Is een e-reader de investering waard?

03-10-2024 22:09 62 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Vroeger als kind las ik graag en veel. Dit is iets waar ik de laatste tijd ook weer mee begonnen ben. Ik lees iedere avond wat voor het slapen, maar zou graag meer lezen. Boeken nemen uiteindelijk ook plaats in beslag en ze blijven daar maar liggen eens ze gelezen zijn.

Nu vroeg ik me af of een e-reader een goede oplossing is? Ik ben hier niet zo goed in en vroeg me af of je makkelijk boeken op een e-reader kan zetten/kopen.

Ik heb vroeger eens een goedkope gehad, maar deze werkte niet fijn, moeilijk om te ‘bladeren’,…

Zo ja, welke e-reader is een goede? Wil dan wel een gebruiksvriendelijke dus heb er wel een redelijk budget voor over, max 150-180 €.

Dus e-reader of toch gewoon bij fysieke boeken houden?
Alle reacties Link kopieren Quote
Zou het op boeken houden. De encyclopedie is een aanrader.
Light thinks it travels faster than anything but it is wrong. No matter how fast light travels, it finds the darkness has always got there first, and is waiting for it.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarom zou je lezen als je kunt forummen?
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mij is het het absoluut waard!
Ik lees boeken ook vaak maar 1x en ze nemen inderdaad veel plaats in. Ik lees veel in bed, wat een ereader ook fijner maakt.

Zelf heb ik de Kobo Libra 2. Ik heb hier ontzettend tevreden over. Een iets goedkoper alternatief is de Kobo Clara.
Met een Kobo abonnement of als je boeken via bol.com koopt, kun je hem eenvoudig synchroniseren.
Ik heb zelf een abonnement op de (e)bieb. Hiervoor moet je wel je laptop gebruiken om er boeken op te zetten, maar is ook zo gedaan.
Alle reacties Link kopieren Quote
E-reader gehad. Vond het niets.
Boeken erop zetten was een eitje. Alle e-readers zijn gebruikersvriendelijk geworden de afgelopen paar jaar.

Als je toch papieren blijft lezen.

Boeken uit de minibieb halen. Gratis.
Boeken bij de bibliotheek lenen. Gratis.
Boeken ruilen met BFF.
En wat je dan nog mist, vraag je voor je verjaardag en Sinterklaas.

Je kan de gelezen boeken in bulk gratis op Marktplaats zetten.
Dan ben je er zo vanaf.
Geen brol meer in huis.
'Durf te antwoorden' is één van de leukste topics op het forum.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het heerlijk een E-reader. Altijd nieuwe boeken en het neemt geen plaats in. Ding gaat ook mee op vakanties. Geen gezeul met zware boeken in de koffer.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een Kobo Libra Colour. Geweldig ding! Dus zeker een aanrader. Een goede in het 150-180 euro segment is de Kobo Clara :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Team e-reader.
Fox off!
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier sinds een jaar een e-reader en ik vind het heerlijk! Ook lees ik nog steeds reguliere boeken maar onderweg of als ik de kinderen naar bed breng (donkere kamer) dan is de ereader ideaal.

Ik heb een kobo clara. Werkt makkelijk, is (spat)waterdicht. Boeken erop zitten is even uitvogelen maar als het eenmaal werkt, dan werkt het als een zonnetje!

Eboeken koop ik via bol.com of leen ik via de bieb. Dat laatste moet je dus even voor zitten maar de handleiding op de bieb website is heel overzichtelijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind de kobo heel erg fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb de kobo nia, gekregen bij een vara abonnement. Abonnement was 100 euro. Nu krijg je een kobo clara bij een abonnement, iets goedkoper dan de winkelprijs. 135 ipv 139.

https://www.bnnvara.nl/varagids/koboclara
Alle reacties Link kopieren Quote
Fijn hoor, een e-reader, altijd je hele bibiliotheek bij je. Ik heb een Kindle, geïntegreerd met de Amazonwinkel en die is super. Vooral fijn als je engels leest, maar in het nederlands is er ook ontzettend veel.

Wat ook handig is, vind ik dan, je boek synchroniseert met de kindle app. Als je e-reader een keer wat onhandig is om mee te nemen kun je even verder lezen op je telefoon.
If you need a hug, give it to someone else.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb inmiddels al jaren een e-reader, ooit begonnen met de Sony. Nu ook een kobo aura en kan niet meer zonder. Op vakantie is de keuze reuze en licht in gewicht. En in bed kan ik hem in 1 hand vasthouden en bladeren, heerlijk!
Alle reacties Link kopieren Quote
Miskoop hier, ik vind het niet prettig. Kan er niet aan wennen. Heb wel een hele makkelijke, een pocketbook. Kan je boeken naartoe mailen. Maar ik vind dus een gewoon boek veel fijner. Ik blader regelmatig even terug en dat gaat met een ereader helemaal niet handig. En ik vind het gevoel gewoon niks.
Alle reacties Link kopieren Quote
Inderdaad heerlijk om in bed te kunnen lezen zonder je partner te storen.

Op vakantie gaat hij zeker mee, ik sta mezelf één papieren boek toe dat ik daar achter laat.

Verder zet ik luisterboeken op de "online bibliotheekapp". Heel fijn bij het zwembad of in het vliegtuig.
Je ziet toch liever zo’n strak lijf dan een uitgezakte mokkapunt, weet je wel weet je niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook n e-reader hier. Ooit gekocht toen ik een prijs had gewonnen en hem in moest nemen bij een elektronicazaak. Geen idee wat, dus op voorstel van zus e-reader gekocht. Moest er dus wel geld bijleggen, maar geen spijt.
Lees ook boeken van de bieb (niet gratis zoals iemand hiervoor zei) maar met dat abonnement kun je wel gratis online boeken lenen. Heerlijk als je 's avonds een boek wil lezen, en je hebt "niets" in huis wat je wil lezen. Online bieb heeft steeds meer boeken,
Die ik nu heb ik al bijna 10 jaar oud denk ik, maar als hij niet goed meer gaat werken komt er een nieuwe
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Ooit cadeau gekregen en vond het niets. Doe mij maar een echt boek. Ik heb vele blijvertjes maar wissel ook veel uit met collega’s en vrienden.

Als je een iPad hebt: je hebt gewoon gratis apps waarmee je ook e-books kunt downloaden of na aankoop in kunt uploaden (als het gaat om de plaats die boeken innemen)
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren Quote
lemoos2 schreef:
04-10-2024 04:39
Ooit cadeau gekregen en vond het niets. Doe mij maar een echt boek. Ik heb vele blijvertjes maar wissel ook veel uit met collega’s en vrienden.

Als je een iPad hebt: je hebt gewoon gratis apps waarmee je ook e-books kunt downloaden of na aankoop in kunt uploaden (als het gaat om de plaats die boeken innemen)
Heb beide maar een iPad leest echt niet fijn , veel zwaarder meer spiegeling etc .
Voor op vakantie vind ik een ereader heel fijn lekker licht en neemt weinig ruimte in . Ook in de zon leest het prettig .
Thuis lees ik het liefst gewoon een echt boek .
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn beste aankoop van 2020.
Ik wil nooit meer anders.

Ik heb de Kobo Libra, met een Kobo abonnement.

Ik was eerder ook "tegen" maar mijn ogen werden slechter en ben overstag gegaan. En zoals ik zei " ik wil nooit meer anders"

Als mijn ogen niet zo achteruit gegaan waren, zou ik denk ik nog wel fysieke boeken lezen.

Ik kom nu bijvoorbeeld nooit meer in een bibliotheek, wat eerder wel een wekelijks iets was.
Vooraf bestelde ik boeken, en vaak struinde ik dan nog lang in de bieb.
Las een tijdschrift en ging met een stapel boeken naar huis.

Dat mis ik wel.

De boekwinkel zie ik ook niet veel meer van binnen, soms loop ik erdoor, maar dat is dan vooral wanneer ik een boek zoek als cadeau.

Ik had ook altijd een lijstje met boeken om te vragen voor verjaardag of kerst oid.

Maar eenmaal de reader, zie ik absoluut het grote voordeel.
Overal lezen, lettertype/grootte aanpassen, altijd een grote keuze aan boeken op voorraad.
Series die achterelkaar te lezen zijn.
Ligt fijn in de hand, ook in bed, juist is lezen in bed veel fijner, zeker wanneer je een dik boel leest.
People sometimes ask, why do you always choose the hardest road. Who says there was an easier way?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een pocketbook, via de online bibliotheek lees ik de boeken en koop dus geen boeken.
Ook de kinderen lezen er soms mee. Makkelijk mee te nemen in een wachtkamer ofzo.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb ook een Kobo Libra en daarbij heb ik mezelf een Kobo plus abonnement cadeau gedaan.
Voor een tientje per maand veel gratis boeken of boeken met korting lezen in de Kobo shop.

Ik lees ook dagelijks en veel, vind het heerlijk dat ik altijd boeken tot mijn beschikking heb!
This is not kosher!
Alle reacties Link kopieren Quote
Al ruim 10 jaar team e-reader. :)

Ik vind een e-reader veel prettiger lezen dan een papieren boek: geen onhandige pocket die lastig open te houden is en geen zware boeken meer.
+ neemt amper ruimte in thuis en onderweg
+ e-books zijn vrijwel altijd goedkoper dan papieren boeken (gaat niet op voor mini-biebboeken of bibliotheek natuurlijk)
+ goedkope abonnementen mogelijk (kobo plus / bookchoice)

En een e-reader kan milieuvriendelijker zijn dan papier.

Ja, het klopt dat bladeren lastiger is, maar ik gebruik dan meestal de zoekfunctie, want ik blader vooral in boeken met veel personages. Als persoon X dan weer voorbij komt en ik denk 'wie was dat ook alweer?' dan zoek ik even terug op persoon X.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja vind ik wel! Zeker op vakantie of als je een klein tasje bij je hebt is een e reader handiger dan fysieke boeken. Ik wissel het zelf wel af. Boeken lees ik ook maar een keer. Ik probeer sommigen op marktplaats of vinted te verkopen. Als dat niet (snel) lukt zet ik ze in de minibieb of geef ik ze aan de kringloop
Alle reacties Link kopieren Quote
Zonder twijfel, team (kobo) ereader. Ooit een ereader gekocht voor mee op vakantie, ik nam altijd een tas vol boeken mee maar hadden de auto nodig voor kinderspullen, dus toen een ereader gekocht en inmiddels al mijn 4e denk ik.

Mijn ereader gaat altijd overal mee heen, in combinatie met kobo plus heb ik altijd een bibliotheek vol boeken mee. (Lees ongeveer 100 boeken per jaar 🫣)
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik vragen mag, waarom 4?
Alles gaat voorbij

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven