Lijf & Lijn alle pijlers

Alcohol & afvallen

02-09-2016 21:17 40 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn vraag is; is afvallen mogenlijk als je de hele week goed en gezond eet, sport en 1 keer in de week alcohol drinkt

(3x 0,5 liter bier 10% 1.140 kcal)
quote:gizzmo-returns schreef op 02 september 2016 @ 22:06:

[...]

To wilde 1.5 liter bier drinken!

Dat moet TO weten

Als je iedere dag 150 minder kcal inneemt x 7 = 1050. Dat compenseert redelijk voor dat bier.

Uit eigen ervaring merk ik wel dat afvallen langzamer gaat in weken dat er meer alcohol wordt genuttigd. Ideaal is voor mij 1 glaasje pw.

Dat is ook de reden dat toen ik besloot om af te vallen in het begin heb gekozen helemaal geen alcohol en chips te nemen.
Ik weet er niks van (ja, wel alles van alcohol drinken helaas) maar ik heb ooit begrepen dat alcohol ook bepaalde hormonen onderdrukt die zorgen voor vetverbranding? Geen idee of het klopt.

Weet iemand daar meer van? Ik krijg wel altijd hongerklop van bier, voor mijn glucose is het echt niet best…En dan lekker compenseren met vette hap Maar als je clean eet en sport en echt maar 1 x per week 3 halve liter bier drinkt, denk ik niet dat je daar obese van wordt, maar ook niet dat je erop kan afvallen...
waarom is al het 'lekkere' zo ongezond
quote:strikjemetstippels schreef op 02 september 2016 @ 22:03:

Je kunt zelfs af vallen op alleen maar alcohol, maar goed dat moet je uiteraard niet doen.

Als je gemiddeld op een aantal kcal komt onder de kcal die je nodig hebt om op huidig gewicht te blijven, val je af. Dus dat kan ook als je eens per week 1,5L bier drinkt (ieuw haha).Klopt eenzijdig voedsel, wat ik me nog kan herinneren, was er jaren geleden een sherry dieet, of mijn buuf er van afviel geen idee, gezellig was ze wel :-)
quote:Zo.maar schreef op 02 september 2016 @ 22:31:

[...]

Klopt eenzijdig voedsel, wat ik me nog kan herinneren, was er jaren geleden een sherry dieet, of mijn buuf er van afviel geen idee, gezellig was ze wel :-)

Hahahahaha!

Waarom zou je in vredesnaam 1,5 liter bier willen drinken? Ik denk dat 1 biertje of wijntje in het weekend prima kan, maar niet gelijk 1,5 liter.

Kun je niet 1 lekker biertje kopen, en deze bewaren voor de zaterdag?

Tijdens mijn studie-tijd dronk ik ook (te) veel. En ja dat zette zeker wel aan.
quote:Garnaal93xoxo schreef op 02 september 2016 @ 22:31:

waarom is al het 'lekkere' zo ongezond Een lekkere smoothie in een wijnglas, is lekker, leuk en gezond!
Ja ik weet het.. 1,5 liter is ook te zot voor woorden.. ik vind het gewoon moeilijk om het bij eentje te laten.. Vandaar dat ik nu gewoon niet heb gedronken en ik hoop dit te kunnen voortzetten
Heel goed!
Ik ken iemand die drinkt elke dag een halve liter rode wijn van de Lidl en ze is al 25 kilo afgevallen. Ik verzin het niet!
De wijn van de Lidl schijnt ook heel goed te zijn
Ja, kan.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
quote:PattyJupiter schreef op 02 september 2016 @ 23:20:

Ik ken iemand die drinkt elke dag een halve liter rode wijn van de Lidl en ze is al 25 kilo afgevallen. Ik verzin het niet!Als dat het enige is wat zij tot zich neemt, dan snap ik dat je afvalt....
quote:Garnaal93xoxo schreef op 02 september 2016 @ 22:42:

Ja ik weet het.. 1,5 liter is ook te zot voor woorden.. ik vind het gewoon moeilijk om het bij eentje te laten.. Vandaar dat ik nu gewoon niet heb gedronken en ik hoop dit te kunnen voortzettenIs toch ook gewoon lekker?
die 1,5 liter moet je 1,5 uur voor hardlopen om het weer te verbranden.

Was S-Meds al zei, 7 weken geen bier is een kilo afvallen, of minder groeien
quote:Quinty schreef op 03 september 2016 @ 19:39:

[...]

Als dat het enige is wat zij tot zich neemt, dan snap ik dat je afvalt.... Nee, ze eet normaal voor zover ik het kan beoordelen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven