Lijf & Lijn alle pijlers

5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

05-07-2013 13:53 3517 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit dieet houdt in:

2 dagen id week 500kcal. De rest van de week normaal eten.

Is iemand hiermee bezig?
Zo, na een paar dagen nergens opletten en eigenlijk alles eten wat voor handen was (mijn eigen verjaardag en alle restjes) gisteren weer een goede vastendag gehad. Vandaag en morgen ook even rustig aan en donderdag weer vasten. Dan heb ik ook een verjaardag inderdaad en ik heb gemerkt dat je eigenlijk niks hoeft uit te leggen als je niks neemt...Koffie of thee? Doe maar thee. Welke taart wil je? Ik sla even over dankje. En thats it. En van de hapjes op tafel gewoon niks pakken. Niks is makkelijker dan een beetje, of niet teveel nemen voor mij.

Vandaag begonnen met een glas groene smoothie (peer/aarbei/banaan/mandarijn/spinazie) en heb nog een beker vol voor vanmiddag ergens meegenomen. Lekker!

Ben benieuwd wat je van de pompoensoep vindt Sunbird! Je weekje weg klinkt heerlijk...en de walvissentrek...mooi!

Renate: succes! Wanneer ga je echt beginnen?
quote:sunbird schreef op 07 oktober 2013 @ 13:10:

Hey Starchild!

Ik zag hier bij een boer langs de weg pompoenen in de verkoop dus ik denk dat ik deze week het pompoensoepie van Zibraffe ga maken.

Wat goed dat je toch een vastdag bent gaan doen! En wat een opsteker dat je gewoon stabiel blijft na een week nergens op letten!

Nee ik ben nog niet op de weegschaal geweest,maar mijn vastdag ging super.

Op het moment is de migratie van walvissen bezig hier aan de kust.

Vanmiddag met de kinderen dus wezen kijken...ooohhh wat prachtig! En zo dus helemaal niet aan eten gedacht! Voor ik het wist was het 17.00 en tijd om naar huis te gaan voor de avondmaaltijd (quorn met kerstomaatjes uit de oven en gestoomde asperges met een dressing van tikkie knoflook olijfolie en citroen).

Motivatie weer terug!

Heel veel vastsucces weer iedereen!

Hoi Sunbird!

Is het bij jullie ook pompoenentijd nu ja?

Ik heb ze uit eigen tuin, alleen nog niks mee gedaan tot nu toe.

Jee, jouw eten klinkt altijd zo lekker!

Was ja vanmorgen wel op de weegschaal?

Klinkt echt heeel speciaal, dat met de walvissen. Mooi dat je zoiets zo dicht bij de deur kan zien.
quote:blauwbloempje schreef op 07 oktober 2013 @ 16:19:

@Starchild, hoe vergaat het jou vandaag? Ik heb ook een vastendag maar geen motivatie :o Merk te weinig denk ik, behalve kleine beetjes gewichtsverlies en een boel honger verder geen voordelen van dit dieet. Maar wat naar dat je zo misselijk was, das ook niet echt de bedoeling lijkt me? Bedankt voor het vragen Blauwbloempje.

Helaas ging het gisteren helemaal niet goed. Vanaf laat middag weer enorm slecht. Zelfs zo misselijk dat ik niet eens mijn geplande avondmaal kon bereiden. Ben heel vroeg in bed gegaan. Zit eraan te denken om een paar weken 'pauze' in te lassen om te kijken hoe ik me dan voel.quote:blauwbloempje schreef op 07 oktober 2013 @ 16:19:

Vandaag gaat redelijk zonder honger maar heb gewoon geen zin, heb zin om lekker met een zak kruidnootjes in een serie op de bank te kruipen :o Tis echter al bijna half 5 dus ga het toch maar even doorzetten vandaag. Wilde de 2e er morgen achteraan doen (heb morgen de hele dag vrij) maar ik weet niet of me dat gaat lukken.. :(

Haha, ik moest hier toch even om lachen BB. Gewoon uit herkenbaarheid. Ik heb dat ook wel eens op een vastendag. En idd als je dan al zo ver bent, ik denk dan altijd aan de dag erna, dat maakt dat je het toch vol houdt.

Heb je vandaag een 2e dag er achteraan gegooid? Zou dus echt niks voor mij zijn. Ik snak naar voedsel de dag na een VD, heb dat dan ook echt nodig om op de been te blijven. Succes iig!
quote:toffenickname schreef op 07 oktober 2013 @ 17:13:

hey!

Vastendag vandaag. Vorige week goed gegaan op maandag en woensdag, maar ik heb het gevoel dat ik in het weekend alles eraan gegeten en gedronken heb! Super veel champagne (hmmmm), taartjes, brood, dips, jeagerbombs, chips, patat etc.

Oh well, ik zie van de week wel weer wat de weegschaal er allemaal van vindt ;)

Succes iedereen!

Heerlijk toch toffenickname!

Ben benieuwd wat 'je weegschaal er van vindt'.
quote:renatenoa2010 schreef op 07 oktober 2013 @ 21:16:

Hallo Allemaal,

Graag wil ik mee lezen/schrijven op dit forum.

Bij toeval las ik op het internet iets over het vastendieet, het trok mijn aandacht. Op dit moment probeer ik zoveel mogelijk informatie te verzamelen over dit dieet,zodat ik goed geinformeerd kan beginnen.

Tijdens mijn zwangerschap (inmiddels 3 jaar geleden) ben ik veel aangekomen, gelukkig is er al 26 kg af maar ben er helaas nog niet. Ik heb al vele dieten geprobeerd en het werkt, maar ik houd het niet lang vol. Mijn wilskracht is op een gegeven moment verdwenen. Ik hoop dat dit dieet mij helpt om af te vallen.

groet Reante

Hoi Renate!

Wat goed zeg, dat je al 26 kg afgevallen bent, gefeliciteerd!

Heb je het boek van M. Mosley al gelezen? Daar staat een schat aan informatie in, heel handig, zeker als je je goed wil voorbereiden. Bij bol.com kost het geloof ik 10 euro nu. Ook de docu (link staat hier ergens in topic) is erg interessant.

Wanneer ga je beginnen? Succes iig!
quote:sunbird schreef op 07 oktober 2013 @ 23:27:

Oh gets, vergeten...

Als je op een plateau terecht komt is het wel handig om soms even een dag over te slaan of juist een 4:3tje te doen, to shock the system zeg maar.

Maar het is dus niet nodig om langere tijd meer dan twee dagen per week te vasten voor meer gewichtsverlies.Ah thanks Sunbird! Dat zijn bemoedigende berichten die motiveren! Ik heb zelf ook het idee dat het goed is om even 'pauze' te houden ipv te lang achter elkaar door te gaan met vasten. En dan gewoon weer verder. Welk forum is dat eigenlijk waar je deze info vandaan hebt? Is misschien wel leuk om ook te volgen.
quote:zibraffe schreef op 08 oktober 2013 @ 10:04:

Zo, na een paar dagen nergens opletten en eigenlijk alles eten wat voor handen was (mijn eigen verjaardag en alle restjes) gisteren weer een goede vastendag gehad. Vandaag en morgen ook even rustig aan en donderdag weer vasten. Dan heb ik ook een verjaardag inderdaad en ik heb gemerkt dat je eigenlijk niks hoeft uit te leggen als je niks neemt...Koffie of thee? Doe maar thee. Welke taart wil je? Ik sla even over dankje. En thats it. En van de hapjes op tafel gewoon niks pakken. Niks is makkelijker dan een beetje, of niet teveel nemen voor mij.

Vandaag begonnen met een glas groene smoothie (peer/aarbei/banaan/mandarijn/spinazie) en heb nog een beker vol voor vanmiddag ergens meegenomen. Lekker!

Ben benieuwd wat je van de pompoensoep vindt Sunbird! Je weekje weg klinkt heerlijk...en de walvissentrek...mooi!

Renate: succes! Wanneer ga je echt beginnen?

Jammie Zibraffe, die smoothie klinkt lekker! Ik maak regelmatig een lekker sapje met mijn slowjuicer, heerlijk.

Zoals jij het beschrijft, klinkt het idd niet zo moeilijk, een verjaardag zonder hapjes te doorstaan. Alleen werkt het bij mij nu nooit zo, daar worden echt constant lekkere zelfgemaakt hapjes aangeboden en als je weigert willen ze toch echt uitleg. (ah, kom, ik heb zoveel moeite gedaan, ik weet zeker dat je dit lekker vindt, probeer anders, etc) Misschien ken ik alleen maar echte bourgondiers.
Bedankt star*child,

Ik wil graag zo snel mogelijk beginnen, maar wel goed geïnformeerd. Het boek verwacht ik deze week binnen te krijgen.Hebben jullie tips of dingen waar je rekening mee moet houden? Ik eet al een tijd suikervrij en heb een aantal weken op 600 kcal geleefd, hoop dat dit een beetje meehelpt.
@starchild en Blauwbloempje, ik maak me een beetje zorgen bij het lezen van jullie verhalen.

Natuurlijk is het voor de een gemakkelijker om te vasten dan voor de ander zoals met alles...maar misselijk en raar worden van een dagje 500 cal. vind ik niet gewoon.

Zou het een idee zijn om toch eens even te laten checken op suiker?

En ijzer?

*Zo en nu stopt deze wijsneus weer met betuttelen*
Welkom Renate!!!

Leuk dat je je ervaringen komt delen.

Het volgende linkje gebruik ik zelf graag als mensen vragen om uitleg. Kort,bondig en to the point (daar ben ik zelf zoals je zult merken namelijk niet zo goed in )

http://thefastdiet.co.uk/the-fast-diet-quickly/

En nu moet ik hollen, de kinderen moeten over 10 minuten de deur uit! Ik reageer later wel weer verder...zoef!
quote:star*child schreef op 08 oktober 2013 @ 15:18:

[...]

Bedankt voor het vragen Blauwbloempje.

Helaas ging het gisteren helemaal niet goed. Vanaf laat middag weer enorm slecht. Zelfs zo misselijk dat ik niet eens mijn geplande avondmaal kon bereiden. Ben heel vroeg in bed gegaan. Zit eraan te denken om een paar weken 'pauze' in te lassen om te kijken hoe ik me dan voel.

[...]

Haha, ik moest hier toch even om lachen BB. Gewoon uit herkenbaarheid. Ik heb dat ook wel eens op een vastendag. En idd als je dan al zo ver bent, ik denk dan altijd aan de dag erna, dat maakt dat je het toch vol houdt.

Heb je vandaag een 2e dag er achteraan gegooid? Zou dus echt niks voor mij zijn. Ik snak naar voedsel de dag na een VD, heb dat dan ook echt nodig om op de been te blijven. Succes iig!

Oei das idd niet goed hoor, een pauze is wellicht geen slecht idee! Wel aan je gezondheid blijven denken

Ik heb het gister niet gedaan nee :( Het lukte me niet, geen motivatie en honger. Heb gewoon normaal gegeten en zelfs een handje chips en kruidnootjes gehad. Vandaag nieuwe poging!

@Sunbird, waar lees je dat ik me zo slecht voel? Ik heb nergens last van hoor
Sunbird wat een leuk filmpje. Voor mij heel duidelijk en vooral heel motiverend. Ik ga morgen direct beginnen. Ik heb alleen wat antwoorden nodig, ik heb dat iemand op het formu mij daarbij kan helpen. Het boek is onderweg maar wil echt graag beginnen beginnen.

Om morgen goed te beginnen heb ik mijn laatste maaltijd om half 6 gegeten, ik eet tot morgen 12.30 uur niets ( ik vast dan 19 uur is dat voldoende?) Ik eet dan een salade, van sla, komkommer, tonijn en paprika daarna mijn avondeten dat bestaat uit kapucijners zonder aardappelen. Ik kijk even via voedingswijzer voor het aantal kcal , dat moet niet boven de 500kcal komen.

Mag je alleen op de dagen dat je vast geen koolhydraten? Hoe zit het met wortelen, mais, van een ander dieet weet ik dat deze groente je bloedsuikerspiegel sneller laten stijgen?
Je mag wel koolhydraten, alleen de ervaring leert dat het zonder of met weinig beter vol te houden is. Veel mensen krijgen er meer honger van...
@Blauwbloempje, naaahh, wat raar! Niet alleen schrijf jij helemaal niet over lichamelijke klachten n.a.v. vasten, Starchild verteld wel wat maar dat is ook niet direct iets zorgelijks...

Nou ja, waar ik dat dan weer vandaan haal, is mij nu zelf ook een raadsel

Kortom, heeft u geen probleem, komt u vooral even langs bij Sunbird, die heeft dat zo gefixed

@Renate, zoals jij je voorgenomen menu beschrijft, zit je helemaal goed hoor! Je zou alleen nog weleens kunnen schrikken van de calorieen in capucijners, peulvruchten tellen best flink heb ik gemerkt.

Qua koolhydraten, Zibraffe zei het ook al, veel mensen krijgen er meer honger van.

Ikzelf heb geen moeite met mais of appels oid.

Maar zodra ik koolhydraten van brood of pasta binnen krijg, dan is het bij mij echt wachten op vreetaanvallen...echt van die ellendige hebberige buien, heel lastig.

Overigens is de bedoeling dat je op niet vast dagen, gewoon eet en het liefst,behalve gezond verstand gebruiken, zo weinig mogelijk poeha maakt van wat je eet.

Lekker gezond, maar als het zo uitkomt ook genieten van je wijntje, patatje of gebakje op visite.

Ik hoop van harte dat je er plezier in krijgt!
Dames sorry ik breek even in.

Maar ik zie in ene een oud forum maatje van me en ik MOET even reageren!

Sun!!!!! Doe je geen Trampo meer????

Ik heb niks met vasten dus doe verder niet met jullie mee hoor, maar vond het wel even leuk dat ik Sun weer zag!!

Moest toevallig aan je denken paar weken terug omdat ik een melding kreeg via Hyves dat je jarig was.

Wat leuk dat je nog/weer aktief bent hier.

Dikke kus van Ed!

Sorry dames zal jullie verder niet storen!
quote:sunbird schreef op 10 oktober 2013 @ 05:59:

@Blauwbloempje, naaahh, wat raar! Niet alleen schrijf jij helemaal niet over lichamelijke klachten n.a.v. vasten, Starchild verteld wel wat maar dat is ook niet direct iets zorgelijks...

Nou ja, waar ik dat dan weer vandaan haal, is mij nu zelf ook een raadsel

Kortom, heeft u geen probleem, komt u vooral even langs bij Sunbird, die heeft dat zo gefixed

@Renate, zoals jij je voorgenomen menu beschrijft, zit je helemaal goed hoor! Je zou alleen nog weleens kunnen schrikken van de calorieen in capucijners, peulvruchten tellen best flink heb ik gemerkt.

Qua koolhydraten, Zibraffe zei het ook al, veel mensen krijgen er meer honger van.

Ikzelf heb geen moeite met mais of appels oid.

Maar zodra ik koolhydraten van brood of pasta binnen krijg, dan is het bij mij echt wachten op vreetaanvallen...echt van die ellendige hebberige buien, heel lastig.

Overigens is de bedoeling dat je op niet vast dagen, gewoon eet en het liefst,behalve gezond verstand gebruiken, zo weinig mogelijk poeha maakt van wat je eet.

Lekker gezond, maar als het zo uitkomt ook genieten van je wijntje, patatje of gebakje op visite.

Ik hoop van harte dat je er plezier in krijgt!

Hihi, gaat het met jou wel goed? Geen geheugenproblemen met al dat vasten?

Ik heb het gister fijn volgehouden en heb vandaag een pizza als lunch gehad :o (Baas betaalde). Aso he, zit nog steeds propvol wel!

Succes allen die nog bezig zijn vandaag!
quote:blauwbloempje schreef op 10 oktober 2013 @ 16:28:

[...]

Hihi, gaat het met jou wel goed? Geen geheugenproblemen met al dat vasten?

Ik heb het gister fijn volgehouden en heb vandaag een pizza als lunch gehad :o (Baas betaalde). Aso he, zit nog steeds propvol wel!

Word ik geroepen?

Hé Ed,
Vandaag mijn eerste vast dag gehad en moet zeggen geen enkele keer een honger gevoel gehad. Helaas bij thuis komen de mist in gegaan zonder erbij na te denken of zelfs honger te hebben stop ik een stuk chocola in mijn mond.

Maandag weer een nieuwe poging!
quote:sunbird schreef op 08 oktober 2013 @ 23:33:

@starchild en Blauwbloempje, ik maak me een beetje zorgen bij het lezen van jullie verhalen.

Natuurlijk is het voor de een gemakkelijker om te vasten dan voor de ander zoals met alles...maar misselijk en raar worden van een dagje 500 cal. vind ik niet gewoon.

Zou het een idee zijn om toch eens even te laten checken op suiker?

En ijzer?

*Zo en nu stopt deze wijsneus weer met betuttelen*

Thanks voor het meedenken!

Echter, zo'n drama is het gelukkig niet hoor. Het schoot me een paar dagen later pas te binnen dat ik 'gewoon' een migraine aanval heb gehad. Begon met kloppende hoofd/nekpijn die steeds erger werd, gevolgd door zware misselijkheid, geen geuren kunnen verdragen etc. Het is alweer jaren geleden dat ik daar regelmatig last van had en ik had simpelweg de link niet gelegd. (dus 5:2 kreeg de 'schuld') Naderhand wel verklaarbaar, enorm drukke week achter de rug met weinig slaap, veel reizen. Op de dag zelf zwaar lichamelijk werk gedaan. 's Morgens had ik nog geen honger, dus niks genomen en ik wilde 's avonds lekker een vullende soep maken. Echter kwam het daar niet eens van. Oftewel, ik had nog niet eens de kans gehad 500 cal. naar binnen te werken. I.c.m een vastendag was het allemaal even teveel, weer wat geleerd.

Anyway, vandaag toch weer een vastendag en ik voel me weer helemaal top gelukkig. Ook lekker gegeten, gekookt eitje 's morgens met enkele verse walnoten en lekker vers gemaakte groente-tomatensoep 's avonds met weer wat walnoten. Had vorige week al een 'off' week, dus nu weer even terug in het ritme.

Hoe is het met jou? Vandaag ook gevast?
quote:blauwbloempje schreef op 10 oktober 2013 @ 16:28:

[...]

Lekker, pizza! (zeker als de baas betaald)

Ben je overigens weer wat gemotiveerder als afgelopen week?
quote:renatenoa2010 schreef op 10 oktober 2013 @ 21:01:

Vandaag mijn eerste vast dag gehad en moet zeggen geen enkele keer een honger gevoel gehad. Helaas bij thuis komen de mist in gegaan zonder erbij na te denken of zelfs honger te hebben stop ik een stuk chocola in mijn mond.

Maandag weer een nieuwe poging!

Ai Renate, wat jammer van de chocolade. (ik vraag me stiekem wel af hoe je dat 'zomaar' in je mond kan steken en dan ook nog kauwen en doorslikken?

Succes volgende week met het vervolg van je vasten!
Aso Tut!!!!!!! Ik had kunnen weten dat je mee deed!!! Whoehahahaha!!

Nee je haalt me niet over, ik wordt bloedje chaga van vasten, maar goed 2 van dinnies kletsen hier mee...hoewel Sun nog niet weet van onze reünie.

Ik zou bijna gaan vasten...met de nadruk op bijna!!!

Lekker doen waar jij je goed bij voelt
Hier ook gisteren weer gevast, incl verjaardag, waar ik dus niks genomen heb. Ik verbaas me er nog steeds over hoe gemakkelijk dat gaat! Diner van boerenkool met worst, veel boerenkool, weinig aardappels en magere rookworst, precies 500 kcal.

Afgelopen woensdag was eettechnisch drama, veel te veel gesnaaid. Had stressvolle dag op werk en dan gaat het wel vaker mis. Gelukkig daarna dus vastendag om de boel te "resetten". Hopelijk lukt het me vandaag wel een beetje normaal te eten.

Haha Renate, zomaar per ongeluk chocolade gegeten, even wennen he, maar na een paar weken komt het goed, ik merk bij mezelf dat het echt al een gewoonte wordt. Het niet-eten op een vastendag, het kost me geen/nauwelijks moeite en honger heb ik ook al niet. En bijkomend voordeel: op dagen dat ik wel normaal eet zit ik sneller vol.
quote:AsoTut schreef op 11 oktober 2013 @ 09:37:

Lekker doen waar jij je goed bij voelt Kussie terug hoor, maar spreek je vast nog wel!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven