5:2/vastendieet. iemand bezig of ervaring?

dinsdag 10 juni 2014 om 15:17
Zebraffe en Louise,
Ik ben op 20 mei begonnen, de eerste week at ik nauwelijks wat, een sultana, of banaan per dag was genoeg, wel dronk ik veel koffie met melk, en water op een dag. In de tweede en derde week ging ik naar de 500cal, met uitschieters tot 650-700 op een dag. ( ik tel geen calorieen)
Ik lijk inderdaad te stagneren op 68kg, maar zolang ik goed functioneer op 500cal op een dag, blijf ik het doen.
Ik wil naar de 65kilo, ik ben 1,62 lang.
Ik ben op 20 mei begonnen, de eerste week at ik nauwelijks wat, een sultana, of banaan per dag was genoeg, wel dronk ik veel koffie met melk, en water op een dag. In de tweede en derde week ging ik naar de 500cal, met uitschieters tot 650-700 op een dag. ( ik tel geen calorieen)
Ik lijk inderdaad te stagneren op 68kg, maar zolang ik goed functioneer op 500cal op een dag, blijf ik het doen.
Ik wil naar de 65kilo, ik ben 1,62 lang.

dinsdag 10 juni 2014 om 15:54
quote:louise1 schreef op 10 juni 2014 @ 15:37:
Maar jij eet dus elke dag maar tussen 500-700 calorieen en daar zitten nooit dagen tussen dat je "gewoon" 2000 calorieen eet?Gisteren heb ik mij uitgeleefd op drie stokjes sate en een halve stokbrood, en een salade van tomaat, augurken, salade, bosui, en mozarella, dus dan zit ik toch aardig over de 2000 cal.
Maar jij eet dus elke dag maar tussen 500-700 calorieen en daar zitten nooit dagen tussen dat je "gewoon" 2000 calorieen eet?Gisteren heb ik mij uitgeleefd op drie stokjes sate en een halve stokbrood, en een salade van tomaat, augurken, salade, bosui, en mozarella, dus dan zit ik toch aardig over de 2000 cal.

dinsdag 10 juni 2014 om 17:12
quote:Nu zt ik me te bedenken, ik les net in dat Melchior stukje van Mrs Stanley dat je bloeddruk omlaag gaat van die aardappelzetmeel. Nu heb ik van nature al een hele lage bloeddruk. Zou dat er iets mee te maken hebben of zou dat na een week niet zo snel merkbaar zijn.Dat geloof ik niet echt. Mijn bloeddruk is meestal rond de 100/60 en ik voel me niet flauw, ook niet op een vastendag, wel soms kriegel op het eind van de dag. Een bloeddruk van 109/66 is ook niet laag, maar normaal hoor.
You know how I know? Because I reeaally think so!
dinsdag 10 juni 2014 om 17:15
quote:milouda, 1 uur geleden
Ik voelde me daarna niet zo lekker.
Ik voelde de sate etc..als een brok in mijn maag zitten.
Was de kip niet goed of zat dat een beetje tussen je oren omdat je bang bent om aan te komen van je feestmaal? Mij hou je niet voor de gek trouwens, mocht je dat denken.
Ik voelde me daarna niet zo lekker.
Ik voelde de sate etc..als een brok in mijn maag zitten.
Was de kip niet goed of zat dat een beetje tussen je oren omdat je bang bent om aan te komen van je feestmaal? Mij hou je niet voor de gek trouwens, mocht je dat denken.

dinsdag 10 juni 2014 om 17:16
dinsdag 10 juni 2014 om 18:18
quote:MrsStanleyWalker schreef op 10 juni 2014 @ 17:12:
[...]
Dat geloof ik niet echt. Mijn bloeddruk is meestal rond de 100/60 en ik voel me niet flauw, ook niet op een vastendag, wel soms kriegel op het eind van de dag. Een bloeddruk van 109/66 is ook niet laag, maar normaal hoor.Nee ik ben ondertussen ook al gerust gesteld door een facebook vriendinnetje die op het ziekenhuis werkt. Het schijnt niet te laag te zijn. Gelukkig maar!
[...]
Dat geloof ik niet echt. Mijn bloeddruk is meestal rond de 100/60 en ik voel me niet flauw, ook niet op een vastendag, wel soms kriegel op het eind van de dag. Een bloeddruk van 109/66 is ook niet laag, maar normaal hoor.Nee ik ben ondertussen ook al gerust gesteld door een facebook vriendinnetje die op het ziekenhuis werkt. Het schijnt niet te laag te zijn. Gelukkig maar!
dinsdag 10 juni 2014 om 19:47
quote:milouda, 2 uur geleden
Rare, nare reactie.
Verklaar je nader.Milouda, je hebt een eetprobleem. Je eet veel te weinig en dat weet jezelf ook. Bespreek dit met je huisarts, je bent echt je lijf aan het vernaggelen. Je komt enorm veel voedingsstoffen te kort. Je valt zo echt geen vet af, je breekt je lichaam af. Als je gezondheid je lief is, stop je hier onmiddelijk mee.
Rare, nare reactie.
Verklaar je nader.Milouda, je hebt een eetprobleem. Je eet veel te weinig en dat weet jezelf ook. Bespreek dit met je huisarts, je bent echt je lijf aan het vernaggelen. Je komt enorm veel voedingsstoffen te kort. Je valt zo echt geen vet af, je breekt je lichaam af. Als je gezondheid je lief is, stop je hier onmiddelijk mee.

dinsdag 10 juni 2014 om 21:42
quote:louise1 schreef op 10 juni 2014 @ 15:12:
Aan de lage kant inderdaad.
Als jullie een toko hebben ken je vast de pindakaas van faya lobi. Die is echt zo lekker!!Wat heeft die meer dan de original van Calvé qua smaak? Ik vind normaal andere merken vaak niet zo lekker, de smaak of structuur (Amerikaanse vind ik net diarree lijken bijv haha)
Aan de lage kant inderdaad.
Als jullie een toko hebben ken je vast de pindakaas van faya lobi. Die is echt zo lekker!!Wat heeft die meer dan de original van Calvé qua smaak? Ik vind normaal andere merken vaak niet zo lekker, de smaak of structuur (Amerikaanse vind ik net diarree lijken bijv haha)

dinsdag 10 juni 2014 om 22:26
Vandaag mijn vijfde officiele vastendag beleefd, het vasten gaat goed maar echt afvallen doe ik nog niet. Misschien toch ook wat strenger worden op de gewone dagen. Denk aan 1800 kcal per dag dat is volgens de 5:2 diet website mijn TDE. Wel vervelend dat ik dan toch weer kcal moet gaan tellen maar al la. Ik merk wel dat ik op de niet vastdagen toch wat meer honger begin te krijgen. Hopelijk is dat tijdelijk. Gisteren olijvenbrood met olijf olie op, veel te veel. Maar wel veel gezonde vetten binnen!
Overigens klinkt die biefstuk met friet errug lekker Elninjoo!
Overigens klinkt die biefstuk met friet errug lekker Elninjoo!
woensdag 11 juni 2014 om 07:35
Elninjoo; de structuur is gewoon stevig met beetje korrel zeg maar, niet echte dikke pindastukjes maar ook geen diarhee. En hij is vooral heerlijk pittig! Soms maak ik zelf pittige pindakaas door er zelfgemaakte madame jeanette pepersaus doorheen te doen. Ik hou nogal van pittig!
Poep, wie heeft jou gescheten?
woensdag 11 juni 2014 om 09:18
Dat is niet "pittig" Louise dat is masochistisch!!
Ik doe lekker die pindakass van de Lidl (zit de minste meuk in en ben toch wel graag van het meuk arme) en dan sambal badjak voor de smaak en surinaamse sambal voor de pit! Alles bij elkaar dus.
Ik benblij dat ik vandaag niet hoef te vasten. Maar wat ga ik eten is altij wel weer een probleem, ben weer een beetje uitgefantaseerd en mijn gezin is heel lastig.
Oh even offtopic, lesje ging gister heel gaaf, maar ik ga dus echt nooit meer vasten op de dagen dat ik les ga geven. Niet dat ik nou zovel beweeg. Maar wil op vastendagen alleen maar op de bank. Hahahaha....
Ik doe lekker die pindakass van de Lidl (zit de minste meuk in en ben toch wel graag van het meuk arme) en dan sambal badjak voor de smaak en surinaamse sambal voor de pit! Alles bij elkaar dus.
Ik benblij dat ik vandaag niet hoef te vasten. Maar wat ga ik eten is altij wel weer een probleem, ben weer een beetje uitgefantaseerd en mijn gezin is heel lastig.
Oh even offtopic, lesje ging gister heel gaaf, maar ik ga dus echt nooit meer vasten op de dagen dat ik les ga geven. Niet dat ik nou zovel beweeg. Maar wil op vastendagen alleen maar op de bank. Hahahaha....

woensdag 11 juni 2014 om 10:31
Oei, als jij het al masochistisch noemt, als pinda zijnde (toch? of haal ik nu mensen door elkaar??), dan durf ik er nog niet aan te ruiken haha!
Mijn vastendag ging erg goed gisteren, diner was lauwwarme pastasalade met zalm, courgette, broccoli, tomaat, pasta en een lepel philadelpia light. Zelfs de kinderen vonden het heerlijk! Na het sporten nog een gekookt ei, had honger. Vandaag gewoon netjes en morgen weer vasten.
Milouda, het lijkt mij ook erg weinig wat je eet, maak je lijf en je stofwisseling niet kapot. Dat heb je maar zo niet weer gefikst. Daarbij ben je een voorbeeld voor je kind. Kinderen doen niet wat je zegt, die doen wat jij doet.
Elninjoo, biefstuk met frietjes en mayo...ik begin spontaan te kwijlen...
Mijn vastendag ging erg goed gisteren, diner was lauwwarme pastasalade met zalm, courgette, broccoli, tomaat, pasta en een lepel philadelpia light. Zelfs de kinderen vonden het heerlijk! Na het sporten nog een gekookt ei, had honger. Vandaag gewoon netjes en morgen weer vasten.
Milouda, het lijkt mij ook erg weinig wat je eet, maak je lijf en je stofwisseling niet kapot. Dat heb je maar zo niet weer gefikst. Daarbij ben je een voorbeeld voor je kind. Kinderen doen niet wat je zegt, die doen wat jij doet.
Elninjoo, biefstuk met frietjes en mayo...ik begin spontaan te kwijlen...

woensdag 11 juni 2014 om 11:00
quote:louise1 schreef op 11 juni 2014 @ 07:35:
Elninjoo; de structuur is gewoon stevig met beetje korrel zeg maar, niet echte dikke pindastukjes maar ook geen diarhee. En hij is vooral heerlijk pittig! Soms maak ik zelf pittige pindakaas door er zelfgemaakte madame jeanette pepersaus doorheen te doen. Ik hou nogal van pittig!Ik hou ook wel van pittig en sambal manis op de pindakaas is ook heerlijk.
Elninjoo; de structuur is gewoon stevig met beetje korrel zeg maar, niet echte dikke pindastukjes maar ook geen diarhee. En hij is vooral heerlijk pittig! Soms maak ik zelf pittige pindakaas door er zelfgemaakte madame jeanette pepersaus doorheen te doen. Ik hou nogal van pittig!Ik hou ook wel van pittig en sambal manis op de pindakaas is ook heerlijk.

woensdag 11 juni 2014 om 11:02
Ik heb trouwens vanochtend dat aardappelzetmeel gedronken. Ben heel benieuwd of ik daar positieve of negatieve ervaring mee ga krijgen. Van wat ik er op internet over lees kan het beide kanten op: sommigen raken verstopt, gaan vocht vast houden, krijgen meer trek en komen aan, anderen kunnen er juist goed van naar de wc, krijgen minder trek en vallen af. Hopelijk hoor ik bij die laatste groep. En anders stop ik er weer gewoon mee.

woensdag 11 juni 2014 om 13:21
Ik hou ook zoveel vocht vast, ben al gestopt met sole drinken, mss dat het daaraan lag.
Intussen begonnen met azm, en hou nog steeds vocht vast. Zo erg zelfs dat ik mijn ringen niet meer om kan. Mede daardoor ga ik niet op de weegschaal staan. Straks ben ik zoveel zwaarder dat ik gelijk in een depressie raak.
Vasten heb ik weer goed opgepakt, het lukt me zowaar om op eet dagen niet te schranzen.
Maar nog wel eet ik op die dagen meer dan 1800 kcal.
Ik wil perse weer in de leuke bikini passen die ik vorige zomer gekocht had. Nu zit het te strak waardoor ik overal kwabben heb
Intussen begonnen met azm, en hou nog steeds vocht vast. Zo erg zelfs dat ik mijn ringen niet meer om kan. Mede daardoor ga ik niet op de weegschaal staan. Straks ben ik zoveel zwaarder dat ik gelijk in een depressie raak.
Vasten heb ik weer goed opgepakt, het lukt me zowaar om op eet dagen niet te schranzen.
Maar nog wel eet ik op die dagen meer dan 1800 kcal.
Ik wil perse weer in de leuke bikini passen die ik vorige zomer gekocht had. Nu zit het te strak waardoor ik overal kwabben heb

woensdag 11 juni 2014 om 13:49
Even voor de duidelijkheid.
Ik ben niet van plan om dit strenge vastenpatroon for ever te doen.
Ik ben in 3 jaar tijd 12 kilo aangekomen ( zwangerschap, BV 2,5 jaar lang ) en voornamelijk door veel gesnoep. En nu was ik het echt zat. Ik heb altijd 65 gewogen en 12 kilo erbij voelt verschrikkelijk zeg maar.
Als ik bij 65kg, stop ik met 500 cal. per dag voor 5 dagen per week.
Waarschijnlijk ga ik dan over op 3 dagen vasten en 4 normaal eten, om op gewicht te blijven.
Trouwens; 500 cal op een dag is best te doen.
Gisteren at ik dit:
Ochtend: koffie met melk en veel water
Rond 12 uur: 1 sultana natureel.
Avondeten: 3 crackote crackers dik gesmeerd met avocado, peper en bosui.
Voor het slapen gaan: een grote glas mintthee met 1 theelepel honing.
Ik ben niet van plan om dit strenge vastenpatroon for ever te doen.
Ik ben in 3 jaar tijd 12 kilo aangekomen ( zwangerschap, BV 2,5 jaar lang ) en voornamelijk door veel gesnoep. En nu was ik het echt zat. Ik heb altijd 65 gewogen en 12 kilo erbij voelt verschrikkelijk zeg maar.
Als ik bij 65kg, stop ik met 500 cal. per dag voor 5 dagen per week.
Waarschijnlijk ga ik dan over op 3 dagen vasten en 4 normaal eten, om op gewicht te blijven.
Gisteren at ik dit:
Voor het slapen gaan: een grote glas mintthee met 1 theelepel honing.
woensdag 11 juni 2014 om 14:27
Dat 12 kilo erbij verschrikkelijk is dat snap ik. Of het slim is die laatste 3 kilo op deze manier te proberen weg te krijgen betwijfel ik.
Hoeveel eet je dan op een normale dag? Ik bedoel, als je drie dagen per week wil vasten om op gewicht te blijven dan zijn "normale" dagen niet echt normaal misschien?
En ja 500kcal per dag is wel te doen, als je er eenmaal aan gewend bent dan heb je niet veel honger meer. Of het gezond is om dat 5 dagen per week te doen???
Nou ja, wat miss stanley ook al zegt, ik denk dat je het zelf ook wel weet.
Hoeveel eet je dan op een normale dag? Ik bedoel, als je drie dagen per week wil vasten om op gewicht te blijven dan zijn "normale" dagen niet echt normaal misschien?
En ja 500kcal per dag is wel te doen, als je er eenmaal aan gewend bent dan heb je niet veel honger meer. Of het gezond is om dat 5 dagen per week te doen???
Nou ja, wat miss stanley ook al zegt, ik denk dat je het zelf ook wel weet.
woensdag 11 juni 2014 om 14:35
quote:milouda schreef op 11 juni 2014 @ 13:49:
Gisteren at ik dit:
Voor het slapen gaan: een grote glas mintthee met 1 theelepel honing.Je zegt dat 500 kcal best te doen is, maar eerlijk, ik zou van mijn stokje gaan van zo weinig voedsel...
Gisteren at ik dit:
Voor het slapen gaan: een grote glas mintthee met 1 theelepel honing.Je zegt dat 500 kcal best te doen is, maar eerlijk, ik zou van mijn stokje gaan van zo weinig voedsel...