Lijf & Lijn alle pijlers

Cambridge 500 - Deel 6

26-12-2017 11:19 2534 berichten
Alle reacties Link kopieren
We hebben deel 5 helemaal vol-gecambridged, dus gaan we hier verder!
Dit topic is voor iedereen die het Cambridge dieet volgt. Vragen, tips, tricks, aanmoedigingen, frustraties: allemaal welkom!
We zijn ons allemaal bewust van de nadelen van dit dieet, dus goedbedoelde waarschuwingen hoeven niet.
Succes iedereen!

Deel 5 kun je hier terug vinden als je wilt terug lezen: lijf-lijn/cambridge-500-deel-5/list_messages/315765

NaamLftd/lengteStartdStapStartgVorigVorigHuidigStreefTotaal
MiniMe334 / 1.7004-113/4117,390,5------7526,8
Witherwings27 / 1.6930-014114,279,878,177,57536,7
Kloekje35 / 1.7009-111109,176,377,176,57532,6
Muisje_8532 / 1.6026-04288,179,677,576,16513,4
Bijenkoningin34 / 1.7202-0919692,490,189,2806,8
Eefsel210926 / 1.6712-09489,574,975,173,567,516
Sophiie1926 / 1.6313-091122,6109,81071058517,6
Pixymama38 / 1.5218-10173696866,6556,4
Vloerkleed--- / 1.6231-10187,978,8------689,1
Ariel14934 / 1.6922-01187,5---------75---
anoniem_205093 wijzigde dit bericht op 30-01-2019 12:36
60.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
vlekkebeest schreef:
22-04-2019 18:50
Bethenny; welkom terug. Kan me nog wel iets van je herinneren.
Jammer dat ook bij jou aantal kilo's terug zijn.
Hopen dat ze er nu blijvend eraf gaan blijven


Dankjewel Vlekkebeest, ik ga m'n best doen. Regelmatig schrijven op 't forum heeft mij 3 jaar geleden enorm geholpen, dus ik ben van plan om dit nu weer te gaan doen. :nerd:
bethenny wijzigde dit bericht op 22-04-2019 23:51
0.24% gewijzigd
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
Bloemkoolroosje schreef:
22-04-2019 20:44
Ha dames, mag ik jullie wat vragen? Ik overweeg Cambridge. Ik heb dat ooit eerder gedaan, dik 20 jaar terug inmiddels. Dat ging toen best goed. In de loop van de jaren toch best een beetje aan het jojo'en geweest. Ook wel weight watch gedaan maar daar krijg ik nu de knop niet voor om. Dat lukt me gewoon niet op het moment.

Inmiddels word ik alleen maar zwaarder en nu begin ik een beetje te stressen. Voor mijn gevoel moet ik even een flinke "zet" krijgen en ik overweeg toch weer Cambridge, al heb ik daar gemengde gevoelens bij want het blijft toch een beetje crashen.

Over een kleine 2 maanden zou ik echt minimaal 8 kilo lichter willen zijn, ik ga dan op reis en wil die extra ballast niet. Heb al zoveel mee te slepen dan. En in die hitte blaas ik ook nog eens extra op. Ben bang dat ik me heel oncomfortabel ga voelen.

Denken jullie dat dat haalbaar is? Als "quick fix"? ......


8 kilo in 2 maanden moet goed te doen zijn hoor, ik zou ervoor gaan als ik jou was, dan hoef je in de hitte geen extra kilo's mee te torsen.
En crashdiëten zijn niks ongezonder (of gezonder) dan gewone diëten hoor. Dit is wetenschappelijk onderzocht. Mocht je toevallig abonnee zijn van Videoland, dan kan je daar de BBC documentaire 'The Big Crash Diet Experiment' bekijken, daarin wordt een groep personen gevolgd die gedurende 9 weken afvallen met een crashdiëet en wordt het gezondheidsaspect belicht. Na 9 weken was de groep spectaculair afgevallen, 1 persoon die diabetes had, was na 9 weken crashdiëet in remissie, Een andere persoon had leververvetting en dit was na 9 weken met 33% verminderd.
Ook is uit onderzoek gebleken dat het weer aankomen na een crashdieet, hetzelfde is als bij een traditioneel dieet. Hierbij zijn geen verschillen waargenomen.

En die 2 maanden zijn zó voorbij, dus gewoon doen! ;-))
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Alle reacties Link kopieren
Vraagje: wordt de weegtabel nog bijgehouden?
Whatever your problem is, the answer is not in the fridge.
Dank je wel Bethenny, ook voor de kijktip! Ik heb geen videoland maar zal eens kijken of ik hem ergens anders kan vinden.

Ik heb morgen een afspraak met de consulent. Heb de komende weken nog wel wat feestjes/etentjes staan, eens kijken of ik die kan aanpassen/inpassen. Ik ga ervoor! Ben onwijs gemotiveerd en benieuwd om te kijken wat nog haalbaar is de komende weken. :D
Alle reacties Link kopieren
Bethenny schreef:
22-04-2019 23:54
Vraagje: wordt de weegtabel nog bijgehouden?
Naar mijn idee niet.
Momenteel zijn er ook niet veel mensen actief hier
Alle reacties Link kopieren
Bloemkoolroosje schreef:
22-04-2019 20:44
Ha dames, mag ik jullie wat vragen? Ik overweeg Cambridge. Ik heb dat ooit eerder gedaan, dik 20 jaar terug inmiddels. Dat ging toen best goed. In de loop van de jaren toch best een beetje aan het jojo'en geweest. Ook wel weight watch gedaan maar daar krijg ik nu de knop niet voor om. Dat lukt me gewoon niet op het moment.

Inmiddels word ik alleen maar zwaarder en nu begin ik een beetje te stressen. Voor mijn gevoel moet ik even een flinke "zet" krijgen en ik overweeg toch weer Cambridge, al heb ik daar gemengde gevoelens bij want het blijft toch een beetje crashen.

Over een kleine 2 maanden zou ik echt minimaal 8 kilo lichter willen zijn, ik ga dan op reis en wil die extra ballast niet. Heb al zoveel mee te slepen dan. En in die hitte blaas ik ook nog eens extra op. Ben bang dat ik me heel oncomfortabel ga voelen.

Denken jullie dat dat haalbaar is? Als "quick fix"? Ik weet namelijk niet in hoeverre ik ook nog de tijd heb om echt goed af te bouwen als ik straks in het buitenland zit. En dat is misschien een risicootje... Of misschien moet ik Cambridge gaan doen met een kleine extra aanvulling aan voeding/koolhydraten, dat het verschil niet te groot is als ik straks in het buitenland zit en beperkte keuze heb in eten. Ik weet even niet wat wijsheid is.

Ben benieuwd hoe jullie dit zouden aanpakken. Dank jullie wel alvast!
Is haalbaar maar is ook beetje afhankelijk hoeveel overgewicht je hebt en ieder lichaam is anders.

Succes morgen bij de consulent
Dank voor je reactie Vlekkebeest! Ik heb geen tientallen kilo's overgewicht maar ik ben nu wel echt een paar kilo te zwaar. Als ik een kilo of 14 afval ben ik slank, ongeveer maat 36/38. Maar dat hoeft niet per se en is ook niet haalbaar in amper 2 maanden. Maat 38/40 vind ik ook heel prima. En dan zou ik dus een kilo of 8 moeten afvallen denk ik. We zullen zien wat haalbaar is, ik ben er in ieder geval helemaal klaar voor!
Alle reacties Link kopieren
Hoe gaat het bethenny en bloemkoolroosje?

Morgen wekelijkse weegdag. Ben benieuwd wat de schade is.
Ben 3 dgn naar Parijs geweest en geen producten mee genomen. Dus eten waar we op dat moment uitkomen.

Aantal dingen genomen die normaal niet mogen ivm hoge koolhydraten zoals een Magnum, wijntje, chocolade, cola, broodje ect. Aan andere kant ook wel paar gezonde keuzes gemaakt zoals salade ed. En heel veel gelopen. Dus ben benieuwd wat de weegschaal ga doen.

Vandaag alles weet netjes opgepakt en in regime
Hai Vlekkebeest! Lekker even, naar Parijs. Ben je nog bij de Notre Dame wezen kijken?

Ik ga vanavond weer naar de consulent. Nu een week voor de helft bezig. Letterlijk maar voor de helft van overdag gaat het steeds goed maar in de avonden gaat het fout. Dus ik beschouw deze eerste week maar als een "testfase" om langzaam op te starten. Vanaf vandaag is het afgelopen met het ge-eikel in de avond. Ik verwacht deze week dan ook nog geen resultaat maar ik ga voor een flinke klapper volgende week!

De repen en shakes vind ik trouwens prima te doen. Valt me mee. Ik ga dus met je mee, het regime in! Zet hem op deze week :D
Alle reacties Link kopieren
Ben daar niet geweest. 1 dag Disney gedaan. Op heenweg in lille gestopt en daar nog tijd rond gehobbeld.
3de dag op tijd terug gereden dus die dag niet veel meer gedaan.
Ben wel uit ketose nu door teveel koolhydraten. Hoop morgen of overmorgen er weer in te zitten.

Heb ook het meeste moeite met de avonden en op dagen dat ik vrij ben als ik niks gepland heb. Ben al snel geneigd om dan iets extra's te pakken.

Eerste week verlies je meeste vocht dus kan vanavond nog meevallen met gewicht dat je ben verloren.

De repen vond ik juist niet lekker.
Was meer van de soep (vond tomatensoep vies) en de Shakes (zijn ook niet allemaal even lekker).
De pap nooit uitgeprobeerd omdat ik daar totaal niet van hou

Hoop dat vanavond alles meevalt
De pap heb ik ook nog niet geprobeerd. Hou ik ook niet van, dus die laat ik sowieso achterwege. Maar... het viel me reuze mee! Ik was toch nog 6 ons afgevallen. En dat had ik niet verwacht.

Ze heeft zo'n weegschaal die waarden meet, van die 6 ons was 1 ons vocht, en toch nog een halve kilo vet. Spiermassa was exact hetzelfde gebleven. Nu dus vol in het regime. Ik heb het maar zo half-half gedaan de afgelopen week, en toch afgevallen, dat ik benieuwd ben wat er mogelijk is als ik me er echt helemaal aan houd. (Op 1 etentje na dit weekend...)

Mijn motivatie heeft in ieder geval toch een zetje gekregen! :D
Alle reacties Link kopieren
Lekker dat je 6 ons bent afgevallen. Zal je goed doen.

Vraag me altijd af hoe een weegschaal überhaupt kan meten hoeveel vocht/vet/spieren een lichaam heeft

Ben 4 ons afgevallen ondanks de 3 dagen Parijs er tussen waar ik geen producten heb genomen.
Had verwacht aangekomen te zijn dus is een reuze meevaller
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,

Mag ik met jullie meelezen/meetypen ?
Ik ben okt 17 begonnen met CB. Was in 5 maanden 28 kg afgevallen.

Daarna door drukte het hele dieet losgelaten en niet afgebouwd.
Gevolg alle kilo s zitten er weer aan. Vind het heel erg jammer, want was zo tevreden over mijn nieuwe gewicht.

Voor mij is het het ideale dieet. Het stappenplan is heerlijk overzichtelijk.

Ik wil eind mei weer naar de consulente gaan. Komende weken even op mijn voeding letten.
Alle reacties Link kopieren
Welkom suchibar

Kan me voorstellen dat je baalt dat kilo's er weer aanzitten.
Hopelijk lukt het nu blijvend om de kilo's kwijt te raken
Hoi Sushibar, gezellig als je meeschrijft. Wat zonde dat alles weer terug is, kan me voorstellen dat je daar ontzettend van baalt. Maar wat ben je toen goed gegaan zeg, 28 kilo in 5 maanden is echt heel erg veel! Gewoon nog een keertje doen :D

In welke fase zitten jullie van Cambridge? Ik wilde niet in fase 1, vind ik te beperkt. Ik wil het wel kunnen aanvullen met groente, wat eitwit/kip en een schaaltje kwark als ik zin heb. Gister had ik een etentje, heb me goed ingehouden. Geen wijn, geen toetje en magere keuzes gemaakt. Viel me reuze mee! Vanavond komt een vriendin bij me borrelen. Maar ik heb al aangegeven dat ik niet mee borrel en aan de thee ga. Zij komt met de auto dus drinkt sowieso maar max. 1 of 2 glaasjes. Dus vanavond gaat ook goed komen. Komend weekend geen plannen en dat komt me even goed uit! Lekker wandelen, sporten en me goed aan het dieet houden.

Succes dames!
Alle reacties Link kopieren
Hallo dames!

Hier gaat het eigenlijk wel goed! Soms lastige momenten haha vooral 's avonds op de bank als ik me serie kijk hihi. Maar ik mag niet zwichten want dan is het klaar bij mij. Morgenavond ga ik uiteten met een vriendin en dat zal niet Cambridge proof zijn. Ga haast nooit uiteten dus ik ga daar wel van genieten ;-)

@bloemkoolroosje, ik doe fase 2. Mijn consulente gaf aan fase 1 bijna niet meer te adviseren omdat het gewoon heel moeilijk is om vol te houden. Dus ik ben ook gewoon gestart met fase 2 en dat gaat goed! Ik neem in de ochtend en middag een shake, met avondeten 125 gram groente en vlees, en in de avond een heerlijke reep :hihi:

Ik ga me op maandag wegen. Dat werkt voor mij heel goed om in het weekend niet te zondigen of zo min mogelijk! Wanneer hebben jullie de weegmomenten?
Alle reacties Link kopieren
@ bloemkoolroosje; ik doe geen cambridge maar heb via novashop producten. Veel meer keus en voornaamste is dat je niet wekelijks langs consulenten hoef en alles via internet kan bestellen. Zonder consulent kan ook nadeel zijn en niemand schop onder je kont geeft
Aantal groentes mag je onbeperkt hierbij en aantal beperkt op een dag.

@shirr89; ik heb op donderdag thuis weegdag. Dit is puur gekomen omdat ik op een donderdag gestart ben en heb dit als vaste dag aangehouden.
@ Shirr89, ik ga op woensdag naar de consulent. Ik vind fase 2/3 ook prima vol te houden. Moet er niet aan denken om niks naast 3 maaltijdvervangers te kunnen eten. Kan me ook niet voorstellen dat dat gezond is. Gisteravond had ik een vriendin op de borrel. Haar wijnglas was gevuld met wijn, mijn wijnglas met water. Ik had een paar gezonde snackjes in huis gehaald maar ze hoefde er niets bij te snacken. Dat maakte het voor mij ook weer makkelijker. En vanmorgen stond ik weer te buffelen in de sportschool. Volgens mij heb ik eindelijk die knop gevonden! Succes vanavond met je etentje! Volgens mij moet er heel veel kunnen, alleen friet, brood en sausjes zoveel mogelijk vermijden.
Hoe gaat iedereen dames?
Ik heb weer mijn weegdag bij de consulent straks. De afgelopen week is super goed gegaan. Op een zak cashewnoten in het weekend na... Maar buiten dat, goed in het gareel gebleven. Ben heel benieuwd naar het resultaat.

Hoe is jouw etentje zaterdag gegaan Shirr89?

Hoop dat jullie ook in de goede flow zitten!
Alle reacties Link kopieren
Het is stilletjes hier. Hoe gaat het hier allemaal
Alle reacties Link kopieren
Hoi meiden. Ik kom (helaas) ook de komende tijd weer meeschrijven. Ik heb mezelf veel te veel laten gaan en voor het compleet uit de hand loopt ga ik m.i.v. morgen weer een poosje CB'en.
Omdat een complete reset het beste bij mij werkt ga ik stap 1 down
Geen idee wat ik weeg, ik ben nog in de ontkenning maar ik merkte dat mijn kleding strak gaat zitten.
Vandaag zakjes gehaald en morgen start ik.
M'n weegjuf weet wat ik weeg en ik wil het pas over een poosje weten, als zij zegt dat ik weer de goeie kant op ga.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Hoi Pipo,

Goed dat je het weer oppakt! Jammer dat je weer wat bent teruggevallen, maar als ik het goed begrijp niet helemaal terug naar je eerste beginpunt? Ik hoop dat je snel weer in de goede flow zit.

Ik ben er stiekem wel bang voor hoor, dat ik straks ook weer terug schiet naar mijn begin gewicht (of meer...) . Het afbouwen van het programma wordt wat lastig voor mij omdat ik binnenkort een poos op reis ga. En ik ben met Cambridge begonnen als "laatste strohalm", om zo snel mogelijk voor mijn reis zoveel mogelijk af te vallen. Dus ik ga door tot ik vertrek. Maar ja, en dan? Geen idee wat ik onderweg allemaal tegenkom en welke (on-) mogelijkheden er zijn om een beetje in het gareel te blijven. Ik heb wel besloten wat zakjes/repen mee te nemen. Voor als er echt niets verantwoords voor handen is.

Succes Pipo! En overige dames ook natuurlijk. Hoe is het daarmee?
Alle reacties Link kopieren
Bloemkool Roosje, nee ik ben gelukkig niet terug bij af, hoef nu veel minder kwijt. Maar toch baal ik er van dat het weer verder heb laten oplopen dan me lief is.
Vandaag de hele dag ouderwets honger en pijn in mijn hoofd. Maar goed, paracetamol doet wonderen. En dat gevoel van honger heeft me ook het gevoel dat ik aan het afvallen ben. Met een week is dat al een stuk beter weet ik uit ervaring.

Waarom wilde je juist voor je vakantie afvallen?
Als je met jezelf afspreekt dat je elke dag 1 maaltijd vervangt voor een CB product kun je het redelijk onder controle houden, het aankomen tijdens de vakantie.
Wanneer ga je? En bouw je wel op voor je gaat? Want anders kom je gegarandeerd aan.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Je kunt trouwens ook versneld opbouwen voor je vakantie. Dan loop je in bijv 10 dagen, of 2 weken alle stappen door.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.
Alle reacties Link kopieren
Zo, tweede dag zit er ook weer bijna op. Had een beetje een rare dag waardoor ik nu nog een halve shake over heb (ik deel mijn shakes in 2).
Hoofdpijn is gelukkig vandaag minder dan gisteren maar de honger is het zelfde. M'n maag moet duidelijk nog even krimpen.

Het voelt weer goed om te shaken, ik heb het gevoel dat ik zelf de controle weer terug krijg en me niet laat leiden door m'n lekkere trek.
Dag vogels, dag bloemen, dag kinderen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven