Lijf & Lijn alle pijlers

Beginnen met Intermittent Fasting, wie doet mee?

23-09-2019 11:39 1932 berichten
Alle reacties Link kopieren
Minder eten lukt niet, andere diëten hou ik niet vol 😊 toevallig las ik deze week een heel stuk over intermittent fasting, dat ziet er goed uit! Een poging waard denk ik. Mijn idee is dan een ritme van 8 uur eten en dan 16 uur vasten. Er mag een paar kilo af, maar het gezondheidsvoordeel is de grootste motivatie. Wie doet er mee?

Op vrijdag pas ik de tabel aan, laat je dan dikgedrukt weten wat er aangepast moet worden?

De tabel is gesloten Intermittent Fasting :yes:
NaamSchemaStartdatumStartgewichtStreefgewichtHuidigAfgevallen
Stroofwapel16:824-9-2019726569,3-2,7
Karly335:225-9-201965,25858,8-6,4
Meatlover16:824-9-2019736564,3-8,7
Missfitz16:827-9-201986,97581,4-8,7
Appletree8616:87-10-20198067,9-12,1
Femke0916:822-10-201976,56573-3
Pigstails2916:81-11-201980,76764,5-16,2
Aurora7916:820-1-202072,467,571,11,3
Bukko16:813-1-2020766672,5-3,5
Bleempje16:83-2-202064,65863,2-1,4
Sasky16:818-2-202079,86879-0,8
Jasminh16:818-2-20205856
Zalmsnipper16:816-2-202082,5
Beachhouse2016:81-3-202079,175
Anniexx16:82-3-202091,575
Eefje67716:828-2-202064,76063,61,1
anoniem_216501 wijzigde dit bericht op 09-03-2020 18:28
76.65% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een smartwatch die m’n calorie verbruik bijhoudt, m’n doel staat op 320 calorieën (watch geeft zelf een suggestie als doel die ik altijd aanhou) en er zitten dagen tussen dat ik dat niet haal, dus ik beweeg echt niet veel. Ik ben helaas niet bepaald sportief aangelegd. De app lijkt me in ieder geval handig om bij te houden hoeveel calorieën ik eet op een dag, want nu doe ik maar wat. En dan kan ik inderdaad ook eens kiezen om wel iets te snoepen door daar de rest van de dag rekening mee te houden net zoals jij dat doet Kokoro.
Alle reacties Link kopieren
ManInVrouwenWereld schreef:
27-03-2020 21:35
1.100 kcal is echt heel erg weinig en zonder een strikt dieet met dingen die je graag eet, enorme wilskracht en discipline vrijwel niet vol te houden omdat je stuk gaat van het hongergevoel.

Dit is helemaal waar. En ik houd het dan misschien wel vol, maar het is niet leuk, het is niet gezond en je wordt er écht niet gelukkiger van. Wel lichter, maar of dat het dan waard is :proud:
Dat het anders had kunnen zijn, betekent niet dat het ook beter was geweest.
Alle reacties Link kopieren
Toen ik gister reageerde zag ik de berichten van Maninvrouwenwereld en Koettie niet. Nog even reageren.

@ Maninvrouwenwereld: ik zal de app FatSecret ook installeren, kan ik die ook bekijken. Gebrek aan tijd is geen reden om niet te sporten voor mij, ik hou gewoon niet van sporten, vind er niets aan. Ik ben een poosje lid geweest van een sportschool maar dat voelde echt als een verplichting en gaf me absoluut geen goed gevoel. Ik ga wel op de fiets als ik in mijn woonplaats ergens heen moet (behalve als het regent of voor de wekelijkse boodschappen) en soms ga ik lopend. Maar ja, veel calorieën verbruik je dan niet. Nu hoef ik gelukkig niet heel veel kilo af te vallen, ik ben absoluut niet dik of te zwaar, maar ik heb echt veel kleding wat ik niet meer pas plus dat ik me zelf niet prettig voel bij die paar extra kilo’s. Vet eten heeft niet m’n voorkeur, maar een gekookt eitje eet ik regelmatig. Doe ik toch iets goed :P

@ Koettie: met 1500 calorieën zal ik ook op gewicht blijven neem ik aan, ik blijf nu redelijk op gewicht maar ik af te vallen zal ik tijdelijk minder moeten eten.

Of meer bewegen dus, maar dat zal bij mij echt uit wandelen moeten komen. Als straks het Corona gebeuren achter de rug is en met - hopelijk - een lekker voorjaar en een mooie zomer moet dat te doen zijn.

@ mcsteamy: ik wil het wel gezond houden en het leven moet ook nog leuk blijven, daar hoort voor mij ook genieten van eten bij. Gelukkig lukt dat nog prima :)
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
27-03-2020 13:39
Dat ga je redden Femke! Ik heb precies dezelfde weg afgelegd :yes: !
Thanks :)
77,85 stond er vanochtend, deze weegschaal kan niet liegen, hopelijk helpt dat.

Demi, heel veel sterkte met je oma :( :hug:
Alle reacties Link kopieren
Een goede week! Afgelopen donderdag video overleg met collega's gehad en was pas om 13.30 klaar, dus zelfs 1,5 uur langer gevast.

Vanaf vrijdagavond ben ik wat losser en dan pak ik het maandagochtend weer netjes op. Het bevalt goed, geeft rust! Zeker nu met het thuiswerken is het een ideale manier.

Vrijdag gaf de teller: 73,2 aan en 97 cm buikomvang. Niet ontevreden!

Ik lees mee, maar ben niet altijd even snel met reageren op anderen. Algemene tip: geef jezelf geen druk deze dagen, het is al lastig genoeg allemaal! Lukt het even niet, dan is het zo.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is eten vaak afleiding. En dat maakt het, zeker in het weekend, moeilijk om me netjes te gedragen. Bijna kwart voor elf...ik móét echt wat schoolwerk doorlezen en daarna, hopelijk snel 12 uur, dan staat er een lekkere bak yoghurt klaar.
Intussen wel warm water met verse citroen gedronken, ook lekker, maar ik heb zin in die yoghurt :$
Met citroen is je vast eigenlijk (hormonaal) al geopend Femke :) . Geniet van je yoghurt zo!
Alle reacties Link kopieren
Ah, citroen telt ook mee? Ik dacht een veredelde theedrank te maken... Beter niet doen dus.

De tijd tot de yoghurt met gemak overbrugt door een bureau voor zoon in elkaar te zetten. Wat een kreng, ik zweet me kapot!
Alle reacties Link kopieren
De app My fitness pal heb ik nog maar net in gebruik (fat sectret ben ik nog niet uit hoe het werkt) en het opent nu al m’n ogen! Samen met partner gezellig geluncht, ik dacht redelijk bescheiden maar qua calorieën dus niet bepaald blijkt nu. De kaas op m’n brood hakt er flink in en ook een beschuitje chocoladevlokken telt lekker mee. Gelukkig ga ik vanavond een maaltijdsalade maken met voornamelijk rauwkost dus dat compenseert het weer. Maar dit inzicht gaat me zeker helpen.

Succes allemaal weer dit weekend!
Alle reacties Link kopieren
My Fitness pal is fijn he.. Ik gebruik het zo af en toe een weekje om te kijken of ik nog netjes onder mijn behoefte blijf, raad het iedereen aan!
Alle reacties Link kopieren
Ja, gewoon al het inzicht in wat iets doet.
Ik maak er betere keuzes door.
Alle reacties Link kopieren
Ik dat het voor mij ook gaat helpen om betere keuzes te maken, én om nog meer te genieten van eten in plaats van het gedachteloos in je mond te stoppen, te kauwen en door te slikken. Ik heb nogal eens de neiging om niet echt de tijd te nemen ik te eten als ik alleen ben, maar bijvoorbeeld tegelijkertijd de administratie te doen of zo. Dan heb je je eten op voordat je het weet.

Ik heb net even opgezocht hoeveel calorieën een handvol dropjes is, dat is best veel :O Ik denk dat ik, als ik daar wat meer over nadenk, soms zal kiezen om iets anders te nemen wat meer m’n maag vult, voor langere tijd.
femke09 schreef:
28-03-2020 12:20
Ah, citroen telt ook mee? Ik dacht een veredelde theedrank te maken... Beter niet doen dus.

De tijd tot de yoghurt met gemak overbrugt door een bureau voor zoon in elkaar te zetten. Wat een kreng, ik zweet me kapot!
Ja, helaas! Kruidenthee en thee met vruchtensmaakje (of citroen/gember/munt) valt niet onder clean fast. Flauw he? Ik drink zelf rooibos thee of gewone thee (saai!). Is het gelukt met het bureau?
bleempje schreef:
28-03-2020 14:28
Ik dat het voor mij ook gaat helpen om betere keuzes te maken, én om nog meer te genieten van eten in plaats van het gedachteloos in je mond te stoppen, te kauwen en door te slikken. Ik heb nogal eens de neiging om niet echt de tijd te nemen ik te eten als ik alleen ben, maar bijvoorbeeld tegelijkertijd de administratie te doen of zo. Dan heb je je eten op voordat je het weet.
Herkenbaar! Ik eet graag om stomme taken wat aangenamer te maken. Maar eigenlijk is dat hartstikke zonde.
bleempje schreef:
28-03-2020 13:28
De app My fitness pal heb ik nog maar net in gebruik (fat sectret ben ik nog niet uit hoe het werkt) en het opent nu al m’n ogen! Samen met partner gezellig geluncht, ik dacht redelijk bescheiden maar qua calorieën dus niet bepaald blijkt nu. De kaas op m’n brood hakt er flink in en ook een beschuitje chocoladevlokken telt lekker mee. Gelukkig ga ik vanavond een maaltijdsalade maken met voornamelijk rauwkost dus dat compenseert het weer. Maar dit inzicht gaat me zeker helpen.

Succes allemaal weer dit weekend!
Fijn dat je er zoveel aan hebt Bleempje :) . Het is vaak even een drempel waar je overheen moet, maar het bijhouden van je calorieën maakt ook dat je ruimte kunt behouden voor de dingen die je echt niet wilt missen. Voor mij is dat bijv. oranjekoek stukjes :) . Die zijn 164kcal/stuk en daar skip ik bij wijze van spreken gewoon een boterham voor.
Alle reacties Link kopieren
Zondag bakdag. Hoop dat ik genoeg vezels heb om m'n broodjes te maken. Dichtbijzijnde super heeft ze niet en geen zin om naar de appie te gaan.

Verder ga ik Noors platbrood maken. Als ontbijt/lunch over een uurtje heb ik chiapudding met kokosmelk en cacao.

Straks even weekmenu maken voor rest van de week en boodschappen doen!
Alle reacties Link kopieren
Noors platbrood, dat ga ik opzoeken!
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Oh lekker! Dat ga ik ook maken vanmiddag.
Chocolade, altijd goed!
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
29-03-2020 10:58
Fijn dat je er zoveel aan hebt Bleempje :) . Het is vaak even een drempel waar je overheen moet, maar het bijhouden van je calorieën maakt ook dat je ruimte kunt behouden voor de dingen die je echt niet wilt missen. Voor mij is dat bijv. oranjekoek stukjes :) . Die zijn 164kcal/stuk en daar skip ik bij wijze van spreken gewoon een boterham voor.
Ik kom er achter dat ik meer calorieën eet dan ik dacht. Een in mijn ogen best wel gezonde gezonde lunch met 2 bruine boterhammen met sla en rauwkost, gevolgd door een cracker of een beschuitje met zoet beleg levert echt veel calorieën op. En het avondeten hakt er ook in, zeker als ik na de warme maaltijd nog wat kwark met muesli neem. Dat gaat allemaal niet lukken binnen de 1200 calorieën. Vanavond de kwark dus maar overgeslagen omdat ik er al ver over heen zat. Ik had voor het avondeten al ingevuld wat ik van plan was om te eten, dat was maar goed ook dus.

Maar het levert ook iets positiefs op: om de teveel gegeten calorieën vandaag een beetje te compenseren heb ik een half uur gewandeld in een voor mijn doen stevig tempo, 2,5 km. Daarmee heb ik het teveel teruggebracht naar 170 calorieën.

En het lijkt mij ook wel fijn inderdaad om af en toe iets te eten wat je echt lekker vind en je eigenlijk niet wil missen, dat kan op deze manier als je ergens anders op beknibbelt.
Alle reacties Link kopieren
Vandaag geen eetraam, ben vanmiddag met migraine op bed gaan liggen, was om 21:00 pas wat opgeknapt en nu toch wat gegeten daarom.

Het positieve: dochter (10) blijkt pasta te kunnen koken voor haar en haar broertje en ze heeft (toen ik zoon om 21:00 naar bed stuurde) twee eieren voor me gekookt. Grote meid!

Het bureau staat, heb er een blije zoon aan overgehouden!
Alle reacties Link kopieren
Bleempje, super goed dat je bent begonnen met het bijhouden van je kcal! Het is even een werk, zeker aan het begin, maar hoe vaker je het doet hoe sneller het gaat. Hier ook een FatSecret-gebruiker, ik vind het een erg fijne app. Ik weet niet hoe het met MFP zit, maar via FatSecret kun je ook gerechten opslaan, waardoor je niet elke keer dat je iets eet hetzelfde moet invullen/opzoeken. Wij koken vaak voor meerdere dagen, varierend va 4 tot 16 porties (mega grote pannen pastasaus of stoof bijvoorbeeld), wat we vervolgens invriezen. Die gerechten sla ik dan op, zodat ik niet elke keer hoef na te denken wat ik vorige week/vorige maand ook al weer erin had gedaan. Mocht dat geen optie zijn in MFP, en vind je dat wel fijn, dan weet je welke app je ook goed kunt gebruiken!
Kokoro schreef:
29-03-2020 10:58
Fijn dat je er zoveel aan hebt Bleempje :) . Het is vaak even een drempel waar je overheen moet, maar het bijhouden van je calorieën maakt ook dat je ruimte kunt behouden voor de dingen die je echt niet wilt missen. Voor mij is dat bijv. oranjekoek stukjes :) . Die zijn 164kcal/stuk en daar skip ik bij wijze van spreken gewoon een boterham voor.
Lekkere dingen inplannen is zeker nodig! Inderdaad een boterham/wat rijst of pasta minder of een slanker beleg op brood en lekker kunnen genieten van je favoriete lekkers op zijn tijd :)
Alle reacties Link kopieren
femke09 schreef:
28-03-2020 10:43
Bij mij is eten vaak afleiding. En dat maakt het, zeker in het weekend, moeilijk om me netjes te gedragen. Bijna kwart voor elf...ik móét echt wat schoolwerk doorlezen en daarna, hopelijk snel 12 uur, dan staat er een lekkere bak yoghurt klaar.
Intussen wel warm water met verse citroen gedronken, ook lekker, maar ik heb zin in die yoghurt :$
Die afleiding en boredom eating.. Dat is zo moeilijk om te doorbreken.. Merk je dat door juist IF te gebruiken, je echt wel minder qua hoeveelheid binnen krijgt? Omdat je juist dat eetraam aanhoudt?
Alle reacties Link kopieren
Deeeemilove schreef:
26-03-2020 22:18
Bij mij gaat het momenteel wat minder. Mijn oma ligt plotseling op sterven en ik ben echt een emotie eter dus we gaan zien wat voor effect dat zal hebben. Daarnaast beweeg ik vrij weinig aangezien ik niet hoef te werken. Ik heb bij de lidl banaan en mango wraps gevonden en gekocht. Maar ben een beetje zoekende wat je er op zou kunnen doen. Jullie ideetjes?
Veel sterkte toegewenst!
Alle reacties Link kopieren
Kokoro schreef:
27-03-2020 06:17
Heerlijk is dat he? Lekker kleding kijken! Wanneer wij klaar zijn met sparen voor ons huwelijk, hoop ik ook een keer een goeie €500 uit te geven aan een bij elkaar passende (én mij passende) gardarobe. Lijkt me heerlijk.

Moet wel zeggen dat ik dacht dat ik met minder gewicht me sowieso wat leuker zou kleden en vaker make-up op zou doen. Daar is niet zoveel van terecht gekomen eigenlijk :facepalm: . Zonde. Ik heb nu ook wel echt zo'n "ik ben afgevallen" gezicht. Zichtbaardere lachrimpels enzo. Nouja..
Oooh, een huwelijk! Wat leuk! Dat is natuurlijk een grote kostenpost. Ik hoop dat jullie snel zijn uitgespaard en er enorm van gaan genieten! En uiteindelijk de garderobe kunt aanschaffen

Enuhm, ik heb ook die fantasie. Modebewuster en dat soort dingen. Wie weet komt dat ooit ;) In mijn vrije tijd draag ik chille kleding die tegen een stootje kan. Op kantoor en bij leuke gelegenheden draag ik veel jurkjes en hakken, maar ik heb hetzelfde jurkje in vier verschillende kleuren, met vier dezelfde contrasterende vesten. Wel leuk, maar toch altijd hetzelfde :shame:
Make-up is niet echt mijn ding. Ik heb gelukkig een mooie, gave huid, dus ik houd het bij mascara en zo nu en dan lippenstift. Die ik eigenlijk ook vaker wil dragen, maar als je de hele dag door thee drinkt is dat ook weer onpraktisch ;)
Alle reacties Link kopieren
Vandaag weer prima gestart. In het weekend ontbijt ik waar ik zin in heb en wanneer ik er zin in heb. Dat zie je altijd ook wel aan de weegschaal, omdat ik ook de rest van de dag de touwtjes laat vieren, maar op vrijdag is dat altijd weer recht getrokken.

Vandaag om 12.15 gestart met havermout, eiwitpoeder en blauwe bessen+frambozen. Echt genieten, want voor de eerste keer dit jaar!

Straks neem ik lekker een tosti op volkorenbrood met een klein beetje mayo.

Tussendoor eet ik alleen om 16.00 iets, waarschijnlijk fruit en na het sporten een eiwitreep.

Vanavond staat er broccoli, rijst en een vleesvervanger op het menu. Simpel, maar heel lekker!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven