Lijf & Lijn alle pijlers

+/- 5 kg afvallen; we blijven gezellig doorgaan

27-03-2017 19:23 2446 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
"Mijn bedoeling is om af te vallen zonder een dieet te volgen. Ik wil afvallen door meer te sporten en gezonder te eten. En vooral me niet continue schuldig voelen wanneer ik wel een keer een boterham met hagelslag of een ijsje neem. Kleine stapjes zetten om zo een gezondere levensstijl te ontwikkelen en VAST te houden. "

Dit topic is een vervolg op +/- 5 kg afvallen, we gaan gezellig door.

We motiveren elkaar en geven elkaar tips, en elke vrijdag geven we ons gewicht door. Wil je meedoen? Schrijf dan gezellig mee en geef twee weken achter elkaar je gewicht door, dan krijg je per pb het wachtwoord van dit account, zodat je zelf je gegevens aan kunt passen. Als het je niet lukt, kun je natuurlijk ook iemand anders lief vragen om het te doen!
Naam15-03-2422-03-2429-03-2405-04-2412-04-2419-04-2426-04-2403-05-2410-05-2417-05-2424-05-24LengteStreef
Plukkie64.465.4 16260
Elizabethie86 18082
Blondie571.7 17165
Lovelylady56.4 15550
Koolmeesje12375.876.2 17676
5kgafvallen wijzigde dit bericht op 24-03-2024 10:44
45.87% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Hallo dames, ik zou hier ook graag meeschrijven (als dat nog mag :-) ).

Mooi in lijn met de titel van dit topic wil ik graag 5 kg afvallen. Ik ben zaterdag "begonnen". Qua sport ben ik opzich wel fanatiek (4x per week), maar qua voeding... Ik houd gewoon nogal van lekker eten! Ik woog zaterdag 64kg en wil het liefst naar 59. Lekker net onder die 60! Vanochtend zei de weegschaal 63,5kg. Dus nog 4.5 te gaan....
Alle reacties Link kopieren Quote
Welkom Vivavette! Leuk dat je mee wilt schrijven.

Wat is je lengte? Even voor de beeldvorming. Je zit qua gewicht rond de mijne en ik zou ook heel graag 59 willen wegen.

Wat is je aanpak qua eten? Ben wel benieuwd!
Alle reacties Link kopieren Quote
Dankjewel Plukkie.
Ik ben 1.67 ongeveer. Jij bent al behoorlijk afgevallen zie ik! Knap! Hoe heb je dat gedaan? Ben je al lang bezig?

Qua eten: Ik wil gewoon weer "in het gareel". Wat minder snoepen tussendoor en iets grotere hoofdmaaltijden. Anders ben ik (zeker met al dat thuiswerken) continue bezig met tussendoortjes, snoepen, snaaien, etc.

Vandaag was prima en at ik:
O: Grote ontbijtsmoothie met banaan, spinazie, eiwittenpoeder
T: 2 crackers, 1 met huttenkase, 1 droog
L: 3 kleine boterhammen (denk 1.5-2 normale) : 1 met kaas en 2 met mager beleg
T: Nectarine + 200g kwark
D: Roerbaknoodles met groente
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah dan zijn we van ongeveer dezelfde lengte. Ben ongeveer 5 cm kleiner.

Jouw eetlijstje ziet er goed uit!

Ja,klopt wel behoorlijk afgevallen, maar dat fluctueert steeds heel erg.
Op 1 januari 2019 woog ik 69 kg. Maar jaren daarvoor had ik dat ook al eens gewogen en daarna was ik weer afgevallen tot rond de 61/62 en daarna is het er toch weer bij gekomen. Ik hoop nu echt te voorkomen dat ik ooit weer de 69 ga aantikken.

Net zoals bij jou ligt het bij mij niet aan beweging, maar echt aan alles wat ik naar binnen stop. Ik probeer nu minder te snoepen door doordeweeks m.u.v. de woensdag niets te snoepen (daar versta ik dan alles onder, chips, koek, chocola, snoep, taart etc). Op woensdag mag ik dan wel wat (afgewogen portie, bijv. 50 gram chips). Ik denk namelijk dat het helemaal ontzeggen van snoepen voor mij niet gaat werken. In het weekend eet ik dan wel wat meer lekkers vaak, maar probeer dan wel overdag niet teveel slechte dingen te eten. In mijn dikkere periode at ik bijvoorbeeld bij de lunch een chocoladecroissant en dan in de avond nog chocola, chips of wat dan ook. Nu sla ik dan die chocoladecroissant over bijvoorbeeld. Alleen als ik een halve marathon (of meer) heb gelopen in het weekend dan wil ik me zelf nog wel een choco croissant gunnen, maar dus niet op de dagen dat ik minder dan dat beweeg zeg maar.

Sommige periodes gaan heel goed en daarna komt er weer een inkakperiode. Uit die inkakperiode kom ik nu ook net weer. Nu gaat het wel weer goed.

Tijdelijk weeg ik me elke dag even om voor mezelf de motivatie erin te houden. Alleen op vrijdag telt als echte weegdag. Dat is het gewicht wat ik noteer en waar ik aan ga zien dat ik afgevallen ben.

Tijdelijk hou ik nu mijn eten bij in een app om weer even bewust te worden van hoeveel calorieën ik binnen krijg. Dat doe ik gewoon zo nu en dan om even bij de les te blijven zeg maar.

Het gaat nu wel weer even heel goed. Zelfs als mijn vriend naast mij zit te snacken heb ik er gek genoeg geen moeite mee dat hij dat doet. Maar ik weet ook dat dat straks weer over gaat, Het gaat echt zo met periodes. En dat accepteer ik dan ook maar. Zolang ik er maar voor waak dat ik op de lange termijn in gewicht naar beneden ga en niet weer die 69 ga aantikken.

Kan ook wel even een eetlijstje plaatsen:

O: 40 gram havermout met 200 ml melk (overnight), 100 gram frambozen, 25 gram noten en 10 gram rozijnen. En ja, ik weeg het af, anders wordt het geleidelijk steeds meer.

L: 4 geroosterde volkoren boterhammen met 30+ kaas

T: 100 gram witte druiven

D: Marokkaanse bonenschotel met kipfilet, volkoren couscous en gewelde abrikozen.

T: Breaker high protein (no sugar added) smaak Bosbes Banaan.

Die Breaker eet ik zometeen nog :-).

Ik hou voor gezond eten de richtlijnen van het Voedingscentrum aan. Vandaag was alles binnen de schijf van vijf :-).
Alle reacties Link kopieren Quote
Volgens mij hebben wij redelijk hetzelfde. Wat jij beschrijft over een periode wat meer, een periode wat strenger. Dat herken ik. Ik kom nu ook uit een periode wat "meer". Toch knap hoeveel je al afgevallen bent. Die laatste kilo's die lukken zeker ook!

En die halve marathons. Pff, ook knap. Hoevaak loop je hard per week?

Mooi en lekker lijstje heb je. Ben benieuwd naar jouw vrijdag weeg-dag. Ik zal mij aankomende vrijdag ook wegen en dat als dag erin houden.

De afgelopen dagen gingen bij mij ook prima. Vandaag overdag wel te weinig gegeten en toen direct door trainen. Toen ik thuis kwam merkte ik dat ik echt wel wilde gaan snaaien, maar heb een bordje gemaakt met groente & hummus en een stukje kaas. Prima alternatief terwijl ik het eten aan het maken ben! Was toch wel een "trots" momentje voor mezelf.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh Plukkie wat klinkt dat toch herkenbaar, die 'inkakperiodes'. Hier precies hetzelfde.

Toen ik stopte met mijn mealplan (nu volgens mij 3 weken geleden) woog ik 73,5 kg en heb ik ook mijn nek, taille, heup en bovenbeen omtrek gemeten. Vanmorgen woog ik 75 kg, maar mijn nek, heup en bovenbeenomtrek waren gelijk gebleven en mijn taille was zelfs 1,5 cm minder. Het grote verschil is dat ik nu weer 5 dagen in de week intensief sport 's ochtends (ik volg Les Mills On Demand). Dus ik denk dat ik meer vocht vasthoud door spierherstel. Zo zie je maar dat de weegschaal lang niet altijd alles is :) Dat motiveert ook wel weer.
Maar ondanks dat ik nu weer veel sport en dat echt goed voelt, zit ik qua eten weer in een dip. Ik ben sneller geneigd om te snoepen en eet eigenlijk te veel koolhydraten en vetten en veel te weinig eiwitten. Ik ga nu uitzoeken hoe veel gram ik van alles mag om optimaal te kunnen sporten en toch wat af te vallen. Pffff ingewikkeld af en toe hoor...
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Vivavette, fijn dat het de laatste dagen goed gaat bij jou. En helemaal goed dat je op het moment dat je zou willen snaaien voor iets anders hebt gekozen! Dat geeft altijd zo'n heerlijk sterk gevoel! Zeker iets om trots op te zijn!
Over het algemeen loop ik 4 x per week hard.

@sunshine, ook herkenbaar wat jij zegt, de weegschaal zegt ook zeker niet alles. De ene dag en de andere dag kan zo maar een kilo of meer schelen. Maar op de lange termijn geeft het toch wel iets aan. Ik let vooral op hoe mijn kleren zitten, daar merk ik het altijd heel erg aan. Momenteel heb ik een kledingprobleem in de zin van dat veel t-shirtjes enzo gewoon niet leuk staan omdat je best wel een rol ziet zitten. Terwijl ik weet dat als ik weer wat lichter ben, ze weer goed staan. Laatst dacht ik nog, ik moet echt nieuwe kleren, want ik kan nu echt gewoon bijna niets aan. Toen bedacht ik me dat als ik nou gewoon zo doorga met wat ik nu doe dat mijn kledingprobleem vanzelf is opgelost. Dan hoef ik helemaal niks nieuws aan te schaffen. Weer een extra motivatie erbij :-).

Hier gaat het nu erg goed. Ben benieuwd hoe lang ik dit volhou. Hopelijk voor altijd :-). Maandag en dinsdag niets gesnoept. Mijn vriend naast mij op de bank wel. Dat voelt dan als een hele sterke overwinning. Gisteravond keurig 50 gram chips afgewogen. Heerlijk van genoten en het was ook genoeg. Voelt ook goed.
Mijn snackdrang overdag ben ik ook kwijt. Een tijdje terug had ik door het thuiswerken overdag heel veel snacktrek, maar dat lijkt nu helemaal weg.
Het is bijna eng zelfs ;-).
Alle reacties Link kopieren Quote
@ Plukkie: Fijn dat het bij jou ook zo lekker gaat en dat je je goed kan houden aan het niet-snoepen, zeker als je vriend dat naast je wel doet! Lekker zo doorgaan en dan kan je weer shoppen in je eigen kast, heerlijk toch!?

@Sunshine: Wat is mealplan voor iets?
Weegschaal zegt zeker niet alles. Behalve vocht kan het ook opbouw van spieren zijn. Die zijn immers ook zwaarder dan vet. Zolang je positieve vooruitgang ziet in de spiegel en met je meetlint lekker doorgaan!
Zelf merk ik ook dat de verhouding in mijn voeding veel verschil maakt. Ik focus echt op voldoende eiwitten en dat gaat steeds beter. Ook ben ik (al een tijdje) wat meer vet gaan eten. Dat vond ik altijd doodeng en vermeed ik best wel. Ik merk dat als ik gewoon vettere producten gebruik, ik veel verzadigder ben. Zeker icm eiwitten. Werkt dus wel voor mij!
Alle reacties Link kopieren Quote
plukkie Ik doe nu eigenlijk precies hetzelfde. Ik heb altijd al 'ruzie' gehad met de weegschaal en stap er het liefst elke dag op. Maar ik ben nu aan het afkicken van de weegschaal en probeer gewoon in de spiegel te kijken en te voelen hoe mijn kleren zitten. Alles zit in ieder geval weer een stuk losser!
En wat goed van jou zeg, met dat afwegen. Ik weet niet of ik dat zou kunnen, bij mij is het eerder alles of niets :clown:

Vivavette welkom nog! Ik heb op de vorige pagina (47), vrij bovenaan, een paar posts geschreven met omschrijving van hoe mijn MealPlan werkt :biggrin:
Wat goed dat je weer aan de vetten bent gegaan. Het ligt er ook maar net aan welke soort vetten je eet. En die verzadiging is inderdaad belangrijk om het hongergevoel langer weg te houden. Mijn valkuil is dat ik juist te veel vetten ga eten. Dus ik hou dat scherp in de gaten... :)
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Whoohoo!! Vorige week hoopte ik dat ik deze week de 62 zou zien op de weegschaal (op vrijdag). En dat is gelukt! 62,3 kg! En nog beter, mijn riem kon weer een gaatje strakker! En daar doe ik het voor! Ben er blij mee!
Alleen wel bekennen dat ik ineens vandaag wel een mini eetbuitje had. Waar die vandaan kwam, even geen idee. Maar daarna gelijk de knop weer om gezet en bedacht dat zo'n eetbui niet gelijk een ramp is als ik vanaf nu weer gewoon eet, wat ik normaal ook zou eten. Dus eigenlijk is er niets aan de hand.

@sunshine, dat elke dag op de weegschaal staan dat deed ik vroeger altijd standaard, maar ik heb mezelf aangeleerd om over te gaan op 1 x per week. Alleen afgelopen weken doe ik tijdelijk wel weer even elke dag omdat ik dan toch merk dat het helpt. De afgelopen tijd was er namelijk ingeslopen dat ik veel makkelijker veel in het weekend at, omdat ik dacht dat ik toch nog wel zat dagen had om te compenseren voordat ik weer op de weegschaal zou staan. Dus om die gedachte weg te krijgen sta ik er nu weer even dagelijks op, maar daar wil ik over een tijdje wel weer vanaf. En zie het meer even als een bevestiging met klopt het met wat ik in de spiegel zie.

Oh ja, dat afwegen van chips is echt iets van de laatste tijd, dat kon ik eerst ook niet, maar nu heb ik opeens extreme motivatie om het wel te doen. Wat ik in mijn vorige post ook al zei, eng gewoon. Dus maar kijken hoe lang dit duurt. Ik hoop voor altijd, maar ik vrees van niet omdat ik vaker ups en downs heb.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi allemaal!

Ik weeg me nog maar een keer per week. Ben sinds een week of 3 weer fanatiek aan het sporten geslagen (5-6 keer per week) en daardoor bouw ik spieren op en houd ik wat meer vocht vast waardoor ik qua kg weinig tot niets verlies. Gisteren woog ik bijvoorbeeld 75 kg terwijl mijn spiegelbeeld er toch echt slanker uitziet dan toen ik 73 kg woog na mijn mealplan. Door het sporten is mijn metabolisme een stuk beter en doordat ik me echt 100% wil geven tijdens mijn workouts, snoep ik automatisch vrijwel niets meer omdat ik dat 'zonde' vind van mijn workout. Dit is dus de juiste methode voor mij :)

Ik begin nu ook al een beetje meer spierdefinitie te zien dus daar ben ik echt heel blij mee. Ik doe nu een challenge van 6 weken dus ik ben benieuwd hoe ik er over 6 weken uitzie en wat ik dan weeg.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
plukkie, jij bent ook hartstikke goed bezig lees ik! Wat goed van je. En als je na zo'n eetbui de knop weer omzet is dat toch ook prima. En jij hebt ook je motivatie weer gevonden, wat fijn zeg!
Zoals ik net al zei, ik kan de weegschaal nu met rust laten dus dat geeft voor mij weer een stuk meer rust, echt heel fijn.
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
@sunshine, wat fijn dat je nu een methode hebt gevonden die bij je past!
Zo jij sport ook echt veel! Wat fijn ook dat je al resultaat ziet! Dat motiveert weer extra!

Hier gaat het nog steeds wel goed. Gelukkig is het bij die ene eetbui gebleven.

Ik heb weer een nieuw doel. In mijn kledingkast vond ik een leuke korte broek die ik paar jaar geleden had gekocht. Toen kon ik em dicht krijgen, maar nog niet dragen. Ik hoopte destijds dat ik wat zou afvallen en em dan pastte. Dat is nooit gebeurd. Zou helemaal leuk zijn als dat dit jaar wel gaat lukken. Ik krijg em nu overigens niet eens meer dicht. Denk dat ik elke week even ga passen en hopelijk zie ik dan vooruitgang daarin.

Nu het zulk mooi weer is en ik mezelf liever niet in bikini zie, heb ik een tankini gekocht. Ook daarin zie je duidelijk wat kilootjes teveel. Voor in de tuin kan ik die prima aan en ook nu word ik wel met de neus op de feiten gedrukt. Hopelijk motiveert dat ook. Heel misschien gaan we dit jaar nog met familie naar een huisje en dan ook zwemmen (vanwege kleine neefjes). Zoals ik er nu in badkleding uitzie, wil ik dan echt niet gaan zwemmen (waar anderen bij zijn). Dus ook dat meegenomen geeft hopelijk wat extra motivatie.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hi dames, wat zijn jullie goed bezig!

Plukkie - goed dat je die 62 gezien hebt! Dat geeft zeker motivatie! En ook knap dat je na 1 misstap het weer goed op kan pakken.
En wat betreft die bikini/tankini: zo herkenbaar. Je voelt je gewoon niet helemaal fit en dat voelt niet lekker. Hopelijk een mooie stimulans om lekker door te blijven gaan!

Sunshine: jij ook goed bezig! Wat sport je veel en lekker fanatiek. En knap dat je daardoor ook juist de motivatie hebt om door te gaan! Hopelijk krijg je het resultaat wat je verwacht na 6 weken.

Zelf heb ik helaas met het sporten een (kleine) hamstringblessure opgelopen. Hierdoor moet ik nu wel even rustig aan doen, maar dat vind ik nogal moeilijk met crossfit! Ik train nu wat minder (3x) en vooral mn bovenlichaam.
Qua gewicht gaat het wel redelijk, maar ik schommel alle kanten op. Eind vorige week 63,2, deze maandag 63,9 en vandaag 63,2. Ik hoop dat de algehele lijn toch echt blijft dalen. Ik hoop stiekem op de week afsluiten in 62. Dan zou ik heel graag willen doorgaan tot 59.9!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat vervelend van je blessure zeg! Dat hakt er dan wel even in. Gelukkig kan je wel je bovenlichaam blijven trainen. Hopelijk ben je er snel vanaf!

Herkenbaar hoor, van dat schommelen in gewicht. Hier ook. Het gaat bij jou toch wel goed dan, je bent niet zwaarder dan vorige week. Binnenkort ga je de 62 zien hoor! Ik woog vanochtend 100 gram lichter dan vorige week (62,2 nu), terwijl ik maandag ool weer op begin 64 zat. In het weekend eet ik slechter waardoor dat langer in mijn lichaam blijft hangen ofzo en waarschijnlijk hou ik dan ook meer vocht vast. Maar vandaag telt als weegdag, dus blij! Het is niet veel lichter dan vorige week, maar ik ben altijd maar weer blij dat ik niet zwaarder ben.

Maarrr ik kon die korte broek waar ik het kort geleden over had ineens dicht krijgen! Nu is mijn buik dunner in de ochtend en had ik em vorige keer in de middag gepast, maar toch! Toen kon ik em niet dicht krijgen. Om em echt te dragen moet ik iets afvallen nog. Hij zit nog wat te strak.

Gisteravond had mijn vriend ineens een mini magnum gepakt voor ons allebei. Ik was echt even in dubio. Ik had em al vast, maar ik kon em echt niet eten, omdat ik niet wil snoepen doordeweeks. Het was warm, dus ijsje is dan erg lekker. Uiteindelijk heb ik em teruggelegd in de vriezer en een raketje gepakt. Oké dus niet helemaal volgens mijn afspraak, maar het was zo warm en een raketje heeft 40 calorieën tov mini magnum van bijna 150, scheelt toch weer!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wauw! Wat ga je goed! Moet een fijn gevoel geven dat je die broek nu opeens dichtkreeg! En ook al is er niet veel vanaf, het is wel iets! Ik denk dat je met dit warme weer ook wel wat extra vocht vasthoudt.
Qua schommelingen in gewicht probeer ik dat zelf ook maar te onthouden en uiteindelijk 1 weegmoment te pakken. Dat was deze week 63,2 - dus helaas geen 62 in beeld. Hopelijk volgende week dan weer wel!

Ik merk inderdaad ook dat mijn buik platter is nu ik weer wat beter oplet.

Wat goed van dat ijsje! Fijn dat je zo'n bewuste keuze kan maken. Dat is zeker iets om even bij stil te staan. Plan je voor jezelf in t weekend iets lekkers in, of kijk je waar je zin in hebt?

Ik was vandaag in de winkel en heb zin in een ijsje. Heb niets meegenomen, maar dacht dat als ik dat vanmiddag nog steeds wil, ik een ronde ga wandelen en dan eindig bij de ijssalon. Dan heb ik niet nog een halve bak/doos in de vriezer en een stimulering om lekker te gaan wandelen :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had ook even een vreugde-momentje gisteravond, hoe gek dit ook klinkt: een hele tijd geleden had ik onderbroeken (hipsters) gekocht om in te slapen. Deze zaten toen veeeeeel te strak (als in, als ik deze de hele nacht aan doe sterven mijn darmen af :"-( ) Gisteravond trok ik nietsvermoedend een onderbroek aan en ik zag dat het die 'veel te strakke' was. En hij zat ineens super lekker! Sorry voor het grafische verhaal :biggrin:
Wat ik ook merk is dat wanneer ik op de bank zit, ik duidelijk een mindere 'rol' heb op mijn buik. Daar ben ik ook ontzettend blij mee. Ik ga maandag weer wegen (voor de vorm), maar eigenlijk kan het me niet zoveel schelen of ik dan 77 kg of 72 kg weeg, want ik voel me nu gewoon goed in mijn lijf.


Plukkie way to go jij met je korte broek! Wat moet dat super goed gevoeld hebben zeg (beetje hetzelfde als ik met m'n onderbroeken :biggrin: ) En wat goed dat je nu bewustere keuzes maakt qua eten (ijsjes). Ga zo door!

Vivavette Fijn gevoel he, zo'n plattere buik. En dat van de wandeling en de ijssalon is een goed idee. Ik denk dat je niet moet over-analyseren wat je eet en jezelf ook af en toe eens iets mag gunnen :)

Goed bezig allemaal!
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Sunshine, wat fijn zeg! Goed om te horen dat je je zoveel beter voelt! Uiteindelijk is dat natuurlijk het belangrijkste, ongeacht hetgeen de weegschaal zegt! Goed bezig!
Alle reacties Link kopieren Quote
hoe is het hier?

Bij mij gaat het weer wat minder als ik de weegschaal moet geloven. Inmiddels 63,6.

Denk dat het komt omdat ik afgelopen 2 weken wat minder bewogen heb en in het weekend toch iets teveel eet. Doordeweeks gaat het de laatste tijd wel redelijk. Nog niet helemaal zoals ik wil. De vrijdag is voor mij echt een valkuil. Dan werk ik alleen thuis en krijg in de middag echt trek. Vorige week hadden we nog mini-magnums in huis. Denk dat ik er wel 5 of 6 heb gegeten. Vandaag hadden we niks te snacken in huis, dus ik heb 2 x muesli met melk gepakt en 2 plakken kaas naar binnen gewerkt. Ik heb dan zo'n ontzettend leeg gevoel wat ik dan maar niet kan stoppen. Heel frustrerend. Daar moet ik wat aan doen. Op vrijdag eet ik als lunch altijd een havermout pannenkoek met stroop. Ik heb zo'n vermoeden dat het daar aan ligt.
Wat op zich wel gek is want als ik normaal als ontbijt havermout met melk neem dan vult het ontzettend goed, maar bij de pannenkoek (waarbij ik evenveel gram doe) komt er nog een ei bij en stroop en dan vult het ineens niet meer goed. Heel gek. Maar volgende week sla ik die pannenkoek eens over om te kijken of dat helpt. Denk dat ik op de vrijdag nu echt wel veel onnodige calorieën binnen krijg, dus zou mooi zijn als ik die in ieder geval kan skippen. Stap voor stap. Begin ik daarmee. Ondertussen het bewegen wel weer opgepakt, dus dat draagt hopelijk ook weer bij.

Misschien komt het ook omdat ik mijn eten niet meer bij hou en niet meer elke dag weeg. Daar was ik mee gestopt omdat ik ondertussen wel weet wat ik op een dag kan eten. Maar heb ook geen zin om heel lang eten bij te houden. Vanaf maandag (voor de doordeweekse dagen) weer even wat meer focus daarop.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoe is het hier?

Bij mij ging afgelopen week goed.
Inmiddels weer onder de 63.
Alleen nu een weekje vrij, dus dat wordt een uitdaging. Maar ach het is maar een week, dus zo erg kan het vast niet worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Goedemorgen!

Lekker bezig Plukkie! Hopelijk zorgt die motivatie ervoor dat je het goed vol kunt houden qua eten.

Voor mij, als ik puur naar gewicht kijk, zou het 'niet goed' gaan. Maar het gaat juist wel heel goed! Ik zal uitleggen waarom.
Voordat ik met alles (meal plan, sporten, wandelen etc) begon, en gewoon als een zoutzak op de bank zat en me vol zat te vreten, woog ik 77,6 kg. Mijn maten daarbij waren:

Nek: 34 cm
Taille: 83 cm
Heup: 101 cm
Linkerbeen: 64,5 cm
Rechterbeen: 65 cm

De afgelopen 3 dagen heb ik mezelf gewogen en het gemiddelde van die drie dagen is 76 kg. Mijn maten daarbij waren vanmorgen:

Nek: 33 cm (-1 cm)
Taille: 78 cm (-5 cm)
Heup: 97 cm (-4 cm)
Linkerbeen: 62 cm (-2,5 cm)
Rechterbeen: 61 cm (-4 cm)

Vooral met die taille en - heupomtrek ben ik super blij. En ik weet dat ik beter kan, maar ik snoep nu echt nog te veel 's avonds. Overdag gaat het goed, maar als ik dan eenmaal gegeten heb... Maar vanaf maandag (morgen nog BBQ) gaat de knop weer om. Dan stop ik daar ook mee en dan verwacht ik dat ik nog meer cm kan verliezen.

En dit is dus ook de reden dat ik zweer bij maten opnemen met een centimeter in plaats van alleen maar wegen. :cheer2:
Nee heb je, ja kun je krijgen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ben ik hier lang niet geweest! En zo te zien ben ik niet de enige.

@sunshine, wat een verschil in maten zeg! Mooi om te zien zo'n verschil.

Hoe gaat het verder bij jullie?

Hier sinds ik een week vrij ben geweest, nu ook alweer paar weken terug, erg slecht. Ik moet weer aan de bak. Weinig bewogen vanwege de hitte en toen het eindelijk afkoelde had ik het ineens hartstikke druk. Vreet weer veel teveel.
Kortom er moet weer wat gebeuren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen week ging alweer stukken beter! Voelt gelijk stukken beter. Komende week ga ik weer voor zo'n week.

Hoe is 't bij jullie?
Hey Plukkie, voor mij is het ook alweer even geleden! Wat fijn dat het afgelopen week zoveel beter met je ging! Hier gaat het prima, ik ben nog steeds op gewicht (tussen de 54 en 55) en voel me goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
@PapierVampier, wat leuk om weer wat van te horen. Wow, nog steeds mooi op gewicht! Netjes hoor! Kan me voorstellen dat het goed voelt.

Daar wil ik uiteindelijk ook heen, dat ik me gewoon goed voel bij mijn gewicht. Het is maar een paar kg verschil, maar het doet zo veel. Kleding zit gewoon beter en dus makkelijker kiezen wat aan te trekken. Daar ga ik nu weer voor. Ik weet hoe het voelt en daar moet ik weer heen.

Afgelopen week ging voor de helft goed. Woe en don uit mijn slof gegaan. Dus nu weer de rem erop en weer verdergaan waar ik was gebleven.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven