Lijf & Lijn alle pijlers

bovenooglidcorrectie

10-06-2025 10:51 34 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit te denken aan een bovenooglidcorrectie. Ik heb altijd een open blik en grote ogen gehad en nu is de boel een beetje gaan hangen. De ene kant meer dan de andere kant. Ik overweeg dus een bovenooglidcorrectie te laten doen. Zijn er mensen die dit hebben laten doen en zo ja waar en hoe zijn jullie op die keuze gekomen. Ik Zie namelijk best wel wat aanbieders en prijsverschillen. Ik ben best bang dat het resultaat niet goed is dus wil een weloverwogen keuze maken.
Ik heb beide oogleden gewoon in het ziekenhuis laten doen. Totaal 1500,- euro. Behalve dat het vermoeiend was om bewust mijn ogen open te houden door constant mijn wenkbrauwen omhoog te trekken, is die vervelende 'vermoeide' blik ook verdwenen.
Gewoon in het ziekenhuis. Kosten €950
Ik ben blij dat ik het heb gedaan nu 9 maanden geleden. Soms trekken de littekens. Je moet echt goed kijken wil je ze zien.
De ingreep zelf viel heel erg mee. De arts vond ook dat ik nogal relaxt op de tafel lag😁
Ik deed het vooral voor het mooi maar merk nu dat ik er ook echt last van had. Mijn ogen zijn nu aan het eind van de dag niet moe.
Ik zag er wel verschrikkelijk uit een paar dagen na de ingreep. De eerste twee weken de deur niet uit geweest.
Maar mensen gaan voorbij
Heb je voor het ziekenhuis een doorverwijzing van de huisarts nodig of is dat niet nodig?
Snauter82 schreef:
10-06-2025 12:09
Heb je voor het ziekenhuis een doorverwijzing van de huisarts nodig of is dat niet nodig?
Volgens mij alleen als je het vergoed wil hebben vanuit de basisverzekering. Maar dan moet je wel echt heel erg overhangende oogleden hebben.
Stressed is just desserts spelled backwards
Bij mij werd het niet vergoed. Laten doen in een privékliniek. Kosten 850€. Is al wel 5 jaar geleden, nu duurder.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
Ik ben juist wel naar een cosmetische kliniek gegaan, wel goed gecheckt dat ik een big geregistreerde chirurg had. Maar ik vond het wel fijn dat iemand dit echt aan de lopende band doet en niet af en toe tussendoor (al zal je dat in het reguliere ziekenhuis ook vinden)

Ik vond het echt heel erg goed te doen, en het resultaat is geweldig. Ben blij dat ik niet langer gewacht heb.
Snauter82 schreef:
Ik heb mij wel laten doorverwijzen via de huisarts maar ik kwam 1mm tekort voor vergoeding 😳
Maar mensen gaan voorbij
Snauter82 schreef:
Niet als je het op eigen kosten doet. Anders eerst op verwijzing naar een oogarts. Maar voor vergoeding moeten je oogleden zover overhangen dat je ogen bijna dicht zitten.
yasmijn schreef:
10-06-2025 12:51
Bij mij werd het niet vergoed. Laten doen in een privékliniek. Kosten 850€. Is al wel 5 jaar geleden, nu duurder.
Hier €650,-
https://aklinieken.nl/hoofd-hals/ooglid ... PcQAvD_BwE

Ik heb het hier in 2013 laten doen en wil eigelijk wel weer, maar durf niet 🙈

Toen helemaal geen angst gehad en ook geen blauwe ogen enz.
Pieremachochel
Nu 5 weken geleden laten doen en nu al super blij met het resultaat.
Eerste paar dagen opgezwollen en blauw/paars maar het knapte elke dag meer op.
Op een beetje jeuk na totaal geen last of pijn gehad.

Na een week mochten de hechtingen eruit en toen mocht ik alles weer. Make-up, sporten en mijn gewone huidproducten gebruiken.
Smeer nog steeds in met vette crème of vaseline (vooral s'nachts) en overdag goed veel spf 50.
Het is nog iets rood en soms (vooral 's ochtends) nog ietsje opgezwollen.
Maar met make-up zie je het eigenlijk al bijna niet meer.

Ik trok ook mijn wenkbrauwen op om te compenseren en altijd vermoeide ogen/blik.
Krijg nu veel reacties dat het er zo veel 'frisser' uit ziet.

Laten doen in een kliniek in het Noorden van het land en de kosten waren 950 euro.
Wat ik ook erg fijn vond, was dat alles heel vlot ging.
Op een ochtend gebeld voor een consult, kon dezelfde middag al terecht en de ingreep kon 10 dagen daarna al gedaan worden.
Ging allemaal heel relaxed en binnen 30 minuten stond ik weer buiten.

Ik kan het alleen maar aanraden!
noglangnietjarig schreef:
10-06-2025 13:44
Hier €650,-

Wat verschillend kan het zijn hè? Ik had echt enorme zakken vocht onder mijn ogen hangen. Het zag er niet uit🫣
Maar mensen gaan voorbij
10-06-2025 13:44
Hier €650,-

Waarom durf je niet?

Ik heb het ook in 2013 laten doen
En volgende maand ga ik weer en halen ze ook wat vet weg. Kost €1250

Ik heb 3 gesprekken gehad en de laatste had ik een fijn gevoel bij en een collega is daar ook geweest.
Ik wil ook maar ik draag lenzen omdat ik hoofdpijn krijg van een bril op mijn neus. Weet iemand hoe lang het duurt voordat je je lenzen weer in kan doen?
Swampi schreef:
10-06-2025 16:01
Waarom durf je niet?

Ik heb het ook in 2013 laten doen
En volgende maand ga ik weer en halen ze ook wat vet weg. Kost €1250

Ik heb 3 gesprekken gehad en de laatste had ik een fijn gevoel bij en een collega is daar ook geweest.
Geen idee, maar de maag draait me om 🤢
Zal er toch wel weer aan moeten geloven.

Misschien dat het nu ook sneller gaat dan in 2013?
Betere techniek?
Pieremachochel
10-06-2025 16:08

Betere techniek?
Ik was nog geen uur in het ziekenhuis totaal.
Maar mensen gaan voorbij
Joppie schreef:
10-06-2025 16:10
Ik was nog geen uur in het ziekenhuis totaal.
Ik was met 45 min uit en thuis.
De realiteit haalt de werkelijkheid in
10-06-2025 16:08

Betere techniek?
Snap ik best. Alles is wel verdoofd maar je bent er wel gewoon bij natuurlijk. Gelukkig is het echt heel erg snel voorbij.
rosepudding schreef:
10-06-2025 14:28
Nu 5 weken geleden laten doen en nu al super blij met het resultaat.
Eerste paar dagen opgezwollen en blauw/paars maar het knapte elke dag meer op.
Op een beetje jeuk na totaal geen last of pijn gehad.

Na een week mochten de hechtingen eruit en toen mocht ik alles weer. Make-up, sporten en mijn gewone huidproducten gebruiken.
Smeer nog steeds in met vette crème of vaseline (vooral s'nachts) en overdag goed veel spf 50.
Het is nog iets rood en soms (vooral 's ochtends) nog ietsje opgezwollen.
Maar met make-up zie je het eigenlijk al bijna niet meer.

Ik trok ook mijn wenkbrauwen op om te compenseren en altijd vermoeide ogen/blik.
Krijg nu veel reacties dat het er zo veel 'frisser' uit ziet.

Laten doen in een kliniek in het Noorden van het land en de kosten waren 950 euro.
Wat ik ook erg fijn vond, was dat alles heel vlot ging.
Op een ochtend gebeld voor een consult, kon dezelfde middag al terecht en de ingreep kon 10 dagen daarna al gedaan worden.
Ging allemaal heel relaxed en binnen 30 minuten stond ik weer buiten.

Ik kan het alleen maar aanraden!
Mag ik vragen welke Kliniek je geweest bent? Klinkt goed in elk geval!
Ik had ook bedacht dat ik dit wil gaan doen. Maar nog niet ingepland….
Ik zat te denken aan het UMC.
Ik heb het bij een bekende privékliniek laten doen, zo'n 15 jaar geleden. Kostte toen al 1500 euro dus zal intussen nog wel duurder zijn. Maar ik vond het de prijs waard, het is heel mooi geworden.
En ik laat het graag doen door iemand die voortdurend dit soort operaties doet, niet iemand die er één per week heeft.
Bigbird25 schreef:
10-06-2025 13:06
Ik ben juist wel naar een cosmetische kliniek gegaan, wel goed gecheckt dat ik een big geregistreerde chirurg had. Maar ik vond het wel fijn dat iemand dit echt aan de lopende band doet en niet af en toe tussendoor (al zal je dat in het reguliere ziekenhuis ook vinden)

Ik vond het echt heel erg goed te doen, en het resultaat is geweldig. Ben blij dat ik niet langer gewacht heb.
Dit, hier ook een kliniek.
Prima geholpen en na 12 jaar moet ik al bijna weer 🫣
In 2010 laten doen, 1600 euro voor boven- en onderooglidcorrectie. Ik schrik van de huidige prijzen.
https://www.facelandclinic.com/nl/behan ... correctie/
Hier is het goedkoper en faceland staat volgens mij goed aangeschreven.

Ik heb mijn ooglidcorrectie laten doen in het ziekenhuis. Kosten zijn dan een stuk lager.
Mijn arts deed de ingrepen in het ziekenhuis en bij een van de grotere klinieken. Zijn woorden waren dat je naast het prijsverschil je bij de kliniek een goodie bag mee krijgt en in het ziekenhuis niet.
Vraag vooral wát ze gaan doen.
Ik heb het 2x laten doen, 1e keer was echt niet goed. Ik was er doodongelukkig van.

De 1e keer hebben ze alleen vel weggehaald, de 2e keer vel, vet en een spiertje ingekort.

Heb nu wel littekens die wat gelig zijn, maar die vallen niet echt op omdat ze in de bouw zitten. Maar als ik mezelf opmaak, zie ik het wel goed.

Een 3de keer zal ik het dan ook nooit laten meer kunnen laten doen vrees ik.

Vond de ingrepen meevallen, het herstel ook. Maar het resultaat, ook na de 2e keer… mwah

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven