Lijf & Lijn alle pijlers

Dieet Viva-redactrice Jossine in de Viva

18-05-2008 09:51 596 berichten
Alle reacties Link kopieren
Met grote verbazing en ergernis heb ik gisteren de Viva gelezen. Hierin beschrijft redactrice Jossine hoe zij in 6 weken tijd maar liefst 10 kilo is kwijtgeraakt d.m.v. een zogenaamd HCG-dieet.

Ik vind het prima dat zij zichzelf te dik vindt en wil afvallen, heel goed zelfs, maar waar ik me nou zo ontzettend aan stoor en irriteer is het feit dat nu weer het volgen van een crash-dieet wordt gepromoot.

Overal, en zelfs ook in de Viva, wordt verteld dat afvallen prima is, maar dat dat geleidelijk moet en dat zgn crash-dieten uit den boze zijn en zelf het jojo-effect vergroten en wat doet de Viva nu.....? Een behoorlijk heftig dieet van 500 kcal per dag (!) promoten als een of ander wonderdieet......terwijl iedereen weet dat dit natuurlijk echt niet goed is voor je lichaam.

Wat vinden jullie hier nu van?
Het meest overtuigende bewijs dat HCG niet werkt, is dat zwangere vrouwen, die het goedje in overvloed in hun bloed hebben, er ook niet van afvallen, of er op zijn minst door op hun oude gewicht blijven.
Hallo allemaal,

Ik heb niet zoveel overgewicht. Ik ben zwaarder geworden door medicijn gebruik, zo'n 9 kilo.

Ik heb van alles geprobeerd om het er weer af te krijgen, maar dat lukt dus gewoon niet met die medicijnen.

Dit was eigenlijk 1 van de laatste pogingen die ik wilde doen. Ik heb met mijn ziekenhuis arts overlegt en het mocht wel van haar.

Ik ben nu 1 week bezig en ik val hier ook NIET van af. En ik heb echt vreslijke honger. Ik heb de pregnyl in het ziekenhuis hier in Turkije laten checken door de arts of het echt is en dat is het.

Ik denk dat als je veel eet en dan naar 500 kcal gaat dat je dan wel afvalt.

Ik eet normaal maar rond de 1000 a 1100 kcal per dag. Ik snoep nooit en ik ben toch erg aangekomen.

Die rot medicijnen hoop dat ik er ooit vanaf mag.

Maar ik moet ook zeggen dat ik me niet helemaal aan de regels van dit dieet hou. Je mag bijvoorbeeld geen magere yogurt. Ik kan daar niet zonder. Ik eet elke morgen een beetje yogurt met een kopje koffie. Al 10 jaar.

Als dat niet mag dan kan ik het niet.

Verder mag je ook geen dagcreme gebruiken en geen cremespoeling, nou dat is onmogelijk bij mij met mijn haar die ik dan niet meer kan kammen.

Voor mij werkt het niet, waarschijnlijk voor vele anderen wel.

Volgens mij is er wel genoeg pregnyl, ander zou de prijs hier niet 6 euro zijn.

Er wordt alleen in Nederland heel veel geld aan verdient.

Iedereen die het nog wel doet veel succes ermee, ik stop er mee, en moet het dan maar accepteren.

Er zijn ergere dingen.

Groetjes Julia
quote:julianaa schreef op 11 juli 2008 @ 07:48:

Ik heb van alles geprobeerd om het er weer af te krijgen, maar dat lukt dus gewoon niet met die medicijnen.

Ik ben nu 1 week bezig en ik val hier ook NIET van af. En ik heb echt vreslijke honger. Ik heb de pregnyl in het ziekenhuis hier in Turkije laten checken door de arts of het echt is en dat is het.

Die rot medicijnen hoop dat ik er ooit vanaf mag.

Je mag bijvoorbeeld geen magere yogurt.

Verder mag je ook geen dagcreme gebruiken en geen cremespoeling, nou dat is onmogelijk bij mij met mijn haar die ik dan niet meer kan kammen.

HUH??? Kan iemand mij uitleggen wat het gebruik van dagcreme of cremespoeling voor effect heeft op je lichaam?????? Waarom mag je dat niet gebruiken tijdens dit dieet?

En Julianaa, erg vervelend natuurlijk voor je, maar zolang je nog aan de medicijnen zit, denk ik dat je het afvallen moet laten voor wat het is. Het is niet eerlijk, maar dit zijn nou eenmaal bijwerkingen van medicijnen. Het is zonde dat je zoveel geld uitgeeft terwijl je bij voorbaat al weet dat het niet gaat helpen vanwege de medicijnen. Als je van de medicijnen af bent, probeer dan af te vallen, en dan niet met HCG maar gewoon gezond eten en sporten. En wie weet verdwijnen de kilo's vanzelf als je stopt met medicijnen. Succes!
Ik heb ook een nieuw dieet......het "regelmatig-kleine-porties-verdeeld-over-de-hele-dag-en-het-regelmatig-bewegen-dieet". Aangeraden door iemand die er echt verstand van heeft.....

*begrijpt nog steeds niet waarom zoveel vrouwen zich laten bedonderen met allerlei vage dieten, terwijl de oplossing zo simpel en voordehand liggend is*
quote:traincha2 schreef op 12 juli 2008 @ 14:11:

Ik heb ook een nieuw dieet......het "regelmatig-kleine-porties-verdeeld-over-de-hele-dag-en-het-regelmatig-bewegen-dieet". Aangeraden door iemand die er echt verstand van heeft.....

*begrijpt nog steeds niet waarom zoveel vrouwen zich laten bedonderen met allerlei vage dieten, terwijl de oplossing zo simpel en voordehand liggend is*

Wat ben je toch naïef Traincha, dat jij denkt dat zoiets simpels kan werken.....

Nee ingewikkelde pillen, potjes, drankjes en weet ik wat meer, moeten er toch echt aan te pas komen. En zonder lichte uithongeringsverschijnselen kan het nóóit goedkomen.

Sommige mensen.......

*verbaast zich nog altijd over de naïeve, simpele geesten die er op deze aarde rondlopen*
Ik neem aan dat dit niet serieus bedoeld is??
Hahaha, ja dat zou ik aannemen ja. Ik vind het sarcasme er redelijk vanaf druipen, jij niet?
Wat een idioterie, hormonen inspuiten is gevaarlijk. ze veroorzaken een verhoogd risico op verschillende vormen van kanker.
quote:Spinster schreef op 12 juli 2008 @ 19:37:

Hahaha, ja dat zou ik aannemen ja. Ik vind het sarcasme er redelijk vanaf druipen, jij niet? Hoezo???????? Ik ben toch nie blont, ik weet gewoon heel veel van verantwoord lijnen
quote:meds schreef op 13 juli 2008 @ 00:37:

Wat een idioterie, hormonen inspuiten is gevaarlijk. ze veroorzaken een verhoogd risico op verschillende vormen van kanker.Idd, en nog los daarvan, denk je nou echt dat het aan die hormonen ligt dat je kílo's afvalt. Denk toch na zeg, denk ik dan, als je maar 500kcal per dag eet en je elke dag te blubber sport val je vanzelf af, daar heb je echt geen HCG voor nodig hoor.....
.
quote:traincha2 schreef op 12 juli 2008 @ 18:38:

Ik neem aan dat dit niet serieus bedoeld is??

Wat spinster al zegt ja.

Nee, meis, je hebt helemaal gelijk in je post. Ik verbaas me altijd over al die lijntopics waarin mensen zo vreselijk moeilijk odne met allerlei 'wonderdieten', terwijl het zo simpel is. Zo simpel blijkbar dat mensen denken dat dat toch echt niet kan werken. Om een of andere manier moet het voor mensen ingewikkeld en vooral duur zijn, pas dan zal het wel echt goed werken (the mind works in funny ways)
.
quote:extrahalo schreef op 13 juli 2008 @ 00:53:

Je hebt natuurlijk als het duur is, meer het gevoel dat je echt je best moet doen dan als het gratis (of zelfs kostenbesparend: minder eten, meer fietsen naar werk bv) is...... Een grotere, duurdere stok achter de deur dus...Ja snap de redenatie, maar het is eigenlijk toch te krom voor woorden. Zeker omdat minstens de helft van al die idiote dieten nog eens hartstikke gevaarlijk is ook.
quote:girl-1983 schreef op 13 juli 2008 @ 00:51:

[...]

Wat spinster al zegt ja.

Nee, meis, je hebt helemaal gelijk in je post. Ik verbaas me altijd over al die lijntopics waarin mensen zo vreselijk moeilijk odne met allerlei 'wonderdieten', terwijl het zo simpel is. Zo simpel blijkbar dat mensen denken dat dat toch echt niet kan werken. Om een of andere manier moet het voor mensen ingewikkeld en vooral duur zijn, pas dan zal het wel echt goed werken (the mind works in funny ways)Dat had ik ook wel kunnen weten.
quote:traincha2 schreef op 13 juli 2008 @ 08:09:

[...]

Dat had ik ook wel kunnen weten.

Haha, voor mn gevoel kwam het wel sarcastisch over, maar dacht: zal t toch maar ff zeggen (dan maak ik me toch weer druk dat anderen denken dat ik t serieus meen; gek kind dat ik ben ).

Maar net als jij verbaas ik me keer op keer hier. Meestal laat ik het maar voor wat het is (heeft volgens mij toch geen nut te reageren, want de lijners zijn vaak toch overtuigd van eigen gelijk), maar omdat jouw reactie precies was als ik altijd denk, toch maar even gereageerd.
Ik vraag me echt nog steeds af waarom je geen cremspoeling en dagcreme mag gebruiken bij dit dieet.

Zijn ze bang dat je zó'n honger hebt dat je dat gaat eten? En krijg je dan een chemische reactie met de HCG?
quote:draaiorgel schreef op 13 juli 2008 @ 11:15:

Ik vraag me echt nog steeds af waarom je geen cremspoeling en dagcreme mag gebruiken bij dit dieet.

Zijn ze bang dat je zó'n honger hebt dat je dat gaat eten? En krijg je dan een chemische reactie met de HCG?bij HCG gebruik voor fertiliteits behandelingen (pregnyl) mag je gewoon dagcreme en creme spoeling gebruiken.... misschien viel ik darom niet af
Ik hoop echt dat Julianaa nog eens terug komt om dit toe te lichten, heb het namelijk uit haar post gehaald. Maar misschien zit er in Turkije meer suiker in de dagcreme en cremespoeling ofzo.
quote:draaiorgel schreef op 13 juli 2008 @ 11:15:

Zijn ze bang dat je zó'n honger hebt dat je dat gaat eten? En krijg je dan een chemische reactie met de HCG?

nee, je eet totaal vetvrij met dit dieet, ga jij vet op je lichaam smeren neemt je huid de functie van vet opnemen over waardoor je nog wel afvalt, maar minder dan je kunt afvallen met dit dieet en dat is jammer.

Het is , nogmaals , niet nodig om deze hcg te doen, ik doe zelf de bio hcg, dat is ipv injecties ampullen met een biologische nagebootste hormoon, het werkt hetzelfde maar dan beter.

ik mag ook geen creme met olien en dergelijke gebruiken, ik gebruik ipv een aloe vera , er zijn een paar producten die je wel kunt gebruiken na lang zoeken , ik kan gewoon mijn verzorging dus doen , maar met andere producten, ook heb ik een baal handschoenen in huis voor als ik bak en braad voor de anderen.

ik ben nu in 10 dagen 5.5 kilo afgevallen.

het is niet makkelijk, maar wel te doen.

ik vind het jammer dat viva die ouderwetse hcg heeft gepubliceerd en niet de anno 2008 bio versie.
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 22-07-2017 17:05
Reden: spam
98.49% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven