Weerstand opbouwen
zondag 31 augustus 2025 om 21:36
De afgelopen jaren heb ik in de herfst en winter heel veel gekwakkeld met mijn gezondheid. Voor mijn gevoel was ik die hele periode wel niet lekker en verkouden. Niet zo erg dat ik wekenlang ziek op bed lag, maar wel heel vervelend om steeds maar weer ziekjes te zijn. Ik heb twee kinderen die naar de opvang gaan, dat helpt ook niet.
Ik zoek tips om mijn weerstand op te bouwen. Multivitamines? Extra ijzer?
Ik ben van plan om meer in beweging te zijn door 2x per week naar werk te fietsen. Nu nog maar zien of ik dat lang volhoud...
Ik zoek tips om mijn weerstand op te bouwen. Multivitamines? Extra ijzer?
Ik ben van plan om meer in beweging te zijn door 2x per week naar werk te fietsen. Nu nog maar zien of ik dat lang volhoud...
zondag 31 augustus 2025 om 21:40
zondag 31 augustus 2025 om 21:41
zondag 31 augustus 2025 om 22:05
Misschien is er niet zo veel mis met je weerstand, maar kom je (door je kinderen in de opvang), te vaak in aanraking met allerlei virussen en bacteriën.
Je ziet het vaak dan jonge ouders heel veel virussen meedoen met de kinderen.
Als ik terugkijk had ik de meeste ziektes en griepjes in de acht jaar dat ik kinderen onder de drie had.
Als ik terugkijk had ik de meeste ziektes en griepjes in de acht jaar dat ik kinderen onder de drie had.
Iedereen heeft het recht veilig over straat te kunnen gaan.
zondag 31 augustus 2025 om 22:10
Toch heeft dat natuurlijk ook met je weerstand te maken.Verbena schreef: ↑31-08-2025 22:05Misschien is er niet zo veel mis met je weerstand, maar kom je (door je kinderen in de opvang), te vaak in aanraking met allerlei virussen en bacteriën.
Mijn kinderen waren niet zo vaak verkouden als wat ik weleens van andere ouders hoorde en ik deed ook nog eens zelden mee met hun virusjes.
When arguing with a fool, first make sure the other isn't doing the same thing.
David Dunning
David Dunning
zondag 31 augustus 2025 om 22:29
Voor mij was het dagelijks structureel slikken van vitamine D zodra de zon zich minder laat zien, dé oplossing. Ik ging hierdoor van altijd ziek of onderweg naar gewoon een enkele keer een virusje oppakken waar ik dan ook snel weer vanaf ben.
Een groot deel van de Nederlandse bevolking loopt rond met een vitamine D-tekort en daar is in mijn ogen nog altijd niet genoeg aandacht voor.
Een groot deel van de Nederlandse bevolking loopt rond met een vitamine D-tekort en daar is in mijn ogen nog altijd niet genoeg aandacht voor.
“Als ondertussen de geest die liefde is ons allen maar leidt en beschermt. Dat is zo belangrijk.” Jeroen van Merwijk
zondag 31 augustus 2025 om 22:44
Ik heb ook altijd een slechte weerstand gehad en nu nog slechter door pillen die ik moet slikken. Ik probeer sommige dingen te vermijden; eigenlijk een beetje zoals we tijdens Corona leefden, maar niet zo streng. Je kan niet de hele tijd binnen gaan zitten. Maar als ik buitenshuis in de buurt van mensen ben let ik wel heel goed op.
En toch ben ik nu al een half jaar heel vaak ziek.
Het enige wat ik nog kan doen is zo gezond mogelijk leven. En blij zijn met de dingen die ik nog wel kan.
En toch ben ik nu al een half jaar heel vaak ziek.
Het enige wat ik nog kan doen is zo gezond mogelijk leven. En blij zijn met de dingen die ik nog wel kan.
maandag 1 september 2025 om 00:43
Ik weet niet wat je leeftijd is maar de huisarts heeft mijn moeder een paar jaar geleden aangeraden om gezien haar leeftijd en wat vaker ziek zijn om multivitamines te gaan slikken, in ieder geval in de winter. Ze slikt ze het hele jaar door en is amper nog ziek. Gewoon zo'n kruidvat huismerk potje gericht op haar leeftijd.
De meeste mensen hebben ook een vitamine D tekort.
Als je wat meer gericht wil slikken (of gericht meer van bepaalde voedingsstoffen wilt eten) dan even om een bloedonderzoek vragen bij de huisarts, dan kunnen ze kijken waar je tekorten hebt.
En het maakt niet uit of je nou goedkope huismerk pilletjes koopt of een duur a-merk tenzij je allergisch bent voor iets of je om een andere medische reden beter een wat duurder merk kan nemen.
De meeste mensen hebben ook een vitamine D tekort.
Als je wat meer gericht wil slikken (of gericht meer van bepaalde voedingsstoffen wilt eten) dan even om een bloedonderzoek vragen bij de huisarts, dan kunnen ze kijken waar je tekorten hebt.
En het maakt niet uit of je nou goedkope huismerk pilletjes koopt of een duur a-merk tenzij je allergisch bent voor iets of je om een andere medische reden beter een wat duurder merk kan nemen.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in