Lijf & Lijn alle pijlers

10 kilo eraf in 2017!

22-12-2016 20:26 1229 berichten
Alle reacties Link kopieren
26-06-2017 - Ik heb wederom een aantal mensen uit de tabel gehaald die al een tijd niet actief waren, in de hoop zo het overzicht te houden. Natuurlijk kan ik me ook vergissen en wat over het hoofd zien, of wil je om een andere reden alsnog graag terug in de tabel. Laat het me weten en dan komt het goed!

Dit topic is gestart voor dames (en heren) die met ingang van 2017 graag ongeveer 10 kilo af willen vallen.
Samen kunnen we deze uitdaging aan!!

Ansch: Startgewicht: 77.8 kg, startdatum: 18-06-2017, huidig gewicht: 77.1 kg, deze week: -0.0 kg, totaal: -0.7 kg

Bukko: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 15-05-2017, huidig gewicht: 70.6, deze week: -0.2 kg, totaal -5.4 kg

Frantic: Startgewicht: 78.6 kg, streefgewicht 66.0, startdatum: 01-01-2017, huidig gewicht: 70,6 kg, deze week: -0.6 kg, totaal: -8.0 kg

Elizaar: Startgewicht: 76.0 kg, startdatum: 01-03-2017, huidig gewicht: 70.7 kg, deze week: +0.1 kg, totaal: -5.3 kg

Nessemeisje: Startgewicht: 83.8, streefgewicht 72.0, startdatum: 03-01-2017, huidig gewicht: 79.4, deze week: -0.2 kg, totaal: -4.4 kg

PinkLady90: Startgewicht: 80.2 kg, startdatum: 05-06-2017, huidig gewicht: 75.9 kg, deze week: -0.7 kg, totaal -4.3 kg
frantic wijzigde dit bericht op 30-10-2017 14:37
47.49% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Vandaan 77 kilo...
2 kilo eraf totaal. Niet blij mee. Halve kilo zwaarder dan vorige week. Terwijl ik deze week 3 vastendagen heb gedaan en veel bewogen plus weinig alcohol gedronken.

Vandaag weer vasten.
Ik denk dat ik woensdag als weegsag ga aanhouden. Ik ben ook gestart op woensdag.
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel Frantic!

Hoe ga ik het aanpakken: een beetje hetzelfde als vorig jaar (toen woog ik rond de 73 kg na afloop). 7 eetmomenten inplannen, regelmatiger eten qua tijden en minder grote porties.
Ontbijt: fruit met yoghurt (magere), tussendoor een stuk fruit.
Middageten: eventueel soep en 2 sneden brood met beleg, tussendoor fruit, salade of peperkoek/cracker.
Avondeten: gewoon normaal, slechts een keer opscheppen en een gezonder toetje.
Ik heb op maandag meestal tennisles en ik probeer minimaal een keer extra in de week te sporten.

Of het weer werkt zie ik zondag, dat wordt mijn weegmoment.

@Julia hoe doe je dat precies met vasten-dagen?
Alle reacties Link kopieren
Had ik afgelopen week zo'n mooi bericht gepost over hoe ik zo lekker bezig was. Over hoe ik, zelfs als ik wat snoep, ik het allemaal netjes houd en lekker blijf afvallen.... Is het compleet mis gegaan daarna. :facepalm:
Het begon met een onverwachts bezoek aan de Mac in Duitsland. Daar gingen we lunchen en boodschappen doen, maar het was blijkbaar een nationale feestdag en alles was dicht. Dat was niet zo handig. Dus dat werd lunchen bij de Mac. Daarna kon ik eigenlijk niet meer stoppen met slechte dingen eten en dat gaf de weegschaal ook aan.. Ik schaam me best wel dus wil liever niet zeggen hoeveel erbij is gekomen. Ik hoop dat dat ay oké is voor nu.

Vanaf nu moet ik weer echt streng voor mezelf zijn! Ik wil die kilo's kwijt! Maar oh, wat is dat lastig. Alles is zooooooo lekker!

Ik gebruik niet mfp maar de app van fatsecret. Ik heb de eerste weken alles streng afgewogen en dat help mij. De afgelopen dagen dus niet, maar ben sinds vandaag weer daarmee bezig. Dat houdt me toch bewuster van de dingen die ik in m'n mond stop.

Welkom Ansch!
Alle reacties Link kopieren
Welkom ansch! Heel veel succes de komende tijd. Leuk dat je mee komt schrijven.

Wat vervelend Bukko! Gelukkig weet je precies waar het door komt en weet je dus ook wat je moet laten de komende week ;-) gelukkig kan je dat ook heel goed. Dat heb je al laten zien!

Mooi resultaat Frantic! Toch weer bijna een kilo eraf. Hartstikke goed bezig!
Je vroeg of we de tabel nog weleens bekijken. Ik persoonlijk wel ook omdat ik dan kan zien wie wat gedaan heeft de afgelopen tijd. En ik vind het ook wel leuk om een steeds groter wordend getal achter mijn naam te zien. Verder schrijf ik vooral mee voor de gezelligheid en denk ik als een een dropje eet niet aan jullie omdat ik het eigenlijk niet mag dus het is een beetje dubbel :-)
Ik snap dat als ik de enige ben die kijkt naar de getallen je geen zin hebt om het bij te houden :-)

Julia wat jammer dat er een halve kilo bij is. Snap dat dat ellendig is, helemaal als je het idee hebt dat je zelf juist heel goed bezig bent geweest. Wat wordt je tactiek voor de komende week? 3 dagen vasten klinkt voor mij best veel overigens. Dat is om de dag. Zou je lichaam daar ook niet een beetje van slag van raken?

Ik ben op vakantie en heb geen weegschaal hier. Jammer! Al heb ik het idee alsof ik alleen maar op zwel dus zo erg mis ik de weegschaal nou ook weer niet ;-)

Vanochtend zelf gesport. Zwaar! Warm!! Na drie kwartier vond ik het wel mooi. Voel mijn benen nu nog. Wel geluncht buiten de deur maar vrij netjes met Diamanthaas en heb de peper roomsaus vrijwel laten staan.

Vanavond gebarbecued. Vriend had kipsate gisteravond al gemarineerd. Lekker! Ik heb dus 3 of 4 stokjes saté op zonder pindasaus (oké op 3 stukjes stokbrood na dan) en verder heel veel witlofsalade gegeten.

Qua snacken gaat het wel goed. Ik eet lekker een appeltje als ik trek heb en soms doe ik daar wat rozijntjes bij. Wel heb ik gister en eergisteren een klein bakje kroepoek en een klein bakje borrelnootjes op. Het is vakantie en was even lekker! Verder vandaag en gister lekker gewandeld dus ik zit niet alleen maar op mijn luie kont.

Succes iedereen komende week!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor die bemoedigende woorden, Elizaar! Die doen me echt heel goed.

Geniet van je vakantie! Volgens mij doe je niet al te gekke dingen, dus dat komt helemaal goed :-D
Alle reacties Link kopieren
Welkom ansch
Ik eet 2 dgn per week 500 kcal. De rest van de week normaal.

Vandaag woog ik weer 76,5. Ik schommel ook echt alle kanten op met mn gewicht. Morgen alweer 5 wkn bezig.

Elizaar, ik ga gewoon door met het vasten. Nu weer gewoon 2 dgn. 3 dgn is idd intensief maar mag wel. Ik wilde het gewoon even een boost geven. Als ik ooit weer op gewicht ben ga ik mn leven lang 1 dag vasten per week.

Fijne vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Jammer Bukko. :( Dit gewoon zien als een kleine misstap en weer gewoon de draad oppakken. Komt het vast weer helemaal goed!

Gisteren niet gesport... een verjaardag gehad helaas kon ik de chips niet laten staan...
Vanmiddag even baantjes getrokken in het zwembad. Ff lekker afkoelen. Is ook wel nodig met deze temperaturen. Toch het idee dat ik weer gezonder bezig ben.

Geniet van je vakantie Elizaar. Ik vind het knap hoor; sporten met deze temperaturen. Super!
Knap Julia! Wat eet je op deze vasten-dagen? Ik moet zelf echt met regelmaat eten anders blijf ik een honger gevoel hebben en word ik flauw. Dan grijp ik naar alles wat los en vast zit... helaas dan sneller naar de ongezonde 'makkelijke' dingen.
Alle reacties Link kopieren
Ah Ansch ff zwemmen is met dit weer inderdaad wel lekker! Ik kom net van zumba af, dat was wel ff afzien :-$

Qua eten merk ik dat ik, met name op mn vrije dagen, mn 'toegestane' calorien vul met dingen die ik lekker vind, maar die niet zo gezond zijn. Blijft lastig. Als ik werk neem ik wel gewoon bruine boterhammen, fruit, soep. Maar vandaag had ik pizza. En 2 waterijsjes. En chocola. Morgen 'gelukkig' weer werken..

Het klinkt alsof je best goed bezig bent Elizaar! Wel lastig he, dat je geen weegschaal hebt en dus geen controle hebt...

Bukko en Julia, wat is dat k*t he, als het niet gaat zoals gepland! Jullie knlinken beide wel gemotiveerd, dus hopelijk gaat het snel weer beter...
Alle reacties Link kopieren
Julia morgen ben je 5 weken bezig en je zit nu op -2 (en vorige week -2,5) dat zou betekenen dat je ruim 4 ons per week dus bijna een halve kilo af valt per week. Ik vind dat op zich helemaal niet slecht. Al snap ik dat meer natuurlijk altijd fijner is! Maar ik val gemiddeld ook 6 ons per week af.
"Ze zeggen" dat een halve kilo per week netjes is en dat het er dan ook af blijft. Misschien dat dat nog een beetje een goed gevoel kan geven!

Ik ga vanaf maandag ook invullen wat ik eet Frantic. Spannend!
Succes morgen op je werk! Soms moet je ook gewoon eten waar je zin in hebt Frantic. Het goede is dat je nu soms ongezonde dingen eet maar met mate. Grote kans dat je vorig jaar ongezonde dingen at zonder mate. Dus dan heb je al hele stappen mbt bewustwording gemaakt.

Bukko dank dat je mijn woorden bemoedigend vind. Maar ik heb je alleen maar verteld wat je zelf al hebt bereikt dus alle eer aan jou!

Ik heb vandaag wat gecheat. 2 bitterballen op, een split, we hebben gepicknickt en ik heb heel veel bruin breekbrood op met pesto en 2 bosbessen kwark bollen gevuld met bavarois (mijn vriend houdt daar niet van. Die is heel slank, pfff :-) ). Niet zoveel gezonde dingen dus. Aan de andere kant heb ik 10 km gewandeld en volgens mijn fitbit 2978 calorieën verbrand en dat heb ik vast niet naar binnen geduwd dus op zich ben ik nog wel positief. O wacht ik heb ook een cola op en een aspergesalade. Nouja lekker was het wel 😂
Alle reacties Link kopieren
Oh Frantic, wat is dat herkenbaar! Maar, de dagen dat je aan het werk bent gaan wel goed! En dat is al een winst. Dat probeer ik mezelf ook voor te houden ;-)

Elizaar, die kwarkbollen klinken hemels! o_o
En je hebt flink gewandeld! Met deze temperatuur vind ik dat heel netjes.

Ik heb inderdaad de draad weer opgepakt. En hoe!! Lekker bezig met eten én sporten. Ik heb er nu twee dagen van de 30 day body shred opzitten. Ik heb gelezen dat dat programma heel zwaar kan zijn voor je knieën, dus ik deed het nog wel rustig aan. Ik doe liever voorzichtig en wat minder intensief dan dat ik weer last krijg van mijn blessure.
Maar zelfs op een wat rustigere manier is het een zwaar programma. Jeetje. Spierpijn!
Maar het voelt wel heerlijk om weer goed bezig te zijn :yes:
Alle reacties Link kopieren
Haha, wel fijn dat jullie het herkennen/er een positieve draai aangeven! Nu ben ik weer aan het werk en.gaat het gewoon goed. Sinds maandag 3x gesport en een keer s avonds 10km gefietst (omdat ik zin had een ijsje maar het er eigenlijk niet meer bij kon :biggrin: ) . Eten gaat ook weer goed.

Vakantie is ook een beetje cheaten he Elizaar, hoe denk ik dat ik aan de extra kilo kwam? :D Lekker genieten en bewegen (eigenlijk precies wat je nu doet)!

Oeeeeh lekker Bukko, hard gewerkt! Hoe houdt je knie het?
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha Frantic, heb je echt 10 k m gefietst zodat je een ijsje in die dag kon passen? Fantastisch! Ik hoop dat het ijsje ontzettend lekker was! Wat voor een was het?

Mijn knie houd het goed vol! Ik heb voor de zekerheid een brace om tijdens de oefeningen. Ik heb het nu drie ochtenden achter elkaar gedaan. Maar vanochtend heb ik een flink eind gewandeld ipv die training. Morgen ga ik weer verder.
Ik vind het niet heel erg leuk, maar ik voel me er wel goed door. Ik wil niet elke dag dit doen, dat vind ik saai. Dus ik vind het een mooie afwisseling zo.

Hoe gaat het bij de rest?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben weer terug uit het warme Limburg! Hebben een heerlijke week gehad. Nu weer back to reality ;-)

Volgens mij heb ik de afgelopen week best wel veel gelopen en op zich op een paar uitschieters na best goed gegeten. Als ik iig kijk naar mijn calorie verbranding elke dag dan was dat best wel hoog. Ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik ben aangekomen en toch ben ik er bang voor. Maandag zullen we het weten!

Ga zo nog lekker een rondje lopen met de logeerhond. Vriend wilde gaan maar ik heb hem al opgeëist 😂

Heb je het gevoel dat je brace goed helpt Bukko? Dat zou wel fijn zijn!
Alle reacties Link kopieren
Ik baalde maandag te erg om te reageren. De eerste drie dagen van de week gingen god, daarna was het crash and burn, crash and burn. Donderdag geborreld met mijn lief, vrijdag naar de bios, zaterdag en zondag barbecues. En maandag woog ik weer 80 :'( :'( :'(
Nu mezelf weer herpakt en gezond bezig, dus weer naar de 79 kg, maar ik moet dus echt op blijven letten. Er zijn momenten dat ik denk fuck dit, ik laat mezelf ook weer gaan, maar dat zou zonde zijn van de eerder behaalde resultaten. Volhouden dus.
Net gesport en daarvoor een salade op. Nu aan het water en zo nog een volkoren cracker met 30+ kaas anders heb ik wel erg weinig calorieën binnen. En dat is ook niet goed.
Alle reacties Link kopieren
Wat gaat zo'n vakantie snel voorbij hè. Ik ben ook benieuwd maandag. Als je zoveel hebt bewogen dan zal het vast netjes zijn!
Je kunt ook samen met je vriend lopen hè ;-) Is ook nog eens hartstikke gezellig!

Ik weet niet of die brace goed helpt om eerlijk te zijn. Mijn beenspieren zijn ook heel sterk geworden, dus mijn knie is sowieso een stuk stabieler. Het is meer een voorzorg.
Alle reacties Link kopieren
Balen Nesse!
Ik snap dat je je wil laten gaan. Maar inderdaad, dat is zoooo zonde! Een paar slechte dagen betekent niet het einde! Je kunt het Nesse! Je bent al zo ver gekomen! Het is hartstikke goed dat je weer bent gaan sporten! Eet lekker die cracker en wees trots op jezelf.
Alle reacties Link kopieren
Goed verhaal van je ijsje Frantic 😁 ik word er vrolijk van. Was voor ijsje is het uiteindelijk geworden? Moet je nagaan hoe je in gedrag al bent veranderd. Tenminste, ik gok dat je een jaar terug dat ijsje gewoon nam zonder 10 km te fietsen.

Nesse wat rot dat je je zo voelt. Ik snap dat een terugval demotiverend is maar het is echt zonde om het op te geven. Je bent al 4 kilo kwijt. Dat zijn vier pakken suiker. Nou zet maar op tafel, dat is gewoon een hoop. Aangezien je al hebt laten zien dat je het kan zou ik het echt zonde vinden als je de handdoek in de ring gooit. Niet doen hoor! Gewoon weer doorgaan! Spreek desnoods met je vriend af dat hij ook een beetje oplet als jullie wat gaan doen. Hij hoeft niet te lijnen maar het scheelt als je bv 6 bitterballen besteld ipv maxi frituurbak met 16 bitterballen. Klinkt dit stom? Ik bedoel het niet zo. Ik heb bv afgesproken met mijn vriend dat als hij iets lekkers voor zichzelf pakt hij niet 20 keer gaat vragen of ik echt geen chips of chocola oid wil (echt niet? Nee echt niet! Er is genoeg schat, neem maar, dat vindt je lekker. Ja er is zeker genoeg schatje, dat zit op mijn heupen 😨)
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt niet stom Elizaar ;-)

Ik vond het gisteravond heel lastig. Ik had zooooooo veel zin in zoet! En eigenlijk ook gewoon echt trek. Ik was bang dat als ik wat zou eten ik niet meer kon stoppen. Ik heb vanaf het avondeten echt alleen maar kunnen denken aan lekkere dingen, zoetigheid. Toen ben ik uiteindelijk maar met de hond gaan wandelen. En daarna naar bed gegaan als zelfbescherming.
Ik ben dus de avond doorgekomen! Maar jeetje, wat was dat lastig.

Ik ben nu wel echt trots dat ik gisteren niks meer heb gesnoept! :yes:
Alle reacties Link kopieren
Wat goed!! Ik ben ook trots op je 😉 wat je ook kan doen op dat soort momenten is iets van lekker fruit of rozijntjes nemen. Vooral rozijntjes vind ik echt lekker op zo'n moment.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dan weer helemaal niks met rozijnen. Behalve rum-rozijnen, hahaha.
Maar dat is natuurlijk geen goede optie ;-)

Ik had een appeltje of wat bosbessen oid kun en pakken ja, maar dat vond ik niet slecht genoeg. Het moest echt zoets zijn! Ik heb nog nagedacht over een Caramel snack a jack, maar ik wilde gewoon helemaal niet toegeven. Mission accomplished.

Hoe gaat het met jou? Al weer gesetteld thuis na een weekje weg?
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het heel knap van je dat je niet opgeheven hebt! Ik denk niet dat ik het gered had om helemaal niks te eten.

Aan de puinhoop te zien ben ik nog niet helemaal gesetteld thuis 😊 we zijn thuisgekomen, hebben de kinderen opgehaald van school en vanochtend zat ik om half 9 al op een sporttoernooi. Ik was alweer vergeten dat ik weg ben geweest 😱

Mijn eigen bed was echt hemels! Wij hebben een heerlijk matras en het matras in het huisje was zo vreselijk hard. Als je er op drukte dan zakte het echt nul in. Het leek wel een houten plank gewoon!

Hebben jullie leuke weekendplannen?
Alle reacties Link kopieren
Heerlijk om in je eigen bed te liggen! Dat is ook altijd mijn favoriete deel van terug komen :-)
Wat voor sporttoernooi is het? Regent het bij jou ook?

Wij zijn net de stad in geweest. Eerst naar de kapper. De vorige keer dat ik in de stoel bij de kapper zat wilde ik mezelf niet aankijken. Wat had ik een plofkop toen. Nu was dat niet zo! En dat voelde fantastisch!! Met dit nieuwe, frisse kapsel voel ik me ook echt heel mooi :love:

Daarna hebben we schoenen gekocht. Zowel voor vriend als voor mij. We hebben volgend weekend een bruiloft als daggasten. We hadden beide geen mooie, nette schoenen om te dagen. Nu wel! Ik ben helemaal verliefd :flirting: Ze zijn zomers, luchtig, netjes, zonder hak en vergrijsd groen. Ik vind dat ik ze heb verdiend!
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Wat mis je veel als je een paar dagen niet kijkt op dit blog😱. Elizaar fijn om te lezen dat je een fijne vakantie hebt gehad. Grappig he dat je zo snel weer opgaat in het normale leven. Alsof je niet weg geweest bent.

ik ben zelf een enorme zoetekauw. Ik koop het niet meer zodat het niet in huis is. Mijn vriend helaas wel... ik kon de koekjes niet laten staan helaas.

Heel herkenbaar Nesse, ik heb de afgelopen week 2 dagen BBQ gehad en 2 verjaardagen. Die omstandigheden maken het dan extra moeilijk. Niet opgeven inderdaad!

Fijn is dat he Bukko dat je jezelf kunt belonen met nieuwe kleren, een kapsel of een paar schoenen. Is ook verdiend!

ik heb deze week 2 x gesport (baantjes getrokken in het zwembad). Maar met de regen ga ik niet naar het zwembad. Hoop dat t beter weer wordt.
Morgen weegdag ik ben benieuwd. Ik heb me niet heel streng aan t dieet gehouden...
Alle reacties Link kopieren
Week 1. Van 77.8 naar 77.5 is dus -0.3 er af. Is niet zo veel al zeg ik het zelf. Laat me zien dat ik me strenger moet houden aan mijn plannen.
Dat afvallen gaat helaas niet vanzelf.
Volgende week beter mijn best doen!
Alle reacties Link kopieren
300 gram is toch 300 gram eraf! Het ligt natuurlijk helemaal aan hoeveel kcal je meer verbrandt dan dat je binnen krijgt. En als je elke week 300 gram afvalt, dan is dat super netjes!
Natuurlijk zijn de resultaten van bijvoorbeeld een Cambridge dieet veeeeeeeeeel hoger. Maar of dat is gewoon niet haalbaar als je niet in ketose zit. Je eet gezond en genoeg, en als je er meer vanaf wil dan moet je inderdaad strenger zijn. Wil je 500 per week afvallen, dan red je dat soor bijvoorbeeld toch wat minder kcal binnen te krijgen, of per dag die kcal extra te verbranden.

Wat voor mij heel goed werkt is vooral letten op m'n macro's. Ik heb een bepaald aantal kcal wat ik per dag wil eten. Die probeer ik te vullen met minstens 80 gram eiwitten (omdat ik elke dag vrij veel beweeg. Ga ik met gewichten aan de gang dan loopt dat op tot zo'n 100 gram per dag), zo'n 70 gram vetten (de goede soort, uit noten, zaden, vis en dergelijke) en de rest aanvullen met (langzame) koolhydraten. Hiervan zit ik vaak rond de 150 gram.

Het wisselt elke dag weer, en soms dan eet ik dus heel veel eiwitten, soms meer koolhydraten, soms meer vet.

Als ik die goede vetten blijf eten, genoeg eiwitten binnen krijg om niet mijn spieren te verbranden en ook nog wat brandstof heb vanuit de koolhydraten dan verbrand ik het meeste vet. Dat is bij mij echt het enige wat goed werkt.

Misschien heb je wat aan mijn verhaal! Maar wat je ook doet, het belangrijkste is toch wel dat je gewoon goed op let op wat je binnen krijgt. Zo lang het gezond is en minder is dan je verbrand dan kom je er wel. Misschien niet met kilo's per keer, maar dat is ook niet goed voor je ;-)


Frantic, je vroeg laatst of de tabel nog bijgehouden moest worden. Ik zou het fijn vinden als hij vernieuwd kan worden! Ik verlies ondertussen het overzicht wie hoeveel kwijt is enzo. In die tabel kan ik het makkelijk terug vinden :-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven