Lijf & Lijn alle pijlers

-5kg in 3 maanden

02-01-2020 09:56 160 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds afgelopen zomer heb ik me niet heel netjes gedragen. Te weinig gesport en te veel gesnaaid en gedronken.

Ik wil de draad weer oppakken. Minder alcohol drinken en meer water. Minder snaaien en gezonder eten.
Mijn doel is -5kg in 3 maanden.

Wie doet er mee?
Been there, done that, got the T-shirt.
Ik heb een heerlijk week gehad. En mezelf wel getrakteerd op wat lekkere dingen en wat wijntjes. Ik ben slechts 0,1 gram afgevallen maar ben allang blij dat we niks aan is gekomen. Probeer nu weer echt op te letten. Maar heb wel een saucijzenbroodje gegeten vandaag. Heerlijk.
Ik woog met mijn weegmoment 74,8. Ik kom van 78 dus dit is al heel goed wat er in ruim een maand af is. Als ik na deze maand 72,5 zou wegen ben ik echt blij. Dan moet ik nog wel aan de bak. Wil uiteindelijk naar rond de 70, net eronder eigenlijk. 68 zou top zijn. Maar dat duurt nog wel ff.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij gaat het ook wisselend. De eerste weken van januari ging goed eten en regelmatig sporten me heel goed af. Ook vrij snel de eerste kilo’s eraf (-2,7).

De laatste weken wisselt dat wat meer, doordeweeks overwegend goed, maar in de weekenden een stuk minder. Al met al nog wel op hetzelfde gewicht (dus nog steeds -2,7), maar het voelt niet lekker. Zit nu al 2 dagen ziek thuis, dat helpt ook niet echt moet ik zeggen.

Tegelijkertijd weet ik dat ik niet zo streng moet zijn voor mezelf omdat dat averechts werkt. Oftewel: weer met goede moed vooruit ;-)
Alle reacties Link kopieren
pocas schreef:
11-02-2020 20:40
Ik heb een heerlijk week gehad. En mezelf wel getrakteerd op wat lekkere dingen en wat wijntjes. Ik ben slechts 0,1 gram afgevallen maar ben allang blij dat we niks aan is gekomen. Probeer nu weer echt op te letten. Maar heb wel een saucijzenbroodje gegeten vandaag. Heerlijk.
Ik woog met mijn weegmoment 74,8. Ik kom van 78 dus dit is al heel goed wat er in ruim een maand af is. Als ik na deze maand 72,5 zou wegen ben ik echt blij. Dan moet ik nog wel aan de bak. Wil uiteindelijk naar rond de 70, net eronder eigenlijk. 68 zou top zijn. Maar dat duurt nog wel ff.
Ik herken dit heel erg!!!! :cry:

De afgelopen week heb ik mijzelf een beetje laten gaan, uiteindelijk was ik ook helaas maar 0,1 kilo afgevallen i.p.v. 0,5 kilo.
Ook heb ik de afgelopen week niets met zwemmen gedaan, maar dat zou ook door mijn 'maandelijks feestje' kunnen zijn.

Nu maar weer vanaf maandag wegen, aanpoten en verstandiger eten weer. Mijn vriend heeft deze hele week 18-01 diensten, waardoor we om 16.30 al avond eten, conclusie: beretrek om 22.00 :popcorn:

Mijn droomgewicht zou ook rond de 68 zijn, ik merk wel in de tussentijd dat broekmaat 31/30 mij beter past dan eerst.

Succes met je strijd naar de streefgewicht, wel op een gezonde manier hoop ik?=)
Alle reacties Link kopieren
Jeetjemina schreef:
11-02-2020 18:45
Hoe gaat het dames?

Ik heb een leuk weekend gehad, met daarbij ook wat wijntjes, nachos en taart. Nu weer redelijk normaal aan het eten. Al zit ik nu wel aan een plak cake...
Een wijntje en plakkie cake moet ook op zijn tijd kunnen ;-)
Mijn week ging echt bergafwaarts. Ik heb het druk, op werk en privé. En als ik veel stress heb ga ik eten en drinken. Dus afgelopen dagen wat wijntjes gedronken, en in de avond lekker een zak chips op de bank erbij.

Moet me echt weer even herpakken om af te vallen. De weegschaal gaat nu ook omhoog. Gaat echt schommelend. De eerste 3 weken top en nu de laatste 2 weken weer minder en moeilijker. Prima als mijn gewicht even constant blijft. Maar ik moet oppassen dat ik niet weer ga aankomen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames,

Hoe gaat het bij jullie?

Ik ben nu tussen de 2,5 en 3 kg afgevallen sinds begin januari en daar ben ik blij mee. Nog een paar kilo eraf zou mooi zijn.

Het lukt steeds beter om bewustere keuzes te maken. Ik heb ook weinig te snoepen in huis en dat helpt ook.
Hey Jeetjemina. Ik ook precies dat. Maar wil nog 5 kilo. Ik ga er weer meer tegenaan na dit weekend (ben een paar dagen weg). Heb de laatste tijd niet heel erg mijn best gedaan moet ik eerlijk bekennen. Het meeste ben ik in januari afgevallen en in februari was ik stabiel. Weeg nu 75. Maar ik wil net onder de 70 komen. Dus ik ga nog wel even door 😀
Ben benieuwd hoe iedereen de motivatie weer kan vinden. Na een jaar of 3 8 kg te zijn afgevallen zitten er nu weer 6 aan. Zeer frustrerend. Wil er heel graag zeker weer 5 af hebben. Maar mijn motivatie is zeer ver te zoeken helaas. Hoe kan ik deze motivatie weer terug vinden. Iemand tips en trucs😊
Alle reacties Link kopieren
Hoi allemaal , ik schrijf graag mee als schop onder mn kont voor de laatste kilo's. Ben in november bevallen en omdat ik bv geef, mag ik niet te fanatiek lijnen.opletten op wat ik eet,mag natuurlijk wel! Begin december woog ik 86,4 en nu zit ik op 80,5. Moet nog 2,5 kilo om op mijn oude gewicht te komen. Alles wat er meer af gaat,is mooi meegenomen! Vind het soms best lastig om goede keuzes te maken omdat ik niet alles mag eten ( mijn kindje kan niet tegen melk, soja, cacao en nachtschade).
Cinderella76 schreef:
27-02-2020 10:38
Ben benieuwd hoe iedereen de motivatie weer kan vinden. Na een jaar of 3 8 kg te zijn afgevallen zitten er nu weer 6 aan. Zeer frustrerend. Wil er heel graag zeker weer 5 af hebben. Maar mijn motivatie is zeer ver te zoeken helaas. Hoe kan ik deze motivatie weer terug vinden. Iemand tips en trucs😊
Hier ook mede doordat ik vervroegd in de overgang ben gekomen door het operatief verwijderen van mijn eierstokken en eileiders zijn de kilo’s er aan gekomen en krijg ik ze er heel moeilijk weer af🤨

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven