Lijf & Lijn alle pijlers

Bloedverlies -> zelftest bloedarmoede

26-04-2019 08:00 32 berichten
Zo nu en dan verlies ik meer bloed dan anders, met een piek waarbij HB zakte van 7,5 naar 5,5.
Ik kwam er toen achter dat het als ik me slecht/uitgeput voelde, meestal tijdens sporten, waarschijnlijk komt door dat het HB weer eens is gezakt.

Omdat ik geen zin heb om elke drie maanden naar het ziekenhuis te gaan om te laten prikken zou ik het wel zelf willen doen, maar de recensies van dat wat je online kunt kopen zijn heel wisselend.

Iemand tips voor een goed zelfprikding?
Vaucluse schreef:
26-04-2019 09:04
Je moet zo'n apparaat wel steeds kalibreren, kwaliteitscontroles draaien etc. Ik zou het zelf juist veel makkelijker vinden om het door de huisarts te laten doen!

Had je hele vervelende bijwerkingen van de pil? Ik zou namelijk absoluut en zonder enige twijfel de pil (of andere hormonale anticonceptie) verkiezen boven dit zeer forse bloedverlies! En als je minder bloedverlies hebt, hoef je ook niet meer regelmatig te hb te controleren. :idee:

Langdurige orale ijzersuppletie veroorzaakt vaak obstipatieklachten...
Ik heb daar ook echt wel over nagedacht en eigenlijk besloten niet voor de pil te gaan, vanwege de hormonen. Ik heb altijd een koperspiraal gehad (nu niet meer).
Mariejan schreef:
26-04-2019 08:54
Nou dat valt toch wel mee? Ik heb het idee dat het als een heftige operatie ziet, maar ik vond het een fluitje van een cent.
Het is een kleine behandeling en het resultaat is groot. Nooit meer heftige menstruatie en dus ook nooit meer bloedarmoede. Heerlijk!
Ik zie het idd als een ingreep waarbij er een redelijke kans op complicaties is!
Ik red me zo ook wel, het leek me alleen handig zelf zo nu en dan HB te kunnen testen.
hier prikt de assistente hb

zo klaar
Ideaal, zo ging het tot een paar jaar geleden bij ons ook
Alle reacties Link kopieren
Is een hormoonspiraal niet iets? Bij de meeste vrouwen zorgt die er voor dat je menstruatie aanzienlijk minder wordt of zelfs uitblijft.
Hou de wet van drie in ere, driemaal zullen je daden wederkeren. Leer de wet en leer ook goed, dat wat je zaait je ook oogsten moet!

Disclaimer: alles wat ik schrijf is mijn mening, ongeacht de overeenkomsten met waarheid....
Dreamchild schreef:
26-04-2019 12:45
Is een hormoonspiraal niet iets? Bij de meeste vrouwen zorgt die er voor dat je menstruatie aanzienlijk minder wordt of zelfs uitblijft.
Nee, die bleef niet op zijn plek zitten. Is door de gyn twee keer opnieuw geplaatst en uiteindelijk verwijderd
Alle reacties Link kopieren
lisa_ schreef:
26-04-2019 12:16
Ideaal, zo ging het tot een paar jaar geleden bij ons ook
En er zijn zoveel huisartsen doe dat doen! Kun je dan niet gewoon van huisarts wisselen, op zoek naar een praktijk die je wel die service kan bieden?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven