Lijf & Lijn alle pijlers

Anticonceptie pil vergeten mee te nemen

15-07-2020 23:34 13 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,

Ik ben student en ga regelmatig heen en weer tussen het huis van mijn ouders en mijn studentenkamer. Nu kom ik er net achter dat ik de pil bij mijn ouders thuis heb laten liggen, stomstom.
Heeft iemand enig idee of ik bijvoorbeeld hier de apotheek zou kunnen bellen met de vraag of ze daar deze pil op voorraad hebben en ik het op kan komen halen? (ik sta nog bij in mijn ouders woonplaats ingeschreven bij de huisarts)

Bedankt.
Alle reacties Link kopieren
Nou, probeer het eens zou ik zeggen.

Ok, ik kan alvast verklappen dat je een recept nodig hebt, dus dat je beter je huisarts kunt bellen met het verzoek een recept naar een apotheek dichtbij te faxen.
Alle reacties Link kopieren
Also protip naar de toekomst toe: bewaar een aantal strips thuis & op je studentenkamer.
leeg
Dat wordt op en neer reizen. Dat zou ik doen in ieder geval.
Helena_z schreef:
15-07-2020 23:42
Also protip naar de toekomst toe: bewaar een aantal strips thuis & op je studentenkamer.

Precies, heel handig.
Zo heb ik van mijn medicatie en de pil standaard strips in mijn tas zitten, voor het geval dat ik ongepland ergens blijf plakken.
Kersensnoep schreef:
15-07-2020 23:37
Ok, ik kan alvast verklappen dat je een recept nodig hebt, dus dat je beter je huisarts kunt bellen met het verzoek een recept naar een apotheek dichtbij te faxen.
.
Ehm, niet perse? Lees dit maar. Als dit TO’s vaste apotheek is zou ze zonder recept nieuwe voorraad kunnen ophalen.
Alle reacties Link kopieren
Optie 1: je vraagt of huisgenoten/vriendinnen etc nog een strip hebben aangezien heel Nederland die ethynestradiol slikt
Optie 2: huisarts stuurt recept naar apotheek waar je woont/studeert
Optie 3: je moeder stuurt t op en je hebt t een dag later in je brievenbus

Het is sowieso handig om 1/2 pillen een keer van een strip af te knippen en die in je portomonee te doen. Als je ergens blijft slapen of je vergeet te bestellen heb je nog speling.
Alle reacties Link kopieren
Meestal kan de huisarts een recept sturen naar een apotheek in een andere plaats. Ik heb het ook weleens gehad en dan kun je het via ha ophalen in de buurt.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Even je huisarts bellen of hij het recept kan mailen naar de apotheek in de buurt. Dat hoeft maar 1 keer en dan kan je hem voortaan daar ook halen.
Alle reacties Link kopieren
Als je een bijzonder pil hebt, zou ik inderdaad even rondbellen om te vragen waar W die op voorraad hebben, en dat dan doorgeven als je je huisarts belt.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Alle reacties Link kopieren
Joh, geen probleem hoor. Even huisartsassistente bellen en die fact het recept naar de andere apotheek.

En voortaan op elke locatie een strip neerleggen en/of 2 pilletjes afknippen en in je portemonnee/tas doen.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een pil aan een vriendin/huisgenoot vragen is veruit het makkelijkst. Even checken of je dezelfde hebt. Maar de meesten hebben dezelfde. Kan andere verpakking zijn, maar inhoud hetzelfde. Ik krijg zelf van de apotheek ook continu verschillende verpakkingen
Mijn dochter had toen ze op kamers zat overal strippen liggen (net als lenzenvloeistof) op haar kamer, bij ons, bij haar vriendje. Maar nog lenen we wel eens eentje van elkaar als we opeens zonder zitten. In het verleden heb ik ook wel eens eentje bij mijn schoonzus opgehaald.
Bel je eigen apotheek even om te overleggen wat mogelijk is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven