Toiletrenovatie; kosten?

17-09-2021 09:34 58 berichten
Begin september heb ik de sleutels gekregen van mijn eerste koophuis! Het huis is uit de jaren '90 en de (stijl van de) wc ook... Nu wil ik de wc eventueel laten renoveren (leidingen wegwerken, tegelen over tegelen, hangende toiletpot i.p.v. staande, nieuwe tegels / fonteintje / pot, etc), maar ik merk dat de prijzen nogal uit elkaar liggen. Ik snap dat het niet voor € 1.500 ofzo kan, maar ik heb ook aanbiedingen gezien voor € 8.000 (dat lijkt me dan weer vrij veel). Ook snap ik dat het er natuurlijk aan ligt wat voor een materiaal je kiest, maar ik wil gewoon gemiddelde kwaliteit (niet het goedkoopste, maar ook zeker niet het duurste). Mijn vraag: wat waren jullie kwijt voor een toiletrenovatie?
Alle reacties Link kopieren
Ik had :
- nieuwe pot bevestigen, hangconstructie al aanwezig,
- oude tegels eraf
- nieuw er op, geen vloer alleen , wand
- fonteintje en leidingen wegfrezen,
- stucen wandje


Deed een kennis voor 750, de offerte was 1500
hij was toch een week bezig al met al.

Materiaal kocht ik stap voor stap via marktplaats, wc zonder rand, portugese tegels, fonteintje, daar kun je echt veel op besparen via marktplaats

totaal 1500 euro kwijt
feniks02 wijzigde dit bericht op 21-09-2021 20:46
Reden: aanv
24.89% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 1500 om een nieuw toilet te laten inrichten best veel geld eerlijk gezegd. Qua materiaal kost het niet veel als je het zelf koopt en een beetje basic houdt. Dan ben je voor 500 echt wel klaar. Kun je voor 1000 euro laten werken. Da's 20 tot 30 uur en meer dan genoeg.

ik zou het gewoon zelf doen. Is echt goed te doen voor een beetje klusser. Het web staat vol instructiemateriaal.
Alle reacties Link kopieren
De prijs is grotendeels afhankelijk van hoeveel werk het is om de leidingen te verleggen, en dan vooral de afvoer.
Is er nu een bodemafvoer dan kan het nog wel eens een hele klus zijn om daar een achterafvoer van te maken. En dan praat ik over frezen, openbreken muur/vloer, leiding vloeiend leggen.
Ik heb dat in ons huis zelf gedaan en daar was ik drie dagen mee bezig. Door de beperkte ruimte was het gebruik van machines ook niet heel eenvoudig.
Ja ik denk nu ook dat ik het zelf wil gaan doen. Maar dan wel in afgeslankte vorm. Zelf nieuwe staande wc plaatsen (reservoir is namelijk nu ook echt niet goed werkend, duurt heel lang voordat ie weer vol is) en nieuwe vloertegels. Muren gaan nog en zijn ook niet echt lelijk (standaard witte tegels).
Ben ik ook benieuwd naar! Ik zie ze vaak voorbij komen. Hier ook net huis gekocht en ja hoor: de WC is een fantastische ode aan de jaren 90.

Ninx123 schreef:
17-09-2021 15:18
Ik heb een afspraak gemaakt bij Sani4all (tip van iemand hiervoor). Ik kan dan zelf het sloopwerk doen. Voor het materiaal rekenen ze zo'n 1300 euro. Dan de manuren nog, maar we krijgen op 2 oktober een offerte (dan laat ik jullie het sowieso even weten ;-))
Alle reacties Link kopieren
Knuddestudder schreef:
22-09-2021 22:50
Ik vind 1500 om een nieuw toilet te laten inrichten best veel geld eerlijk gezegd. Qua materiaal kost het niet veel als je het zelf koopt en een beetje basic houdt. Dan ben je voor 500 echt wel klaar. Kun je voor 1000 euro laten werken. Da's 20 tot 30 uur en meer dan genoeg.

ik zou het gewoon zelf doen. Is echt goed te doen voor een beetje klusser. Het web staat vol instructiemateriaal.
ja, vind ik ook alleen ik houd niet van basic ik houd van leuk.... en mooi, moet er weer jaren tegenaan kijken.
zelf doen, nou nee, ik werk niet netjes en heb geen ervaring, met vier kinderen en een baan, ik moet er niet aan denken om weekenden en avonden in mijn wc te gaan staan klussen om vervolgens te constateren dat het aardig gelukt is maar net niet helemaal....
maar als je alle tijd hebt, nou dan zou ik het wel weten,
Ik had nog ff beloofd terug te komen op offerte Sani4All

nieuwe tegels (vloer en wand), nieuwe staande toilet, nieuwe fontein, infrezen leidingen, slopen, afvoeren sloopafval en montage etc. zou 3.600 zijn. Natuurlijk zijn er goedkopere en duurdere tegels, etc.

We hebben nog geen "ja" gezegd, maar even voor jullie beeldvorming
Alle reacties Link kopieren
Ninx123 schreef:
02-10-2021 16:38
Ik had nog ff beloofd terug te komen op offerte Sani4All

nieuwe tegels (vloer en wand), nieuwe staande toilet, nieuwe fontein, infrezen leidingen, slopen, afvoeren sloopafval en montage etc. zou 3.600 zijn. Natuurlijk zijn er goedkopere en duurdere tegels, etc.

We hebben nog geen "ja" gezegd, maar even voor jullie beeldvorming
Thanks voor je update!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven