Lijf & Lijn alle pijlers

-20 in 2020 - Tim Knol achterna

23-12-2019 09:21 374 berichten
Hallo dames (en wellicht heren),

Als Tim Knol er 30 af kan halen zijn er voor mij geen excuses om het niet ook te kunnen. Dat dacht ik toen ik de berichten las over zijn besluit tot, en uitvoering van, het worden van een ander mens.

Mijn doel voor 2020 is dan ook -20 kilo. Ik ben mezelf en het lijf dat ik heb laten ontstaan helemaal zat.
Geen gecrash, geen dure diëten, geen fratsen.
Puur een lifestyleverandering, en geleidelijk alles wat er in de afgelopen jaren bij is geslopen er kilo voor kilo weer af.
Zonder toegevoegde suikers bij andere gelegenheden dan duursport, en met veel (meer dan nu) wandelen, fietsen en krachttrainen.

Ik schreef mee in een ander topic, maar dat lijkt een beetje doodgebloed. Bij dezen begin ik er zelf eentje. Ik verwacht voor het verbannen van suikers wel regelmatig wat mentale steun nodig de hebben.

Wie doet er mee vanaf 1 januari?

Om over na te denken tijdens de kerstdagen, ook voor mezelf:

Wat is je doel? In kilo's, maar vooral in lifestyleverandering?
Wat drijft je achter dat doel, waarom wil je het echt, waarom gaat het deze keer wel lukken?
Wat zijn de aspecten waarop het niet zou kunnen lukken, en de momenten waarop je scherp moet gaan zijn?
Wat zijn vervolgens de dingen die je wilt gaan doen in plaats van naar verkeerde dingen grijpen op die slechte momenten? Patronen veranderen gaat het beste als je er iets anders voor in de plaats brengt.

Het lijkt me leuk en nuttig deze achterliggende motivatie van elkaar te weten, dan kunnen we elkaar beter steunen dan wanneer we het alleen over kilo's hebben.

Ik ben zelf rond O&N op vakantie dus begin met wegen op de 26e, daarna is zondag (evt. maandag bij afwezigheid) de handigste weegdag voor mij. Maar meer dan wegen wil ik mezelf cijfers gaan geven voor hoe ik me aan de lifestyleverandering heb gehouden in een week.

Ik ben benieuwd wie vergelijkbare plannen heeft :)

-----
Update met tabellen:

volgt; probeerde een plaatje in te voegen en toen was de hele tabel weg :bonk:
anoniem_63992f5106bb1 wijzigde dit bericht op 23-12-2019 22:36
Reden: 1e poging tot tabellen invoegen; mislukt
2.81% gewijzigd
Avena schreef:
31-12-2019 08:22
Ik ben vanochtend vast op de weegschaal gaan staan voor mijn startgewicht, want ik realiseerde me dat ik vanavond ergens anders slaap. Het was na 2,5 jaar voor het eerst dat ik weer eens op een weegschaal stond, dus dat was best spannend. Het is erg, maar het viel me eigenlijk nog mee. Ik weeg 83,2 met een BMI van 29. Dan ben ik dus 6 kilo aangekomen in die 2,5 jaar. Nu weer omlaag!

Ik weet niet of TO hier nog terug gaat komen, maar wat vinden jullie van het idee om anders een nieuw topic te maken en dat te starten met een algemeen account waarvan we het wachtwoord met elkaar kunnen delen? Dan kunnen we daar een tabel neerzetten waarin iedereen steeds zelf zijn gegevens kan bijhouden en hebben we geen probleem als er een TO na een paar maanden verdwijnt.
Dat gaat zeker lukken!

Ik ben vandaag expres extra vroeg opgestaan om een uurtje hard te lopen, zodat er niet al te veel bij komt vandaag. Oliebollen sla ik sowieso over want ik heb helaas hetzelfde probleem als jessiebel

Lijkt me een goed plan om dat eigen topic te maken, maar misschien komt ze vandaag nog terug!
Alle reacties Link kopieren
Wat ik gelezen had was ze op vakantie.

Volgens mijn moet je zoveel Posts gedaan hebben om tabellen te kunnen plakken.

Ik ga zo even een rondje hardlopen 😃
Alle reacties Link kopieren
Grietje2 schreef:
31-12-2019 09:14
Volgens mijn moet je zoveel Posts gedaan hebben om tabellen te kunnen plakken.
Ah, dan is zo'n gedeeld account niet handig...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Avena schreef:
31-12-2019 08:22
Ik weet niet of TO hier nog terug gaat komen, maar wat vinden jullie van het idee om anders een nieuw topic te maken en dat te starten met een algemeen account waarvan we het wachtwoord met elkaar kunnen delen? Dan kunnen we daar een tabel neerzetten waarin iedereen steeds zelf zijn gegevens kan bijhouden en hebben we geen probleem als er een TO na een paar maanden verdwijnt.
Misschien dat TO deze week nog terug komt, maar lijkt mij goed plan inderdaad. Dan maakt het ook niet uit of to wel of niet meedoet in topic na verloop van tijd en er hoeft ook niet steeds 1 iemand tijd in te steken om tabel steeds bij te werken en als we er allemaal zelf steeds in kunnen is het voor iedereen ook zo gedaan om op moment dat het voor haar beste uitkomt tabel bij te werken.
Alle reacties Link kopieren
@Boekenwurm, ja, dat dus allemaal! Maar ik begrijp dat we dan eerst 200 posts moeten spammen...
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
O nee, ik zie nu dat je gewoon een tabel moet kunnen maken met codes hier. Zal ik alvast een account aanmaken en zo'n tabel in elkaar prutsen? Of wachten we nog even op TO?
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Zullen we TO nog even de kans geven op terug te komen? Ze wilde sowieso pas 1 januari beginnen dus dat is misschien wel zo netjes.

Ik vind het wel knap dat er nog een aantal van jullie zijn gaan hardlopen vanochtend. Sport zit er voor mij echt niet in vandaag. Ik ben gisteren nog wel gaan boksen met mijn zusje.
Vandaag staat het bakken van een enorme stapel oliebollen, appebeignets en kersenflappen op het programma. Dat doe ik al een paar jaar met een vriendin en haar kinderen en ik heb er zin in. We moeten even zien hoe goed ik me ga kunnen inhouden met opeten. Ik ben in ieder geval de dag netjes begonnen met een ontbijt van kwark met fruit.
Alle reacties Link kopieren
Oké, dan doe ik nog even niks.

Je wordt natuurlijk niet te dik van oud en nieuw vieren hè? Ik laat de touwtjes vanavond ook even vieren. Zonder nou te gaan schransen, maar heb geen zin om precies te gaan opletten op alles wat ik in mijn mond stop. En ik ga er ook gewoon een drankje bij drinken.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Daar heb je ook gelijk in, en dat ben ik ook zeker van plan. Maar er is ook geen reden om omdat het een feestje is alles wat ik tegen kom in mijn mond te stoppen.
Avena schreef:
31-12-2019 10:05
O nee, ik zie nu dat je gewoon een tabel moet kunnen maken met codes hier. Zal ik alvast een account aanmaken en zo'n tabel in elkaar prutsen? Of wachten we nog even op TO?
doe maar. Lijkt mijhet handigst. TO kan dan ook aansluiten.
Oh, doe toch maar niet. Wacht nog even tot morgen/overmorgen. Nieuwe argumenten vind ik ook goed.

Ik heb vanochtend ook gesport ipv morgen, want dan zijn ze dicht.

Een vriendin doet mee met een of andere online challenge van 50km wandelen in januari. Ik ga proberen met haar mee te doen. Ik heb mezelf als verlaat kerstcadeautje een activitytracker cadeau gedaan. Die komt vandaag binnen, als het goed is. Dan kan ik vanaf morgen ook de wandelingen tracken ;)

Ik ga vandaag ook niet echt opletten met eten. De avond is lang, dus ik zal vast over mijn gestelde max kcal komen. Eén voordeel: ik hou niet van oliebollen en appelflappen. Ik heb wel toastjes en smeerseltjes in huis gehaald.
Alle reacties Link kopieren
De laatste dag van het jaar alweer! Gekke dagen zijn dit altijd. Ik probeer mijn gezicht niet vol te duwen met eten en dat lukt best aardig. Eerder was dit altijd een periode van veel eten, "want 1 januari mag het niet meer". Inmiddels, wat ouder en wijzer, ben ik me gaan realiseren dat streng diëten niet werkt voor mij. Ja, tijdelijk maar daarna kom ik net zo hard weer aan, en meer. Dus nu doe ik het anders: ik let op, maak bewuste keuzes en eet als ik honger heb. Ook een frietje, koekje of snoepje. En dan niet net zoals vroeger een hele rol koek, maar gewoon 1 (of 2, haha). Ik val langzamer af, maar wel blijvend (hoop ik).

Ontbijten doe ik meestal met gebakken ei met groente, yoghurt of overnight oats. Tussen de middag vaak een goed gevulde soep met een boterham of wrap en 's avonds eet ik met mijn gezin mee (volkoren pasta met tomatensaus, zilvervliesrijst met kipcurry of gewoon aardappelen, groente en stukje vlees. Ik probeer elke keer als ik eet te voelen of ik ook echt fysieke honger heb, of dat ik trek heb omdat ik blij ben, me verveel, verdrietig ben oid. Dat is echt een eye-opener voor me geweest, omdat ik voorheen daar niet over nadacht en gewoon ging eten. Lukt nog niet altijd hoor, is echt een leerproces!

Fijne jaarwisseling allemaal! Dat 2020 maar een mooi jaar mag worden voor ons allemaal en iedereen die ons lief is!
Alle reacties Link kopieren
Nandinda, morgen of overmorgen is prima, dan is to er misschien ook weer in dit topic, en kan die ook meteen mee aansluiten als die het ermee eens is.

Hier vandaag ook wat losser kwa eten. Vanochtend wel begonnen met kwark en heb een salade staan voor de lunch, zodat ik in ieder geval nog gezonde start heb. Vanavond komen er wel oliebollen en daarna diverse hapjes op tafel. En een drankje zal er ook vast wel ingaan. Wil me niet te veel laten gaan, maar mag wel wat meer dan normaal. En dan morgen weer goed oppakken, heb ook al weer lekker gezonde dingen in huis voor de komende dagen.
MensInWording schreef:
30-12-2019 18:14
Ik zou ook nog graag aanhaken. Ik ben vanaf juni bezig en ben inmiddels 36 kilo afgevallen. Dat lijkt veel (en is het ook wel), maar ik woog écht heel veel. In 2020 ga ik proberen er nog eens 25 kilo af te krijgen. Dan weeg ik nog steeds wat te veel, maar wordt het wel behapbaarder. Het gaat nu natuurlijk wel een stuk langzamer dan eerst, maar mijn diëtist denkt dat die 25 kilo zeker moet lukken..
Wat knap van jou zeg!
Wat goed dat een aantal van jullie al aan t hardlopen zijn geweest. Ik wil daar ook weer mee beginnen.
Maar vandaag niet meer, blijf binnen. Vind dat hele vuurwerkgedoe niet zo fijn.

Ik ga wel aan de oliebollen vandaag.

Fijne jaarwisseling allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Mooie post, @Bigdipper! En herkenbaar wat je schrijft over emotie-snaaien. Ik heb heel lang van mezelf gedacht dat ik geen emotie-eter was. Ik at gewoon omdat ik het zo lekker vond, dacht ik. En uit gewoonte. Ik heb tijden gehad dat ik tijdens het avondeten al uitkeek naar het moment daarna, als de chocola op tafel kwam.

Maar inmiddels weet ik dat emoties wel degelijk een rol spelen. Al vind ik het nog best ingewikkeld om ze te herkennen en om de drang om te gaan snaaien dan te onderdrukken. Want die is dan namelijk heel sterk.
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Alle reacties Link kopieren
Ik gedij eigenlijk het beste op regelmaat. Ik ontbijt (wel pas vrij laat) met 2 hardgekookte eieren. Dan voor de (late) lunch een eiwitshake (of kip) met iets van komkommer. Avondeten eet ik wat zilvervliesrijst, gemixte groenten en een stuk kip (of ander vlees of vis, maar meestal kip). Tussendoor eet ik dan nog wat amandelnoten, bessen, Griekse yoghurt of olijven en als het kan nog een eiwitshake. Als ik van huis ben (en dat gebeurt nog wel best regelmatig) eet ik wat vaker een eiwitreep.

Vanochtend geroeid (op zo'n fitnessapparaat) en nog even hardgelopen. Morgen wil ik ook weer.
Alle reacties Link kopieren
Bwoh, logeer bij familie en het eten gaat een beetje lastig.

Ontbijt: bakje kwark met diepvriesfruit
Lunch: 2 vbh met kaas en ananas, stukje kerstbrood met roomboter
Tussendoor: appelflap, ananasflap, 10 kerstkransjes
Diner: vierkantje lasagne zelfgemaakt met veel groente
Tussendoor: cola light en handje m&m’s
En er zullen nog wel wat hapjes bijkomen. :lol:

Wel 10 kilometer gelopen gelukkig. Morgen back on track!

Fijne jaarwisseling en ik hoop dat we allemaal ons doel gaan halen dit jaar! En dat we een fijn clubje worden waar we elkaar kunnen steunen en helpen :redrose:
TO is idd op vakantie!
De beste wensen allemaal :)

Ik maak dit weekend een tabel. Heb ik ook al met de persoonlijke levensstijldoelen als screenshot van een Exceltabel, maar ik mag nog geen plaatjes plakken blijkbaar.

Als jullie dikgedrukt je lengte, start- en doelgewicht in een post zetten verwerk ik ze zaterdag/zondag.
HoneyQueen87 schreef:
01-01-2020 04:44
TO is idd op vakantie!
De beste wensen allemaal :)

Ik maak dit weekend een tabel. Heb ik ook al met de persoonlijke levensstijldoelen als screenshot van een Exceltabel, maar ik mag nog geen plaatjes plakken blijkbaar.

Als jullie dikgedrukt je lengte, start- en doelgewicht in een post zetten verwerk ik ze zaterdag/zondag.
Gelukkig nieuwjaar!

lengte 167, startgewicht 74 kg, doelgericht voor nu 63 kg
Alle reacties Link kopieren
Happy new year!

Lengte 181, startgewicht 103,3kg, doelgewicht 85 kg

Net uitgewerkt wat ik deze week ga eten.
Vandaag nog wat restjes opmaken en morgen voor het eggie.

Ik ga deze maand (op 1 dag na) ook geen alcohol drinken. Dat zal ook meehelpen om af te vallen :)

Succes meiden!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig nieuwjaar!

Lengte 1,69m
Start 83,2
Streef 65,0
Zeg me je naam en ik vertel je hoe je heet.
Gelukkig nieuwjaar!

Op weg naar 'little bit overweight'!

Afbeelding


Lengte 1,82m
Start 112.5
Streef 88.5
Huidig geweicht: 110,5
Voor een gezond gewicht zou ik meer moeten afvallen. Maar ik denk dat 24kg in een jaar al een uitdaging is, dus het doel op meer zetten maakt het doel niet realistischer.
Ik heb MFP op een halve kilo per week staan. Ik vind het ook wel relaxed om te zien dat ik niet maar1200kcal hoef eten. Er is nog ruimte voor wat lekkers en ruimte om te experimenteren met bepaalde voedingsmiddelen om te kijken of ik naar een mooi evenwicht kom in koolhydraten, vetten en eiwitten.
Mijn doel is koolhydraten omlaag en vetten en eiwitten omhoog.
Ik heb om 12u afgesproken met een vriendin om te wandelen. Plan is om bij een van onze favo tentjes te gaan lunchen. Die is pas om 13u open, dus we gaan eerst een uurtje wandelen en kletsen. Mooi begin van het nieuwe jaar :heart:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven