Lijf & Lijn alle pijlers

Eetlijstjes, stok achter de deur! Deel 3

23-10-2011 20:37 3309 berichten
Alle reacties Link kopieren
*WAARSCHUWING: WERKT VERSLAVEND!*



Hét topic waar je je eetlijstjes kunt plaatsen. Schroom niet om mee te schrijven en feedback te geven.



Niet geschikt voor tere zieltjes die niet tegen een beetje kritiek kunnen



Eerste topic



Tweede topic
I am surrounded by morons
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje vandaag:



O: overnight oats met banaan, pure cacao, chiazaad, amandelmelk, kokosrasp. Groene thee



T: 5 gemengde noten, handje cruesli, groene thee, jodekoek.



L: 2 handjes cashewnoten, overnight oats met granny smithappel en paar stukjes ananas.



T: 1,5 handje cashewnoten, half handje gemengde noten. 1 mini Malteser. Avocado met banaan. Kruidenthee.



D: bruine rijst met bloemkool, sperziebonen,ui, tomaat, gebakken ei. Roosvicee.



T: 3 gedroogde abrikozen.
Alle reacties Link kopieren
O: havermout casio

T: appel

L: 3 bruine boterhammen en een lekkerbekje met saus

T: mueslibol

D: radijsjesstamppot met spekjes en een lamsworstje

Sportschool
Nanase, welke verhouding melk/havermout gebruik jij als je overnight oats maakt zonder yoghurt? Ik wil dat ook proberen omdat ik de literpakken amandelmelk niet leeg krijg. Zonde om weg te gooien :(



Casio, extra gemotiveerd nu je weer afvalt?



Girliwirlie, je restaurant-menu klinkt echt heerlijk!





O: overnight oats van havermout, soyamelk- en yoghurt, cacao en banaan

T: Fuji appel

L: 4 sneetjes brood; 2 met provençaalse kipfilet en 2 met filet americain

T: rauwe wortels

D: krieltjes, een gambaspies en een salade van rucola, tomaat, komkommer, lente-ui, slasaus
Alle reacties Link kopieren
Casio train je erg snel na de maaltijd? Of misschien te weinig gegeten gedurende de dag? Het kan ook zijn dat je teveel of te zwaar traint waardoor je misselijk wordt. Kun je het niet aan iemand daar vragen of train je niet in de sportschool?



Lijstje gisteren:



O: kiwi + glas amandelmelk met siroop

T: beschuit met roomboter en muisjes

L: pompoenbh met sandwichspread, wilde perzik, rauwkostsalade (tomaat, komkommer en worteltjes met heel weinig dressing)

T: 4 rijstwafels en 1 pompoenpittenbh met stroop, sandwichspread en ajvar

D: andijvie stamppot met veg. shoarma

T: geitenyoghurt met verse aardbeien en lijnzaad

Kon 's nachts niet slapen en heb toen nog een beker amandelmelk met een beetje siroop gehad
Alle reacties Link kopieren
quote:girliwirlie schreef op 06 juli 2013 @ 10:07:

Casio train je erg snel na de maaltijd? Of misschien te weinig gegeten gedurende de dag? Het kan ook zijn dat je teveel of te zwaar traint waardoor je misselijk wordt. Kun je het niet aan iemand daar vragen of train je niet in de sportschool?



Lijstje gisteren:



O: kiwi + glas amandelmelk met siroop

T: beschuit met roomboter en muisjes

L: pompoenbh met sandwichspread, wilde perzik, rauwkostsalade (tomaat, komkommer en worteltjes met heel weinig dressing)

T: 4 rijstwafels en 1 pompoenpittenbh met stroop, sandwichspread en ajvar

D: andijvie stamppot met veg. shoarma

T: geitenyoghurt met verse aardbeien en lijnzaad

Kon 's nachts niet slapen en heb toen nog een beker amandelmelk met een beetje siroop gehadgirlie, dat was ik niet, dat is gifgroen ;)
Ik was inderdaad misselijk geworden tijdens het sporten. Het zal wel te weinig eten zijn geweest. Vanochtend gelukkig niks aan de hand bij het sporten! Daarna wel meteen (dus vroeg) geluncht.



O: 2 volkoren beschuiten met jam, een gebakken ei en een glas jus d'orange

L: 5 crackers met Arla zuivelspread in de smaak rucola pesto (beetje eenzijdig maar wat is dat spul lekker!), een stuk komkommer en een glas jus d'orange

T: sneetje zuurdesembrood met pindakaas

T: handje kersen

D: Geroosterde aubergine met saffraanyoghurt met couscous

(de aubergines zijn in de aanbieding bij de appie )
Alle reacties Link kopieren
Hee gifgroen, de verhouding is 50/50. Is echt superlekker met havermout. Zijn je pakken bijna over de datum? Je kan ze best nog wat langer bewaren hoor. Zeker zonde! Ik vind het ook heel lekker om gewoon zo te drinken trouwens.



Mijn lijstje vandaag:



O: boekweitpannenkoek met rozijnen en appelstroop. Groene thee, honingkoek. 3 gedroogde abrikozen.



T: drinkyoghurt mango vanille.



L: handje gemengde noten, groentesoep: bruine rijst, aardappel, tomaat, bloemkool, snijbonen, kruiden. Kruidenthee met suiker.



T: boekweitpannenkoek met rozijnen en appelstroop, jonge kaas 50+, koffie met hazelnootmelk, groene thee.



T: raspatat.



D: groentesoep met kleefrijst, aubergine, aardappel, tomaat, ui, kruiden. Gember/groenethee.
Alle reacties Link kopieren
Girliwirlie ben jij parttime Vega? Je lijstjes zien er wel bewust uit, wel zie ik bij jou veel koolhydraten en zoetstoffen/suikers. Misschien is het een idee om dat wat te minderen, je went echt snel aan minder suikers, ik lust nu al geen gewone cruesli meer bijv, veel te zoet! En ik hou wel echt van zoete dingen.



Gelukkig is mijn pak hagelslag inmiddels op girls, ik ga het ff niet meer kopen.



Casio ik zie jou nog steeds supernetjes eten! Ga zo door!
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje vandaag:



O: havermout met hazelnootmelk, Granny smithappel, kaneel, rozijnen. Gember/groenethee. Honingkoek, koffie met hazelnootmelk. Boekweitpannenkoek met banaan en appelstroop.



L: havermout met beetje melk en appel. 2 handjes gemengde noten, kruidenthee met suiker.



T: 20 gemengde noten.



T: noodles met gebakken eitje.



D: groentesoep met rijst.
50/50 dus voor de havermout, thanks Nanase! Pakken amandelmelk zijn nog lang niet over de datum gelukkig. Het is alleen dat het literpakken zijn en ik afgelopen week voor 3 x overnight oats genoeg had aan een mini-pakje soyamelk van 250 ml... Er moet dus meer amandelmelk in de overnight oats of ik moet andere recepten zoeken. Kan je het ook gewoon gebruiken voor pannenkoeken? De laatste tijd eet ik veel meer zuivel dan voorheen en ik heb ook veel meer last van een allergie. Hopelijk wordt dat weer minder als ik overstap op andere soorten melk en yoghurt!





O: 2 sneetjes zuurdesem brood met jam

L: 2 sneetjes zuurdesem brood met tonijnsalade en een augurkje en 3 crackers met yoghurtspread pesto van Arla

T: een bolletje yoghurtijs met gekonfijte sinaasappelschil

D: het auberginegerecht van gister

T: straks nog wat fruit, misschien met yoghurt
Alle reacties Link kopieren
Nanase ik probeer zoveel mogelijk vegetarisch te eten maar zo heel af en toe vind ik vlees wel lekker maar dan vooral als broodbeleg en niet zozeer bij het avondeten. Bedankt voor je feedback, ik eet inderdaad best wel wat zoetigheden en veel koolhydraten dus ga daar eens wat op letten. Bedankt voor de tip



O: kiwi, beschuit met roomboter en muisjes (heb nog steeds kraamvisite)

T: perzik

L: 1 dikke zelfgebakken pompoenpitten bh met humus, wilde perzik

T: glas amandelmelk met beetje siroop (niet suikervrij trouwens, en is bijna op en dan koop ik het niet meer), worteltjes met tzatziki en 4 rijstwafels met hüttenkäse

D: vol brod groentes met o.a. rode uit, broccoli, champignons en een hardgekookt eitje met een ppboterham met geitensmeerkaas

T: geitenyoghurt, lijnzaad verse aardbeitjes (die zijn overigens heerlijk)
Alle reacties Link kopieren
Oh en vergeet nog sorry te zeggen tegen Casio Bedoelde inderdaad Gifgroen
O: dubbele volkoren boterham met pindakaas

L: bij de La Place, zo'n hele platte focaccia met mozzarella, tomaat, rucola en een verse munt thee

T: voor het sporten een schaaltje soyayoghurt met aardbeien

D: 2 volkoren tortilla's met lamskebab-spies, tzatziki, ijsbergsla, tomaat, komkommer, lente-ui



Sport: ruim een uur volgens schema in de sportschool. Het gaat me steeds beter af!
O: dubbele boterham met pindakaas

T: schaaltje kersen

L: dubbele boterham rookvlees en dubbele boterham filet americain

T: een appel

D: 2 volkoren tortilla's met lamskebab-spies, tzatziki, ijsbergsla, tomaat, lente-ui
Alle reacties Link kopieren
Hahaha geeft uiteraard niks girlie! :D



O: havermout casio

T: grote bak cherry tomaatjes

L: 3 bb, 2x hummus, 1x pindakaas/hagelslag

T: bakje fruit (appel, meloen, ananas)

D: groentencurry met 1 naanbrood

Sportschool (cardio + kracht)
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig maar Casio



O: Kiwi, 2 bh 1 met geitensmeerkaas en de ander met tzatziki

L: 2 bh 1 met tzatziki en één met geitensmeerkaas, perzik

T: 1 bh met roomboter en peper en zout, bakje rauwkost met dressing en een paar schijfjes komkommer met geitensmeerkaas

D: linzensalade met klein beetje witvis en een vegetarische schijf

T: geitenyoghurt met aardbeien en lijnzaad

T: bh met baba ganoush
Alle reacties Link kopieren
Schreef hier niet ook altijd een ieniemienie of zoiets mee? Die heb ik al een tijdje niet gezien!



Vandaag:

O: kiwi, 2 bh 1 met geitenkaas en dun laagje roomboter en één met baba ganoush

T: aardbeien en een glas amandelmelk

L: bh met baba ganoush en een gekookt ei, dr.karg cracker met humus, perzik

T: bh met tartex tomaat en komkommer met humus

A: ratatouille met sojastukjes en witvis (gekookt in kokosolie en met edelgistvlokken als topping

D: aardebeien en blauwe bessen met lijnzaad en yoghurt
O: 2 volkoren beschuiten met jam en een glas jus d'orange

L: 2 dubbele boterhammen, met kipfilet en met snijworst

T: een gekookt ei

T: voor het sporten een banaan

D: geen trek, smoothie gemaakt van soyayoghurt met aardbeien



Sport: ruim een uur cardio en kracht in de sportschool.
Alle reacties Link kopieren
O: havermout casio

T: zak wortels

L: flink bord risotto met makreel en prei

D: 2 bb, 1x hummus, 1x kaas en mosterd

Uurtje sportschool
Alle reacties Link kopieren
Mijn lijstje vandaag:



O: graskaas, groene thee.



T: boekweitpannenkoek met rozijnen. Mango/passievrucht/kokosnoot sapje. Stuk bananenbrood, cappuccino. Granny smithappel.



L: boekweitpannenkoek met rozijnen, havermout met amandelmelk.



T: 2 bananen, handje gemengde noten, gedroogde abrikozen.



D: groentesoep (aubergine, half gebakken ei, tomaat, aardappel, kruiden) met zwarte rijst. Raspatat.



T: graskaas, groene thee.
Alle reacties Link kopieren
Gifgroen, en heb je al n bestemming voor de amandelmelk? Ik maak er ook pannenkoeken mee en ik doe het door de koffie. Genoeg te bedenken volgens mij! Die smoothie van je klinkt lekker, daar kan je natuurlijk ook amandelmelk bij doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat is jullie reden eigenlijk om hier mee te schrijven?



Ik kreeg op mijn kop vandaag van de verloskundige toen ik op de weegschaal stond. Daar sta ik zelf eigenlijk nooit op en kennelijk was ik behoorlijk afgevallen en mag ik echt niet meer afvallen. Ik vertelde haar dat ik alleen minder zoetigheid at en wat minder koolhydraten en dat laatste heb ik juist hard nodig met borstvoeding dus ben ik weer wat meer daarvan aan het eten. Moeilijk hoor om zo de balans goed te vinden.



Nanase: Heb jij gisteren als ontbijt alleen een plakje graskaas op? Ik zou denk ik van mijn graat gaan als ik dat zou eten als ontbijt haha



Vandaag:

O: kiwi, 2 bh met tartex tomaat en geitenkaas'

T: aalbessen met geitenyoghurt (volle bak) en lijnzaad

L: 2 bh met ei en humus, komkommer, tomaat en een glas amandelmelk met een scheutje diksap

T: sinaasappel, bh met tartex Mexicaans, worteltjes met veel humus (hmmm zo lekker) en nog een glas amandelmelk + scheutje diksap



Moet nog komen:

A: gerookte tofureepjes met Japanse wok groentes en gekokte aardappelen met edelgistvlokken erover

D: geitenyoghurt met pruimen

T: handje amandelen en een dr.karg cracker met geitenkaas
Alle reacties Link kopieren
Hèhè girli, ik had idd graskaas op als ontbijt. Reden: geen tijd want ik had om 8 uur een afspraak. Daarna nog maar eens ontbeten :D. Mijn reden om mee te schrijven.. Ik wil eigenlijk nog wat afvallen, er komt alleen weinig van terecht. Verder heb ik wel n gezond gewicht. En gezond eten vind ik heel interessant.. Ja dat is het een beetje. Is het zo dat je koolhydraten nodig hebt voor borstvoeding? Ik weet daar echt helemaal nix over..



Mijn lijstje vandaag:



O: overnight oats met amandelmelk, Granny smithappel, kaneel, chiazaad. Groene thee, graskaas.



T: cappuccino, boekweitpannenkoek met rozijnen en appelstroop.



L: boekweitpannenkoek met rozijnen en appelstroop. 3 sultana.



T: 2 bananen, 10 gemengde noten, 10 rozijnen, 3 gedroogde abrikozen, 1 Granny smithappel.



D: gewokte groenten: zoete aardappel, half gebakken ei, sugarsnaps, taugé, broccoli, aardappel, sojasaus, komijn, peper, wortel. Met zwarte rijst met kokosmelk. Groene thee. Raspatat.



T: limoensap met water en 2,5 theelepel suiker.
Alle reacties Link kopieren
O: magere kwark met muesli

L: 1 plak biologisch brood met zalmsalade, 2 plakken biologisch brood met filet americain en een gekookt eitje, halfvolle melk

T: softijs+koek

D: biefstukje en friet

T: thee
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook graag nog wat afvallen, ben nu sinds begin dit jaar zo'n 8 a 9 kilo kwijt, maar ik was ook echt flink aangekomen dus alsnog niet heel erg tevreden nu. Nog 5 kilo eraf en ik ben tevreden, elke kilo daarna is pure winst (ik ben 1.66 en weeg nu 73 kilo, slanke taille, brede heupen, flinke bovenbenen ;)). Ik doe werk waarbij ik zo'n beetje bijna elke dag nieuwe mensen ontmoet (media), dus dan is het wel fijn als ik lekker in mijn vel zit. Wat doen jullie eigenlijk in het dagelijks elven?



O: havermout casio

T: zak worteltjes, 1 bossche bol (traktatie op werk, de afgelopen 6 maanden ALLE traktaties/taart afgeslagen, nu 1x ja gezegd)

L: 4 bb, 2x hummus, 2x mosterd/oude kaas

T: 1 blokje hele pure chocolade

D: spaghetti met ansjovis, tomaat, venkel en peen

Halfuur hardgelopen (4km)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven