Lijf & Lijn alle pijlers

-afvallen: motivatie en recept topic

10-07-2016 14:05 84 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Sinds een aantal weken ben ik begonnen mijn eetgewoontes aan te passen in de hoop wat af te vallen en me lekkerder in mn vel te voelen.

Ik ben nu 3 kilo kwijt maar er mogen nog wel 15 af... ik ben op zoek naar mensen die hier elkaar willen blijven motiveren wanneer er een dipje is. En die recepten willen delen van bijv lekkere gezonde ontbijtjes, snackjes ed...

Ik volg overigens geen dieet, ik rommel zelf wat aan.

Wie doet er met me mee??

Groetjes Dental-Angel

P.S. Ik heb gezien dat er al meer topics zijn, maar ik wilde me liever niet zomaar ergens tussen drukken.
quote:WillemOrst schreef op 15 juli 2016 @ 11:06:

Ik als man ben ook sinds een weekje gestart met afvallen (wil 24 kilo afvallen). heb me eerste halve kilo er al af getraind ( ). Nu zit ik dus ook te kijken naar eiwit dieetjes en dergelijken. Iemand hier ook mee bezig?Ik volg niet een specifiek eiwitdieet,maar let wel op koolhydraten. Eet ongeveer 2 maaltijden met koolhydraten (niet te veel, en de 'juiste') en andere maaltijd en tussendoortjes zonder (fruit daarbij niet meegerekend)
mijn weekend was ook niet zo best vanmorgen 8 ons meer dan vrijdag dus vandaag weer goed gestart. (Ik weeg me altijd op maandag en vrijdag) volgende week heb ik 2 weken vakantie dus ik hoop dat ik het dan ook goed vol kan houden. Het blijft altijd een strijd. Heeft er hier iemand tips voor gezonde tussendoortjes? Ik kom vaak op hetzelfde terug maar wat variatie zou lekker zijn ????
Weekend ging hier ook niet zo best vanwege feestje o.a. maandag wel weer goed gestart. Gisteren weer wat minder. Gezonde tussendoortjes ben ik ook benieuwd naar. En dan is er nog gezond maar wel calorierijk... keuzes....

Vanmorgen iig weer goed begonnen met yoghurt en wat muesli.

Ook bijna vakantie hier, zal komende week wel moeilijk worden....
Zit ondertussen ook op 2 kilo! gaat boven verwachting snel. Iemand ervaring met een eiwitdieet? Wil ik er ook aan toevoegen!
@willemOrst

ik ben ruim 25 kg afgevallen met het voornamelijk eten van eiwitten. Ik hield me niet straks aan een bepaald dieet maar probeerde mijn ontbijt, lunch en avond eten voornamelijk eiwitten en geen kolhydraten te eten. tussen door (3x) at ik iets waar weinig eiwitten en wat meet kolhydraten in zitten.

Is mij altijd erg goed gelukt. Eerste 2 3 dagen lastig maar daarna zonder moeite vol te houden voor mij! ik begon hiet aan op advies van de sportschool! eiwitten en kolhydraten te gelijk eten maakt je lichaam in de war werd mij verteld !
Het lijkt mij onwijs leuk met jullie .ee te schrijven. Ik ben weer wat aangekomen en nu weer net echt goed in mijn ritme. En ik kan wel wat lot genootjes daarin gebruiken! leuk forum dit !
Ik

Heb een tijdje (wegens technische redenen) niet mee kunnen schrijven, maar ben wel volop gezond bezig!

De eerste vijf kilo is er inmiddels af.

Overdag eet ik deels volgens het ziekenhuisdieet.

Ontbijt: sinaasappel/ grapefruit en een beschuitje zonder iets.

Lunch: sinaasappel/ grapefruit, yoghurt, 2 beschuiten en een ei

Diner: veeeel groenten en vis/ei/vegetarische burger zonder gepaneerd laagje.

Tussendoortjes neem ik als ik honger heb: gedroogde abrikozen, een augurk, snoeptomaatjes, schaaltje yoghurt, gekookt ei, komkommer met yoghurtdip dat soort dingen.

Ik vond het ook de eerste dagen lastig, maar nu gaat het hardstikke goed.

Sporten jullie er ook bij? En zo ja, wat doen jullie?
Hallo allemaal,

Ik zou graag meeschrijven! Ik wil graag 20 kilo afvallen.... Vorig jaar was ik ongeveer 10 kilo afgevallen, maar toen kreeg ik trombose en stond mijn wereld op zijn kop. Nu wil ik graag afvallen door mijn eetpatroon aan te passen. Ik weet heel goed waar het aan ligt (teveel en te ongezond eten), maar de knop om is moeilijk.. Vooral een gezond en voedzaam (en snel te bereiden) ontbijt vind ik lastig.
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 04-09-2017 20:10
Reden: spammer
99.72% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven