten mee wilt laten bekleden of alleen de treden.

Qua ondertapijt raad ik je sterk aan om rubber te nemen, dit scheelt in geluid en zorgt ervoor dat de pool van tapijt minder open gaat staan op de plek waar het tapijt om de treden wordt geslagen en zo dus ook minder snel slijt. Houdt er wel rekening mee dat als je rubber gebruikt op een trap en je de overloop ook met tapijt laat bekleden (eventueel later) dat je dus ook rubber op de overloop laat leggen ivm hoogte!

Bij de winkel waar ik 7 jaar gewerkt kwam een trap gemiddeld rond de 900 euro uit, hiervoor was onze stoffeerder wel zo'n beetje een hele werkdag mee bezig omdat hij zeer nauwkeurig is. Bij veel grotere ketens hoorde wij van klanten vaak dat het er binnen een paar uur opgekwakt werd en ze weer op weg waren naar de volgende klant, dit merkte je vroeg of laat dan ook omdat er bijvoorbeeld delen los lieten, lijm te vinden was etc.

Ik raad je dus ook echt aan om naar een goede stoffeerder te gaan ipv bijvoorbeeld een carpet right. Liever iets meer betalen en desnoods nog even doorsparen dan geld weggooien en teleurgesteld zijn.
protego wijzigde dit bericht op 26-09-2019 18:05
Reden: Toevoeging
23.80% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Calamitycat schreef:
25-09-2019 19:12
Prachtig maar héél duur, ca. 250 euro per tree.
https://slimster.nl/traprenovatie/trap- ... bekleding/

(Heb het zelf niet, vind het echt belachelijk veel geld).
Wij hebben nog niet heel lang geleden een offerte laten maken voor een traprenovatie met leer, afgewerkt met blauwstaal. Zo mooi! €12.000 en een beetje. Voor 1 trap, 13 open treden en nee ik overdrijf niet. We hebben er toch maar vanaf gezien.
Alle reacties Link kopieren
Wij wonen nu 2 jaar in ons huis. De open trap met stoffen bekleding leek goed. Tot onze katten er op los gingen;-( We zijn nu op zoek naar iets nieuws, tapijt vind ik nog steeds het mooist. Maar ik durf het risico niet te nemen dat het weer gezien wordt als een grote kattenkrabpaal.
Ik twijfel tussen laminaat en pvc.
Alle reacties Link kopieren
Majade: EUR 12K voor een trap O_O Ik geloof graag dat het mooi was...

Tickel:Klopt inderdaad, al dacht ik destijds voor minder geld klaar te zijn. Bij de trap van de begane grond naar de 1e zit een bocht en in de trap van de 1e naar de 2e verdieping zelfs 2. Ik heb voor grijze Vorwerk carpets gekozen en die aan de zijkant laten afbiezen met een zwarte rand en mat stalen roeden. Ben er erg tevreden over.

TO: En ook hier hebben we een rubbere underlay ivb geluid.

Juf-Deetje: Wat jammer :cat: . Ik ben persoonlijk geen laminaat fan moet ik bekennen... Zijn laminaat en PVC de enige opties (naast stof)?
A lie doesn't become truth, wrong doesn't become right, and evil doesn't become good, just because it's accepted by a majority.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben hier een paar keer geweest: http://www.luckytapijten.nl/acties-en-aanbiedingen
Kost 395 euro (incl. zijkanten). Goede kwaliteit (speciaalzaakje). Even op zoiets googlen bij jou in de buurt.
Op een trap komen allemaal kleine stukjes (per trede 1 stuk dat begint op het horizontale vlak en dan over de rand gebogen wordt en dan verdergaat over de verticale achterkant), dus probeer zelf in een winkel reststukken te vinden van tapijt dat geschikt is voor trappen. Kan zo de helft aan materiaalkosten schelen. Kies een uitvoering zonder rechthoekig patroon, dan kan de stoffeerder het tapijt draaien om maximaal te benutten.

Vervolgens professioneel laten leggen, inclusief 'rubber' onderlaag tegen het klossen.

Wij waren ongeveer 10 jaar geleden in totaal net over de 500 euro kwijt voor 1 trap. Ligt er nog strak in, hoewel inmiddels aan vervanging toe.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven