Lijf & Lijn alle pijlers

10 kilo eraf in 2017!

22-12-2016 20:26 1229 berichten
Alle reacties Link kopieren
26-06-2017 - Ik heb wederom een aantal mensen uit de tabel gehaald die al een tijd niet actief waren, in de hoop zo het overzicht te houden. Natuurlijk kan ik me ook vergissen en wat over het hoofd zien, of wil je om een andere reden alsnog graag terug in de tabel. Laat het me weten en dan komt het goed!

Dit topic is gestart voor dames (en heren) die met ingang van 2017 graag ongeveer 10 kilo af willen vallen.
Samen kunnen we deze uitdaging aan!!

Ansch: Startgewicht: 77.8 kg, startdatum: 18-06-2017, huidig gewicht: 77.1 kg, deze week: -0.0 kg, totaal: -0.7 kg

Bukko: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 15-05-2017, huidig gewicht: 70.6, deze week: -0.2 kg, totaal -5.4 kg

Frantic: Startgewicht: 78.6 kg, streefgewicht 66.0, startdatum: 01-01-2017, huidig gewicht: 70,6 kg, deze week: -0.6 kg, totaal: -8.0 kg

Elizaar: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 01-03-2017, huidig gewicht: 70.7 kg, deze week: +0.1 kg, totaal: -5.3 kg

Nessemeisje: Startgewicht: 83.8, streefgewicht 72.0, startdatum: 03-01-2017, huidig gewicht: 79.4, deze week: -0.2 kg, totaal: -4.4 kg

PinkLady90: Startgewicht: 80.2 kg, startdatum: 05-06-2017, huidig gewicht: 75.9 kg, deze week: -0.7 kg, totaal -4.3 kg
frantic wijzigde dit bericht op 30-10-2017 14:37
47.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je hoeft het niet over te typen joh, je kan gewoon de tabel als plaatje in de op plakken. Als ik hem bijwerk zet ik hem gewoon op de zelfde plek terug zodat wijzigingen direct zichtbaar zijn.
Alle reacties Link kopieren
Je bent al klaar zo te zien. Ook prima. zou je mijn huidige gewicht willen veranderen in 70,4?
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig geweest Frantic en perzikboom.

Mijn startgewicht is een schatting. Als er hier een vaste weegdag wordt afgesproken, dan laat ik het precieze gewicht wel weten.
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
O haha, nouja ik heb geen plaatjes-plak rechten en wilde de tabel wel veel graag echt zichtbaar hebben.. Dank je perzikboom voor al het uitzoeken, ik heb het idd alleen overgetypt! Zal je gewicht nog even aanpassen, ben je afgevallen tijdens de kerst?



Prima hoor Aardbei.. ik geloof dat de meeste mensen maandag wel een fijne weegdag vinden? Alle 1e gewichten pas ik dan aan, dus de gewichten die ik dan op 2/1 binnenkrijg voer ik in als start gewicht en als huidig gewicht. In de weken daarna pas ik alleen huidig gewicht aan na de maandag. Als er mensen zijn die eerder gestart zijn, vermeld dit dan even bij je gewicht van 2/1, dan pas ik je startgewicht namelijk niet aan!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor het aanpassen! Of ik nu echt ben afgevallen tijdens de kerst weet ik niet. Ik was al begonnen op de dag dat je het topic startte. Ik schommel meestal een beetje tussen de 69 en de 70,5 maar toen er opeens 72 op de weegschaal stond vond ik dat er per direct iets moest gebeuren. Er zal met kerst wel wat bij zijn gekomen en met oud en nieuw nog wat bijkomen maar op deze manier zit ik in ieder geval niet half januari aan de 80.
Dank voor de tabel, perzikboom en Frantic! Bij mij mag er dit achter:

Vegetarisch/vegan, zwemmen, fietsen en wandelen
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat er een tabel is! Dat maakt het wel echt 'echt'. Slik. Maar goed, het is wel een stok achter de deur denk ik!



88 kg bij mij klinkt ook echt mega-zwaar, maar ja, ik ben ook wel heel lang dus echt moddervet ben ik gelukkig ook weer niet.
Alle reacties Link kopieren
Ondanks dat ik nog niet echt begonnen ben was vandaag wel een redelijke dag. Mijn voornemen is om ook bij te houden wát ik eet, omdat ik gewoon teveel eet en dan is dat wat inzichtelijker. Dit was het voor vandaag:



Ontbijt: yoghurt met musli

Tussendoor: een plak krentenbrood (zonder spijs, maar met boter).

Lunch: 1 wrap met magere roomkaas en zalm, 2 beschuitjes met hagelslag (waarom heb ik aan 1 beschuitje nou weer niet genoeg?!).

Tussendoor: trosje druifjes

En voor vanavond staan er wraps met kipfilet / verse groenten en fajita-mix op het menu. Eigenlijk wil ik ook minder met pakjes en zakjes gaan koken ivm het vele zout en andere zooi die daar in zit, maar dit lag nog in de voorraadkast dus wil ik wel op maken.



Verder heb ik vandaag lekker buiten in de tuin gewerkt, dus ik ben wel redelijk actief geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ha Leonie, ik zit geloof ik ook in die overgangsfase.. ;) al de nodige gezonde dingen in huis gehaald, maar ook nog veel dingen in de kast/vriezer liggen die ik niet weg ga gooien. Maar goed, het is nog geen januari :p Ik ga trouwens ook my fitness pal gebruiken om eea bij te houden, net als een aantal anderen hier. Werkt voor mij goed om inzicht te krijgen in mijn balans.
Top die tabel! Ik moet me ook nog wegen, start gewicht is schatting.. ik ga gewoon 1 januari wegen en vanaf dan ga ik aan de slag
Alle reacties Link kopieren
Mijn begingewicht is 91 kilo. Ben er in shock van..... . Ik schaam me dood.....



Ik ben nu ook nog ziekjes; koorts, hoofdpijn, spierpijn.



Bij mij mag ook nog ingevuld worden; niet meer snaaien.
Alle reacties Link kopieren
Balen Suus, niet leuk. Maar je hebt al besloten om er mee aan de slag te gaan, dus laat je niet gek maken door een getalletje en zet je goeie voornemens gewoon door!

Prima Fally, dan maak ik dat gewicht straks je startgewicht, komt helemaal goed!



Ik ben toch nog naar zumba gegaan vanavond, ondanks mijn post-kerst-werkdagen brakkigheid!
Alle reacties Link kopieren
Ziet er prima uit die tabel, top!

De gegevens van mij zijn: startgewicht 84kg - streefgewicht 75kg

Hoe te bereiken: minder snoepen, minder cola light, minimaal 2x per week sporten



Weegdag voor mij maakt niet uit, ik sta er iedere dag op. Toevallig pas nog wel gelezen dat je op de woensdag het beste kunt wegen in de ochtend, dan zou je het lichtste zijn ;)
Alle reacties Link kopieren
Fijn, die tabel! Vandaag naar het werk gefietst (60 minuutjes totaal) en 1650 calorieën op... ben best tevreden. Nu nog even een blokje met de hond lopen. 1 januari weeg ik me weer... durf het nu nog niet aan na al dat lekkere eten met Kerst
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tabel. Is een stok achter de deur. Ik weeg me ook 1 januari als begin gewicht.



Bij mij mag er achter. Fietsen naar 't werk, zwemmen, minder snaaien en vegetarisch.



Streefgewicht 60 kg
Alle reacties Link kopieren
Voor iedereen die gezonde tussendoortjes wil eten en minder wil snaaien: wat zien jullie als gezonde tussendoortjes?

Ik had gisteren een zakje Nuts & Fruit van de lidl mee naar mij werk, met de gedachte "noten zijn gezond dus ik ben super goed bezig". Toen ik het invoerde in mfp sloeg ik steil achterover: 485 calorieën per 100g. Aangezien ik gedurende de dag bijna de hele zak heb leeggegeten heb ik gewoon 950 calorieën extra naar binnen gewerkt. dat was eigenlijk niet de bedoeling. Misschien had ik dan wel liever voor die candy bar (die ook nog op mijn bureau ligt) gekozen maar die ik bewust heb laten liggen omdat die candybar niet gezond is.

Nu weet ik wel dat het aantal calorieën lang niet alles zegt over hoe gezond iets is, maar ik zoek eigenlijk een combi van allebei: niet te veel calorieën en als het even kan ook nog iets bijdragen aan mijn gezondheid.
Alle reacties Link kopieren
Ik probeer zo veel mogelijk fruit te eten als gezonde tussendoortjes. Athans, dat is mijn voornemen om te gaan doen. Nu lukt dat nog niet zo goed en nu laat ik me veel te vaak verleiden tot een reep chocolade of een pak koekjes.



Hoe snél willen jullie op je streefgewicht zijn?

Ikzelf heb eigenlijk geen haast, het gaat mij meer om een structurele verandering van mijn eetgewoonten. Ik heb dus niet echt een datum in mijn hoofd wanneer ik mijn doel behaald wil hebben.
Ik heb ook geen streefdatum, maar zou het wel fijn vinden als rond de zomer het meeste eraf is.

Gezonde tussendoortjes voor mij: groente en fruit, rijstewafel, Hüttenkäse met groente of fruit, (soja)yoghurt, eitje, handje noten ( is niet heel Light, maar wel gezond en het verzadigt en dat is ook belangrijk). ik las ooit ergens dat je als ontbijt best volle (Griekse) yoghurt kunt nemen, is wel vetter dan magere maar je bent langer verzadigd. Ik geloof sowieso vooral in gezond en onbewerkt niet per se in light producten. Denk dat je voor je gezondheid bijvoorbeeld beter iedere dag vette yoghurt kunt eten dan cola light kunt drinken ( maar dan val je niet af natuurlijk )
Alle reacties Link kopieren
Bij gezonde tussendoortjes denk ik aan; groente, fruit, (gedroogde) vruchten, ongezouten pinda's of noten, gekookt ei en rijstwafel.
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Alle reacties Link kopieren
Ik eet als gezond tussendoortje meestal fruit, cherrytomaatjes, een stuk komkommer, een schaaltje magere yoghurt/kwark of een plak ontbijtkoek.



Een streefdatum heb ik trouwens ook niet. Ik hoop zo'n 2 kilo per maand af te vallen zodat ik in mei/juni mijn streefgewicht heb bereikt (en dan lekker kan gaan shoppen voor allemaal leuke nieuwe zomerkleding!!), maar probeer me hier niet te erg aan vast te klampen. Een gezond eetpatroon is voor mij belangrijker en als ik in het weekend een bakje chips en/of een keer patat of iets anders lekkers kan eten hou ik het ook veel beter vol.
Alle reacties Link kopieren
Streefdatum wil ik eigenlijk ook niet. Wio 't structureel veranderen. Maar gaaan in mei trouwen dus wat minder spek is wel fijn.



Tussendoor probeer ik ook fruit. Ma koekjes zijn ook lekker.
Alle reacties Link kopieren
Daar ben ik het wel mee eens Fally, dat onbewerkte producten beter zijn dan bewerkte producten. Troep als aspartaam en stevia probeer ik helemaal te vermijden. Evenals magere yoghurt, magere kwark etc. In dat opzicht waren de noten van gisteren ook geen hele beroerde keuze, maar 950 calorieën tussendoor naar binnen happen is veel meer dan ik eigenlijk voor ogen had.



Mijn overtollige kilo's wil ik in september kwijt zijn. Dan wil ik meedoen aan een hele triathlon (3,8km zwemmen, 180km fietsen, 42km lopen) en ik heb geen zin om die extra kilo's mee te slepen over dat hele parcours. Na de triathlon mogen er wel weer een paar kilo's bij maar niet alle 10. Misschien iets tussen de 3 en de 5 ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het veranderd Koortje! Eet je al vegetarisch of is dat ook nieuw? Leuk, trouwen!! Wanner heb je je laatste pas? Want daarna moet je natuurlijk eigenlijk niet meer afvallen.. Jeetje perzikboom, jij hebt een ambitieus plan!! Ik snap dat je dan op gewicht wil zijn, dan zal die triathlon misschien iets minder zwaar zijn. Maar superknap als dat je zou lukken!!



Ik heb ook geen streefdatum, maar weet wel dat hoe sneller het cijfertje zakt, hoe gemotiveerder ik ben/blijf. Dat is dus een gevoelskwestie.. Maar verstandelijk weet ik wat jullie ook weten: langzamer en definitief is eigenlijk belangrijker...
Alle reacties Link kopieren
Ik zou ook graag mee willen doen.

Momenteel weeg ik 73 kg en zou naar de 63 kg willen.

Mijn lengte is 1.65 cm.

Hoe wil ik het bereiken?

Pas op de plaats maken, betreft tussendoortjes, ontbijten met Brinta of volkoren boterham.

Goed lunchen met salades of brood en avondeten zonder vlees en wel met vis.

Sporten : 1 x per week zwemmen en weer gebruik maken van de sportschool waar ik lid van ben.

Vaker "nee" zeggen tegen lekkers.
Alle reacties Link kopieren
Ik doe mee!



Ik ben 1,68 en 67 kg, ik zou graag weer 60kg willen wegen. Dan heb ik net geen muffintop meer zeg maar haha.



Ik wil dit gaan bereiken door hard te lopen. Ik ben sinds een paar weken weer begonnen, 3 keer per week 5 km. Dit wil ik ook op gaan bouwen.



Frisdrank drink ik al amper, het enige waar ik verder op moet letten is dat ik mijn porties wat kleiner maak, helemaal wanneer ik bij schoonmoeder eet... die kan zo lekker koken

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven