Lijf & Lijn alle pijlers

Contactlenzen inbrengen

09-11-2017 22:49 26 berichten
Voor halloween had ik keigave scary contacts besteld maar tis me niet gelukt ze in mn ogen te krijgen. Ze plopten er telkens uit en schoven niet onder t bovenste ooglid. Hoe doe mensen met normale daglenzen dit eigenlijk of hebben die exact op oogmaat geleverde lenzen?
Alle reacties Link kopieren
Ervaring.
Heb inmiddels 30 jaar lenzen en ik vermoed dat ik inmiddels zelfs poffertjes succesvol kan inbrengen. In het begin heb ik nog een uurtje moeten 'oefenen' bij de opticien. Het ging echt niet zonder slag of stoot.

Daarnaast zullen die halloween lenzen niet bepaald van de beste kwaliteit zijn.
Nee, maar dat zijn wel betere kwaliteit lenzen. Beter gevormd en waarschijnlijk ook een stuk dunner.

Ik zou oppassen met dit soort lenzen in mijn ogen te stoppen. En zeker ook niet zomaar uren die lenzen dragen. Wanneer je lenzen krijgt, moet je eerst ook oefenen om ze in en uit te doen, en de eerste paar keren ook maar kort dragen.
I can't control the wind but I can adjust the sail
explore, dream & discover
Oefenen bij opticien.

Maar ik zou goedkope Halloween lenzen sowieso afraden. Mijn ogen zijn me meer waard dan avondje stappen.
Woesteria schreef:
09-11-2017 22:52
Ervaring.
Heb inmiddels 30 jaar lenzen en ik vermoed dat ik inmiddels zelfs poffertjes succesvol kan inbrengen.
:cheer:
Wees blij dat het niet lukte, de eerste keer eruit halen vond ik nog lastiger dan inbrengen.

Dan zit je met die lenzen in en dan wil je slapen. Dat is pas lastig.
Ik kreeg ze de eerste keren ook niet in. Tijdens het oefenen bij de opticien lukte het helemaal niet, en de eerste tijd moest ik er zo een half uur voor uittrekken. Op den duur deed ik ze zonder spiegel binnen een halve seconde in mijn ogen.
Mijn man is er nooit echt een ster in geworden.

Denk wel dat goede lenzen dunner zijn en misschien ook flexibeler etc.
Zorgen dat ze goed schoon en nat (lenzenvloeistof!) zijn, dat ze niet binnenste buiten zitten, en dan op het topje van je vinger zetten en dan zachtjes de lens tegen je hoornvlies tikken. Dan zou ie op je hoornvlies moeten gaan plakken.

Zou het echter niet doen zonder hulp van een lenzendrager voor het geval je ze er ook niet uit krijgt.
Inderdaad goed nat en als je ze net in hebt, je hoofd een klein beetje naar achter houden en zachtjes knipperen met je ogen.
Het lijkt me doodeng, maar gewone lenzen om beter te zien durf ik al niet aan te beginnen. Lijkt me zo een eng gevoel enfin eens naar een opticien voor goede raad.

Mijn vriendin had ook van die gekleurde lenzen voor de lol ik meen spierwitte :)
Maar ze waren lang niet zo comfortabel als de lenzen die ze gewend is om beter te zien, dat is volgens haar ook de reden dat je NOOIT iemand de hele avond met die dingen ziet lopen. Nu alvast gaan oefenen dan kan je met kerst de show stelen met je rood-groene glitterogen :proud:
Leuke binnenkomer, dat sowieso!
Woesteria schreef:
Ervaring.
Heb inmiddels 30 jaar lenzen en ik vermoed dat ik inmiddels zelfs poffertjes succesvol kan inbrengen. In het begin heb ik nog een uurtje moeten 'oefenen' bij de opticien. Het ging echt niet zonder slag of stoot.

Daarnaast zullen die halloween lenzen niet bepaald van de beste kwaliteit zijn.
:HA:
Ik heb ook echt moeten oefenen. Een half uur was ik bezig om ze in te krijgen in het begin. En moest de draagtijd langzaam opbouwen. Over het uitdoen deed ik ook maar zo een half uur.

Inmiddels (ik draag alweer 15 jaar lenzen) flip ik ze er in 10 seconden in en uit, zonder spiegel. Desnoods in het donker.

Wat mij echter nooit gelukt is, is gewoon naar voren kijken terwijl ik ze in doe. Als ik die vinger aan zie komen knijp ik automatisch mijn oog dicht.
Ik kijk dus naar mijn neus en zet de lens aan de buitenkant erin.
"Even if I knew that tomorrow the world would go to pieces, I would still plant my apple tree."
Woesteria schreef:
Ervaring.
Heb inmiddels 30 jaar lenzen en ik vermoed dat ik inmiddels zelfs poffertjes succesvol kan inbrengen.
:rofl: heerlijke opmerking

En mijn eerste ervaring met lenzen. Redelijk makkelijk erin. Uuuren voor er weer uit.
Ik zou ze in ieder geval goed vochtig houden met oogdruppels.
Blij te lezen dat ook mensen met medische lenzen problemen hadden. Ik was na ruim half uur proberen er zooo klaar mee. Maar wel jammer dat ik de techniek niet te pakken kreeg, zou spectaculair bij mn heksenoutfit hebben gestaan
Verkoopt een opticien ook pretlenzen eigenlijk?
wiezel schreef:
09-11-2017 23:23
Ik heb ook echt moeten oefenen. Een half uur was ik bezig om ze in te krijgen in het begin. En moest de draagtijd langzaam opbouwen. Over het uitdoen deed ik ook maar zo een half uur.

Inmiddels (ik draag alweer 15 jaar lenzen) flip ik ze er in 10 seconden in en uit, zonder spiegel. Desnoods in het donker.

Wat mij echter nooit gelukt is, is gewoon naar voren kijken terwijl ik ze in doe. Als ik die vinger aan zie komen knijp ik automatisch mijn oog dicht.
Ik kijk dus naar mijn neus en zet de lens aan de buitenkant erin.
Ik rolde mijn ogen ook altijd naar boven bij het indoen. Vervolgens ogen terugrollen, handen weg, rustig knipperen en klaar.
Wat heel veel scheelt is rechtop staan voor de spiegel bij het lenzen inzetten. Als ik voorgebogen over een spiegel heen hang, is het echt veel moeilijker.

Na jaren lenzen gebruiken kan ik ze ook nog steeds niet op mijn iris/pupil zetten. Ik probeer het ook niet meer, ik zet ze gewoon op het witte deel van mijn oogbol en dan glijden ze vanzelf op hun plek, of ik geef ze een klein zetje. Werkt prima met zachte lenzen.
Och ik weet ook mijn eerste moment bij de opticien. Ik durfde niet.. volgens mij bijna in tranen toe. Zere ogen, angst dat mijn vinger mijn oog raakte. Drama

En nu binnen 1 sec op mijn Iris, maakt niet uit waar. Zelfs in het donker lukt het me.
Oefenen, oefenen. Maar in het begin kost het veel tijd. En kleur lenzen is voelbaarder dan mijn zachte lenzen die ik helemaal niet voel.
Bam!!!!
Ik heb een tijdlang geoefend met Hema-lenzen maar het is me nooit gelukt om er een in mijn oog te krijgen.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Enora schreef:
09-11-2017 23:12

Zou het echter niet doen zonder hulp van een lenzendrager voor het geval je ze er ook niet uit krijgt.
Ook dat nog! Daar heb ik nieteens aan gedacht. Gelukkig maar dat het niet gelukt is.
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
oefenen, oefenen, oefenen. En toen kon ik het zelf, had jaren ervaring... ging oudste aan de lenzen. Zag het bij haar weer, wat een gedoe. Iets in je oog zetten, gaat tegen al je reflexen in.

Ondertussen maakt het niet meer uit, flap ze er vanuit de raarste hoek in.

Geheel offtopic... ik droom wel heel vaak, dat ik mijn lenzen niet in krijg... herkenbaar?
Ja eerste keer bij opticien, echt vervelend. Die muts maar zeggen vanner gebeurt niks dus hou je oog maar open. Dat hielp niet echt mee. Maar goed 3 dagen later was het alweer normaal om te doen en kon de scheerspiegel weer weg.

Nu in donker, ondersteboven, in de modder, maakt allemaal niet uit.
fietsen varen vrouwelijk doen
In t begin vond ik t eng om uberhaupt iets op mn oogbol aan te raken maar daar raakte ik wel aan gewend. Maar elke keer dat ik raak zat en met mn ogen knipperde ging mn bovenste ooglid er niet overheen en knipperde ik m er weer uit.
redbulletje schreef:
10-11-2017 08:18
In t begin vond ik t eng om uberhaupt iets op mn oogbol aan te raken maar daar raakte ik wel aan gewend. Maar elke keer dat ik raak zat en met mn ogen knipperde ging mn bovenste ooglid er niet overheen en knipperde ik m er weer uit.
Dan zat ie waarschijnlijk toch niet goed in je oog en/of knipperde je te hard.
redbulletje schreef:
10-11-2017 08:18
een lens zuigt zichzelf vast op je oog, zolang hij nog geen grip heeft, flip je hem er met je oogleden weer uit

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven