Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen en sporten ben ik zo goed bezig? Tips gevraagd

12-09-2018 14:19 34 berichten
Ik sport 4a 5x per week, cardio en kracht.

Nu probeer ik ook zo veel mogelijk op mijn voeding te letten want voeding is 80% en sport 20% om af te vallen is mij verteld.

Nu ziet mijn eet schema er ongeveer zo uit;
Ontbijt: 1 Banaan of 1 Appel
Tussendoortje: Smoothie op basis van 0.5l magere yoghurt vers fruit (aardbei, banaan, kiwi, bosbes oid)
Lunch; 0.4l kwark met handvol muesli en een kleine salade of 2 volkoren wraps met kipfilet, pesto en komkommer
Avond eten: wat de potschaft maar geen aardappels, rijst wordt vervangend voor zilvervliesrijst en pasta door volkoren pasta.
Daarnaast probeer ik veel groente te eten.
Tussendoortjes is heel wisselend, en ja er wordt ook wel eens gezondigd.


Ben ik zo qua eten goed bezig tegenover het vele en zware sporten wat ik doe?
Als ik navraag doe bij de sportschool krijg ik alleen maar te horen dat ik heel veel havermout/advocado moet eten ( iets wat ik echt niet lekker vind) .
Maar echt antwoorden waar ik iets mee kan krijg ik niet.

Ik wil niet perse heel veel afvallen ben al gelukkig met 10 kg eraf ( ben er al 15 kwijt met het Karin de Zoete dieet, maar daar ben ik vorig jaar mee gestopt) maar wil gewoon strakker worden, en dat mijn spieropbouw geleidelijk gaat.
Zodat ik over 1.5 jaar strak in mijn trouwjurk ga passen zonder al te veel trillende vetjes

Ik hoor graag jullie persoonlijke mening en evt tips.

Bedankt :)
Alle reacties Link kopieren
Dit is de hoeveelheid calorieën die ik ook eet en ik sport 4 x per week.
Mij is verteld beslist niet onder de 1800 calorieën te komen omdat je lichaam dan niet voldoende kan functioneren dus daar probeer ik me wat aan te houden.
Na het sporten neem ik altijd nog een eiwit shake van ca 100 calorieën daar voel ik me erg prettig bij.
Ook ik ontbijt met slechts 100 calorieën omdat ik echt niet meer weg krijg in de ochtend maar om 10 uur haal ik dat net als dat jij doet in met veel fruit en yoghurt.

Succes
Alle reacties Link kopieren
Draakje2018 schreef:
12-09-2018 15:24
Dit is de hoeveelheid calorieën die ik ook eet en ik sport 4 x per week.
Mij is verteld beslist niet onder de 1800 calorieën te komen omdat je lichaam dan niet voldoende kan functioneren dus daar probeer ik me wat aan te houden.
Na het sporten neem ik altijd nog een eiwit shake van ca 100 calorieën daar voel ik me erg prettig bij.
Ook ik ontbijt met slechts 100 calorieën omdat ik echt niet meer weg krijg in de ochtend maar om 10 uur haal ik dat net als dat jij doet in met veel fruit en yoghurt.

Succes
Dus 1799 kcal is game over?
Alle reacties Link kopieren
www.caloriecalculator.nl/afvallen-caloriebehoefte/

Ik zou de optimel drink yoghurt laten staan en de sultana ook, volgens mij is dat niet zo gezond als ze zeggen en volgestopt met suikers. Probeer alleen thee en water te drinken. Maar bij sultana eet je er dan 1 uit de verpakking of alle 3.

Misschien tijdelijk even iets minder sporten 2/3 keer in de week of minder intensief en dat je eerst kijkt hoe het dan gaat met je voeding. Als je 1800 kcal per dag eet en je sport zoveel dan zou je af moeten vallen maar ergens gaat er iets niet goed. Weeg je je eten ook precies af want soms lijkt het weinig totdat je het op de weegschaal zet.
Bij mezelf merk ik dat het ook echt werkt als ik na het avond eten gewoon niks meer eet of snoep. Misschien wat saai maar hou het op de bank bij een glaasje water of een kop thee. Ik ben ook geen expert maar ook ondertussen door gewoon gezonde voeding, veel water en dagelijks bewegen ( min 10.000 stappen en geen sportschool) 17,5 kg afgevallen.
Succes je komt er wel! Gewoon beetje spelen met je voeding!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi, je eet echt veel te weinig. Misschien dat je nu nog wel goed afvalt maar dat gaat gauw stoppen als je zo doorgaat. Ik ben zelf van 160 kg afgevallen naar 90.3 kg nu (en nog steeds bezig) en dat heb ik bereikt door gezond te eten en te sporten. Ik heb weinig vertrouwen in het weglaten van bepaalde voedingsmiddelen omdat ik denk dat het beter is je lichaam alles te geven. Ik eet één keerin de week slecht (patat, uit eten, pizza etc) en voor de rest zes keer per dag. Ik sport 3 à 4 uur in de week. Mijn gemiddelde dag ziet er als volgt uit; ontbijt: optimel of Campina magere kwark 250 gram met bv blauwe bessen, frambozen of een lepel halvajam, 1 sneetje roggebrood met appelstroop. Rond elf uur een stuk fruit.of twee volkoren wasa crackers met bv kaas. Tussen de middag twee boterhammen met bv gestampte muisjes en runderrookvlees. Rond drie uur stuk fruit. Avondeten wat de pot schaft (uiteraard wel een normale maaltijd) en dan rond kwart voor acht nog een appel of ctacker. Als ik gesport heb dan eet ik bij de lunch weer kwark en één sneetje brood. Dit om mijn spieren wat meer te geven dmv eiwitten. Ik hoop dat je er iets aan hebt. Succes enne volhouden hè?
Alle reacties Link kopieren
spell68 schreef:
12-09-2018 15:34
Dus 1799 kcal is game over?
Tja, hoe simpel wil je het hebben?

Je hebt een bepaalde basis behoefte wat je lichaam nodig heeft om goed te blijven functioneren en elk slim persoon snapt ook wel dat het niet op 1 calorie te weinig gaat.
Ga je structureel te weinig eten dan kan het zijn dat je lichaam niet meer op volle kracht kan functioneren.
Alle reacties Link kopieren
Draakje2018 schreef:
14-09-2018 20:42
Tja, hoe simpel wil je het hebben?

Je hebt een bepaalde basis behoefte wat je lichaam nodig heeft om goed te blijven functioneren en elk slim persoon snapt ook wel dat het niet op 1 calorie te weinig gaat.
Ga je structureel te weinig eten dan kan het zijn dat je lichaam niet meer op volle kracht kan functioneren.
Simpel hoef ik niet te hebben, concreet wil ik heb hebben en daar zijn "bepaalde", "structureel" en "te weinig" nou niet echt voorbeelden van. Dus als jij dan 1800 kcal noemt als een vast getal, dan ga ik ervan uit dat dat ook zo is, maar dat is blijkbaar niet zo, Iets met een klepel en een klok.
Lees het boek hoe word ik een supervetverbranden.
Dan hoef je niet meer calorieën te telen en geen vieze sultana’s te eten.
Win- Win!
Alle reacties Link kopieren
spell68 schreef:
14-09-2018 23:39
Simpel hoef ik niet te hebben, concreet wil ik heb hebben en daar zijn "bepaalde", "structureel" en "te weinig" nou niet echt voorbeelden van. Dus als jij dan 1800 kcal noemt als een vast getal, dan ga ik ervan uit dat dat ook zo is, maar dat is blijkbaar niet zo, Iets met een klepel en een klok.
Meer iets van je gezond verstand gebruiken maar het blijkt wel weer dat niet iedereen dat bezit, helaas
Alle reacties Link kopieren
Draakje2018 schreef:
19-09-2018 11:31
Meer iets van je gezond verstand gebruiken maar het blijkt wel weer dat niet iedereen dat bezit, helaas
Ahhh, zelfkennis! Houd ik van!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven