Is het erg als iemand contact houdt met andere tindermatch?
zondag 12 oktober 2025 om 13:59
Hoi allemaal,
Ik ben nu sinds drie weken aan het daten met een man die ik heb leren kennen via tinder. We hebben nu zo'n zeven keer afgesproken (niet thuis, maar in café en bios en dergelijke) Ik heb best wat minder leuke ervaringen met relaties en daten dus ik ben een beetje voorzichtig. Al kan deze man natuurlijk niets doen aan mijn minder leuke ervaringen uit het verleden en ligt die verantwoordelijkheid bij mijzelf natuurlijk.
Het lijkt mij een aardige en betrouwbare man. Alleen vind ik één ding een beetje vreemd maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. Hij zei dat hij nog regelmatig contact heeft met een vrouw waar hij een match mee had op tinder voordat hij mij leerde kennen. Ze hebben elkaar nog nooit gezien en hij zei dat het een soort van online vriendschap is geworden, dat ik het moet zien als een penvriendin van hem. Zij is momenteel ook aan het daten maar dat loopt niet zo lekker en dat soort dingen verteld ze dan aan hem via de app.
Is dit apart of is dit heel normaal? Mijn beeld van liefde en relaties is nog een beetje vertroebeld momenteel dus vandaar mijn vraag aan jullie.
Ik ben nu sinds drie weken aan het daten met een man die ik heb leren kennen via tinder. We hebben nu zo'n zeven keer afgesproken (niet thuis, maar in café en bios en dergelijke) Ik heb best wat minder leuke ervaringen met relaties en daten dus ik ben een beetje voorzichtig. Al kan deze man natuurlijk niets doen aan mijn minder leuke ervaringen uit het verleden en ligt die verantwoordelijkheid bij mijzelf natuurlijk.
Het lijkt mij een aardige en betrouwbare man. Alleen vind ik één ding een beetje vreemd maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. Hij zei dat hij nog regelmatig contact heeft met een vrouw waar hij een match mee had op tinder voordat hij mij leerde kennen. Ze hebben elkaar nog nooit gezien en hij zei dat het een soort van online vriendschap is geworden, dat ik het moet zien als een penvriendin van hem. Zij is momenteel ook aan het daten maar dat loopt niet zo lekker en dat soort dingen verteld ze dan aan hem via de app.
Is dit apart of is dit heel normaal? Mijn beeld van liefde en relaties is nog een beetje vertroebeld momenteel dus vandaar mijn vraag aan jullie.
zondag 12 oktober 2025 om 14:26
zondag 12 oktober 2025 om 15:01
De enige reden die ik hier achter zie is elkaar achter de hand houden? Waar op zich niets verkeerd mee is aangezien jullie nog 'oppervlakkig' aan het daten zijn.
Neem aan dat de behoefte aan dat contact verwaterd eens jullie wat serieuzer zijn?
Heb dat sowieso zelf ook nog gedaan zo lang ik niets serieus had met iemand.
Neem aan dat de behoefte aan dat contact verwaterd eens jullie wat serieuzer zijn?
Heb dat sowieso zelf ook nog gedaan zo lang ik niets serieus had met iemand.
zondag 12 oktober 2025 om 15:08
zondag 12 oktober 2025 om 15:21
Ja hoor, normaal. Hij heeft het je zelf verteld, het is geen geheim dat jij per ongeluk ontdekt hebt, dus zolang hij er eerlijk over blijft, lijkt het me geen probleem. En als het tussen jullie serieus wordt, zou ik persoonlijk wel verwachten dat het contact met die andere vrouw (dat vooral om date-ervaringen lijkt te draaien) langzaam doodbloedt. Zelfde geldt voor haar: als zij straks een relatie heeft, zal haar behoefte aan contact ook wel afnemen.
zondag 12 oktober 2025 om 15:27
We hebben seks gehad (mijn initiatief hij heeft nergens op aangestuurd en was pas op de zesde date) en hij zegt wel serieus te zijn. En dat hij nu hij mij kent niet met haar gaat afspreken. Maar het voelt voor mij dus alsof hij haar achter de hand houdt inderdaad. Maar goed, hoe serieus kan hij zijn met mij na drie weken, dat is de andere kant. Alleen ik heb gelijk na onze eerste date het contact met andere tinder matches verbroken. Ik heb geen behoefte aan online contact met mannen van tinder, ik wil 100 procent voor hem gaan. Maar heb zeker geen zin om weer gekwetst te worden want daar heb ik m'n buik nu wel van vol zo zachtjesaan.
zondag 12 oktober 2025 om 15:39
Het is blijkbaar normaal (zie de reacties hier). Ik vind het trouwens niet normaal dus het zal ook voor iedereen verschillend zijn. Iets achter de hand houden doe je met geld of spullen, niet met een mens van vlees en bloed. En als het tussen jullie niets wordt, mag zij dus gezellig tweede keuze komen spelen? Heel erg raar.
zondag 12 oktober 2025 om 15:50
Ik ben er niet van. Maakt niet uit of hij het zelf verteld heeft trouwens. Iemand kan over 1 ding eerlijk zijn en 10 andere dingen verzwijgen, dus waarom zou dat iemand betrouwbaar(der) maken?
Hij is dat contact ooit aangegaan met de intentie tot daten, seksen, relatie. Dus niet voor vriendschap waarbij dat allemaal niet ter sprake komt en die intentie er uiteraard vanaf het begin niet is geweest. Het is online contact, dus waarom precies zou hij dit aanhouden? Ik kan een paar dingen bedenken en die zijn niet in jouw voordeel. Hij wil de aandacht niet missen van een andere vrouw. Hij wil haar achter de hand houden want je weet nooit. Hij voelt wel degelijk iets meer.
Iets van die strekking.
Daarbij, hij kan dus goed met haar praten. Dat zal niet over gezamenlijke hobby's zijn, maar over persoonlijke zaken. En daar zal ik als nieuwe vriendin van, niet op zitten te wachten. Ik wil zelf die persoonlijke zaken met mijn vent bespreken. En ik wil de enige zijn.
Aanvulling: en de laatste alinea, dat zou ik gewoon vertellen tegen hem.
Hij is dat contact ooit aangegaan met de intentie tot daten, seksen, relatie. Dus niet voor vriendschap waarbij dat allemaal niet ter sprake komt en die intentie er uiteraard vanaf het begin niet is geweest. Het is online contact, dus waarom precies zou hij dit aanhouden? Ik kan een paar dingen bedenken en die zijn niet in jouw voordeel. Hij wil de aandacht niet missen van een andere vrouw. Hij wil haar achter de hand houden want je weet nooit. Hij voelt wel degelijk iets meer.
Iets van die strekking.
Daarbij, hij kan dus goed met haar praten. Dat zal niet over gezamenlijke hobby's zijn, maar over persoonlijke zaken. En daar zal ik als nieuwe vriendin van, niet op zitten te wachten. Ik wil zelf die persoonlijke zaken met mijn vent bespreken. En ik wil de enige zijn.
Aanvulling: en de laatste alinea, dat zou ik gewoon vertellen tegen hem.
zondag 12 oktober 2025 om 16:03
Miranda3232 schreef: ↑12-10-2025 13:59Alleen vind ik één ding een beetje vreemd maar dat kan ook aan mij liggen natuurlijk. Hij zei dat hij nog regelmatig contact heeft met een vrouw waar hij een match mee had op tinder voordat hij mij leerde kennen. Ze hebben elkaar nog nooit gezien en hij zei dat het een soort van online vriendschap is geworden, dat ik het moet zien als een penvriendin van hem. Zij is momenteel ook aan het daten maar dat loopt niet zo lekker en dat soort dingen verteld ze dan aan hem via de app.
Klinkt als vrij recent, klopt dat? En weet je ook wat de reden is dat ze niet met elkaar afgesproken hebben? Ik zou zelf wel graag willen weten hoe het contact verlopen is. Het begon met een match op een datingsite, hoe ging het daarna dan? Flirten, aansturen op een date (of juist afwachtend), of beiden snel erachter dat het geen datepotentie had (waarom niet?) maar wel leuke klik (waarom dan niet daten?) en zo lekker verder lullen samen?
Als het een recent contact is waarmee het gewoon nog niet tot een date gekomen was zou dat voor mij wel een ding zijn. Niet per sé nu in dit stadium, maar wel als het tussen ons wat serieuzer wordt. Ik zou daar dus wel op doorvragen en willen kijken of we overeenkomen in hoe we over dit soort contacten denken (die toch wel vrij intensief zijn denk ik, en waarbij je erg veel over jezelf vertelt).
zondag 12 oktober 2025 om 16:12
'Achter de hand houden'. Oh ja, want gewoon contact tussen man en vrouw kan natuurlijk niet volgens Viva, en als ik denk van wel ben ik vast naïef... Niet iedereen zit zo complex in elkaar TO en echt, niet overal hoeft iets achter gezocht. Hij heeft het je genoemd als onschuldig contact. Aan jou of je hem daarin wilt en kunt (gaan) vertrouwen. Helemaal zekerheid heb je in contact en relaties helaas nooit, maar dat hij open kaart speelt over het contact met haar lijkt mij een goed teken en echt niet meteen een rode vlag.
zondag 12 oktober 2025 om 16:22
Het is heel recent, zij zouden gaan daten en hadden ook al een locatie enzo uitgezocht. Alleen ging zij toen dus voor een andere tinder match waar ze nu nog mee samen is maar dus niet goed gaat. En hij had gezegd tegen haar van oke dan blijven we vrienden zolang zij aan het uitzoeken is of het met haar en die andere tindermatch wat kan worden. Zou het niks worden dan zou hij alsnog met haar gaan daten. En in die periode dat hij dus door haar "gefriendzoned" was leerden wij elkaar kennen via tinder. Het is inderdaad een goed teken dat hij mij heeft verteld over haar, dat is zo. Maar toch, ik weet het niet
zondag 12 oktober 2025 om 16:22
Het zou er voor mij aan liggen hoe lang ze elkaar al kennen, als het net een week langer is klinkt het meer als achter de hand houden dan als het al een jaar zo is. En of ze elkaar af en toe appen of de hele dag door. Maar als ze beiden aan het daten zijn en elkaar daarover appen lijken ze niet erg in elkaar geïnteresseerd, anders hadden ze dat toch wel doorgezet.
Ik ben niet direct enorm gealarmeerd in elk geval.
Ik ben niet direct enorm gealarmeerd in elk geval.
zondag 12 oktober 2025 om 16:30
Hij wacht dus gewoon nog op zijn 'beurt'... Dat hij daar eerlijk over is maakt niet uit. Dit is een vrouw waar hij interesse in heeft, waar hij relatiemateriaal in ziet.
Je wil niet weten hoe vaak ik al hoorde over een 'goede/beste vriendin' waarmee het contact achteraf helemaal niet onschuldig was.
Aan jou om te beslissen of je dit wil of niet.
Je wil niet weten hoe vaak ik al hoorde over een 'goede/beste vriendin' waarmee het contact achteraf helemaal niet onschuldig was.
Aan jou om te beslissen of je dit wil of niet.
attraverso wijzigde dit bericht op 12-10-2025 16:52
0.29% gewijzigd
zondag 12 oktober 2025 om 16:30
Jullie hebben seks gehad, maar niet bij één van jullie thuis. En jullie zijn allebei vrijgezel? Dat kan natuurlijk prima, het viel me wel op.
Wat me verder opvalt is dat je, net als in je vorige topic over een andere date, heel nadrukkelijk benoemt dat jullie seks hebben gehad. Dat geeft mij de indruk dat voor-de-eerste-keer-seks en na-de-eerste-keer-seks voor jou twee verschillende situaties, met mogelijk verschillende verwachtingen en voorwaarden zijn? Als jij dat inderdaad zo voelt lijkt het mij om misverstanden te voorkomen verstandig om dat duidelijk naar je dates uit te spreken.
Zelf heb ik een poly relatie, dus aan mijn 'normaal' heb je niets.
Wat me verder opvalt is dat je, net als in je vorige topic over een andere date, heel nadrukkelijk benoemt dat jullie seks hebben gehad. Dat geeft mij de indruk dat voor-de-eerste-keer-seks en na-de-eerste-keer-seks voor jou twee verschillende situaties, met mogelijk verschillende verwachtingen en voorwaarden zijn? Als jij dat inderdaad zo voelt lijkt het mij om misverstanden te voorkomen verstandig om dat duidelijk naar je dates uit te spreken.
Zelf heb ik een poly relatie, dus aan mijn 'normaal' heb je niets.
zondag 12 oktober 2025 om 16:31
TO, je schrijft dat je vervelende ervaringen hebt gehad in de liefde en daarom snap ik heel goed dat je het niet leuk vindt dat deze man er nog een ander contact op na houdt. Maar aan de andere kant, jullie zijn pas 3 weken bij elkaar. Om hem hier nu al op aan te spreken, vind ik te vroeg. Het kan altijd nog, mocht het op den duur een serieuze relatie worden.
zondag 12 oktober 2025 om 16:43
Over 'aftasten' gesproken, mijn gevoel is dat hij aan het ontdekken is waar jouw grenzen liggen en hoe ver hij kan gaan. Ik vind het zorgelijk dat jij dat zelf niet goed weet. Pas op dat je daarmee niet telkens de verkeerde types aantrekt. Dit is slechts mijn gevoel, gebaseerd op wat ik heb gelezen, dus vrijwel niets, ik hoop dat ik me vergis. Hoe dan ook lijkt het me een uitstekend moment voor een goed gesprek met hem.
zondag 12 oktober 2025 om 17:09
.Koffiehagedis schreef: ↑12-10-2025 16:12'Achter de hand houden'. Oh ja, want gewoon contact tussen man en vrouw kan natuurlijk niet volgens Viva, en als ik denk van wel ben ik vast naïef... Niet iedereen zit zo complex in elkaar TO en echt, niet overal hoeft iets achter gezocht. Hij heeft het je genoemd als onschuldig contact. Aan jou of je hem daarin wilt en kunt (gaan) vertrouwen. Helemaal zekerheid heb je in contact en relaties helaas nooit, maar dat hij open kaart speelt over het contact met haar lijkt mij een goed teken en echt niet meteen een rode vlag.
Nou indd zeg. Waarom kan een gewoon, gezellig contact niet. Sowieso weten jullie pas drie weken van elkaars bestaan af, dus zou op alle mogelijke manieren ontspannen blijven in het contact.
En eigenlijk vind ik seks in een busje omdat je niet thuis wil afspreken wel echt raar. Als een vriend/in me dat zou vertellen over diens date zou ik heel stevig m’n wenkbrauwen fronsen.
zondag 12 oktober 2025 om 17:12
Ik zou dit met hem bespreken. Dan merk je vanzelf zijn reactie.Miranda3232 schreef: ↑12-10-2025 15:27We hebben seks gehad (mijn initiatief hij heeft nergens op aangestuurd en was pas op de zesde date) en hij zegt wel serieus te zijn. En dat hij nu hij mij kent niet met haar gaat afspreken. Maar het voelt voor mij dus alsof hij haar achter de hand houdt inderdaad. Maar goed, hoe serieus kan hij zijn met mij na drie weken, dat is de andere kant. Alleen ik heb gelijk na onze eerste date het contact met andere tinder matches verbroken. Ik heb geen behoefte aan online contact met mannen van tinder, ik wil 100 procent voor hem gaan. Maar heb zeker geen zin om weer gekwetst te worden want daar heb ik m'n buik nu wel van vol zo zachtjesaan.
Ook als het normaal is mag jij er geen zin in hebben trouwens
Het is zoals het is
zondag 12 oktober 2025 om 17:33
Er is niets mis met seks in een busje, net als 100% voor iemand gaan helemaal prima is. Niet iedereen zal de combinatie logisch vinden, maar ik vind dat weinig ruimdenkend. Alles kan, waar het om gaat is dat je elkaar begrijpt.
Als ik er even lekker op los mag speculeren zou ik me kunnen voorstellen dat TO na de seks om wat bevestiging is gaan vragen en dat haar date als reactie daarop met dit contact op de proppen is gekomen. Zowel de seks (vanuit TO) als de opmerking over het andere contact (datelief) zijn nogal omslachtige manieren om aan de ander duidelijk te maken hoe het contact wordt beleefd. Praten is in vele opzichten veiliger, je krijgt er bovendien geen SOA's van.
Als ik er even lekker op los mag speculeren zou ik me kunnen voorstellen dat TO na de seks om wat bevestiging is gaan vragen en dat haar date als reactie daarop met dit contact op de proppen is gekomen. Zowel de seks (vanuit TO) als de opmerking over het andere contact (datelief) zijn nogal omslachtige manieren om aan de ander duidelijk te maken hoe het contact wordt beleefd. Praten is in vele opzichten veiliger, je krijgt er bovendien geen SOA's van.
zondag 12 oktober 2025 om 17:34
Hij wilde zelf ook niet thuis afspreken want zijn moeder woont bij hem in maar dat terzijde. Eigenlijk heeft hij het elke keer als wij afspreken wel over vriendinnen van hem gehad. Hij heeft veel vriendinnen. Één vriendin is net weer vrijgezel en hij weet dan ook precies waarom die relatie uit is dus hij heeft daar ook contact mee wat diepgaander is. En natuurlijk kan een man vriendinnen hebben, helemaal prima. Maar hij heeft het er wel vaak over en nu ook weer dat gedoe met die tindermatch.
Ik denk dat ik er niet mee doorga. Een man die zo veel contact (nodig ) heeft met andere vrouwen past niet bij mij.
Ik denk dat ik er niet mee doorga. Een man die zo veel contact (nodig ) heeft met andere vrouwen past niet bij mij.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in