Eerste grijze haar
maandag 12 mei 2025 om 20:18
Ik ontdekte vandaag mijn eerste grijze haar. Ik ben 39.
Ik ben gewoon even benieuwd: vanaf welke leeftijd kreeg jij grijze haren? En hoe snel ging het vanaf dat moment met meer grijjze haren vinden? Wat voor emoties riep het op?
Ik heb er zelf geen negatieve associaties bij, het hoort bij het ouder worden. Mijn man is ook al grijs aan het worden en hij is zelfs nog wat jonger dan ik. Bij hem vind ik het eigenlijk wel mooi staan en ik hoop dus dat ik mezelf ook mooi vindt grijs, ik ben niet van plan om het te gaan verven denk k. Ook wel voorbarig met 1 grijze haar maar wie weet hoe snel het er meer worden he?
Ik ben gewoon even benieuwd: vanaf welke leeftijd kreeg jij grijze haren? En hoe snel ging het vanaf dat moment met meer grijjze haren vinden? Wat voor emoties riep het op?
Ik heb er zelf geen negatieve associaties bij, het hoort bij het ouder worden. Mijn man is ook al grijs aan het worden en hij is zelfs nog wat jonger dan ik. Bij hem vind ik het eigenlijk wel mooi staan en ik hoop dus dat ik mezelf ook mooi vindt grijs, ik ben niet van plan om het te gaan verven denk k. Ook wel voorbarig met 1 grijze haar maar wie weet hoe snel het er meer worden he?

maandag 12 mei 2025 om 20:27
39 en je eerste grijze haar???? Och meid, wat heerlijk
Ik heb ze denk ik al sinds ik 35 ben ofzo? Maar met highlights zie je dat niet.
Mijn zusje was denk ik met 30 al echt knettergrijs. Die verft t al jaren knalrood dus dat zie je ook niet.
Tja t is wat t is. Erfelijk belast ook denk ik.

Ik heb ze denk ik al sinds ik 35 ben ofzo? Maar met highlights zie je dat niet.
Mijn zusje was denk ik met 30 al echt knettergrijs. Die verft t al jaren knalrood dus dat zie je ook niet.
Tja t is wat t is. Erfelijk belast ook denk ik.
Sometimes I question my sanity, but the unicorn and gummy bears tell me I’m fine!
maandag 12 mei 2025 om 20:35
maandag 12 mei 2025 om 20:38
Bij mij ging het heel vreemd.
Toen ik 27 was overleed mijn man.
Een dag voor de begrafenis ging ik in bad vlak ervoor keek ik nog in de spiegel gewoon donkerbruin haar.
Na een kwartier trok ik het niet meer en ging er weer uit en kijk weer in de spiegel en ik kon het gewoon niet geloven.
Plotseling 2 enorme lokken grijze haren! Ja het bestaat dus echt dat je ineens grijs kan worden bij stress/traumatische gebeurtenissen.
Ik ben het direct gaan kleuren (nou ja direct direct zodra ik ruimte in mijn hoofd had voor dat soort dingen)
Inmiddels ben ik 41 en zie bij mijn uitgroei wel dat ik steeds grijzer word maar nooit meer zo extreem als toen.
Toen ik 27 was overleed mijn man.
Een dag voor de begrafenis ging ik in bad vlak ervoor keek ik nog in de spiegel gewoon donkerbruin haar.
Na een kwartier trok ik het niet meer en ging er weer uit en kijk weer in de spiegel en ik kon het gewoon niet geloven.
Plotseling 2 enorme lokken grijze haren! Ja het bestaat dus echt dat je ineens grijs kan worden bij stress/traumatische gebeurtenissen.
Ik ben het direct gaan kleuren (nou ja direct direct zodra ik ruimte in mijn hoofd had voor dat soort dingen)
Inmiddels ben ik 41 en zie bij mijn uitgroei wel dat ik steeds grijzer word maar nooit meer zo extreem als toen.
Liefhebben
is meer
lief
dan hebben
is meer
lief
dan hebben
maandag 12 mei 2025 om 20:39
Ik was 32 bij de eerste haar. Vond dat nog wat te vroeg… maar vervolgens heeft het bijna 10 jaar geduurd tot het er meer werden. Inmiddels zijn het er iets meer maar nog steeds op één hand te tellen, die trek ik eruit
(goed zichtbaar want donkerbruin haar, en kan nu nog, als het er meer worden zal ik dat niet meer doen
), dus voor anderen word ik nog niet/nauwelijks grijs. Dus ja, als ik had geweten dat het zo langzaam zou gaan, had ik me over die eerste ook niet druk gemaakt. Maar hoe snel het vordert, verschilt enorm per individu!
maandag 12 mei 2025 om 20:40
Twee jaar geleden de eerste, nu een stuk of tien denk ik.
Grijs haar vind ik erg mooi, dus ik heb er geen last van en ga zeker niet verven.
Wat ik wel vervelend vind ik dat mijn haar wat stugger, een soort kroeziger, wordt. Niet die tien grijze haren, maar ál mijn haar. Daar is wel wat aan te doen, maar ik vind het dus irritant dat ik daar tegenwoordig meer aan moet doen.
Ik weet eigenlijk niet of dit ‘hoort’ bij haar vlak voor je echt grijs wordt.
Grijs haar vind ik erg mooi, dus ik heb er geen last van en ga zeker niet verven.
Wat ik wel vervelend vind ik dat mijn haar wat stugger, een soort kroeziger, wordt. Niet die tien grijze haren, maar ál mijn haar. Daar is wel wat aan te doen, maar ik vind het dus irritant dat ik daar tegenwoordig meer aan moet doen.
Ik weet eigenlijk niet of dit ‘hoort’ bij haar vlak voor je echt grijs wordt.
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
maandag 12 mei 2025 om 20:41
20 was ik, toen werd een lok bij mijn slaap wit. Dat was sindsdien een beetje mijn handelsmerk, nooit iets aan gedaan.
Ben net zo oud als jij en heb nu diverse grijze 'banen' in mijn roodbruine haar en ook steeds meer losse zilveren draden. Krijg er best vaak opmerkingen over -- sommige heel positief. De negatieve (van mijn altijd-vervende moeder; van een nota bene zelf zilverwitte buurman) negeer ik
Ik vind het mijzelf prima staan. Mensen schatten mij ook niet structureel te oud in ofzo, ik heb gewoon apart haar.
Ben net zo oud als jij en heb nu diverse grijze 'banen' in mijn roodbruine haar en ook steeds meer losse zilveren draden. Krijg er best vaak opmerkingen over -- sommige heel positief. De negatieve (van mijn altijd-vervende moeder; van een nota bene zelf zilverwitte buurman) negeer ik

Ik vind het mijzelf prima staan. Mensen schatten mij ook niet structureel te oud in ofzo, ik heb gewoon apart haar.
maandag 12 mei 2025 om 20:43
Swampi schreef: ↑12-05-2025 20:35Het is eigenlijk sinds twee jaar terug dat het begon op te vallen. Ik ben blind dus je ziet het niet zo maar nu gaat het als een malle en het zijn dikkere, witte haren. Ik krijg ook opeens meer slag in mijn haren.
Ik vind het best mooi en ga er niks aan laten doen verder![]()
Zo, dat was weer een hersenkraker! Ik snapte niet hoe een ander het bij jou niet zou zien omdat jij blind bent. Had het topic al weggeklikt toen het kwartje viel.
maandag 12 mei 2025 om 20:44
Anderhalf jaar geleden (toen 47) zag ik de eerste duidelijke grijze haar en ik vond het fascinerend. Deze haar afgeknipt om de structuur te bekijken; witgrijs, stugger en dikker.
Er is op drie grijze haren na niks meer bij gekomen. De betreffende grijze haar is weer aangegroeid.
Ik zie het wel.
Er is op drie grijze haren na niks meer bij gekomen. De betreffende grijze haar is weer aangegroeid.
Ik zie het wel.
The North Remembers
maandag 12 mei 2025 om 20:57
maandag 12 mei 2025 om 20:59
maandag 12 mei 2025 om 21:00
Ik heb je post 4x gelezen en dacht: hoe kun je nu zien dat het dikke, witte haren zijn als je blind bent... (En hoe forum je danSwampi schreef: ↑12-05-2025 20:35Het is eigenlijk sinds twee jaar terug dat het begon op te vallen. Ik ben blind dus je ziet het niet zo maar nu gaat het als een malle en het zijn dikkere, witte haren. Ik krijg ook opeens meer slag in mijn haren.
Ik vind het best mooi en ga er niks aan laten doen verder![]()

Tot het kwartje viel. Je bent blond

Ik heb niet gefaald. Ik heb gewoon 10.000 manieren ontdekt die niet werken - T. Edison
maandag 12 mei 2025 om 21:05
Ik was nog geen 30 toen de eerste grijze haren kwamen. Inmiddels ben ik 43 en, als ik niet zou verven, volledig grijs. Meer wit dan grijs eigenlijk. Ik vind dat mooi bij mijn tantes van in de 70. Maar bij mezelf vind ik het echt verschrikkelijk.
Mijn vader was op zijn 30e grijs, dus het had nog erger gekund.
Mijn vader was op zijn 30e grijs, dus het had nog erger gekund.
maandag 12 mei 2025 om 21:07
maandag 12 mei 2025 om 21:08
Ik ben 57 en heb nog geen grijze haren. Ik ben wel blond met veel verschillende schakeringen dus dan valt het wellicht sowieso niet zo op, maar ik zie ze zelf dus nog niet. (helaas heb ik dan wel weer alopecia androgenetica, waarvoor ik medicatie slik om het proces te remmen, lijkt goed aan te slaan)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in