Lijf & Lijn alle pijlers

+/- 5 kg afvallen; we blijven gezellig doorgaan

27-03-2017 19:23 2446 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "

Dit topic is een vervolg op +/- 5 kg afvallen, we gaan gezellig door.

We motiveren elkaar en geven elkaar tips, en elke vrijdag geven we ons gewicht door. Wil je meedoen? Schrijf dan gezellig mee en geef twee weken achter elkaar je gewicht door, dan krijg je per pb het wachtwoord van dit account, zodat je zelf je gegevens aan kunt passen. Als het je niet lukt, kun je natuurlijk ook iemand anders lief vragen om het te doen!
Naam15-03-2422-03-2429-03-2405-04-2412-04-2419-04-2426-04-2403-05-2410-05-2417-05-2424-05-24LengteStreef
Plukkie64.465.4 16260
Elizabethie86 18082
Blondie571.7 17165
Lovelylady56.4 15550
Koolmeesje12375.876.2 17676
5kgafvallen wijzigde dit bericht op 24-03-2024 10:44
45.87% gewijzigd
Tigri, balen! :-[ Gelukkig valt het mee. Was er een specifieke aanleiding (feestjes of iets?)?

Plukkie80, lekker op vakantie, leuk! :sun: Ik neem in een restaurant vaak enkel een voorgerecht en een nagerecht of twee voorgerechten. Een hoofdgerecht is mij sowieso veel te veel. Op vakantie eet ik van alles een beetje, maar niet van alles alles ;-) Veel vakantieplezier! :-D

B2L, goed bezig zeg! :cheer2: Hoe bevalt het weer werken?

Hier viel het afgelopen maandag mee, +0,1, maar ach, dat heb je al snel. Kan me er niet heel druk om maken. Het gezond eten wil echter niet zo lekker lukken deze week. Zit nog altijd in een nogal onzekere tijd en dat helpt niet echt mee. Gelukkig is het niet echt meer zomer, dus ik voel me in ieder geval al een stuk beter (ik heb zo de pest aan de zomer, verschrikkelijk die hitte en al dat licht :whip: ).
Alle reacties Link kopieren Quote
@B2L, gaat lekker bij jou! Bedankt voor de tips! Ga ik zeker wat aan hebben. Beweging wordt het probleem niet, we lopen en hardlopen veel.
Voor onderweg nu snoeptomaatjes mee en maiswafels. Kijken hoe dat straks gaat.

@PapierVampier, om die 100 gram zou ik me ook niet echt druk maken nee. Dat is niks. Is ook nog wel een idee inderdaad, als ik een nagerecht wil, dat ik dan alleen een voorgerecht neem.
Ben benieuwd hoe het komende 2 weken gaat.
@plukkie: suikervrije drop van Klene, en sinds kort suikervrije zuurtjes van RedBand, zijn hier wel onderdeel van mijn dieet hoor :). 4 kcal per stuk, als je een binge bui hebt kan het nog weinig kwaad. Nou ja op je bloeddruk mss..
Nou, de wonderen zijn de wereld nog niet uit: 59,6kg :cheer2: Geen idee hoe ik dat voor elkaar heb gekregen, want afgelopen week was echt één en al emotie-eten (zit nog altijd in een stressvolle en momenteel ook verdrietige periode en dat helpt totaal niet mee), maar goed, maakt niet uit, voor het eerst sinds tijden onder de 60kg :thumbsup:

Hoe is het met iedereen? Plukkie80, heb je voor jezelf een gedachtengang kunnen vinden die het mogelijk maakt een ontspannen, doch gebalanceerde, vakantie te hebben?
Goed bezig papier!! Fijn! Al is het dan onverklaarbaar;-)

Hier -1,2 vanmorgen. Ik ben over de helft van m'n streefdoel, yes!
B2L, ik zie je niet in de tabel staan. Wat was je streefdoel? Je bent goed bezig, zeg! :cheer:
Ik schrijf ook nog niet zo lang mee;-)

Mijn streefdoel is 10.5 kilo eraf. Ik kom van 78.5 en wil naar 68.

Heb er nu 5.6 kg eraf als ik goed reken.
Wauw, wat goed zeg! :-) Ik schrijf hier mee sinds eind mei en ben tot op heden nog niet verder gekomen dan ongeveer -0,5kg :-$ Compleet mijn eigen schuld overigens, ik ben een gigantische emotie-eter en heb altijd wel een smoesje klaar om mezelf mee te saboteren. Maar ik heb geen haast, ik ben ook niet te zwaar, het gaat mij er vooral om om een gezond eetpatroon te krijgen. En ik ben wel bewuster van hoe en wat ik eet. :sherlock:
Alle reacties Link kopieren Quote
@tigri, die dropjes zijn ook een goed idee, alleen las ik het pas toen we al onderweg waren.

@PapierVampier, jeej, wat lekker zeg! Gaat goed! Denk dat ik nu wel een goede gedachtengang heb. Hieronder straks meer daarover.

@B2L, jij gaat ook lekker zeg! Hou dat vol!

Hier even verslag van de reisdag.
We moesten ongeveer 7 uren rijden (excl. stops). Mijn vriend pakte op een gegeven moment snoepjes en vroeg of ik ook wou. Ik dacht, ik mag wel een paar van mezelf, maar wil dat moment uitstellen. Hij heeft wel meegeholpen door wat snoepjes te pakken en vervolgens de doos weer op de achterbank te gooien. Daarna heb ik er niet meer veel aan gedacht. Wat ik wel heb gegeten (naast ontbijt en lunch):
250 gram snoeptomaatjes
5 dunne maiswafels
Breaker bosbes banaan
Bakje fruit (kiwi, ananas en druiven)

In de avond uit eten geweest. Bij mijn vriend zijn eten werd patat geserveerd. Hij vroeg of ie nog wat voor mij moest bewaren. Direct Nee gezegd. Ga vast nog wel patat eten deze vakantie dus nu nog maar niet. Daarnaast heb ik geen toetje genomen. Alleen in de avond kwamen de snoepjes weer tevoorschijn. Mijn vriend had ze aan zijn kant gezet uit mijn zicht....maar toen ging hij douchen en toen heb ik er toch wel een stuk of 10 op (zijn ook best grote). Dus daar baalde ik wel even van. Maar ondanks dat ben ik wel tevreden dat ik door de dag heen wel betere keuzes heb gemaakt. Het zal ook niet direct helemaal goed gaan. Heb ze er vanochtend wel weer een deel eraf gelopen door 7 km te hardlopen. Ben benieuwd hoe het verder gaat.
Plukkie80, nou, als je naar het geheel kijkt heb je het dus prima gedaan! :yes: Dat is vaak het gevaar hè, dat je heel de dag goed gaat en dan uiteindelijk toch bezwijkt voor iets. Maar, maakt niet uit, morgen weer een dag en vandaag heb je het verder top gedaan! ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
@PapierVampier, ja stom is dat hè, dan ben je er bijna en dan bezwijk je toch nog, weg goeie dag.

Nou inmiddels weer terug van vakantie. Heerlijke vakantie gehad. Mooi weer gehad en lekker gegeten.

De eerste week ging wel redelijk goed. Wel slecht gegeten, maar daarin wel keuzes gemaakt. Bijv. pizza gegeten, dus dan niet dat lekkere brood wat je vooraf krijgt pakken en ook geen nagerecht. Dat lukte best goed die eerste week. We waren na de eerste reisdag nog niet op onze bestemming, dus nog een reisdag gehad in de eerste week. Die ging echt goed. Veel snoeptomaatjes gegeten en geen gesnoep onderweg. alleen gezonde dingen.

De tweede week ging wel minder. Het gevoel van het is vakantie en daar hoort lekker eten bij, kreeg toch de overhand. In de 2de week toch elke dag wel iets van ijs gegeten. Daarnaast los ook nog een keer iets teveel chocola. Verder weet ik het even niet meer, maar niet met eten bezig geweest, dus echt wel wat teveel gegeten ten opzichte van wat de bedoeling was.

Maar wel zo'n beetje om de dag hardgelopen, varierend van 5 tot 10 km. Daarnaast nog heel veel gelopen. Maar zelden dat we de 25000 stappen niet haalden. Op een dag dat we 10 km hard liepen en daarnaast ook nog veel hadden gelopen kwamen we zo op 34000 stappen. Ook nog een keer geskate. Dus al met al aan de beweging lag het niet. Geen idee wat mijn gewicht gedaan heeft.

Op vrijdag terug gekomen en dat is precies weegdag. Dus wachten tot aanstaande vrijdag. Ik wil even niet tussendoor wegen.

Mijn gevoel zegt dat ik door al dat eten wel flink aangekomen moet zijn. Shirtjes die voor de vakantie nog goed zaten, zaten nu alweer wat minder, maar heb het idee dat het nu we een paar daagjes terug zijn alweer wat slinkt. Door het zoute eten zal ik toch meer vocht vastgehouden hebben. Vandaag ging mijn riem weer een gaatje verder dus dat is positief denk ik. Hopelijk valt het vrijdag mee.
Gister en vandaag gaan helemaal top met eten. Hopelijk kan ik dat volhouden.

Daarnaast heb ik een nieuw doel voor mezelf. Ik wil graag in november een sporttest gaan doen (omdat ik in 2020 weer een marathon wil gaan lopen :-o )
Tijdens die sporttest wil ik wel wat lichter zijn, zat zelf aan max 61,9 kg te denken. Hopelijk motiveert mij dit wat meer.
Plukkie, welkom terug van vakantie! Heb je het leuk gehad? Joh, je hebt je best gedaan! Kom het beter? Vast wel, maar het kon ook slechter. En wat gaaf zeg, je nieuwe doel! :cheer:

Hier is het even bagger. De stressvolle situatie waar ik inzit begint langzaamaan z’n hoogtepunt te bereiken, dus met een beetje mazzel gaat het daarna beter, maar nu nog even niet. Toch weer snoepen, niet genoeg water drinken en natuurlijk gaat je weerstand ook wat wankelen met stress, niet gevarieerd eten en misschien ook wel de verandering van het seizoen. Resultaat: ik ben ziek. De weegschaal moet dus even wachten.

Hoe is het met iedereen?
Dames, ik heb even de tabel uitgebreid zodat we ook deze maand weer onze gegevens in kunnen vullen. :yes:

Daarover gesproken: vorige week was ik 60,0kg en vandaag 59,7. Het is niet veel, maar het is in ieder geval een stijgende (dalende?) lijn. :cheer2:

Hoe is het met iedereen? Het is stil hier. :whistle:
Sorry ik vergeet steeds te schrijven hier! Maar blijf toch elke keer gestaag afvallen..laatst 1 week even niet, maar dat was in m'n menstruatie.
Vanmorgen stond er 70.7 op de teller.
Ik kom van 78.5 dus bijna 8 kg eraf.
In dit tempo ben ik ruim voor de Sint op m'n streefgewicht.
59,0kg :cheer2: Wauw, dat is al even geleden, zeg! Heeft dat ziek zijn toch nog wat positiefs opgebracht. :proud:
Goed bezig Papier!

Ik ben blijven steken op m'n gewicht van vorige week: 70,7. Gelukkig ook niks erbij;)
B2L, zolang er niets bijkomt valt het weer mee inderdaad :proud: Hoe gaat het verder met je, B2L?

Waar is iedereen? :whut:
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat lekker zeg, PapierVampier! Wel balen dat je ziek was.

@B2L, ach een keertje niks eraf is niet erg, zolang er niks bij is, is het goed :-).

Hier gaat het na de vakantie ook weer langzaam naar beneden.
Voor de vakantie woog ik 63,2 kg. Na de vakantie 64,4. De schade viel dus erg mee vergeleken met vorige vakantie (3 kg erbij). Afgelopen vrijdag woog ik 64,1. Dus hopelijk is aanstaande vrijdag de 63 weer in beeld.

Hoe is het met de rest?
Hallo allemaal! Gaat wel lekker bij jullie! :high5:

Ik heb de weegschaal al weer even niet gezien en ook niet zo’n goed geweten.. vandaag 5 dagen naar Antibes dus ik stel het nog even uit, maar daarna weer frisse start!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat klinkt niet verkeerd tigri!

Hier gaat het niet zo lekker. Blijf om de 64 hangen. Er moet echt wat af nog. Komend weekend weekendje weg, dus daarna ook weer flink aan de bak.
Ik had -0.5 dinsdag.
Vanavond uit eten, 3 verjaardagen deze week en weinig lopen deze week dus ben benieuwd hoe dat gaat. :-)
Ik vergeet telkens op die weegschaal te gaan staan. :facepalm: As we speak haalt mijn man een klein bekertje ijs voor me uit de vriezer. :whistle: Maar ter verdediging: ik eet bijna nooit ijs, want ben niet zo'n ijsfan.

Verder gaat het qua snacken matig. Ik begin meestal wel redelijk gemotiveerd, maar naarmate de dag vordert, schiet het er toch weer bij in. Iemand tips?
Ondanks het ijsje van gisteren gaf de weegschaal vanochtend 58,5 kg aan. :cheer: Het is al eventjes geleden dat ik dat getal heb gezien, dus ik ben blij. :yes:
58,2! Jazeker, het begint er eindelijk een beetje op te lijken dat mijn nog resterende zwangerschapsvetjes (en dat is echt al een tijd geleden :P ) er de brui aan geven. :high5:

En wat ik nou anders doe dan voorheen? Niets, eigenlijk. Ik denk dat het al aanzienlijk helpt dat ik minder stress heb.

Hoe is het met iedereen?
Yippieeeeej ik zit onder de 70! Als ik voorover op de weegschaal sta weeg ik 69,7 kg en achterover maar 67,9 (ja echt, 4x nagewogen)
Maar in het kader van: 'met al die lekkere taart en andere snaaierij van afgelopen week klinkt 67,9 absoluut onmogelijk', houd ik toch de 69,7 maar aan.

Hoe dan ook: onder de 70 is het sowieso!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven