Water blijft staan op balkon.

04-04-2020 20:18 27 berichten
Alle reacties Link kopieren
hallo allemaal,

We wonen nu al een 1.5 jaar in een appartement. Het is geen nieuwe appartement maar wel netjes gerenoveerd. Tijdens de bezichtiging vielen ons een aantal dingen op en toen we het balkon opgingen (was erg koud en er lag wat sneeuw op het balkon) vielen mij niet echt dingen op.

De punten die we mee gaven, daar werd een aantal weken later na intrekken in het appartement wat aangedaan. Daarvoor viel mij ook ineens op dat al het gesmolten sneeuw wat op het balkon lag op één plek bleef staan. Ietsje verderop de afvoerbuis. Ik heb de eigenaar hiermee geconfronteerd en die zou contact opnemen. (Is via de makelaar). Nou onderhand maanden later, omdat eigenaar het druk had werd er contact gelegd. Onderhand trok ik zelf alle water weg en als het flink geplenst had of ik ging de balkon even schoonmaken, bleef er echt zeker een grote plas liggen die zeker 3 cm diep is. Eigenaar zocht naar een dakdekkersbedrijf en uiteindelijk na een half jaar kreeg ik een belletje van hun. 4 weken later kwam iemand een offerte opmaken en even kijken wat er nou was. En inderdaad, ook hij zag waar het probleem lag. Afvoerput ligt wel goed maar er zit een "put" in de vloer van het balkon waar al het water zich verzamelt en dus niet afgevoerd kan worden. Mijn logische gedachte was, maak daar dan een afvoerbuis. Meneer zou overleggen en weer contact leggen. Contact leggen werd pas na maanden. Vorig jaar zomer was hij dus geweest. Er werd een afspraak gemaakt en deze week (eindelijk) is er iemand geweest die het probleem zou verhelpen. Wij helemaal blij, eindelijk af van het probleem. Wat denken jullie? Dakdekker heeft wel een afvoerbuis geplaatst maar totaal aan de verkeerde kant. :facepalm:

Ondanks dat we zeiden dat, dat niet de afspraak was hieldt hij voet bij stuk dat hij wel wist wat ie deed en dat hij in opdracht werkte. Begrepen we echt wel Maar het klopte gewoon totaal niet. Conclusie? Een spek en bonen afvoerbuis erbij en water dat nog steeds blijft liggen natuurlijk.

We willen zo graag verder in de zin de balkon opleuken. Zomer komt eraan. Kennelijk zijn we met deze hele toestand meer thuis dan buiten. Dus zocht ik al naar grastapijt en leuke toeters en bellen voor het balkon maar dat kan ik nu wel even vergeten. Het water dat blijft liggen trek ik altijd snel weg maar zo kan ik niet doorgaan. Sterker nog ik ben zelfs een keer op me plaat gegaan! Vloer is niet van beton maar van zink en daaronder weer hout.

Ik heb nu alles weer doorgezet naar de eigenaar maar ben bang dat dit weer eeuwen duurt, eer dit probleem gefixt wordt en of het nog wel gefixt wordt :|
https://www.hornbach.nl/cms/nl/nl/proje ... egels.html
Kliktegels
Alle reacties Link kopieren
Vlonders of tegels en dan een laag water eronder laten staan? Serieus?

Ik denk dat de muggen heel blij zijn met dit advies. Maar als ik TO was zou ik het niet opvolgen.

Toch maar weer contact opnemen met de eigenaar/makelaar, TO. En misschien even checken bij Juridisch Loket of de Woonbond of er een manier is om af te dwingen dat je een deugdelijke buitenruimte krijgt, je betaalt er immers ook voor (via je huur).
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven