Vooruitbetalen bij klusbedrijf/kozijnenbedrijf, garanties?

20-10-2024 21:57 12 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Bedrijf gevonden die voor een goede prijs de kozijnen
kan zetten. Alleen betaal je eigenlijk alles vooruit.
Wat voor garanties heb je dan als het bedrijf tussentijds failliet gaat? En hebben jullie ervaringen met vooruit betalen bij zetten van kozijnen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Is het bedrijf bekend bij een kwaliteitskeurmerk? (Stichting bouwgarant ofzo?) en wat kunnen ze voor jou betekenen als het bedrijf failliet gaat?

Hebben ze goede recensies?

Iets vooruit betalen kan ik me voorstellen, zij moeten ook inkopen. Maar ik zou nooit het hele bedrag doen omdat je dan ook niets achter te houden hebt als ze nog een keer terug moeten komen om de laatste dingen af te maken bijvoorbeeld. Als alles toch al betaald is, kunnen ze zich daar makkelijk van af maken.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Geen haar op mijn hoofd.

Ik snap dat een bedrijf eventueel een aanbetaling wil en dat zou ik waarschijnlijk ook wel doen. Maar dan maximaal de helft.

Het hele bedrag vooruit betalen is vragen om problemen.
De tand des tijds kan een antieke kast nou juist nét dat karakter geven. Zonde om over te schilderen. Avena.
Alle reacties Link kopieren Quote
nee dat gaan we niet doen. een deel snap ik, maar niet meer dan 1/3 of máximaal de helft.
de rest krijg je als het werk gedaan is en ook goed gedaan is met de spullen die we afgesproken hadden.
En doooooor!
Alle reacties Link kopieren Quote
Materialen vooruit, dat snap ik. Maar zeker niet het volledige bedrag.

Doe onderzoek naar het bedrijf, hoe betrouwbaar, aangesloten bij de juiste brancheverzekeringen, hoe lang bestaat het bedrijf al, etc.

Goedkoop kan vaak duurkoop worden.

Wij kiezen een klusbedrijf, aannemer zeker niet alleen op prijs. Liever meer betalen voor een betrouwbaar bedrijf die dan ook alles regelt en zich aan de afspraken houdt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier is zelfs wettelijk iets voor gerekend. Men mag nooit meer dan 50% van de koopsom als aanbetaling eisen.
Een gerenommeerd bedrijf zal dit dan ook zeker niet doen.
Niet geschoten is altijd mis
Alle reacties Link kopieren Quote
Het bedrijf dat een paar jaar geleden al mijn ruiten en kozijnen vervangen heeft werkte niet met vooruitbetaling. Pas toen het klaar was kreeg ik de factuur.

Ik zou een aanbetaling nog wel accepteren, maar het gehele bedrag zou ik huiverig voor zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
https://www.consumentenbond.nl/juridisc ... anbetalen#

Zie hier ook. Ik zou zelf 10% ofzo doen, maar zeker niet het hele bedrag.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ken het niet, wel dat men een flinke aanbetaling moet doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Algemene norm bouwbedrijven is

30% vooruit
30% bij aanvang werkzaamheden
40% bij gereed werkzaamheden (en je tevreden bent)

Zou zeker even nagaan of dit bedrijf aangesloten is bij Bouwgarant en dit ook verifiëren.
Als ze echt 100% willen moet je afstand doen van dit bedrijf.
Het argument dat hij het moet voorfinancieren is onzin, bedrijven hebben zelf betalingsafspraken die variëren van 1 tot 3 maanden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Andre schreef:
21-10-2024 21:38
Algemene norm bouwbedrijven is

30% vooruit
30% bij aanvang werkzaamheden
40% bij gereed werkzaamheden (en je tevreden bent)

Zou zeker even nagaan of dit bedrijf aangesloten is bij Bouwgarant en dit ook verifiëren.
Als ze echt 100% willen moet je afstand doen van dit bedrijf.
Het argument dat hij het moet voorfinancieren is onzin, bedrijven hebben zelf betalingsafspraken die variëren van 1 tot 3 maanden.

Bijzonder dat jij voor alle bouw-/klusbedrijven denkt te praten.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook al moeten ze het voorfinancieren, dat is niet het probleem van de klant. Een goede bedrijfsvoering is daarop voorbereid.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven