Lijf & Lijn alle pijlers

Bultje in schaamlip

30-11-2017 23:29 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi dames,

Ik heb sinds een jaar een klein bultje in mijn buitenste schaamlip. Van buiten zie je een klein bultje, als ik het vastpak dan voel ik een hard bolletje in mijn huid.

Ik ben naar de dokter geweest omdat ik niet weet wat het was en ik het niet mooi vind. De dokter zei dat het littekenwefsel was door een ontstoken haarzakje of talgkliertje.
Nu zei de dokter dat het daarom ook niet meer weg gaat omdat het littekenwefsel is.

Nu twijfel ik of de dokter wel goed zit.
Ik heb nooit pijn of last gehad van een eventueel ontstoken haarzakje of talgkliertje. Beter gezegd ik had opeens dat bultje zonder dat ik iets heb gemerkt.

Het bultje doet verder geen pijn, jeukt niet, niks raars aan op te merken.

Mijn vraag is, zou het ook iets anders kunnen zijn? En kan er aan 'littekenwefsel' ook niks gedaan worden? Dus moet ik hier maar gewoon mee leven?!
Als het bultje niet verandert is zou ik me geen zorgen maken. Eventueel vragen je het nog eens (aan een andere arts).
En bij littekenweefsel wegsnijden ontstaat altijd een nieuw litteken. Zolang het geen pijn doet/ kwaad kan lekker laten zitten zou ik zeggen

Maar " moet ik hier maar gewoon mee leven????" Serieus??
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Ik zou het voor de zekerheid even door een andere arts laten beoordelen.
Ik heb ook eens iets van een bultje op m’n schaamlip gehad. Weet ook niet hoe ik eraan kwam. Huisarts had het idd ook over een scheerbultje en heeft het weggebrand met zo’n soort apparaatje waarmee ze ook moedervlekken ‘shaven’. Zo gepiept en nooit meer teruggekomen.
Ik heb het ook. Zit daar gewoon, doet verder noets.
Dus ook niet mee naar dokter geweest.
Opmeten en in de gaten houden of het niet groter wordt en zich niet gaat ontwikkelen als ontsteking. Ook als het pijn doet gewoon terug gaan naar de huisarts. Met spiegeltje in de hand en eventueel foto's maken om te laten zien of zelf te vergelijken.

Maar is niks aan de hand lees ik nu.
Ik heb dat Ook,precies wat jij omschrijft.

Bij mij was het een ingegroeide haartjes ,aangezien het mij opmerkte ik haalde het eruit,kwam wat vocht mee en daarna een bobbeltje gekregen, die ik al een aantal jaar heb en niet geroeid Is, geen pijn doet en niet jeukt.

Als je het echt niet vertrouwd ga naar een andere dokter, ze kunnen het ook verwijderen als je dat wilt. ( ik heb het nog en heb er geen last van )

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven