Lijf & Lijn alle pijlers

5-10 kilo afvallen voor de kerst

07-10-2020 23:15 562 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wie doet er mee? Nog 78 dagen zegt mijn countdown-app en dan is het weer kerst! Dit jaar vast geen kolossale familiebijeenkomsten waarbij ik de show wil stelen (nog nooit gelukt overigens) maar een mooie jurk voor man is ook een goed doel! :flirting:

Ik ben op zoek naar dames die het leuk vinden om elkaar te motiveren om gezond te eten en te bewegen bijv. door leuke challenges (Zoveel mogelijk stappen, of gewichtsverlies of..?). Een appgroep lijkt me ook leuk zodat we elkaar goed kunnen steunen en elkaars stok kunnen zijn als dat nodig is. :high5:

Wie gaat samen met mij knallen voor de kerst? :cheer2:
Weet je Moon, het is lastig met je medicatie maar je kan wel echt trots zijn op je lichaamsbeweging zeg. Uiteindelijk zegt dat ook meer dan kilo's, al snap ik dat je die er ook af wil. Maar qua fit zijn, heel goed!

Diyer, wat goehoed. Ik lees je soms ook op de relatiepijler, lekker dat je op je streef zit. Een plateau is volgens mij wel normaal hoor. Komt wel weer als het goed is.

Charlotte, ja lastig zeg, snap dat het voor een beeldscherm thuis zitten niet bevorderlijk voor de snaaidrang is. Ik zou lekker iets plannen voor je ongesteldheid, dan is het uit je systeem weer?

Snoesje, goed van je dat je weer bij de 80 zit! Jij komt ook snel aan als je meer eet, zo te lezen? Hier nog eentje. Hoe wil jij het aanpakken?

Heb mijn eerste drinkmaaltijd op vanavond. Word er niet blij van (viezig), maar het is ook wel lekker. Even niet aan eten denken, en verstand op nul.
Alle reacties Link kopieren
Hoi!

Ik lees dat je de komende weken een speciaal vloeibaar dieet moet volgen. Dat lijkt mij heel naar. Ik hoop dat de komende weken snel voorbij gaan voor jou. Hoe ga jij het afvallen verder aanpakken als die weken voorbij zijn?

Hoe ik het tot nu toe doe is tevreden zijn over ieder klein succes wat ik behaal. Dat vind ik wel lastig! Eén van m'n valkuilen is dan ook, als er in mijn ogen te weinig af is, dat ik weer kies voor ongezond eten. Ik heb dan negatieve gedachten en daar ben ik mij nu meer bewust van, ik probeer positief te blijven denken!

En alles bijhouden wat ik eet zodat ik zicht blijf houden in hoeveel calorieen ik binnen krijg. Soms denk ik dat ik heel slecht bezig ben maar dan valt dat allemaal mee. En natuurlijk minder eten, gezonde keuzes maken.

Eigenlijk wil ik dus positief blijven denken en lief zijn voor mezelf. Mede door zo te denken, ben ik al wat kilo's kwijt geraakt. Voelt goed!
Alle reacties Link kopieren
Oh een belangrijke voor mij, wennen aan het gevoel dat ik mijn buik niet vol zit!
Alle reacties Link kopieren
Gezellig, leven in de brouwerij weer hier :-)

Dank je Liv. Het voordeel van mijn hardloopgroep in de morgen is ook dat ik meer van de natuur geniet. Gisteren was bijvoorbeeld prachtig hier. Toch kost het ook erg veel tijd. Ik ben al een half uur onderweg voor ik er ben. Kopje thee voor, kopje thee na (dit is in principe ook onderdeel van de groep) en zo ben ik eigenlijk twee keer een hele ochtend op pad.

Vind het grappig hoe verschillend mensen naar je kunnen kijken. Gisteren iemand die zelf wat kleiner is die echt niet zag waar die 90 kg zit bij mij. Een tijdje geleden een lange slanke den (wel een lieve hoor) die per ongeluk iets zei van 'je zult wel last hebben van je figuur'. (iets in die trant en was niet eens vervelend bedoeld).

Mijn arts vindt wel dat ik zou moeten afvallen tot gezond BMI maar ik vind BMI ook niet heilig. In ieder geval ben ik dan nog wel even bezig... (tot de kerst :-P )

Vandaag iets ophalen bij ouders dus dan zit ik bij elkaar iets van 50 min op de fiets. Morgen weer hardlopen.
Je kunt méér.
Snoesje, ja niet eten tot je vol vol zit maakt zó een verschil. Het begin is altijd wennen vind ik. Herkenbaar ook hoor, dat je dan sneller zwicht weer als je niet snel afvalt, heel destructief gedrag eigenlijk. Vrij menselijk wel ;-D Ik ben zelf ook van het 'nu is het toch al verpest' denken. Wat mij helpt bij trek in 'ongezond' is het inplannen en rest van de dag daar op aanpassen.

Ik denk trouwens ook dat ons denken over het algemeen tijdens het afvallen in eerste instantie teveel dieet gericht is. Als in, afvallen hoort een dalende lijn te zijn. Resultaat resultaat. Maar ons lijf en wijzelf zijn geen robots natuurlijk. We willen wel snel, maar juist dan maken we het moeilijk. Uiteindelijk gaat het toch om gezonde keuzes blijven maken en ons lichaam aanvoelen, hoe vaker we dat doen hoe makkelijker het wordt?

Ik vervolg mijn geen gluten, weinig melk producten en geen geproduceerd suiker levensstijl hierna. Ben zelf wel van de bleekselderij sap brigade, gevulde smoothies als maaltijden enzo. Ik ben dus over het algemeen niet van de calorieën, maar mijn lijf lijkt veranderd dus grote kans dat ik toch aan het tellen moet. Op het moment ligt alles plat dus afvallen gaat moeilijk. Zag vanmorgen wel dat ik een kilo kwijt ben. Opmerkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Klinkt gezond Liv, je sapjes en smoothies etc. Gek he hoe je soms niet verwacht dat er iets af (of bij..) is en het dan toch zo is.

Ik heb vanmorgen weer hardgelopen. We lopen gelukkig op een heel mooie plek. Ik heb altijd muziek aan met lopen (Evy met Start to Run) maar toen mijn les klaar was, merkte ik hoe de vogeltjes floten en hoe dat ook wel prettig was

Ik had wel last van één groepsgenoot die vroeg op de ochtend veel te veel vroeg. Dat gekakel als ik nog wakker aan het worden ben, bah.

Eten is rommelig vandaag. Het is in de winkels zo raar nu qua Corona-maatregelen... ik wist het even niet meer toen ik in de supermarkt was. Morgen maar weer met een lijstje gaan werken en dan wat gezondere dingen kopen.

Weet niet hoe jullie het hebben... ik ben wel een beetje van slag door alles. Gisteren grote groepen jongeren richting centrum zien vertrekken en daar enorm van gedroomd vannacht. Het is rustig gebleven maar het voelt zo raar.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag in totaal een uur gefietst. Het regende ontzettend dus ik was ondanks regenpak helemaal nat.... tas helemaal nat... etc.

En daarna allemaal lekkere dingen gekocht :rofl:

Morgen weer hardlopen. Ik ontdekte een nieuw pad om te lopen. Vind ik altijd leuk, dat soort ontdekkingen :-)
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
LivLivia schreef:
27-01-2021 12:14
Snoesje, ja niet eten tot je vol vol zit maakt zó een verschil. Het begin is altijd wennen vind ik. Herkenbaar ook hoor, dat je dan sneller zwicht weer als je niet snel afvalt, heel destructief gedrag eigenlijk. Vrij menselijk wel ;-D Ik ben zelf ook van het 'nu is het toch al verpest' denken. Wat mij helpt bij trek in 'ongezond' is het inplannen en rest van de dag daar op aanpassen.

Ik denk trouwens ook dat ons denken over het algemeen tijdens het afvallen in eerste instantie teveel dieet gericht is. Als in, afvallen hoort een dalende lijn te zijn. Resultaat resultaat. Maar ons lijf en wijzelf zijn geen robots natuurlijk. We willen wel snel, maar juist dan maken we het moeilijk. Uiteindelijk gaat het toch om gezonde keuzes blijven maken en ons lichaam aanvoelen, hoe vaker we dat doen hoe makkelijker het wordt?

Ik vervolg mijn geen gluten, weinig melk producten en geen geproduceerd suiker levensstijl hierna. Ben zelf wel van de bleekselderij sap brigade, gevulde smoothies als maaltijden enzo. Ik ben dus over het algemeen niet van de calorieën, maar mijn lijf lijkt veranderd dus grote kans dat ik toch aan het tellen moet. Op het moment ligt alles plat dus afvallen gaat moeilijk. Zag vanmorgen wel dat ik een kilo kwijt ben. Opmerkelijk.
Klopt, het is heel destructief en nu ik daar bewust van ben, blijf ik gezonder eten. Ik merk wel dat ik wat meer moeilijke momenten heb dan toen ik begon met gezond eten. Oude gewoontes zijn lastig te veranderen en dat merk ik. Maar als ik 'terugval' probeer ik dus positief te denken. En mijn gewicht gaat nog steeds naar beneden, niet zo snel als ik zou willen maar ik probeer lief te en geduld te hebben.

Wat fijn dat jij een kilo kwijt bent, hoe is dat nu? Krijg je misschien toch minder calorieen binnen door dat dieet? Klinkt wel heel gezond hoe jij straks verder wil gaan. Hou je het tot nu toe nog een beetje vol?
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
26-01-2021 11:42
Gezellig, leven in de brouwerij weer hier :-)

Vind het grappig hoe verschillend mensen naar je kunnen kijken. Gisteren iemand die zelf wat kleiner is die echt niet zag waar die 90 kg zit bij mij. Een tijdje geleden een lange slanke den (wel een lieve hoor) die per ongeluk iets zei van 'je zult wel last hebben van je figuur'. (iets in die trant en was niet eens vervelend bedoeld).

Mijn arts vindt wel dat ik zou moeten afvallen tot gezond BMI maar ik vind BMI ook niet heilig. In ieder geval ben ik dan nog wel even bezig... (tot de kerst :-P )

Vandaag iets ophalen bij ouders dus dan zit ik bij elkaar iets van 50 min op de fiets. Morgen weer hardlopen.
Je beweegt veel, goed van je zeg! En ja, mijn slankere vriendinnen snappen beter dat ik niet tevreden ben met dit gewicht dan mijn wat vollere vriendinnen. Ik denk dat het belangrijk is hoe jij je voelt. Ik wil ook wel beginnen met hardlopen maar eerst wat kilo's er af! Ik ben veel te zwaar om te hardlopen, dat wil ik mijn lijf nu niet aan doen.
Alle reacties Link kopieren
Moon-Alisa schreef:
27-01-2021 15:15

Ik had wel last van één groepsgenoot die vroeg op de ochtend veel te veel vroeg. Dat gekakel als ik nog wakker aan het worden ben, bah.

Eten is rommelig vandaag. Het is in de winkels zo raar nu qua Corona-maatregelen... ik wist het even niet meer toen ik in de supermarkt was. Morgen maar weer met een lijstje gaan werken en dan wat gezondere dingen kopen.
Het helpt mij ook om lekker gezonde dingen in huis te halen! Ga ik morgen ook weer doen. Structuur en een beetje plannen wat ik wil eten helpt wel!

Vervelend van die groepsgrootte, kan mij voorstellen dat je daar geen zin hebt op dat moment. Wel heel goed dat je zo sportief bent!
Alle reacties Link kopieren
Dank je wel.

Succes alvast met je maaltijdplanning.

Ik heb dat vaker, ben dan gewoon vriendelijk maar opeens komt dan of het hele levensverhaal van die ander of een soort interview aan mij. Zeker s ochtends niet fijn....

Ik zou even naar mijn ouders willen fietsen, ze hadden op zolder wat spullen van mij gevonden. Maar ze hebben vanochtend al bezoek... weet niet precies hoe zij tellen. (Ik hoef het alleen maar op te halen)
Je kunt méér.
Voorbereiden en plannen werkt inderdaad toch het best, bij het afvallen. Vind ik dan. Want krijg ik honger maar 'is er niets', dan gaat het al snel mis. Mijn man eet ook veel meer en kan alles eten, heb me teveel laten verleiden de afgelopen jaren.

Snoesje, ik heb het waarschijnlijk gemist, maar wat zijn jouw afval doelen? En gaat het goed nu?

Moon, hoop dat het met jou ook goed gaat.

Mijn buik doet nog zeer, maar is een stuk rustiger nu. Volgende week donderdag overleg, of ik dan al de week erop over ga op het dieet, of nog een week eraan vastplak. Ik ga zelf uit van het eerste, ik vind deze dranken echt niets en hoewel het niet zou moeten, heb ik wél rete honger in de avond rond een uur of tien. Ik ben drie kilo kwijt wel, maar ga er niet vanuit dat ze blijvend zijn. Misschien ook wel! 77 nu.

Ik voel me gezegend met de diëtist en dat ik niet aan de medicatie hoef. Eliminatie dieet heb ik eerder gedaan, dus weet al wel hoe of wat.

Wij hebben trouwens een verhuisdatum. 25 juni terug naar Nederland. Als het corona technisch gezien kan tenminste.
Alle reacties Link kopieren
Wow spannend Liv, verhuizen! Wel lekker dat je dan in de zomer hier weer kunt wennen. En ik snap dat je liever niet aan de medicatie wilt.

Hier gaat het op zich wel goed. Ik beweeg inderdaad veel en dat is in deze tijd ook fijn. Ook al heb ik niet altijd zin in die mensen s ochtends.... het levert veel op. Verder nog bezig met de EMDR en word daar ook gestimuleerd om mijn huis op te ruimen. Ik heb door de jaren heen veel te veel spullen bewaard. Ga er al beter mee om dan een aantal jaar terug (toen liet ik de dozen jarenlang dicht...) maar het is even een proces. Zeker nu kringloop en kledinginzameling etc dicht zijn.

Vandaag moet ik er even uit en ga zo weer fietsen.

Gelukkig niet meer zo down als eind december. Qua eten is het rommelig en zou een planning ook helpen :-)
Je kunt méér.
Doe het rustig aan Moon. Elke dag 15 minuten opruimen zet eind van de maand ook veel zoden aan de dijk. Zet gewoon de wekker anders, en tijd is tijd? En qua eten zou ik anders ook gewoon klein beginnen. Bijvoorbeeld een goede en regelmatige lunch. Even op papier zetten hoe of wat?

Ik heb nieuwe bakjes gekocht en ruimte gemaakt in de vriezer zodat ik ook goed kan voorbereiden straks. Met bereidde kip en falafel en gevulde groentensoepen enzo invriezen, zodat ik niet naar een krop sla kijk straks en denk, nee, geef mij ook maar een groot bord pasta! Heb een lekkere vegan pesto ontdekt een poos terug zonder toevoegingen dus daar flink wat potjes van besteld.

Ja, terugverhuizen is spannend en fijn. Man weet dat de kans er is dat ik niet meer terug wil, dat is wel een ding omdat het in eerste instantie tijdelijk is. Beslissen voor de kleine naar school gaat. Ik mis mijn ouders, broer en zussen vooral nu erg. Normaal zien we elkaar elke drie maanden wel. Ik heb zelfs al een freelance klus voor augustus, dus heb er zin in!
Alle reacties Link kopieren
Wat leuk dat je een freelance klus hebt kunnen regelen! En ik kan me idd voorstellen dat je je familie mist nu. Zij zullen jullie kind ook wel erg missen, alles gaat zo snel.

Ik denk dat mijn portemonnee nog meer drijfveer is voor regelmatig eten en goed plannen. Het zou echt wel efficiënter kunnen allemaal.

Ik vond bij mijn ouders een fotoboek waarvan ik het bestaan niet meer wist. Mijn vakanties met vriendinnen toen we 15/16/17/18 waren. Ik was best mooi... eerlijk gezegd. Dat zag ik toen helemaal niet zo. Zag allemaal losse onderdelen: Grote neus, dikke buik, suf haar. Maar jeetje... nu zie ik gewoon een mooie meid. Op sommige foto's met kort haar bijna als een model.

Jammer he dat je dat 20 jaar later pas ziet. Hele lange dunne armen en benen had ik ook. Ik hoef nu geen 70 kg meer te weten zoals toen... maar rond de 78 zou mooi zijn.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ik lig in bed met een te volle buik. Ik baal want ben mijn boekje te buiten gegaan en heb echt van alles gegeten.

Morgen maar even niet wegen en mij houden aan mijn dagmenu wat ik bedacht heb tijdens het eten door vandaag :bonk:
Alle reacties Link kopieren
Was het wel lekker, Snoes?

Ik heb zojuist een hele grote pan soep gemaakt. Had de ingrediënten al ruim een week in huis, maar veel snijden en schillen en ik zag er tegenop. Gelukkig was het allemaal nog goed. Een deel eet ik komende dagen en ik zal wat invriezen.

Even snel mijn voorraadkast bekeken, daar ligt nog veel in. Met een beetje aanvullen kan ik komende tijd daar wel van eten.
Je kunt méér.
Weet je ook waarom snoes?

Lekker, soep!

IK WIL OOK WEER ETEN.
Ik bedoelde trouwens, waarom vloog je zo uit de bocht? Want er is weinig mis mee als je eens een dag lekker eet waar je zin in hebt, bedoel, hoort er ook bij toch? Maar omdat je baalt.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat hier het zwembad eerder open kan, nu de rest nog wel even zal duren. Ze waren er wel mee bezig.

Ik ga morgen met een paar mensen wandelen. Vandaag misschien nog even hardlopen.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het hier? Herkennen jullie je ook in het Corona-blues-topic?

Ik heb vanmiddag hardgelopen. In de regen en het voordeel is dat het dan lekker rustig is op de wandel- en fietspaden. Ik heb vanmiddag een stukje stad ontdekt waarvan ik het bestaan nog niet kende. Heel apart zo dichtbij...
Misschien kan ik vrijdagochtend ook weer in de regen lopen. Als het druk is (ook veel ouders met kleine kinderen) is hardlopen zo'n gedoe met 1,5 m afstand.
Je kunt méér.
Alle reacties Link kopieren
Ja het was lekker maar veeel te veel. Ik baalde enorm van mezelf. Ik had te veel in huis gehaald en dacht daar inmiddels wel mee om te kunnen gaan, nou niet dus. Alles is op en het gaat ook weer goed. Ik ben lekker aan het wandelen en ik hoop dat ik snel meer kilo's verlies!
Alle reacties Link kopieren
LivLivia schreef:
01-02-2021 15:22
Ik bedoelde trouwens, waarom vloog je zo uit de bocht? Want er is weinig mis mee als je eens een dag lekker eet waar je zin in hebt, bedoel, hoort er ook bij toch? Maar omdat je baalt.
Klopt hoor! Ik baalde gewoon puur omdat ik mezelf niet in de hand had. Een koekje of een klein beetje chips vind ik helemaal niet erg maar dit ging nergens meer over... hoe is het met jou en je dieet? Zit het er al bijna op?
Ja vervelend, herken het helemaal. Dat is ook gewoon balen. Maar het kan maar op zijn he ;-D Fijn dat je het weer opgepakt hebt!

Ik mag morgen een maaltijd toe gaan voegen, moet het zelf een beetje aanvoelen hoe snel ij ga. Lastig wel dat ik niet eet wat ze normaal aanbevelen. Ik eet geen ei, of gluten, of melkproducten. Gelukkig een goede diëtiste die naar mij persoonlijk kijkt en niet opereert vanuit het 'maar zo moet het'.

Ik ben heel erg toe aan eten, ben best chagrijnig geweest.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan me voorstellen dat je weer aan een maaltijd toe bent Liv! Weet je al wat?

Leuk Snoesje, wandelen! t Is hier wel mega-druk omdat iedereen het wandelen ontdekt heeft.

Zelf een rondje van ongeveer 5 km gedaan vandaag. Raar is dat... als ik 18 km loop dan denk ik na 17: Hehe van mij mogen we wel stoppen. En nu met 5 was ik na 4,5 km er he-le-maal klaar mee.
Je kunt méér.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven