Lijf & Lijn alle pijlers

40+, motivatiegroepje -/-10-15 kilo om gezond bmi te krijgen

29-03-2018 20:15 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo ladies,

Na heeeel lang te hebben meegelezen, heb ik de stoute schoenen aangetrokken en een eigen topic aangemaakt.

Situatie: vrouw, bijna 42 jaar, 1.75 m, nu 95 kilo. Laatste 2 jaar 10 kilo aangekomen. Ik merk dat even een paar maandjes opletten geen zoden meer aan de dijk zet, dus ben op zoek naar nieuwe levensstijl die gezond en vol te houden is. Lijkt wel of verandering van hormonen van alles in mijn lijf veranderd heeft. Ik kom sneller aan, vaak wat meer moe etc.
Ik heb 2 kids onder de 10 jaar, ben getrouwd, werk full-time, ben ambitieus en gedisciplineerd in werk. Maar qua eten en bewegen is die discipline wat lastiger. Overdag gezond en goed eten gaat best goed. 'S avonds vaak lastiger.

Ik zou graag met wat lotgenoten (qua leeftijd en kilo's :-) ) in contact komen, zodat we elkaar kunnen motiveren en soms even lekker klagen en zeuren.....

Tot snel!

X Stayfocussed
Alle reacties Link kopieren
Stayfocussed en Herfstanemoon: ik hoop dat ik de knop weer snel kan omzetten. Dochter is nu ook jarig en dit weekend is haar feest. Bizarre is dat ik helemaal niet zo gek ben op vlaai, e.d. Maar als ik in zo’n fase blijkbaar zit, eet ik het gewoon. Ook al krijgt de traktatie van mij maar een 5....

Op de een of andere manier vind je wel altijd een reden om dan maar een feestje te vieren. Maar ik heb het gevoel dat de knop nu weer omgaat, ik begin alles hier in huis qua zoetigheid een beetje heel erg beu te worden :yes:
Alle reacties Link kopieren
Ruma hoe gaat t?

En alle anderen??

Ik heb n competitie avond erop zitten ( voetbal)
Ben 10 kilo lichter dan d voorgaande competitie, toen kon ik hooguit 10 minuten spelennen moest ik wisselen
Nu pas na 30 minuten!!! En daarna nog n keer 10 minuten erin
Dus van de 60 min 40 gespeeld

Ik vertel dit in de hoop dat t bijv ruma power geeft toch niet voor die vlaai (5) te gaan!
Alle reacties Link kopieren
Dank je Fener, maar ik ben bang dat ik ook een 8+ vlaai heb gekocht :lol: . Maar op zich heb ik mijn draai weer teruggevonden. Ik weet dat ik van mezelf niet zo streng moet zijn en soms de teugels iets moet laten vieren, dan gaat het ook veel beter. Het feit dat ik van mezelf best het e.e.a. mag, betekent dan niet dat ik het ook doe.

Voetbalcompetitie, leuk! Nu heb ik zelf niet zo heel veel met voetbal, maar 2 van mijn 3 zonen spelen ook. Dochter heeft ook een jaartje gevoetbald, maar vond het toch niet zo leuk. Maar je kunt er een aardig mooie conditie mee opbouwen. En dan heb je ook nog 40 minuten speeltijd gehad, super!

Hoe is het met de rest?
Alle reacties Link kopieren
Ruma; nog gefeliciteerd met je kind! Leuk feestje gehad?

Fener: wow zoveel speeltijd! Wat kan 10 kilo dan veel schelen he?

Qua beweging gaat het wel goed met me. Ik doe elke dag een van de volgende 3 dingen; 6 km wandelen, 25 minueten crosstrainer of 5 km joggen/hardlopen.

Qua eten ben ik niet zo blij. De meeste avonden ben ik gaan snaaien. Bah, ik baal ervan, zeg! Overdag gaat het echt goed, zeker als ik aan het werk ben. Maar 's avonds.....*^%%%#%~<$¥%##. Ik heb nu (na de chocola) met mezelf afgesproken dat vanaf morgen het over is met mijn zwakke gedoe. Ik ben supergedisciplineerd in mijn werk, afspraken etc. Maar dit is toch echt een zwakke plek.

Nou meiden,

Tot snel!
Alle reacties Link kopieren
Lieve dames, zijn jullie nog bezig en mag ik bij jullie aanhaken? Ik herken mij het meest in jullie groepje :)

Ik heb vanochtend nadat de weegschaal 80 kg aangaf, besloten dat er toch echt iets moet gebeuren (dacht telkens : ach, ik zit gelukkig nog onder de 80...herkenbaar?) Streven is 10 kg eraf!

Ik ben 42, twee kinderen en grootste valkuil= chocolade

Liefs, Noa
Alle reacties Link kopieren
Noa: welkom! Tuurlijk kun je aansluiten!

Ik heb vandaag op de weegschaal gestaan 94,9 kilo. De knop is om, en nu komt het erop aan tijdens de avonden. Ik heb een paar dingen met mezelf afgesproken voor als ik trek heb;

-eerst 3 glazen water drinken
-dan 2 kopjes groene thee
-een tomaatje en komkommertje
-douchen en tanden poetsen
-vroeg naar bed

Ik geef alles wat ik eet in op MFP. Dus dan weet ik een beetje hoeveel calorieen ik eet.

Hoe is het met jullie?

Gr Stayfocussed
Alle reacties Link kopieren
Dank je Stayfocussed. En fijn dat de knop om is.
Goede tips! Ga ik ook doen, als de kinderen zich klaarmaken om te gaan slapen, ook tandenpoetsen en daarna niets meer eten, alleen nog water drinken!
Alle reacties Link kopieren
Dames hoe gaat t?
Alle reacties Link kopieren
Hier goed Fener, en met jou?

ik probeer elke dag rond de 1500 calorieen te zitten en minstens een half uur stevig te bewegen.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt goed stayfoccussed!!!

Goed
Had 2 dagen wijn gedronken en merk dan direct dat t eten in de soep loopt
Heb mezelf toegesproken voor onze vakantie toch echt nog 5 kilo kwijt te willen
Doel goed voor ogen houden
Ben er nogniet
Nog altijdbmi van 29 wiln gezonde
En dat helpt
Zit weer in t ritme
Wil komende maand niet drinken ( dat is bij mij t circeltje)
Ik twijfel nog over Koningsdag
We gaan dan met n paar koppels naar t plein met n live bandje
Dat staat toch lekker met n glas wijn in mn hand:)

Mijn gewicht staat even op 1 punt
Dus moet echt dooooor

Lopen gaat goed, gister training morgen weer competitie avond
Hoop weer behoorlijk wat speeltijd te maken!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen ladies!

Mijn gewicht was vanochtend gewoon 92,6 kilo! Dus 2,4 eraf tov eind maart! Ik moet deze flow volhouden!

Vandaag een borrel en vanavond een bbq. Daar ga ik proberen echt streng te zijn voor mezelf. Het is me afgelopen werkweek redelijk gelukt om 's avonds niets meer te nemen.

Hoe gaat tie met jullie? Willen jullie dat ik me ga verdiepen in een tabel? Ik kan het alleen maken als het op een Ipad kan. Dan moeten jullie het volgende doorgeven;

Leeftijd-lengte-startgewicht-huidig gewicht-totaal afgevallen

Groetjes suus
Alle reacties Link kopieren
Nice!
Ik kom zeggen dat ik niet meer ga schrijven hier
Ik merk dat ik telkens kijk maar er weinig gereageerd word
Ik wens iedereen n succesvolle afslank poging!!!
Successsss
Alle reacties Link kopieren
Hi Viva-moderator,

Willen jullie dit topic verwideren? Er wirdt niet meer gereageerd.

Dank,

Gr stayfocussed

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven