Lijf & Lijn alle pijlers

Afvalchallenge 2017 - Deel 2

03-04-2017 20:00 2884 berichten
Nieuwe meeschrijvers welkom!

In dit topic vallen we op een gezellige en verantwoorde manier af. Als je mee wilt doen graag iedere maandag je gewicht doorgeven zodat ik het kan verwerken in de lijst.

Je gewicht graag dikgedrukt maken zodat het goed opvalt.

Naam Lengte Start Streef Huidig Week +/- Totaal
Hamaika 1,64m 86 67 72.8 +0.4 -13.2
Maureen 1.74m 75 67 75.9??? 0 +0.9
Polkadot 1.78m 96.1 75 88.3? -0.2 -7.8
Flyingdaydreams 1.77m 98 80 89.4? -0.5 -8.6
Sneeuwwitje80 1.80m 81.3 75 78.5? 0 -2.8
Strawberry 1.65 83 65 73.3??? -0.9 -9.7

Na meerdere weken niet reageren –> = uit de tabel – dit zodat het hier gewoon gezellig en actief blijft.

Uiteraard geldt dit niet als je je (tijdelijke) afwezigheid even laat weten!
anoniem_164584 wijzigde dit bericht op 11-06-2019 07:42
65.11% gewijzigd
Ha ja Suikerbroodje ik ben ook superblij met die broek! Hij zit ook echt goed nu haha, en had eeuwen in de kast gelegen,

Helaas wel echt last van mijn ongesteldheid.... gisteravond behoorlijke pure-chocola-vreetaanval gehad waardoor ik nu misselijk ben, Heb de rest van de chocolade vanochtend weggedaan en baal er wel van, omdat ik op zich best goed bezig ben. Wel ook gesport gisteravond en dit weekend geen verleidingen qua eten dus hopelijk blijft de schade van die ene vreetbui beperkt.
Ben benieuwd naar de shakes bij jou.

Jij dus nog steeds drama met slapen? Wat enorm rot meis.... :hug: . Hier lijkt
mijn nieuwe bedbodem wel wat te helpen tegen de rugpijn. Klachten zijn nog niet over, maar wel n stuk minder al. Fysio wordt dus ook afgebouwd naar nog maar 1 x in de 2 weken. Dus dat is wel positief.

Dit weekend op zich een rustig weekend. Zondag wandelen bij het Naardermeer dus. En vanmiddag heb ik nog n laatste afspraak gemaakt bij Partner en Familieondersteuning van de Jellinek. Toen ik nog met mijn ex was kwam ik daar 1 x in de 3-4 weken om beter te kunnen omgaan met zijn drugsprobleem en psychische problemen. Ik wil de therapeut die ik daar al die jaren had vandaag graag laten weten hoe het is afgelopen tussen mijn ex en mij, zodat dat ook netjes is afgesloten, En dan is alles uit dat tijdperk echt voorbij.

Op zich voel ik me wel sterk, omdat de rest in mijn leven gewoon OK loopt maar het blijft natuurlijk gewoon KUT.

Ik wacht trouwens nog steeds op de blauwe envelop met die revisierenteheffing van 985 euro die ze van mij willen bij de belastingdienst, maar hoe langer het duurt hoe beter want dan kan ik nog ff langer sparen. Heb de helft inmiddels al bij elkaar, dus misschien hoef ik dan toch geen 4 maanden uitstel te vragen. Als het in juni (of nog beter eind juni) komt dan red ik het misschien wel in 1 x.

Fijn weekend vast allemaal meiden. Ik verwacht zelf maandag geen wonderen op de schaal omdat ik de hele week zowat ongesteld ben maar we gaan het zien.
Alle reacties Link kopieren
Balen Hamaika! Maar je kunt er niets meer aan veranderen. Vandaag weer vol goede moed verder toch! Wat goed dat je hebt gesport. Heel veel succes vanmiddag. Hopen dat het je helpt in het afsluiten.

Balen van het slapen suikerbroodje! Hoop dat je vanmiddag nog wat uit kunt rusten.

Ik had gisteren nog niet zoveel bewogen en ben gisteren avond toch nog een rondje gaan lopen. Best trots op mezelf! Met avondeten ook netjes 1 bord op terwijl ik normaal hier het liefst 3 borden van zou eten. Dus al met al gaat het goed. Vanmorgen op de 79.0 dus de minnen hebben eindelijk doorgezet! Hoop dat er maandag nog wat van te zien is haha!

Ik ga zo boodschappen doen. Merk dat als het om gezonde dingen gaat ik weinig inspiratie heb... iemand nog een leuk en lekker recept?
june123 wijzigde dit bericht op 18-05-2018 10:12
0.92% gewijzigd
June bij mij gaat het slapen sinds ik de nieuwe bedbodem heb juist goed de laatste weken, het is Suikerbroodje bij wie het slapen niet zo lekker gaat.

Nee helaas niks meer aan te veranderen, die vreetbui van gisteravond, Ben er nog steeds misselijk van, dus dat op zich is al n enorme les plus dat ik de rest dus heb weggegooid. Precies, vandaag vol goede moed verder en gelukkig voorlopig ook geen etentjes gepland staan dus hopelijk als de ongesteldheid weg is gewoon alles weer normaal. Sporten gaat wel goed gelukkig en eten op gisteren na redelijk ok.

Ben benieuwd wat de therapeut daar vanmiddag zegt over de afsluiting met mijn ex. En voelt goed om het daar dan ook na 3 jaar af te kunnen sluiten.

Goed dat je gisteravond ook nog gesport hebt meis! En dus ook qua eten netjes gedaan met 1 bord. Herkenbaar probleem ook voor mij, ik snoep zelf nauwelijks maar als ik eet dan is het gewoon veel te veel soms. Goed bezig ben jij!!!
Recepten inspiratie, ik had gisteren zuurkoolstamppot met kerrie, dat vond ik wel echt lekker en vanavond wordt het courgette met rijst,

Maar lees ik nou dat je toch nog elke dag blijft wegen?
Alle reacties Link kopieren
Goed hoor!! Lees je goed inderdaad. Ik heb geprobeerd niet te wegen met uiteindelijk zoveel teleurstelling dat ik bijna op heb gegeven. Het geeft mij rust om elke dag te wegen en het motiveert me. Op deze manier voelt het alsof ik controle kan houden en dat vind ik nu fijn. Denk dat iedereen daar zijn eigen manier in heeft.. werkt niet voor iedereen hetzelfde!
Alle reacties Link kopieren
June, inderdaad iedereen is anders, hopelijk ben je niet te erg teleurgesteld als de weegschaal een keer wat meer aangeeft dan normaal. Veel inspirerende recepten heb ik niet, ik eet gewoon met het gezin mee maar probeer op de hoeveelheid te letten. Als tussendoortje maak ik soms bananenbrood, erg lekker maar eet daar vaak wel weer teveel van......recepten voor bananenbrood veel te vinden op internet.
Hamaika, fijn bijna een midweek weg! Ga je alleen of met iemand? Fijn ook dat de rugpijn en daarmee de bezoekjes aan de fysiotherapie veminderd zijn! Hopelijk zet het door! Succes vanmiddag bij die therapeut. Zo'n eetbui kan ik van meepraten....maar verder ben je erg goed bezig zo te lezen :)
Suikerbroodje, goed van je dat je het maar probeert te accepteren en af en toe een middagdutje te doen, zo doe ik het ook. Ik slaap snel als ik ga liggen maar ben vaak heel vroeg wakker, rond vijf uur, soms zes. Ik kan dan echt niet meer slapen, niks aan te doen. Wel vervelend voor je, lig je dan te piekeren?

Hier weer niet zo'n goede week met eten. Veel afspraken gehad, buurvrouw die speciaal voor ons appelflapjes gebakken heeft enzo. Dit weekend krijgen we familie over uit het buitenland, dat wordt veel eten, uiteten en lekkere taartjes enzo. Heel lastig om dan 'met mate' te blijven eten vind ik. Als we het druk hebben (deze week geeneen avond thuis) dan lukt het me niet. Dan pak ik even snel wat tussendoor. Ben ook vaak moe en heb dan het gevoel dat ik iets moet eten om wat energie te krijgen, werkt natuurlijk averechts. Verder veel werk om de bestanden van mijn computer te achterhalen of opnieuw te maken nadat hij gecrashed was. Onze vakantie lijkt al weer ver weg. Gelukkig zijn we op zoek naar een vakantie tijdens de kerstvakantie, leuk vooruitzicht, we willen dan ver weg (naar de zon) (van het erfenis-geld) maar liefst niet teveel tijdsverschil, iemand nog ideeën? Alvast fijn weekend, het warme weer komt eraan :-D
June iedereen is anders ja en je moet datgene doen wat voor jou het beste werkt. Ik vroeg ernaar omdat je laatst juist zo van streek was door de schommelingen in een week en toen wilde opgeven, Maar als je die schommelingen nu prima kan negeren dan gewoon doen, Wat Maureen ook zegt: als je daar tegen kan dan is er geen probleem.

Maureen ik ga van 25 tot 29 juni naar Ermelo, uiteindelijk met mijn moeder. Eigenlijk had ik het plan om met mijn beste vriendin weg te gaan maar door haar gebrek aan steun en weinig meelevende gedrag heb ik daar niet zoveel zin in. Dus heb uiteindelijk mijn moeder meegevraagd en die vond het een leuk idee. We gaan dan van maandag tot en met vrijdag,

Afspraak bij de therapeut vanmiddag was fijn, ook wel lekker om nog even n uur flink leeg te janken over de afloop met mijn ex zonder dat er dan ongewenste adviezen komen. Eigenlijk had dit de laatste geweest maar gezien hoe vers het allemaal is hebben we nog een nieuwe afspraak gemaakt over n aantal maanden om te zien hoe het dan gaat,

En dank je wel wijffie, het voelt ook wel echt alsof ik goed bezig ja. Los van die vreetbui dan haha maar dat was gelukkig eenmalig en de ongesteldheid loopt ook op zijn eind.

Jij hebt n behoorlijk pittige week gehad dus met eet dingen,. Wel heel lief van die buurvrouw, haha maar niet echt goed voor de lijn nee. En ondanks het eetweekend wat je voor de deur hebt staan wel leuk om bezoek uit het buitenland te krijgen. Heel veel plezier en succes vast. Ja uithuizig zijn en dan opletten is lastig he? Herkenbaar helaas :hug:

Inderdaad echt zo n back to reality ding met al dat gedoe na je vakantie met die pc ook... Het liefst zou je gelijk weer gaan en de ontspanning lijkt dan ook meteen weer zo ver weg.

Zon, ver weg en niet teveel tijdverschil ik zou dan zelf denken aan Zuid Afrika of iets. Dat ligt volgens mij redelijk in dezelfde tijdzone. ....

Nou ladies fijn weekend nogmaals!
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel ‘suikerfeest’ hier haha, heel veel lekkere hapjes door de familie meegenomen, zelf ga ik 2 taarten bakken vandaag voor familiefeestje morgen, vanavond naar pannenkoekenhuis....niet te doen, ook lekkere wijn met heerlijke kaas en worst...
Jullie begrijpen, de flow van het afvallen is hier ver te zoeken. Ik baal wel dat ik geen maat kan houden, ga gewoon helemaal los en let nergens meer op. Hoop dat ik snel weer mezelf onder controle krijg, want dit gaat niet goed. Ik sla het wegen maar even over morgen en ga dinsdag weer goed aan de slag, hoewel, dan heb ik een lunchafspraak in leuk restaurantje..,...pffffff
Fijne pinksterdagen!! Hebben jullie jezelf wel ‘onder controle’? ;)
Nou, de lange wandeling van 10 km gisteren in het bos heeft mij toch nog goed nieuws gebracht op de weegschaal!

Deze week afgevallen: 0.5
Totaal afgevallen: 11.0
Nieuw gewicht: 75.0

Dus ondanks dat ik ongesteld was toch nog n halve kilo er af!!! Super trots op mezelf!! Nu hopelijk echt blijvend naar onder de 75 volgende week.

Verder gaat het ook redelijk OK, wel echt kut is dat ik nu na een week geen klachten weer 2 nachten met pijn wakker werd.... Daar maak ik me wel zorgen om.... Los daarvan voel ik me wel sterk, ben ook aan het investeren in wat nieuwe vriendschappen en n hoop leuke dingen op de planning. En als het afvallen dan ook goed blijft gaan is dat helemaal superfijn. Het mooie weer helpt ook wel mee gelukkig!

Maureen oh oh oh suikerfeest ja zo klinkt het wel. De flow is dan inderdaad ver weg ja even :hug: Wat zorgt ervoor dat het je niet lukt om dan maar te houden, is het sociale druk om mee te doen of emo eten? Je moet ook niet toevallig ongsteld worden? Hopelijk krijg je jezelf snel weer op de rit en prima dat je een weekje overslaat met wegen,. Sterkte meis.... :hug:

Sanseveria87 ik heb je uit de tabel gehaald want al bijna anderhalve maand geen updates of reacties meer gelezen. Dus ik ga er vanuit dat je gestopt bent hier. Veel succes in elk geval mocht je dit nog lezen.
Alle reacties Link kopieren
Hamaika, gefeliciteerd met je min! Ik woog vanmorgen 74,5kg. Ik dacht dat dat een klein beetje afgevallen was, maar volgens de lijst ben ik gelijk gebleven Daar ben ik nu ook wel tevreden mee. Vanmorgen ben ik alweer heerlijk wezen sporten. Ik voel me oké en dat is belangrijk. Al wil ik er toch wel echt graag nog wat kilo's af.

Fijne zonnige pinksterdag allemaal!
Alle reacties Link kopieren
Goedemiddag allemaal! Ik hoop dat jullie net zulke lekkere dagen hebben als ik, gisteren naar een foodfestival geweest en vandaag lekker vrij en in de tuin bezig, boekje lezen en vanavond lekker de BBQ aan.

Ik zat vrijdag op 82,8 / -2,7, wat natuurlijk helemaal niet kan in 4 dagen haha. Ik ben wel blij dat ik nu op vrijdag ga wegen.

June, ik maak zelf met dit weer graag salades of een pasta met zalm, tomaat en spinazie.

Suikerbroodje wat goed dat je jezelf ook op deze dagen weet te motiveren om te gaan sporten! Ik heb wel gezweet, maar dat was vooral van het opruimen van de schuur en tuin haha

Maureen ik heb precies hetzelfde. Ik wil afvallen omdat ik niet helemaal gelukkig ben met hoe ik er nu uit zie, maar als het ergens gezellig is let ik helemaal nergens op. Alhoewel ik nu wel merk dat het strenge eten doordeweeks makkelijker wordt en ik in het weekend niet meer zo veel eet.
Hahahaha hier nog eentje die gewoon wel al deze dagen sport. Gisteren dus 10 km gewandeld en ook vandaag ga ik weer 45 minuten sporten, Maar niet in de hitte hoor, vanavond pas haha. Al waait het hier wel hard.

Suikerbroodje herkenbaar wat je schrijft. Ik voel me ook best OK en gezond, in sommige outfits vind ik zelfs dat ik er best slank uitzie. Maar voor mijn gezondheid en wegens mijn rugklachten ga ik toch voorlopig nog ff door ook. Heb nu maat 40-42 en zou wel weer in 38-40 willen passen. We gaan gewoon nog ff door!

Sansevieria echt bizar ja dat gewicht. Maar vorige keer was er ook best wat bij, dus wellicht toch n hoop vocht ook meegegaan. Ik heb dat ook weleens gehad, opeens dik 2 kilo er af. Helaas niet elke week haha. Dan zou ik in 5 weken klaar zijn whahahaha,
Superleuke dagen jij zo te lezen ook gehad. Leuk zo een food festival! En werken in de tuin telt ook mee hoor!

Hier vandaag rustig dagje thuis, beetje de mailtjes en de whatsappjes en andere sociale dingen bijwerken. Oud collega gefeliciteerd met zijn verjaardag en nu heel schandalig vroeg aan een kriekje haha. Lekker even zo n lazy dagje want wachten 2 volle weekends maar wel met leuke dingen.
Hoi dames,

Even een korte reactie na een zeer enerverende dag...
Mijn gewicht was vanmorgen 89,8. Dus 0,8 kg erbij...

Ik weet waar het door komt, zal van de week (misschien later vandaag nog) even wat uitgebreider reageren. Nu even bijkomen van vanmiddag...
Alle reacties Link kopieren
Weer issues gehad met de website dus van de week niet kunnen reageren :( vanmorgen woog ik weer 83 kilo. Wel dit weekend een feestje gehad en daar wel echt teveel gedronken en gegeten dus ga er vanuit dat het ook een deel vocht is. Deze week gelukkig weer wat rustiger qua eten enz dus kan er eindelijk weer even goed tegenaan.

Ik reageer even later op de rest :)
Polkadot, Zwaantje balen van jullie plus :hug:

Zwaantje wat vervelend dat de site zo tegenwerkt.
Kan goed een deel vocht zijn hoor, dat had ik 2 weken terug ook, zomaar 1,5 kilo erbij en daarna ging er opeens in 1 x veel af. Hopelijk gaat het bij jou straks ook zo. We duimen mee.

Hier gisteravond gesport, vandaag pak ik even een rustdagje want ik voel mijn enkels wel nog na de wandeling van zondag en het sporten van gisteren. En komende zaterdag hebben we een rondleiding op kasteel Loenersloot dus wil geen blessure oplopen haha. Dat wordt niet handig met de trappen daar.

Ik zat gisteravond de hele avond met snaaizin maar heb het niet gedaan en hoe moeilijk het ook was om te weerstaan, vanochtend was ik wel heel trots dat ik het niet gedaan heb,

Succes allemaal weer deze week!
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen!

Mijn gewicht was vanmorgen 68,2 kg. +0.4 kg dus .
Ik merk ook dat ik niet genoeg mijn best doe, zeker niet met zo'n pinksterweekend tussendoor.
Voor nu de knop weer om. Kunnen jullie mij nog wat tips hier voor geven?
Ik heb momenten dat ik het heel graag wil en het ook goed gaat maar dan zwakt dat toch weer wat af. En ik wil wel echt een paar kilo kwijt.
Ben ook met buikspieroefeningen begonnen, want na de bevalling zijn ze echt een stukje slapper geworden. En dat is al weer een jaar geleden dus het mag wel eens tijd worden dat ik daar wat aan ga doen o_o
Vanavond ook weer even lopen of hardlopen.

Succes allemaal deze week!
Every day is a new beginning. Take a deep breath en start again..
Goedemorgen dames,

Ik zie een aantal mooie resultaten en voor de +jes, jammer, deze week beter resultaat :-)

Mijn + komt omdat ik het een beetje heb laten gaan... Donderdag had ik een trainings/BHV dag. Daarvoor kon ik niet voldoende kha voorbereiden, dus had ik besloten dan maar niet KHA. Maar daar ben ik in doorgeslagen door dan ook maar meteen ongezond te doen tussendoor. En t/m gisteren heb ik ook niet KHA meer gegeten...
Maar vandaag weer een nieuwe start...

Ik merk dat ik enorm wiebelig ben, dat heeft diverse oorzaken. Maar vooral ben ik nog steeds zo enorm moe...
Ik merk ook dat ik daardoor minder naar de sportschool ga en ook minder onderneem. Volgende week heb ik een afspraak bij de psychiater, ik hoop dat zij me kan helpen.

Wel ben ik van de week begonnen aan 2 30 day challenges. Zo heb ik in ieder geval elke dag iets van een sportmoment. Ik doe een plank challenge en een Butt/Abs challenge. Dat voelt wel fijn.
Voor nu nog even aan het werk. Vanmiddag ook druk en vanavond toch proberen naar de sportschool te gaan...
ik zie er alleen zo tegen op omdat ik nu al zo enorm moe ben...
Juul balen van je plus.... je schrijft dat je niet zo goed je best doet, is de motivatie momenteel weg of is het na een slecht moment meer iets van 'nou ja het is nu toch al verpest dus wat maakt het uit'.
Zelf helpt het mij vaak als ik iets wil pakken dat ik denk: wil ik dit nu echt hebben of is het meer gewoonte' ? En ik weet inmiddels dat als ik er voor val het genieten maar 5 minuten duurt omdat ik erna spijt krijg terwijl als ik het weersta ik daar echt lang trots op blijf. En ik weet welk gevoel ik liever heb. Verder niet echt tips helaas.

Je bent in elk geval goed bezig met de sportplannen, die klinken goed.

Polkadot jij het dus ook een beetje laten gaan lees ik. Is het wellicht n idee om op dat soort dagen dingen verder vooruit te maken en dan wellicht in te vriezen? Of bijvoorbeeld wat mee te nemen? Hopelijk gaat de knop weer om vandaag.

Wat K van je vermoeidheid, ook daarom hoop ik dat het je lukt de knop weer om te krijgen. Want ik merk zelf ook, nu ik gezonder leef dat ik ook minder moe ben. Maar dat is dan natuurlijk fysiek vermoeid waar dat tegen helpt, als het mentale dingen zijn is dat lastiger denk ik. Hopelijk kan de psych je op weg helpen volgende week. Die challenges klinken goed in elk geval. Let wel op wat je lichaam aankan, dat is wel belangrijk.
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames!
Hamaika, toppie, wat zit jij in een goeie flow zeg! Heerlijk hè, supergoed bezig, al 11 kilo in totaal, knap hoor! Balen van je rug, hopelijk is het van korte duur en kun je snel weer zonder pijn slapen en wakker worden...
tja, het is bij mij een soort emo-eten, ik loop mezelf dan voorbij, ook al is het supergezellig, ik kan toch niet veel hebben aan drukte, dus gisteren 11 man over de vloer van s'ochtends koffietijd t/m s'avonds laat. Dat is voor mij eigenlijk teveel. Het was wel erg gezellig en ja dan let ik ook niet meer op de calorieën (kop in t zand), vandaag ook weer niet want we gingen tussen de middag uiteten, heerlijk terrasje, glaasje wijn erbij....
En nu hebben we net gehoord (ik heb erachteraan gebeld) dat onze dochter nog niet ingepland is in juni......ik baal zo enorm, we wachten al vanaf februari. Heel vervelend want dan zitten we er in de zomervakantie mee......
Suikerbroodje, gelijk gebleven dus? Nu weer er tegenaan....tja het is een langdurig proces, hier ook!
Sans, jij dus ook als het gezellig is dat je dan nergens meer op let, haha. Ik hou wel van gezelligheid, maar vind een paar dagen helemaal niks ook heerlijk, dan kom ik weer een beetje bij, heb dat echt nodig blijkbaar.
Polka, ook wat erbij dus, ja ik heb me niet gewogen maar dat is bij mij zeker ook. Balen dat je steeds zo moe bent, dan wordt alles zwaarder hè? Succes met je sporten, klinkt best pittig!
Zwaantje, sterkte met er weer tegenaan gaan! Wat kan het toch een struggle zijn hè....zet m op!
Juul, ook een plusje......ergens is het wel een opluchting dat ik niet de enige ben die steeds met plusjes zit....ik heb nu ook weer een plusje hoor alleen ik zie hem niet want ik ga niet op de weegschaal hahaha....ben heel goed in de 'kop in t zand'-methode......
Tja, ik heb ook steeds een stemmetje die zegt: ach, je bent toch prima zo, als je je er nou bij neerlegt, dan kun je lekker een ijsje nemen.....
Nee, ik ga echt wel door, maar vandaag even niet. Ik baal zo enorm dat onze dochter nog steeds niet aan de beurt is in Rotterdam, ze hadden beloofd voor de zomervakantie en we wachten al vanaf februari.....pfffffffff, ik ga onze eigen cardioloog weer bellen, maar ze had al aangegeven er niks aan te kunnen doen. Wat dat betreft kan er nog veel verbeterd worden in Nederland met die lange wachtlijsten. Ik merk gewoon dat ik steeds het gevoel heb dat er iets boven mn hoofd hangt.....
Verder is nu de erfenis van mijn vader helemaal rond gelukkig, maar zijn vriendin heeft nog steeds zijn as. Ze heeft inmiddels weer een nieuwe vriend (ofcourse) en ik weet nu niet wat ik zal doen, weet niet wat ze met de as gedaan heeft en ik vind het toch naar dat ik niet weet wat ermee gebeurd is. Aan de andere kant wil ik op geen enkele manier meer contact met haar. Lastig......
Alle reacties Link kopieren
:hello: dames, even een kort berichtje, want ik zit alweer in de lappenmand...
Deze keer een mega allergieaanval... ik zit nu op mijn werk in de hoop dat de airco-gefilterde lucht wat minder pollen bevat en ik me daardoor beter ga voelen maar ik geloof dat ik eigenlijk in mijn bed moet liggen.....Ik ga maar vroeg naar huis.

Gisteren was ik thuis met zoontje, die was ook al ziek, maar dat was niet erg rustig voor mij natuurlijk.

We hebben gelukkig het weekend wel kunnen doen (zoontje was donderdag-vrijdag ziek en maandag-dinsdag, we zijn van zaterdag to maandag gegaan) en het was erg leuk maar mega veel pollen overal, we liepen allemaal te snuffen en te snuiven... Ik niet maar dat kwam dus op maandag/dinsdag...

Ik heb ook niet gewogen want best wel veel gesnoept - net was nl. mijn verjaardagsweekend (ik ben vorige maand al jarig geweest maar toen kon niemand, haha!) Van mij volgende week weer een gewicht...

Succes iedereen, sorry voor de ego mail, maar heb even geen puf...
I could go into detail...but I won't.
Ha meiden ik vind het helemaal geen lekker weer vandaag..... Vanochtend in de regen naar het werk en op het werk is het gewoon koud. Maar goed, het salaris was in elk geval binnen haha.

Maureen ja flow is wel goed weer hier ja! Gisteravond wel n pizza op maar verder deze week geen eet dingen dus dat zal vast geen verschil maken maandag. Vandaag helaas wel ook weer rugpijn met wakker worden..... ik word er echt moedeloos van wel. Maandag weer fysio, ben benieuwd wat hij zegt...
Zo ja dat is wel gortig zeg 11 man over de vloer...... Ik merk dat ook wel hoor, dat ik na n paar drukke dagen echt n dag voor mezelf nodig heb. In het weekend hou ik om die reden standaard een dag helemaal leeg om ff op te laden weer. Maar ja we worden ook ouder.

Wat mega mega KUT dat je dochter nou toch niet in juni terecht kan. Wat n tegenvaller meis :hug: Hebben ze wel n indicatie gegeven wanneer dan wel?
En jezus wat moet zij dan nog met die as he? zelf zou ik er wel werk van maken, of desnoods via iemand die wel contact heeft met jullie beiden? Want het is wel jouw vader en als zij alweer naar de volgende is 'gehuppeld' wat moet zij er dan nog mee? Nogal respectloos van haar om te houden.

Sasky jezus alweer in de lappenmand...... Dat is wel echt vaak wijffie... :hug: . Is het hooikoorts of iets? Bah... Bne echt dankbaar dat ik daar geen last van heb, lijkt me een hel. Fijn dat het weekend wel door kon gaan, maar had je je toch anders voorgesteld denk ik. Sterkte ook voor jou met alles.

Hier gaat het op zich redelijk, behalve dus die rugpijn weer en ik heb n mega blaar op mijn teen nog van die wandeling zondag... Hopelijk gaat dat snel weg want zaterdag n kasteelbezoek gepland staan.

Dan viel mijn bek gisteren echt open van verbazing. Die vriendin van mij die mij niet steunt en vind dat ik me er 'gewoon maar overheen moet zetten' van mijn ex vertelde mij gisteren doodleuk dat ze recent voor de vierde keer weer contact heeft gezocht met haar eigen ex, waar ze de afgelopen anderhalf jaar al 3 x zogenaamd helemaal klaar mee was....
Sterker nog, ze had gelijk afgelopen weekend n tekening op facebook gezet waarin ze wederom als n verliefd stelletje op 1 of andere berg staan (ze is kunstenares) . Dus jullie snappen, laat zij maar beter nooit meer iets tegen mij zeggen over doorgaan met het leven terwijl ze zelf voor de 4e keer teruggaat naar haar ex die echt meermaals keihard tegen haar gelogen heeft.

Ongelofelijk.
Alle reacties Link kopieren
Jee Sasky wat balen!! Ik zou maar rustig aan doen met je werk...balen hoor! Heb je goede medicijnen? Ik heb jarenlang last gehad van hooikoorts maar is nu helemaal weg gek genoeg. Maar ik weet nog goed hoe vermoeiend dat was...sterkte! :hug:
Hamaika, wat een ellende van je rug, hoop dat de fysio er nog iets nuttigs over kan zeggen. Daar word je toch moedeloos van, zeker als het toch steeds wat beter lijkt te gaan en dan weer helemaal niet....
Wat een raar gedoe met je vriendin, hoe reageer jij dan, lijkt me echt lastig, vooral omdat ze bij jou haar oordeel klaar heeft...
Heerlijk dat je 1 dag in de week kunt opladen, dat is voor mij vrij lastig omdat we met z’n vijven wonen...vanmiddag is de familie weer naar het buitenland vertrokken, dus toch even relatieve rust. Maar inderdaad heb ik er tegenwoordig meer last van dan vroeger hoewel ik altijd vrij snel overprikkeld raakte. Ik ga proberen of inderdaad mijn moeder of broer contact kan leggen. Als de as verstrooid is of een plek heeft gekregen is dat toch een afsluiting en het is een kwestie van respect vind ik.
Vanmiddag een grote zak friet op, ik baal wel dat ik mezelf even niet in de hand heb, maar het komt wel weer, morgen een rustig dagje inplannen. Nu nog even naar de stad, cadeautje voor onze oudste kopen, doet morgen rijexamen..spannend!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb besloten te stoppen met schrijven hier.

Ik merk dat ik elke keer als ik iets wil schrijven bezig ben met 'kan ik wel of beter niet zeggen dat ik heb gewogen'. Ik zou graag doen wat voor mij fijn voelt en op dit moment is dat wat vaker wegen dan 'normaal' is. Ik was inderdaad teleurgesteld en wilde opgeven, maar dat was nadat ik 2 weken hard mijn best had gedaan, meer dan een week niet had gewogen en niets was afgevallen.

Ik zou graag zonder erover na te denken willen kunnen posten en ook gewoon kunnen vertellen dat ik elke dag weeg en ook wel eens teleurgesteld ben. Dat hoort er bij. Het is een proces waarbij ik nog aan het begin sta en veel motivatie en wat steun nodig heb. Vanuit die weegschaal en de reacties om me heen. En voor nu is dat niet hier, sorry.

Ik wens jullie allemaal heel veel succes in jullie afvalproces maar ook met alle andere dingen die in jullie leven spelen. 🌷
June jammer dat je dat zo voelt, volgens mij zijn alle reacties vooral bedoeld om je te helpen. Maar als je zelf het gevoel hebt dat je teveel na moet denken over wat je gaat schrijven dan snap ik je beslissing. Jij ook heel veel succes in je verdere strijd tegen de kilo's. En dankjewel voor de roos meis, ook een :hug: voor jou.

Maureen wat fijn dat je van die ellendige hooikoorts bent afgekomen, Heb dat wel vaker gehoord ja, hopelijk kom jij er ook ooit af Sasky.

Van mijn rug wordt ik behoorlijk moedeloos en af en toe jank ik er ook ff flink om. Het duurt nu al maanden en ik wil er zo graag vanaf...

Ja mijn vriendin begrijp ik echt niet. Tegen mij ontzettend aanvallend doen dat ik door moet gaan met mijn leven en zelf dus nu voor de 4e x teruggaan naar die van haar. Laat haar dan haar commentaar maar beter voor zich houden,
Ik heb nu alleen tegen haar gezegd dat ze zelf moet weten wat ze doet maar dat ze niet bij mij komt uithuilen als het weer stukgaat omdat ik alles al gezegd heb bij die vorige 3 x. En ik heb haar ook gezegd dat ik in mijn eigen leven zelf besluit wat voor mij goedvoelt en dat ik vraag om respect en meeleven, niet om gekwetst te worden als ik gewoon mijn ei kwijt wil. . Ze heeft geen echt antwoord daarop gegeven, begon opeens over heel iets anders.... Zal wel komen omdat ze weet dat ik gelijk heb maar zou liever gewoon n sorry horen, Dan is het voor mij ook klaar, maar empathie is niet haar beste kant. Ze heeft weleens gezegd 'andere mensen interesseren mij niet' , vraag me af hoe leuk je leven dan is. Maar weet ook niet hoelang de vriendschap nog duurt.

Gisteren ook, ik benoemde dat ik vind dat we uit elkaar groeien en dat ik het jammer vind dat het niet meer zo ongedwongen is zoals voorheen en dat ik haar mis, Haar reactie was: 'nou daar is heus wel wat meer voor nodig dan n paar maanden afstand hoor, er is geen enkel probleem toch'. Dus ja... Een gevoelsgesprek met haar likt echt onmogelijk. Jammer. Maar ik trek daardoor momenteel meer naar andere mensen toe en dat doet ze zelf. Een leuk leven zal ze niet echt hebben denk ik.

Ja lijkt me zeker lastig meis, met 5 in een huis is opladen en eigen tijd moeilijk. Ik heb natuurlijk wel makkeliker praten ja, ben single, woon alleen en werk 4 dagen op 5 minuten lopen van huis.
Kan het ook niet komen door een opstapeling van al die dingen tegelijk? Je krijgt ook wel het 1 bovenop het ander en nu weer die fikse teleurstelling over Rotterdam en dat gedoe rond die as..... Je kan nauwelijks laten landen wat het vorige was of het volgende staat er alweer.... :hug: :hug: :hug: :hug:
Ja iemand anders contact laten leggen over die as is beter, dan komt er toch n antwoord en hoef jij het zelf niet aan te gaan. Hopelijk willen zij dat doen maar het is voor hun ook belangrijk. Zeker een kwestie van respect ja, respectvoller had trouwens nog geweest als die griet er zelf mee was gekomen.

Hier gaat deze week eten ook niet geweldig, gisteren een patatje op en 2 worstenbroodjes. Baal ervan maar had even hetzelfde..... Maar goed nu weer normaal doen, is ook zonde als wat er met moeite af is er zonder moeite weer aan zit....

Succes allemaal weer, ik moet opschieten om naar het werk te gaan hahahaha
Hey dames,

@Hamaika, Ja, wel laten gaan inderdaad. Het is toch best moeilijk om die balans te kunnen vinden tussen op je eten letten/gezond eten, maar ook af en toe lief zijn voor jezelf…
Dat voorbereiden en in de vriezer doen deed ik voorheen ook. Ik kan mezelf er nu alleen slecht toe zetten om te bakken en dat in te vriezen… Ik gooi het vooralsnog maar voornamelijk op hoe vermoeid ik ben en hoe het met me gaat. Die nekt me namelijk echt behoorlijk op het moment…
Ik weet dat gezonder leven (eten/bewegen) beter is, ook voor mijn energie level, op dit moment put ik daar alleen geen kracht uit. Ook denk ik, zoals je al zegt, dat het geen echt fysieke vermoeidheid is. Of ja, ik weet het niet… Aargh, mag woensdag gelukkig eindelijk naar de psychiater. Hopelijk heeft ze een oplossing die vrij snel werken zal.

De challenges zijn te doen. Het is vooralsnog niet meer dan bvb 30-40 squats per dag, 30/40 sec planken per dag, 30 crunches en 20-30 sit-ups. Uiteraard zal dat zich uitbouwen.

Last weer (of nog?) van je rug. Jeetje zeg… Ik hoop dat het zaterdag beter zal zijn. Heb je dingen die je zelf kan doen voor verlichting?
Niet te geloven van die vriendin van je… Wat een plaat voor der kop…


@Maureen, niet gewogen, is toch niet erg. Komt dat volgende keer weer  Dat is ook lief zijn voor jezelf hè.
Het is zoals je zegt, echt alles wordt zwaar. Ik heb deze week 2 werkdagen (halve eigenlijk) maar ik zat alweer huilend in de auto van vermoeidheid/verslagen gevoel/op zijn/het eigenlijk niet kunnen…
Gisteren had ik weer een paar berichtjes van de psycholoog waaronder wat feedback. Ik heb toen op alles gereageerd, maar ook meteen aangegeven dat ik toch wel last lijk te hebben nu van een neerwaartse spiraal. En dat ik daardoor ook niet zo aan de opdrachten toe kom als ik zou willen. Of dat wat dan ook überhaupt gaat zoals ik zou willen…

Wat enorm naar dat je al zolang moet wachten voordat je dochter aan de beurt is…
Wel fijn om te horen dat het rondom de erfenis afgehandeld is, toch een stukje wat je los kan laten. Maar die as… Jeetje meis :hug:

Oh, je oudste gaat vandaag op voor rijexamen zie ik. Heel veel succes!  En is het gelukt om voor vandaag rust in te plannen?


@Sasky, Allergie, hmmppff. Ben je lekker mee. Hopelijk voel je je vandaag wat beter al. En je zoontje? Is hij al wat beter?
Hopelijk heb je een leuk verjaardagsweekend gehad  En goed dat je lief bent voor jezelf!


@June, he wat vervelend dat je het zo voelt. Het is, net als Hamaika ook al zegt, absoluut niet de bedoeling om je dat gevoel te geven met onze reacties. Ikzelf ervaarde het als: ze weegt veel en lijkt daar last van te hebben. Ik gaf dus advies als 1x per week wegen, voor de rest in de kast zetten.
Ik wens je heel veel succes :hug:


Hier, ik heb al e.e.a. neergezet. Maar dan even nog. Ik ben dus moe, doodop eigenlijk… Ik hoop dat daar snel wat verbetering in komt. Maar momenteel is het wel zo erg dat ik meerdere keren aan het huilen ben van de vermoeidheid/ het gevoel van machteloosheid tegen alles. En dat ik ‘s middags gewoon in slaap val. Ik hoop dat ik vandaag nog wat reactie kan krijgen van de psych op mijn berichten van gisteren naar haar toe.
Verder qua eten lukt het me half/half om er wat verbetering in te krijgen. Gisteren absoluut niet trouwens… Ik ben begonnen met een reepje chocola als ontbijt (het boeide me gewoon niet op dat moment…) En later op de dag ook weer. Had het vorige week in huis gehaald, beter niet meer doen…

Wel heerlijk rabarbermoes gemaakt gisteren. Zonder suiker, met wat vloeibare zoetstof. Echt zo lekker. Jaren terug dat ik dat voor het laatst had… Vanmorgen heb ik het als ontbijt genomen, dus het ontbijt zit in ieder geval goed vandaag!
Polkadot hoe gaat het nu met je vermoeidheid? Hopelijk heb je nog antwoord gehad van je psych op je berichten? Woensdag duurt nog best lang.

Ja van mijn rug echt weer last helaas..... Het is nu erg wisselend, soms een betere nacht, soms een slechte. Komende maandag weer fysio en vanmiddag ook massage dus hopelijk scheelt dat iets Als het maar niet in alle hevigheid terugkomt.

Maureen hoe is het rijexamen van je oudste gegaan?

Hier hoop ik echt van ganser harte dat er morgen geen streekbus staking komt. Moet morgen met de streekbus naar kasteel Loenersloot (heb geen auto en ook gene rijbewijs) maar als die niet rijden wordt het lastig. Heb de organisator vast ingelicht en een verzoek tot meerijden vanaf n station dichtbij geplaatst bij dat evenement. Zou wel kak zijn, afwachten maar.

Verder zo goed het vorige week ging zo belabberd gaat het deze week qua eten en sporten. Door n grote blaar op mijn teen die ik 2 dagen terug heb doorgeprikt de hele week niet kunnen sporten. En ik had woensdag al n slechte eetdag, en dan vandaag zowel borrelen als n pizza eten bij een vriendin. Dus deze week is echt niet ok, na 2 goede weken. Nou ja komende week weer beter,

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven