28 kg afgevallen en opzoek naar een echt gesprek
zondag 4 juni 2017 om 22:59
Zoals de titel het al beschrijft ben ik 28 kg afgevallen. Ik ben april 2013 begonnen en inmiddels 4 jaar verder door keihard te trainen en gevarieerd en gezond te eten ben ik zover gekomen.
Alleen nu heb ik het zwaar.. vandaar een zoektocht op het internet naar mensen aan wie ik mezelf kan relateren (of zij aan mij). Ik heb gevochten en gevochten om zover te komen. Er zijn altijd wel mensen geweest in mijn omgeving welke dan wel ' mee gingen doen' maar haakte dan na een kilo of 8,9 of 10 weer af.
Klinkt misschien gek, maar het zou zo fijn zijn om met mensen te spreken waarmee ik kan spreken over de dingen die mij zo geraakt hebben of hoe andere mensen dit ook voor elkaar hebben gebokst. Ik zit nu vast in mijn dagelijkse patroon en ik merk dat met iedereen waarmee ik het over heb.. dat ik dan volle lof krijg en bijzonder goed en noem maar op. Dat is niet wat ik eigenlijk zoek, ik zoek een echt gesprek.
Zodoende raadpleeg ik dit forum. Ik heb helemaal niet van de forums en vertellen wat er aan de hand is. Maar aan de andere kant? Wat heb ik te verliezen.
Groetjes
Alleen nu heb ik het zwaar.. vandaar een zoektocht op het internet naar mensen aan wie ik mezelf kan relateren (of zij aan mij). Ik heb gevochten en gevochten om zover te komen. Er zijn altijd wel mensen geweest in mijn omgeving welke dan wel ' mee gingen doen' maar haakte dan na een kilo of 8,9 of 10 weer af.
Klinkt misschien gek, maar het zou zo fijn zijn om met mensen te spreken waarmee ik kan spreken over de dingen die mij zo geraakt hebben of hoe andere mensen dit ook voor elkaar hebben gebokst. Ik zit nu vast in mijn dagelijkse patroon en ik merk dat met iedereen waarmee ik het over heb.. dat ik dan volle lof krijg en bijzonder goed en noem maar op. Dat is niet wat ik eigenlijk zoek, ik zoek een echt gesprek.
Zodoende raadpleeg ik dit forum. Ik heb helemaal niet van de forums en vertellen wat er aan de hand is. Maar aan de andere kant? Wat heb ik te verliezen.
Groetjes
zondag 4 juni 2017 om 23:09
zondag 4 juni 2017 om 23:27
zondag 4 juni 2017 om 23:39
Nou wat ik bedoel is dat het fijn zou zijn om met mensen in contact te zijn over hoe zij dit hebben aangepakt en hoe zij nu verder leven.
Er is altijd baas boven baas met hoeveel kg iemand afvalt. Voor mij is het echt heel erg belangrijk.
Het is niet een omroep om iemand te vinden waar ik mijn leed kan delen, het is een oproep mijn ervaringen met andere te delen en zij met mij.
Ik voel me namelijk eenzaam hierin.
Er is altijd baas boven baas met hoeveel kg iemand afvalt. Voor mij is het echt heel erg belangrijk.
Het is niet een omroep om iemand te vinden waar ik mijn leed kan delen, het is een oproep mijn ervaringen met andere te delen en zij met mij.
Ik voel me namelijk eenzaam hierin.
maandag 5 juni 2017 om 00:00
maandag 5 juni 2017 om 00:23
HelenaFrederika: Ik herken wel wat je zegt. Misschien kun je op instagram wat mensen vinden die soortgelijke progressie hebben gemaakt? Zelf ben ik zo'n 26 kg kwijt en vond ik het heel moeilijk om dit vast te houden. Dit is iets wat ik nog steeds leer met vallen en opstaan.
Waarom vandaag doen wat morgen kan.
maandag 5 juni 2017 om 03:56
Hoi HelenaFrederika,
Okee, ik ben niet afgevallen of aan het afvallen maar ik denk te begrijpen waar je het over hebt.
Jouw honger naar delen komt voort uit het feit dat je iets enorm dieps in jezelf hebt moeten aanspreken tijdens het proces van afvallen en jezelf aanpakken. En met heel je wezen ben je daarmee bezig bent geweest omdat het anders niet ging lukken. Je hebt dus heel veel kracht in jezelf moeten aanspreken om dit te doen. En........gefeliciteerd.
Maar omdat je zo diep hebt moeten graven heb je veel ervaren onderweg en veel heeft je diep geraakt. En doet dat nog. Omdat het vinden en aanspreken van jouw kracht een continuerend proces is.
Je hebt denk ik bergen moeten verzetten. Klopt dat?
Misschien dat je niet direkt de juiste mensen zult treffen mbt gewichtsverlies voor dit itense delen. Maar wat misschien helpt is weten dat wat jij ervaart en hebt ervaren universeel vechten is voor dingen in het leven. Maakt niet uit wat.
Namelijk: zelfdiscipline, kracht uit je tenen moeten halen, loslaten, opoffering,doorzettingsvermogen, jezelf leren bevrijden van ongelukkig zijn, werkelijk trots leren zijn op jezelf.
Omdat dit universele vechtkwaliteiten zijn en iedereen essenties daarvan in zich heeft hoef je zodoende niet persee te praten met mensen die proberen af te vallen.
In principe kun je je aan iedereen relateren en het is dat te leren herkennen en dat je zelfs herkenning zult vinden in je buurvrouw of
de man van 2 straten verder. Maakt niet uit.
Stel je open voor dit feit.
Omdat je het op dit moment moeilijk hebt kun je misschien uitwisseling vinden op een forum speciaal gericht op afvallen en permanent een gezonde levensstijl leren aanhouden. Wellicht vind je daar topics die je aanspreken.
Verder zou ik als ik jou was gewoon meer uiten naar familie en vrienden. Zoals, vandaag vind je moeilijk. Zeg dan ook tegen ze: vandaag heb ik het moeilijk. Dan vragen zij bijv: waarmee heb je het moeilijk dan? Dan zeg jij precies wat het op dat moment is. Bijv: ik kan het niet goed opbrengen om alles door te voeren vandaag. Of....ik baal om salade te eten. Of...ik wil niet trainen.
Het feit dat je dit soort dingen benoemd lucht al op. En je mag het ook benoemen. Dat is deel van het voortgaan. Delen.
Succes
Okee, ik ben niet afgevallen of aan het afvallen maar ik denk te begrijpen waar je het over hebt.
Jouw honger naar delen komt voort uit het feit dat je iets enorm dieps in jezelf hebt moeten aanspreken tijdens het proces van afvallen en jezelf aanpakken. En met heel je wezen ben je daarmee bezig bent geweest omdat het anders niet ging lukken. Je hebt dus heel veel kracht in jezelf moeten aanspreken om dit te doen. En........gefeliciteerd.
Maar omdat je zo diep hebt moeten graven heb je veel ervaren onderweg en veel heeft je diep geraakt. En doet dat nog. Omdat het vinden en aanspreken van jouw kracht een continuerend proces is.
Misschien dat je niet direkt de juiste mensen zult treffen mbt gewichtsverlies voor dit itense delen. Maar wat misschien helpt is weten dat wat jij ervaart en hebt ervaren universeel vechten is voor dingen in het leven. Maakt niet uit wat.
Namelijk: zelfdiscipline, kracht uit je tenen moeten halen, loslaten, opoffering,doorzettingsvermogen, jezelf leren bevrijden van ongelukkig zijn, werkelijk trots leren zijn op jezelf.
Omdat dit universele vechtkwaliteiten zijn en iedereen essenties daarvan in zich heeft hoef je zodoende niet persee te praten met mensen die proberen af te vallen.
In principe kun je je aan iedereen relateren en het is dat te leren herkennen en dat je zelfs herkenning zult vinden in je buurvrouw of
Omdat je het op dit moment moeilijk hebt kun je misschien uitwisseling vinden op een forum speciaal gericht op afvallen en permanent een gezonde levensstijl leren aanhouden. Wellicht vind je daar topics die je aanspreken.
Verder zou ik als ik jou was gewoon meer uiten naar familie en vrienden. Zoals, vandaag vind je moeilijk. Zeg dan ook tegen ze: vandaag heb ik het moeilijk. Dan vragen zij bijv: waarmee heb je het moeilijk dan? Dan zeg jij precies wat het op dat moment is. Bijv: ik kan het niet goed opbrengen om alles door te voeren vandaag. Of....ik baal om salade te eten. Of...ik wil niet trainen.
Het feit dat je dit soort dingen benoemd lucht al op. En je mag het ook benoemen. Dat is deel van het voortgaan. Delen.
Succes

maandag 5 juni 2017 om 07:49
Ik ben 14 kilo afgevallen. Ik eet nu op een manier waarbij ik me goed voel. Dat wil ik niet opgeven voor weer ongezond eten en me futloos voelen (en schuldig omdat ik weer voor de bijl ben gegaan voor chips, chocolade, drop en ijs). Dat motiveert mij om gewoon door te gaan.HelenaFrederika schreef: ↑05-06-2017 00:00Ja behoorlijk. Dat ik weer terug glip in een ongelukkig bestaan
Wat zou jij voor redenen hebben om je weer ongelukkig te voelen?
maandag 5 juni 2017 om 10:48
Jeetje, inderdaad. Ik ben er stil van. Het heeft mij inderdaad zo geraakt. Ik heb de afgelopen week tegen mijn vriend gezegd dat ik het echt zwaar vind. Misschien had het ook te maken met heel veel trainingen die gepland stond omdat ik niets liever dan mee wilde doen met Bialtlon (5 km hardlopen en 4x5 doelen schieten). Ik heb hier zo hard voor gevochten. Ik stond daar als enige vrouw (nog steeds 11 kg te zwaar) kei hard te werken en ik heb het gehaald in 43 min. Super trots dat ik ben, het hele publiek ging uit zijn dak. Speicaal daar heb ik het afgelopen 3 kwart jaar zo hard voor getraind ( extra hard looptrainingen). En nu nog geen 1,5 dag later BAM! Weer terug naar de realiteit. Ik voel me rot, ik wil alleen maar M&M's, B&J, chips, koek en in mn pyama voor de buis hangen en niets actief doen. En dan krijg ik van vrienden nou dan doe je dat toch een dagje en dan is het weer over. Nou zo werkt het bij mij niet. Als ik daar aan begin is het hek van de dam. Dan volgen er weken van ellendigheid. Ook met name mijn suikerspiegel, stoelgang en humur gaan naar de knoppen.Verbinder schreef: ↑05-06-2017 03:56Hoi HelenaFrederika,
Succes
En ik dacht misschien helpt het om in contact tekomen met mensen die dit ook zo ervaren. Maar na het lezen van het bericht van Verbinder.. weet ik het even niet meer. Je hebt gelijk. Het uiten naar mijn familie en misschien wel eens tegen een collega zou beter zijn. Het is een dagelijkse strijd en ik zou willen dat ik vrolijk verder kon leven zonder als dat gedoe.
PS. Ik ben er 28 kwijt en Ik zou voor het mooie er nog 11 kwijt moeten. Ik ben van kleding maat 50 naar 42/44 gegaan.

maandag 5 juni 2017 om 10:55
Wow, wat een prestatie! Je kunt ontzettend trots op jezelf zijn! Je hebt alle reden om door te gaan!
Eet je genoeg (gezonde) vetten en eiwitten? Als ik veel sport (CrossFit en trimzwemmen) voel ik me soms ook wat down. Als ik dan wat meer eet (maar geen snoep, ijs of chips
) voel ik me meestal meteen beter. Wat eet ik dan wel: gebakken ei met bacon, salade van avocado, ei, mayonaise en tomaat, stukje lekkere kaas, rosbief, handje ongebrande, ongezouten noten.
En anders wat meer rust? Je lijf heeft hard gewerkt met al het afvallen en sporten.
Eet je genoeg (gezonde) vetten en eiwitten? Als ik veel sport (CrossFit en trimzwemmen) voel ik me soms ook wat down. Als ik dan wat meer eet (maar geen snoep, ijs of chips

En anders wat meer rust? Je lijf heeft hard gewerkt met al het afvallen en sporten.

maandag 5 juni 2017 om 11:11
Ik probeer dat meer eitwitten te eten, zoals kwark. En ik had voor de wedstrijd goed gegeten de hele dag. Ik had ergens gelezen dat als je minder goed eet om een dag dat je dan 10% procent minder prestatie kan geven op een wedstrijd/training. Ik weet niet of het waar is maar het klinkt wel logisch.elske1975 schreef: ↑05-06-2017 10:55Wow, wat een prestatie! Je kunt ontzettend trots op jezelf zijn! Je hebt alle reden om door te gaan!
Eet je genoeg (gezonde) vetten en eiwitten? Als ik veel sport (CrossFit en trimzwemmen) voel ik me soms ook wat down. Als ik dan wat meer eet (maar geen snoep, ijs of chips) voel ik me meestal meteen beter. Wat eet ik dan wel: gebakken ei met bacon, salade van avocado, ei, mayonaise en tomaat, stukje lekkere kaas, rosbief, handje ongebrande, ongezouten noten.
Ik train nu op maandag Atletiek (1,5 uur), woensdag boodcamp (1 uur) en zaterdag 7,5 km hardlopen (45-50 min). En ik hou mezelf er aan om de dagen er tussen niet te sporten en rustig aan te doen. Natuurlijk wel werken en sociale leuke activiteiten. Voor de Biatlon heb ik wel moeten schuiven in de trainingen omdat het me anders te veel werd. Waar ik me de eerste weken schuldig over voelde voor het missen van een aantal standaard trainingen, slaat natuurlijk nergens op maar oke soms werkt mijn hoofd niet lekker mee. Herkenbaar iemand?

maandag 5 juni 2017 om 11:29

maandag 5 juni 2017 om 11:29
En vetten? Vetten zijn essentieel! Als je er geen koolhydraten bij eet word je niet dik van gezonde vetten.

maandag 5 juni 2017 om 11:36
Doorslaan met vreetbuiten, jezelf niet kunnen beheersen en maar blijven eten (vooral junkfood en suikerrijke producten = verkeerde vetten, verkeerde koolhydraten, geen gezonde voedingsstoffen enz.)
Vandaar mijn advies om nu wat meer vetten en eiwitten te eten (zonder koolhydraten erbij). Laat de kwark eens staan en kies voor een lekkere rib eye steak met een gebakken ei, een tartaartje met een avocadosalade, vis, plakjes gekookt ei met rosbief enz.
maandag 5 juni 2017 om 11:41
Mij lijkt het heel erg vermoeiend als je zo vechten moet. Want die vechtstatus levert stress op en je lijf kan niet constant in de stress-stand staan.
Plus dat je nog steeds zo angstig overkomt. Stel dat ik door 1 dag 'foute' dingen te eten, weer helemaal terugval naar toen ik 28 kg zwaarder was. Is dat een reele gedachte? Ben je bang om weer terug naar af te gaan?
Plus dat je nog steeds zo angstig overkomt. Stel dat ik door 1 dag 'foute' dingen te eten, weer helemaal terugval naar toen ik 28 kg zwaarder was. Is dat een reele gedachte? Ben je bang om weer terug naar af te gaan?
Everything you see I owe to spaghetti!
maandag 5 juni 2017 om 11:41
Dankjewel dat is lief.00gjes schreef: ↑05-06-2017 11:29Lieve schat je hebt een zware wedstrijd achter de rug. Elke sporter weet dat je de dagen daarna moe en kapot bent. Lekker een paar dagen uitrusten, genoeg (gezond) eten, en jezelf belonen met iets lekkers. Dat heb je verdiend.
Gefeliciteerd met je prestatie, je bent een kanjer.
Ik heb zometeen een massage geboekt bij de Thai. Ik ga er van genieten.

maandag 5 juni 2017 om 11:47
Ik zou ook stoppen met dat vechten. Denk niet te veel over eten na en geniet van echt eten! Ik vind low carb high fat eten echt geweldig. Er zijn zoveel lekkere combinaties met vlees, vis, ei, kaas, groenten en noten. Af en toe verwen ik mezelf met zuurdesembrood, volkorenrijst of peulvruchten. Allemaal verzadigende voedingsmiddelen die ik lekker vind en die de eetbuien (ik ben goed bekend met binge eating) op een afstand houden.
Massage klinkt goed! Geniet van je biathlon prestatie en de 28 verloren kilo's! Die andere 11 komen ook wel! Want waarom zou je weer ongezonde troep gaan eten waar je dik van wordt en waardoor je je slecht gaat voelen?!!! Houd jezelf die vraag voor als je aan M&M's denkt.........
Massage klinkt goed! Geniet van je biathlon prestatie en de 28 verloren kilo's! Die andere 11 komen ook wel! Want waarom zou je weer ongezonde troep gaan eten waar je dik van wordt en waardoor je je slecht gaat voelen?!!! Houd jezelf die vraag voor als je aan M&M's denkt.........
maandag 5 juni 2017 om 11:53
Annapicobella schreef: ↑05-06-2017 11:41Mij lijkt het heel erg vermoeiend als je zo vechten moet. Want die vechtstatus levert stress op en je lijf kan niet constant in de stress-stand staan.
Ja klopt, angstig. Ik heb best wel wat ellende ondertussen meegemaakt. Scheiden, verhuizen, overspannen, nieuwe baan. En bij elke grote gebeurtenis dacht ik ga niet nu eten en weer terug naar af. En dat is goed gekomen. Ik ben nu gelukkig met de plek waar ik woon, de baan die ik heb, de partner die ik heb. Maar toch blijft het gewicht een constant ding.
En ik denk niet na 1 dag ben ik weer 28 kg zwaarder. Maar ik ben wel bang, als ik het wel doe (wat wel eens gebeurd) dat ik niet meer kan stoppen. En daarbij komt dat ik ook echt lastig krijg van mijn buik en misselijk en helemaal warm en een paar dagen een rot humeur.