Lijf & Lijn alle pijlers

Anticonceptie pil vergeten mee te nemen

15-07-2020 23:34 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben student en ga regelmatig heen en weer tussen het huis van mijn ouders en mijn studentenkamer. Nu kom ik er net achter dat ik de pil bij mijn ouders thuis heb laten liggen, stomstom.
Heeft iemand enig idee of ik bijvoorbeeld hier de apotheek zou kunnen bellen met de vraag of ze daar deze pil op voorraad hebben en ik het op kan komen halen? (ik sta nog bij in mijn ouders woonplaats ingeschreven bij de huisarts)

Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Nou, probeer het eens zou ik zeggen.

Ok, ik kan alvast verklappen dat je een recept nodig hebt, dus dat je beter je huisarts kunt bellen met het verzoek een recept naar een apotheek dichtbij te faxen.
Alle reacties Link kopieren
Also protip naar de toekomst toe: bewaar een aantal strips thuis & op je studentenkamer.
leeg
Dat wordt op en neer reizen. Dat zou ik doen in ieder geval.
Helena_z schreef:
15-07-2020 23:42
Also protip naar de toekomst toe: bewaar een aantal strips thuis & op je studentenkamer.

Precies, heel handig.
Zo heb ik van mijn medicatie en de pil standaard strips in mijn tas zitten, voor het geval dat ik ongepland ergens blijf plakken.
Kersensnoep schreef:
15-07-2020 23:37
Ok, ik kan alvast verklappen dat je een recept nodig hebt, dus dat je beter je huisarts kunt bellen met het verzoek een recept naar een apotheek dichtbij te faxen.
.
Ehm, niet perse? Lees dit maar. Als dit TO’s vaste apotheek is zou ze zonder recept nieuwe voorraad kunnen ophalen.
Alle reacties Link kopieren
Optie 1: je vraagt of huisgenoten/vriendinnen etc nog een strip hebben aangezien heel Nederland die ethynestradiol slikt
Optie 2: huisarts stuurt recept naar apotheek waar je woont/studeert
Optie 3: je moeder stuurt t op en je hebt t een dag later in je brievenbus