Boekenserie familie door de tijd heen gezocht

19-01-2022 22:06 96 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Net het laatste deel van de reiziger/outlander serie van Diana Gabaldon uit en nu zit ik in een zwart gat.

Ik houd heel erg van boekenseries waarin het wel en wee van een familie door de jaren heen verteld wordt. Naast de Outlander serie vind ik bijvoorbeeld ook de serie van Penny Vincenzi over de Lytton familie erg leuk om te lezen.

Ik ben dus op zoek naar een nieuwe serie over een familie, door de tijd heen. Iemand goede suggesties?

Ik lees het liefst Engels trouwens, maar Nederlandse titels zijn ook ok.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het huis met de geesten is prachtig. En heb ik heel lang geleden gelezen. Maar staat hier nog steeds in de boekenkast.
Alle reacties Link kopieren Quote
dannas schreef:
19-01-2022 22:30
Ik ben niet zo'n fantasy fan en dit lijkt daar wel op. Klopt dat?
Ja, ze krijgt de gave om in andere lichamen verder te leven. Voldoet niet helemaal aan je vraag, maar als je ook lyrisch bent van outlander, is dit wel een toffe reeks. Net als puk wel een beetje. Kijk maar wat er je leeslijst komt :-D
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
De Cazalets, door Elizabeth Jane Howard. Bestaat uit verschillende delen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Doreia* schreef:
19-01-2022 22:34
Ja, ze krijgt de gave om in andere lichamen verder te leven. Voldoet niet helemaal aan je vraag, maar als je ook lyrisch bent van outlander, is dit wel een toffe reeks. Net als puk wel een beetje. Kijk maar wat er je leeslijst komt :-D
Ik vind Outlander niet zo heel erg fantasy. Meer historie en romantiek. En echt heel weinig fantasy.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je de Lord John-serie dan al gelezen?
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rhanna serie van Christine Marion Fraser. Het speelt zich af op een klein Schots eiland.
Serie van 3 of 4 boeken, ik heb ze verslonden in de jaren negentig. Veel liefde en drama.
De Caïro trilogie van Nagieb Mahfoez vond ik mooi.

En The Forsyte Saga van John Galsworthy is ook de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voornu schreef:
19-01-2022 22:35
De Cazalets, door Elizabeth Jane Howard. Bestaat uit verschillende delen.
Die lijkt me wel wat, jammergenoeg lijkt Kobo ze alleen in het Nederlands te hebben. En zeker als het boek oorspronkelijk in het Engels is, lees ik liever in het Engels.
Alle reacties Link kopieren Quote
MockTurtle schreef:
19-01-2022 22:38
Heb je de Lord John-serie dan al gelezen?
Yep.
Alle reacties Link kopieren Quote
De grote eeuw van Jan Guillou, ken het zelf niet, maar hoor er goede verhalen over. Is volgens mij in het Engels en Nederlands.

https://www.boekbeschrijvingen.nl/guill ... .html#6759
Alle reacties Link kopieren Quote
Bridgerton dan ;-)
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren Quote
MockTurtle schreef:
19-01-2022 22:45
Bridgerton dan ;-)
Haha. Die serie was al erg maar nog grappig. De boeken heb ik geprobeerd, maar dat was echt niet te doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Noppjes schreef:
19-01-2022 22:43
De grote eeuw van Jan Guillou, ken het zelf niet, maar hoor er goede verhalen over. Is volgens mij in het Engels en Nederlands.

https://www.boekbeschrijvingen.nl/guill ... .html#6759
Die had ik ook gevonden inderdaad. Ben nog niet helemaal overtuigd.
Alle reacties Link kopieren Quote
dannas schreef:
19-01-2022 22:47
Haha. Die serie was al erg maar nog grappig. De boeken heb ik geprobeerd, maar dat was echt niet te doen.
Herkenbaar. Ik weet het zo even niet. Succes met zoeken!
I'm not crazy. My reality is just different than yours.
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
19-01-2022 22:19
Gevonden:
Ken Follett: De Kingsbridge trilogie
de Century trilogie.
Kun je wel even mee vooruit, als het is wat je zoekt
+1
Alle reacties Link kopieren Quote
Fam Meijer

Charles lewinsky
dannas schreef:
19-01-2022 22:42
Die lijkt me wel wat, jammergenoeg lijkt Kobo ze alleen in het Nederlands te hebben. En zeker als het boek oorspronkelijk in het Engels is, lees ik liever in het Engels.
Oh jammer! Het is een prachtige reeks, dikke pillen in meerdere delen, echt de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren Quote
De stam van de holenbeer, etc. is ook een beetje Outlanderachtig genre, maar heeft ook wat van dat bouquetreeksaura.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voornu schreef:
19-01-2022 22:51
Oh jammer! Het is een prachtige reeks, dikke pillen in meerdere delen, echt de moeite waard.
Ik ga de Nederlandse versie wel proberen. Is via kobo plus dus dan kan ik me er ook geen buil aan vallen.

Als het dan wat is kan ik altijd nog ouderwets van papier in het Engels lezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
De boeken over de Walsh zussen van Marian Keyes. Grappig en ontroerend tegelijk. Ik heb de volgorde niet meer helemaal helder, maar een aantal titels zijn:
Watermelon
Angels
Rachel’s Holiday
Anybody out there

Oh, en Grown Ups van dezelfde auteur, dik boek over een grote familie. Geweldig.
Je moet niet alles geloven wat je denkt
Alle reacties Link kopieren Quote
Barbara Kingsolver doet ook aan lijvige familiegeschiedenissen, The poisonwood bible is bijvoorbeeld een beroemde van haar.

Ik vind zelf East of Eden van John Steinbeck ook echt fantastisch.

Geen series trouwens, maar wel lekkere pillen.
foechoer wijzigde dit bericht op 19-01-2022 23:06
0.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de cazalets ook verslonden!

Andere aanrader: Sarum, van Edward Rutherfurd. Omspant 20.000 jaar dus is niet 1 familie maar allemaal afstammelingen van elkaar die zich vestigen in wat nu Salisbury is. leest als een trein.
Alle reacties Link kopieren Quote
De Theeroos serie en Het weesmeisje.
Makkelijk leesbaar en erg boeiend!

Weesmeisje speelt zich af in Augsburg begint ergens in 1915 en laatste boek is nu in 1935.

De Theeroos volgt een Engelse dame ergens in 1870 (dacht ik). Het tweede boek gaat over haar familie en het derde boek ook. Je volgt haar ontwikkeling tot het worden van een van de belangrijkste thee importeurs.
louti wijzigde dit bericht op 19-01-2022 23:35
Reden: Toevoeging
68.23% gewijzigd
Het leven is te kort om te lang op de verkeerde plek te blijven.
Alle reacties Link kopieren Quote
botanietje schreef:
19-01-2022 23:02
De boeken over de Walsh zussen van Marian Keyes. Grappig en ontroerend tegelijk. Ik heb de volgorde niet meer helemaal helder, maar een aantal titels zijn:
Watermelon
Angels
Rachel’s Holiday
Anybody out there

Oh, en Grown Ups van dezelfde auteur, dik boek over een grote familie. Geweldig.
Wilde ik ook al noemen. Rachel's holiday is echt een van mijn all time favourite boeken. En dit jaar komt er een vervolg uit! Misschien is die zelfs al uit, ik meen dat ie eind januari uit zou komen.

De volgorde is:

Watermelon
Rachel's holiday
Angels
Anybody out there
The mystery of Mercy Close
Mammy Walsh's A-Z of the Walsh family

en nu dus de nieuwe die ik nog niet gelezen heb

Again, Rachel

Ik vind zelf Rachel en Anybody out there de twee beste boeken, met Rachel met stip op 1.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren Quote
Herbjørg Wassmo:

Het boek Dina
Het boek Benjamin
Het boek Karna

Hele mooie serie!!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven