baarmoeder verwijderen
vrijdag 5 augustus 2016 om 09:46
Ik heb mijn verhaal al gedeeltelijk gedaan in het topic van zonwolken, er zijn wat ontwikkelingen dus daarom open ik nu mijn eigen topic.
Na mijn bezoek aan de gynaecoloog, en zojuist het gesprek met mijn huisarts, is duidelijk geworden dat ik 4 vleesbomen heb in de spierwand van de baarmoeder.
ik heb al jaren klachten, ben al in de overgang, en heb een voorgeschiedenis met ernstige trombose en kanker in de familie.
ik heb 2 opties gekregen, een mirenaspiraal en kijken of het beter gaat, of de baarmoeder verwijderen.
mijn huisarts geeft aan, gezien de klachten en de voorgeschiedenis dat zij zou adviseren om te verwijderen. mijn voorkeur gaat hier ook naar uit.
ik modder nu al zo lang, heb heftige klachten en ben er wel een beetje klaar mee.
Het is een zware operatie dat weet ik, en ik heb al langer over deze keuze nagedacht, maar vind het zo moeilijk.
er zijn hier vast vrouwen die de operatie al hebben ondergaan, wie kan mij advies geven?
hoe heb je het ervaren? en was je uiteindelijk blij dat je die keuze gemaakt hebt?
iedereen ervaart het anders dat weet ik, gewoon wat ervaringen is al fijn.
eind augustus moet ik terug naar de gynaecoloog, dan gaan we de keuze maken.
Na mijn bezoek aan de gynaecoloog, en zojuist het gesprek met mijn huisarts, is duidelijk geworden dat ik 4 vleesbomen heb in de spierwand van de baarmoeder.
ik heb al jaren klachten, ben al in de overgang, en heb een voorgeschiedenis met ernstige trombose en kanker in de familie.
ik heb 2 opties gekregen, een mirenaspiraal en kijken of het beter gaat, of de baarmoeder verwijderen.
mijn huisarts geeft aan, gezien de klachten en de voorgeschiedenis dat zij zou adviseren om te verwijderen. mijn voorkeur gaat hier ook naar uit.
ik modder nu al zo lang, heb heftige klachten en ben er wel een beetje klaar mee.
Het is een zware operatie dat weet ik, en ik heb al langer over deze keuze nagedacht, maar vind het zo moeilijk.
er zijn hier vast vrouwen die de operatie al hebben ondergaan, wie kan mij advies geven?
hoe heb je het ervaren? en was je uiteindelijk blij dat je die keuze gemaakt hebt?
iedereen ervaart het anders dat weet ik, gewoon wat ervaringen is al fijn.
eind augustus moet ik terug naar de gynaecoloog, dan gaan we de keuze maken.

donderdag 26 januari 2017 om 22:45
Ik had een bed in de woonkamer. Niet om te slapen maar gewoon omdat ik het ongezellig vond om overdag in mijn slaapkamer te vertoeven. Ik kon het gratis lenen en heb er echt enorm van genoten. Een bank zal ook wel kunnen, het is maar net wat je wilt, maar mocht ik opnieuw de keus hebben dan ging ik absoluut voor het bed. Je mag wel traplopen maar alles rustig aan natuurlijk. Ik ben in het ziekenhuis onder de douche gegaan met de deur open zodat er een verpleegster bij kon komen, dat ging goed, maar voordat je het ziekenhuis uit bent hebben ze echt wel gekeken of je daar goed genoeg voor bent. En maak je niet te druk, zulke dingen komen echt wel goed. Als je man vrij is dan loopt hij gewoon even met je mee naar boven en laat je de deur open als je dat fijn vindt. Mijn man was ook bij me de eerste dag thuis om me aan vast te kunnen houden tijdens het uitkleden enzo, dat je niet omvalt als je je ondergoed uit moet doen bij wijze van .

vrijdag 27 januari 2017 om 09:21
Bij mij is het nu precies 2weken geleden dat ik ben geopereerd.
Het is laparacopisch gebeurd. Ik had veel verklevingen, dus 2 gaatjes extra gekregen, maar blij dat niet heel mijn buik open moest.
Ik mocht zondag rond de middag al naar huis. Geen bed beneden gehad.
Mijn kinderen zijn 9 en 11. Man moest maandag gewoon werken en had geen hulp.
Kids gingen wel alleen naar school. Beetje schuifelen in huis en het ging wel.
Doe nu nog steeds rustig aan en man doet verder alles aan huishoudelijke taken.
Als je nog vragen hebt, stel ze maar...
Het is laparacopisch gebeurd. Ik had veel verklevingen, dus 2 gaatjes extra gekregen, maar blij dat niet heel mijn buik open moest.
Ik mocht zondag rond de middag al naar huis. Geen bed beneden gehad.
Mijn kinderen zijn 9 en 11. Man moest maandag gewoon werken en had geen hulp.
Kids gingen wel alleen naar school. Beetje schuifelen in huis en het ging wel.
Doe nu nog steeds rustig aan en man doet verder alles aan huishoudelijke taken.
Als je nog vragen hebt, stel ze maar...

vrijdag 27 januari 2017 om 09:54
Misschien kun je al wat eten op voorraad maken en invriezen. Pannen soep enzo, of vlees wat je alvast afbakt en invriest. Dan hoef je het alleen uit de vriezer te halen. Je haalt een keer een frietje, keer chinees... Verder zorgen dat het huis aan kant is tegen de tijd dat de operatie komt, alle bedden verschoond, zodat je daar de eerste dagen niet mee zit. Genoeg boodschappen in huis.. Bedoel je zulke tips?
Zorg dat je lekker een goed boek hebt, of haal een stapel tijdschriften (ik had via marktplaats en de plaatselijke facebooksite een stapel vriendin/flair aan kunnen schaffen voor 5 euro), koop een puzzelboek, neem alvast films op die je leuk vind zodat je de dagen goed doorkomt.
Verder.. laat alles op je afkomen. Vele vrouwen gingen je voor en vele vrouwen zullen nog na je komen.
Zorg dat je lekker een goed boek hebt, of haal een stapel tijdschriften (ik had via marktplaats en de plaatselijke facebooksite een stapel vriendin/flair aan kunnen schaffen voor 5 euro), koop een puzzelboek, neem alvast films op die je leuk vind zodat je de dagen goed doorkomt.
Verder.. laat alles op je afkomen. Vele vrouwen gingen je voor en vele vrouwen zullen nog na je komen.
vrijdag 27 januari 2017 om 10:21
Dankjewel voor alle tips, geen idee wat ik eigenlijk zoek aan info haha ik wil graag precies weten hoe en wat, maar dit is zo verschillend per vrouw dus ik moet t maar over me heen laten komen haha.. even een persoonlijke vraag, maar voor de vrouwen die al uit t herstelproces zijn. Hoe ervaren jullie het op sexueel vlak? Want ik lees heel veel totaal verschillende verhalen, tot mijn verbazing meer goede en positieve verhalen dan negatief. Volgende week krijg ik een datum bij de anesthesist maar vind t zo lang duren haha zou ik al kunnen bellen of er een datum is of moet ik gewoon afwachten? Fijn weekend alvast
vrijdag 27 januari 2017 om 11:10
quote:Honnepon1 schreef op 27 januari 2017 @ 10:21:
Dankjewel voor alle tips, geen idee wat ik eigenlijk zoek aan info haha ik wil graag precies weten hoe en wat, maar dit is zo verschillend per vrouw dus ik moet t maar over me heen laten komen haha.. even een persoonlijke vraag, maar voor de vrouwen die al uit t herstelproces zijn. Hoe ervaren jullie het op sexueel vlak? Want ik lees heel veel totaal verschillende verhalen, tot mijn verbazing meer goede en positieve verhalen dan negatief. Volgende week krijg ik een datum bij de anesthesist maar vind t zo lang duren haha zou ik al kunnen bellen of er een datum is of moet ik gewoon afwachten? Fijn weekend alvastWaarom verbaast je dat? Ik vind het wel logisch eigenljik. Eerst was mijn vagina een plek waar ik vooral kwam om de zoveelste tampon in te duwen, in de hoop dat die het samen met het maxi-verband aan zou kunnen om dat bloedbad op te vangen. Mijn onderbuik was vaak pijnlijk, mijn liezen kapot van het broeierige maandverband. En nu is mijn vagina schoon, en hoef ik er alleen nog maar plezier aan te beleven. Ik hoef me niet meer te generen voor de reuzeverbanden en de bijbehorende oma-slips, ik durf me nu letterlijk makkelijker bloot te geven.
Dankjewel voor alle tips, geen idee wat ik eigenlijk zoek aan info haha ik wil graag precies weten hoe en wat, maar dit is zo verschillend per vrouw dus ik moet t maar over me heen laten komen haha.. even een persoonlijke vraag, maar voor de vrouwen die al uit t herstelproces zijn. Hoe ervaren jullie het op sexueel vlak? Want ik lees heel veel totaal verschillende verhalen, tot mijn verbazing meer goede en positieve verhalen dan negatief. Volgende week krijg ik een datum bij de anesthesist maar vind t zo lang duren haha zou ik al kunnen bellen of er een datum is of moet ik gewoon afwachten? Fijn weekend alvastWaarom verbaast je dat? Ik vind het wel logisch eigenljik. Eerst was mijn vagina een plek waar ik vooral kwam om de zoveelste tampon in te duwen, in de hoop dat die het samen met het maxi-verband aan zou kunnen om dat bloedbad op te vangen. Mijn onderbuik was vaak pijnlijk, mijn liezen kapot van het broeierige maandverband. En nu is mijn vagina schoon, en hoef ik er alleen nog maar plezier aan te beleven. Ik hoef me niet meer te generen voor de reuzeverbanden en de bijbehorende oma-slips, ik durf me nu letterlijk makkelijker bloot te geven.
vrijdag 27 januari 2017 om 11:26
quote:Genoeggedronken schreef op 27 januari 2017 @ 11:10:
[...]
Waarom verbaast je dat? Ik vind het wel logisch eigenljik. Eerst was mijn vagina een plek waar ik vooral kwam om de zoveelste tampon in te duwen, in de hoop dat die het samen met het maxi-verband aan zou kunnen om dat bloedbad op te vangen. Mijn onderbuik was vaak pijnlijk, mijn liezen kapot van het broeierige maandverband. En nu is mijn vagina schoon, en hoef ik er alleen nog maar plezier aan te beleven. Ik hoef me niet meer te generen voor de reuzeverbanden en de bijbehorende oma-slips, ik durf me nu letterlijk makkelijker bloot te geven.
Dat scheelt inderdaad een slok op een borrel. Seks was bij mij vooral pijnlijk, niet alleen door de endometriose en de adenomyosis, maar ook door het gebruik van tampons en kraamverband. Het bloedverlies tijdens de seks was zeker niet lustverhogend, voor geen van beiden. Lief was bang dat ie me pijn deed en ik voelde me er niet echt aantrekkelijker door, van echt schaamtegevoel was gelukkig geen sprake.
Wat betreft orgasme, merk ik geen verschil. Ik mis mijn baarmoeder of baarmoederhals totaal niet. Het stoten tegen de baarmoederhals mis ik ook niet (lees: kon ik ook missen als kiespijn). Volgens mijn lief voelt het inderdaad wel wat anders, maar hij mist er niks aan. Ik vind dat het echt alleen maar vooruit is gegaan.
[...]
Waarom verbaast je dat? Ik vind het wel logisch eigenljik. Eerst was mijn vagina een plek waar ik vooral kwam om de zoveelste tampon in te duwen, in de hoop dat die het samen met het maxi-verband aan zou kunnen om dat bloedbad op te vangen. Mijn onderbuik was vaak pijnlijk, mijn liezen kapot van het broeierige maandverband. En nu is mijn vagina schoon, en hoef ik er alleen nog maar plezier aan te beleven. Ik hoef me niet meer te generen voor de reuzeverbanden en de bijbehorende oma-slips, ik durf me nu letterlijk makkelijker bloot te geven.
Dat scheelt inderdaad een slok op een borrel. Seks was bij mij vooral pijnlijk, niet alleen door de endometriose en de adenomyosis, maar ook door het gebruik van tampons en kraamverband. Het bloedverlies tijdens de seks was zeker niet lustverhogend, voor geen van beiden. Lief was bang dat ie me pijn deed en ik voelde me er niet echt aantrekkelijker door, van echt schaamtegevoel was gelukkig geen sprake.
Wat betreft orgasme, merk ik geen verschil. Ik mis mijn baarmoeder of baarmoederhals totaal niet. Het stoten tegen de baarmoederhals mis ik ook niet (lees: kon ik ook missen als kiespijn). Volgens mijn lief voelt het inderdaad wel wat anders, maar hij mist er niks aan. Ik vind dat het echt alleen maar vooruit is gegaan.
vrijdag 27 januari 2017 om 20:15
Zo'n grijparm/stok is wel handig om te hebben...voor 1 of 2 euro bij de action. Je moet toch meer bukken of dingen pakken en dat is wel handig.
In het zh is het wel lekker om wat kauwgom/dropjes te hebben. Had een hele rare smaak in mijn mond van de medicatie.
Honnepon, mag ik vragen wat de reden is waarom hij bij jou eruit moet??
Als je nog vragen hebt, mag ook per pb.
Ik weet nog niet hoe de sexuele beleving is (penetratie)...mag pas weer na de nacontrole ...en die duurt nog wel even.
Succes.
In het zh is het wel lekker om wat kauwgom/dropjes te hebben. Had een hele rare smaak in mijn mond van de medicatie.
Honnepon, mag ik vragen wat de reden is waarom hij bij jou eruit moet??
Als je nog vragen hebt, mag ook per pb.
Ik weet nog niet hoe de sexuele beleving is (penetratie)...mag pas weer na de nacontrole ...en die duurt nog wel even.
Succes.
zaterdag 28 januari 2017 om 15:50
De reden dat het gaat gebeuren is vanwege jaren (2011) overmatig ernstig bloedverlies. As woensdag is de operatie gepland, omdat er geen wachttijd was wist ik dat het niet lang ging duren, maar dit is wel heel snel hihi. Ach we kunnen t maar gehad hebben.. zo'n grijparm is inderdaad een hele goede tip dankjewel!
zaterdag 28 januari 2017 om 16:45
quote:Honnepon1 schreef op 28 januari 2017 @ 15:50:
De reden dat het gaat gebeuren is vanwege jaren (2011) overmatig ernstig bloedverlies. As woensdag is de operatie gepland, omdat er geen wachttijd was wist ik dat het niet lang ging duren, maar dit is wel heel snel hihi. Ach we kunnen t maar gehad hebben.. zo'n grijparm is inderdaad een hele goede tip dankjewel!Heel veel sterkte! Er gaat echt een wereld voor je open als je het herstel eenmaal achter de rug hebt.
De reden dat het gaat gebeuren is vanwege jaren (2011) overmatig ernstig bloedverlies. As woensdag is de operatie gepland, omdat er geen wachttijd was wist ik dat het niet lang ging duren, maar dit is wel heel snel hihi. Ach we kunnen t maar gehad hebben.. zo'n grijparm is inderdaad een hele goede tip dankjewel!Heel veel sterkte! Er gaat echt een wereld voor je open als je het herstel eenmaal achter de rug hebt.

maandag 30 januari 2017 om 15:50
Er gaat me aan niks ontbreken haha als ik t zelf vergeet zorgen manlief en de familie hier wel voor.. ik heb niet voor n bed gekozen, dan word t veel meer n ding voor de kinderen. Als ik moe word of de bank beu ben ga ik wel lekker in m'n eigen bedje liggen.. ik heb n soort van lichtelijke verslaving van de smintjes, deze ook 6 doosjes gekocht dus ik kan even vooruit, van een vriendin de tijdschriften van 'vriendin' gekregen en m'n oma heeft nog een hele collectie prive's dus ook dat komt goed.. volgens mij ben ik er bijna helemaal klaar voor.. vandaag en morgen even m'n huis helemaal aan kant werken en dan woensdag met n gerust hart t ziekenhuis in.. dankjullie voor jullie support, jullie horen van me
donderdag 2 februari 2017 om 16:49

vrijdag 3 februari 2017 om 09:28
Ik lees het nu pas, fijn dat het achter de rug is zeg! En elke dag een beetje herstel is aan het eind van de week toch weer heel wat beetjes.
Dat bed in fijn ja, ik heb daar echt zoveel plezier van gehad. Rust lekker uit, en neem het er van nu het kan, niet rennen en draven maar lekker een film kijken, boekje lezen..
Dat bed in fijn ja, ik heb daar echt zoveel plezier van gehad. Rust lekker uit, en neem het er van nu het kan, niet rennen en draven maar lekker een film kijken, boekje lezen..
vrijdag 3 februari 2017 om 22:10