Eetlijstjes, stok achter de deur - revised
woensdag 4 mei 2016 om 15:02
Vroeger was hier op Lijf&Lijn een langlopend topic genaamd 'Eetlijstjes, stok achter deur'. Iedereen kon hier zijn/haar eetlijstjes posten, ongeacht of je wilde aankomen, afvallen, of gewoon het eetpatroon wat meer in de gaten wilde houden, en ongeacht hoeveel je kwijt of bij wilt. Ik heb toen veel aan dat topic gehad dus wil het graag weer nieuw leven in blazen.
Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.
Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Het idee is om voor elke dag (eerlijk!) te plaatsen wat je gegeten hebt - ook als je de fout in bent gegaan.
Hoop dat het weer net zo'n leuk en bemoedigend topic als vroeger wordt.
Liever elitair dan een pauper!
woensdag 28 september 2016 om 14:37
Ik kom ook weer meeschrijven, mensen! Was van februari tot pak 'm beet april ruim 7 kilo afgevallen, maar door een sterfgeval in de familie en daarna de vakantie is er behoorlijk de klad in gekomen en zit er nu weer zo'n 3 kilo aan. Maar omdat ik ook niet meer sport, ziet het er echt veel plofferiger uit, want mijn opgebouwde spieren zijn ook weer verdwenen. Vanochtend keek ik in de spiegel en al mijn kleren zaten waardeloos en ik voelde me zo opgeblazen dat ik besloten heb weer goed op mijn eten te gaan letten én weer meer te gaan bewegen.
Lijstje:
O: Roerei van drie eitjes en drie plakjes gerookte schouderham in snippers (in droge pan gemaakt) met een geroosterde speltboterham
T: 5 mokkaboontjes
L: Bakje Skyr met een klein beetje honing en 40 gr. zelfgeroosterde granola (havermout, kokosvlokken, ongebrande amandelen, beetje honing en cacao)
T: Drie kubusjes la vache qui rit en twee rijstwafels met pindakaas en banaan
A: Kippensoep met extra geroosterde maïs en kikkererwten
T: Nog een beetje Skyr met gebakken kaneel-appelstukjes
T: Koffie
Alles bij elkaar: 1500 kcal. Ik wil vanavond ook weer eens een yogasessie doen en een 7 minutes workout.
Lijstje:
O: Roerei van drie eitjes en drie plakjes gerookte schouderham in snippers (in droge pan gemaakt) met een geroosterde speltboterham
T: 5 mokkaboontjes
L: Bakje Skyr met een klein beetje honing en 40 gr. zelfgeroosterde granola (havermout, kokosvlokken, ongebrande amandelen, beetje honing en cacao)
T: Drie kubusjes la vache qui rit en twee rijstwafels met pindakaas en banaan
A: Kippensoep met extra geroosterde maïs en kikkererwten
T: Nog een beetje Skyr met gebakken kaneel-appelstukjes
T: Koffie
Alles bij elkaar: 1500 kcal. Ik wil vanavond ook weer eens een yogasessie doen en een 7 minutes workout.
woensdag 28 september 2016 om 14:39
Leuk dat dit topic weer actief is!
Bij mij was de klad er flink in gekomen, ook weer wat aangekomen. Baalde er wel van maar ik ben nog steeds 7 kilo lichter dan toen ik begon dus overall gezien zit er toch een dalende lijn in.
Ik ga vanavond na mijn werk alles bijlezen, mijn avondeten staat toch al lekker klaar want voor twee dagen gekookt gisteren.
Bij mij was de klad er flink in gekomen, ook weer wat aangekomen. Baalde er wel van maar ik ben nog steeds 7 kilo lichter dan toen ik begon dus overall gezien zit er toch een dalende lijn in.
Ik ga vanavond na mijn werk alles bijlezen, mijn avondeten staat toch al lekker klaar want voor twee dagen gekookt gisteren.

woensdag 28 september 2016 om 17:40
Mijn lijstje van gister
O: griekse yoghurt met havermout en diepvries fruit
T:Roerei en een halve paprika
L: 2 bruine bollen met ham en kaas
T: snackwortels en een gevulde koek (familiebezoek )
L: basmati rijst, gekookte zoete aardappel, avocado en geroosterde pitten met een mosterd saus
T: 2 biertjes
O: griekse yoghurt met havermout en diepvries fruit
T:Roerei en een halve paprika
L: 2 bruine bollen met ham en kaas
T: snackwortels en een gevulde koek (familiebezoek )
L: basmati rijst, gekookte zoete aardappel, avocado en geroosterde pitten met een mosterd saus
T: 2 biertjes

woensdag 28 september 2016 om 18:39
Beetje rare dag vandaag dus vandaar dat mijn eetlijstje
ook een beetje weinig is! Haha.
Fitness van 11:00 - 13:00, dit deed ik op een lege maag,
toen gedoucht, boodschappen gedaan voor moeders maar
kreeg de wijn niet mee omdat ik mijn ID kaart was vergeten dus hup kon ik nog
een keer, toen was de printer thuis kapot dus naar de bibliotheek gegaan en daar mijn
CV en pasfoto uitgeprint want had vandaag om 17:15
een 'speeddate' sollicitatie. Rond 15:00 snel een dikke
bak magere kwark met ongebrande noten, rozijntjes en
zonnatura roasties appel&kaneel naar binnen gewerkt.
Nu net weer thuis, krijg binnen een week te horen of ik doorben naar de volgende ronde van
de sollicitatie en dalijk broccoli een pompoen-zoete aardappel
burger (vivera) en aardappeltjes eten! Misschien dat ik vanavond nog iets van yoghurt of fruit eet!
En dat was mijn dag, haha!
ook een beetje weinig is! Haha.
Fitness van 11:00 - 13:00, dit deed ik op een lege maag,
toen gedoucht, boodschappen gedaan voor moeders maar
kreeg de wijn niet mee omdat ik mijn ID kaart was vergeten dus hup kon ik nog
een keer, toen was de printer thuis kapot dus naar de bibliotheek gegaan en daar mijn
CV en pasfoto uitgeprint want had vandaag om 17:15
een 'speeddate' sollicitatie. Rond 15:00 snel een dikke
bak magere kwark met ongebrande noten, rozijntjes en
zonnatura roasties appel&kaneel naar binnen gewerkt.
Nu net weer thuis, krijg binnen een week te horen of ik doorben naar de volgende ronde van
de sollicitatie en dalijk broccoli een pompoen-zoete aardappel
burger (vivera) en aardappeltjes eten! Misschien dat ik vanavond nog iets van yoghurt of fruit eet!
En dat was mijn dag, haha!

woensdag 28 september 2016 om 19:27
@Kalliope, veel leesplezier en smakelijk eten. Altijd handig om voor twee dagen te koken.
@ pizza, wow fitnessen op een lege maag en pas zo laat wat eten. Hoe doe je dat? Heb je dan wel genoeg kracht?
O: wederom grote bak Kwark met havermout, blauwe bessen en frambozen
L: 2 volkoren boterhammen met pindakaas
T: 2 rijstwafels met vijgenspread en cocos
T: 2 van die nakd repen met sinaasappel en chocolade
A: de andere bloemkoolpizza met tomaat, champignons, paprika, andere helft mozzarella en beetje parmezaanse kaas.
Iets teveel zoet vandaag, hou eigenlijk meer van hartig. Ook na vandaag zin in rijst of pasta.
> 10.000 stappen. En enorme spierpijn van krachttraining gisteren. Door vakantie drie weken niet gedaan. Moest met sommige gewichten een stapje terug doen.
@ pizza, wow fitnessen op een lege maag en pas zo laat wat eten. Hoe doe je dat? Heb je dan wel genoeg kracht?
O: wederom grote bak Kwark met havermout, blauwe bessen en frambozen
L: 2 volkoren boterhammen met pindakaas
T: 2 rijstwafels met vijgenspread en cocos
T: 2 van die nakd repen met sinaasappel en chocolade
A: de andere bloemkoolpizza met tomaat, champignons, paprika, andere helft mozzarella en beetje parmezaanse kaas.
Iets teveel zoet vandaag, hou eigenlijk meer van hartig. Ook na vandaag zin in rijst of pasta.
> 10.000 stappen. En enorme spierpijn van krachttraining gisteren. Door vakantie drie weken niet gedaan. Moest met sommige gewichten een stapje terug doen.
donderdag 29 september 2016 om 12:00
Thanks gaya. Vijgenspread klinkt echt lekker!
Pizza, ging het solliciteren goed naar je gevoel?
Johnny, zelfde verhaal als bij mij: netto gezien is er meer af dan bij! Daar gaat het uiteindelijk om! Hoelang rooster je die granola?
Ontbijt: muesli met sojamelk
Lunch: yoghurt met mango, peer, bosvruchten, chiazaadjes en cacoanips; koffie latte met hazelnootsiroop
Tussendoor: 2 gevulde melkchocolaatjes
Avond: halve zoete aardappel, een kleine aardappel, halve ui, stuk aubergine, een wortel, half blik kikkererwten en een half blik kokosmelk - gebakken in kokosolie en kruiden
Avondsnack: 1 stukje pure chocola (90%)
Goed om het weer bij te houden want ik was gisteravond helemaal vergeten dat ik al chocola op had die dag.
Pizza, ging het solliciteren goed naar je gevoel?
Johnny, zelfde verhaal als bij mij: netto gezien is er meer af dan bij! Daar gaat het uiteindelijk om! Hoelang rooster je die granola?
Ontbijt: muesli met sojamelk
Lunch: yoghurt met mango, peer, bosvruchten, chiazaadjes en cacoanips; koffie latte met hazelnootsiroop
Tussendoor: 2 gevulde melkchocolaatjes
Avond: halve zoete aardappel, een kleine aardappel, halve ui, stuk aubergine, een wortel, half blik kikkererwten en een half blik kokosmelk - gebakken in kokosolie en kruiden
Avondsnack: 1 stukje pure chocola (90%)
Goed om het weer bij te houden want ik was gisteravond helemaal vergeten dat ik al chocola op had die dag.

donderdag 29 september 2016 om 19:41
@gaya76 was even een uitzondering hoor haha, had écht
totaal geen honger en voelde me heel vol al toen ik wakker werd.
Probeer meer naar mijn lichaam te luisteren, want had telkens heel erg
last van mijn buik maar gaat nu veel beter! Anyway, normaal ontbijt ik
eigenlijk altijd wél voor het sporten aan.
@kalliope geen idee, haha, het was echt alleen jezelf presenteren in 3 minuten.
Ging zo snel! Maar volgens mij wel goed!
O: Havermoutpapje met banaan en pindakaas
L: 2 rijstwafels met hüttenkase, scrambled egg en peper
en worteltjes met hummus
T: Bakje kwark met zonnatura roasties appel&kaneel
A: Tomatensoep en een meergranenbroodje met hummus
T: Pitloze witte druiven en een blikje Cola Zero en
een Detox Thee.
Sport: 60+- fitness
totaal geen honger en voelde me heel vol al toen ik wakker werd.
Probeer meer naar mijn lichaam te luisteren, want had telkens heel erg
last van mijn buik maar gaat nu veel beter! Anyway, normaal ontbijt ik
eigenlijk altijd wél voor het sporten aan.
@kalliope geen idee, haha, het was echt alleen jezelf presenteren in 3 minuten.
Ging zo snel! Maar volgens mij wel goed!
O: Havermoutpapje met banaan en pindakaas
L: 2 rijstwafels met hüttenkase, scrambled egg en peper
en worteltjes met hummus
T: Bakje kwark met zonnatura roasties appel&kaneel
A: Tomatensoep en een meergranenbroodje met hummus
T: Pitloze witte druiven en een blikje Cola Zero en
een Detox Thee.
Sport: 60+- fitness

donderdag 29 september 2016 om 19:55
@pizza, fijn dat het beter gaat met je buik. De vraag was ook meer projectie van mezelf omdat ik zelf veel eetmomenten heb, mijn maag anders hard gaat knorren, vandaar. Ik eet over het algemeen vrij veel. Nu wat minder maar zodra ik iets van sport doe of moet studeren of werken, verbrand ik sneller en eet ik weer meer.
Wel merk ik nu richting 40 jaar, dat ik niet meer alles los en vast kan eten. Het zet aan. Dat wil ik best accepteren maar zit er ook niet op te wachten dat kilo's eraan vliegen. Dus ik let wat dat betreft wel op.
Mijn lijst volgt nog.
Wel merk ik nu richting 40 jaar, dat ik niet meer alles los en vast kan eten. Het zet aan. Dat wil ik best accepteren maar zit er ook niet op te wachten dat kilo's eraan vliegen. Dus ik let wat dat betreft wel op.
Mijn lijst volgt nog.
vrijdag 30 september 2016 om 18:14
quote:pizzaislife schreef op 27 september 2016 @ 21:57:
heb jij niet verschrikkelijk honger na alleen dit? :o
of werkt het juist ontzettend goed als je wil afvallen?
[...]
Zoals ik al aangaf struggle ik een beetje met een gezonde manier van afvallen vinden, heb niet echt honger maar wel veel zin in lekkere dingen maar vind het onderscheid daar tussen ook moeilijk.
Vandaag:
O: Klein broodje met geitenkaas
T: 3 rijstwafels
L: twee pita broodjes 1 hummus, 1 30 plus Kaas
T: smoothie boerenkool, kiwi, banaan, limoen, komkommer
A: broccoli, bloemkool, Vega burger, 1 opscheplepel gebakken aardappeltjes met ketchup
heb jij niet verschrikkelijk honger na alleen dit? :o
of werkt het juist ontzettend goed als je wil afvallen?
[...]
Zoals ik al aangaf struggle ik een beetje met een gezonde manier van afvallen vinden, heb niet echt honger maar wel veel zin in lekkere dingen maar vind het onderscheid daar tussen ook moeilijk.
Vandaag:
A: broccoli, bloemkool, Vega burger, 1 opscheplepel gebakken aardappeltjes met ketchup
zaterdag 1 oktober 2016 om 00:04
Hier nog iemand die moeite heeft met gezond eten/afvallen. Eet ook gauw of te weinig, of te veel. Wil heel graag afvallen, is ook nodig, maar heel bang dat mijn eetstoornis stemmetje het gaat winnen en ik weer steeds minder ga eten... Geniet nu alweer iets te vaak van honger waarop ik dan ook expres niks ga eten. Ivm relatiebreuk woon ik weer bij m'n ouders, hierdoor wel iets meer controle op mijn eetgedrag qua maaltijd overslaan of juist eetbuien.
Ik vind ontbijten heel erg moeilijk. Krijg het gewoon niet weg de laatste tijd. Vanmiddag rond 15:00 van 2 witte bolletjes een tosti gemaakt met kaas en tomaat. 's avonds risotto, vis en tomaten met kaas uit de oven. Bordje niet leeg gegeten. 'S avonds wat stukjes stokbrood met makreel. Niet gesport en gedurende de dag thee, gingerale en cola gedronken.
Ben benieuwd hoevaak het me gaat lukken hier te posten. Wil niet te dwangmatig worden met m'n eten bijhouden, wil graag dat m'n eetgedrag juist een beetje normaal wordt na 12 jaar. Dus daar moet ik wel op letten.
Wat eten jullie trouwens veel lekkere maar gezonde dingen. Vooral als lunch. Ik ben dan meer van snel een boterham, een stuk fruit of een bak noodles, haha.
Fijn weekend
Ik vind ontbijten heel erg moeilijk. Krijg het gewoon niet weg de laatste tijd. Vanmiddag rond 15:00 van 2 witte bolletjes een tosti gemaakt met kaas en tomaat. 's avonds risotto, vis en tomaten met kaas uit de oven. Bordje niet leeg gegeten. 'S avonds wat stukjes stokbrood met makreel. Niet gesport en gedurende de dag thee, gingerale en cola gedronken.
Ben benieuwd hoevaak het me gaat lukken hier te posten. Wil niet te dwangmatig worden met m'n eten bijhouden, wil graag dat m'n eetgedrag juist een beetje normaal wordt na 12 jaar. Dus daar moet ik wel op letten.
Wat eten jullie trouwens veel lekkere maar gezonde dingen. Vooral als lunch. Ik ben dan meer van snel een boterham, een stuk fruit of een bak noodles, haha.
Fijn weekend
Laat los wie je denkt te moeten zijn.

zaterdag 1 oktober 2016 om 12:37
Eetlijstje van gister:
O: Groente omelet (gevuld met champignons en wortel)
L: Wasa Thin crisp crackers met pindakaas
T: Appel, handje cashewnoten en een ijscappuccino. Omdat het vrijdag is!
D: Vegan Spicy Bean Burger, sugarsnaps en zoete aardappel
T: Bakje magere kwark met eat natural super granola (cacao)
en s'avonds in de stad met een vriendin 3 wijntjes en een cocktailtje.
enn qua sport uurtje gewoon lopen!
enn qua sport uurtje gewoon lopen!

zaterdag 1 oktober 2016 om 12:44
quote:Jessiee schreef op 01 oktober 2016 @ 00:04:
Hier nog iemand die moeite heeft met gezond eten/afvallen. Eet ook gauw of te weinig, of te veel. Wil heel graag afvallen, is ook nodig, maar heel bang dat mijn eetstoornis stemmetje het gaat winnen en ik weer steeds minder ga eten... Geniet nu alweer iets te vaak van honger waarop ik dan ook expres niks ga eten. Ivm relatiebreuk woon ik weer bij m'n ouders, hierdoor wel iets meer controle op mijn eetgedrag qua maaltijd overslaan of juist eetbuien.
Fijn weekend
Hey Jessie! Super vervelend. Snap het probleem van óf je slaat er in door óf je eet juist
alleen maar ongezond. Is mijn issue ook echt. Heb op het moment denk ik
een goede balans wel! Wil alleen nog net iets minder eten (en drinken! haha) , maar het meeste
is in ieder geval wel gezond.Ontbijten kun je aanleren trouwens! Ik kon vroeger ook nooit ontbijten, nu kan ik bijna niet zonder.
Begin gewoon met iets kleins ontbijten, zoals beetje yoghurt met fruit, en bouw het vanuit daar op
Ik vind in de winter echt niks lekkerder dan de dag beginnen met een warm bakje havermout in bed
Hoop dat we je wat kunnen helpen in dit forum! Ik denk dat het doorslaan in weinig en supergezond
eten ook echt iets is van deze tijd trouwens. Gewoon je niet gek laten maken
en doen wat goed voelt, I guess.
Fijn weekend
Hey Jessie! Super vervelend. Snap het probleem van óf je slaat er in door óf je eet juist
alleen maar ongezond. Is mijn issue ook echt. Heb op het moment denk ik
een goede balans wel! Wil alleen nog net iets minder eten (en drinken! haha) , maar het meeste
is in ieder geval wel gezond.Ontbijten kun je aanleren trouwens! Ik kon vroeger ook nooit ontbijten, nu kan ik bijna niet zonder.
Begin gewoon met iets kleins ontbijten, zoals beetje yoghurt met fruit, en bouw het vanuit daar op
Ik vind in de winter echt niks lekkerder dan de dag beginnen met een warm bakje havermout in bed
Hoop dat we je wat kunnen helpen in dit forum! Ik denk dat het doorslaan in weinig en supergezond
eten ook echt iets is van deze tijd trouwens. Gewoon je niet gek laten maken
en doen wat goed voelt, I guess.
zaterdag 1 oktober 2016 om 16:51
quote:pizzaislife schreef op 01 oktober 2016 @ 12:37:
Eetlijstje van gister:
enn qua sport uurtje gewoon lopen!Oeh die burger klinkt lekker, waar haal je die?
Eetlijstje van gister:
enn qua sport uurtje gewoon lopen!Oeh die burger klinkt lekker, waar haal je die?
zaterdag 1 oktober 2016 om 17:35
Kaliope, ja dat houd ik mezelf ook maar voor, haha! De granola rooster ik snel in een droge koekenpan; ik denk ongeveer 5 minuten?
Vandaag:
O: Ontbijt-appeltaartje: in een 12cm springvormpje: een bodem van 40gr havermout, een half ei, vanille-aroma en een lepel honing, vulling van twee kleine appeltjes, handje rozijntjes, kaneel en nog wat honing. Lepeltje magere kwark erbij.
T: -
L: Twee rijstwafels met dun pindakaas, sambal en kipfilet en twee rijstwafels met smeerbare geitenkaas, beetje honing en plakje rauwe ham.
T: 3 la vache qui rit kubusjes.
A: Volkoren spaghetti met een 'saus' van spinazie à la crème, lepeltje pesto en zalmsnippers. Met wat geroosterde pijnboompitjes erop.
T: Vanavond bij een vriendinnetje op bezoek bij haar ouders thuis. Beste vriendin op de basisschool, dus ken die mensen al jaaaren. Ga me proberen in te houden daar, al gaat er vast een wijntje en wat lekkers aan te pas komen!
Vandaag:
O: Ontbijt-appeltaartje: in een 12cm springvormpje: een bodem van 40gr havermout, een half ei, vanille-aroma en een lepel honing, vulling van twee kleine appeltjes, handje rozijntjes, kaneel en nog wat honing. Lepeltje magere kwark erbij.
L: Twee rijstwafels met dun pindakaas, sambal en kipfilet en twee rijstwafels met smeerbare geitenkaas, beetje honing en plakje rauwe ham.
T: 3 la vache qui rit kubusjes.
A: Volkoren spaghetti met een 'saus' van spinazie à la crème, lepeltje pesto en zalmsnippers. Met wat geroosterde pijnboompitjes erop.
T: Vanavond bij een vriendinnetje op bezoek bij haar ouders thuis. Beste vriendin op de basisschool, dus ken die mensen al jaaaren. Ga me proberen in te houden daar, al gaat er vast een wijntje en wat lekkers aan te pas komen!
zaterdag 1 oktober 2016 om 17:41
quote:nashville schreef op 30 september 2016 @ 18:14:
[...]
Vandaag:
A: broccoli, bloemkool, Vega burger, 1 opscheplepel gebakken aardappeltjes met ketchupIk vind dit er qua hoeveelheid al veel gezonder uit zien! Alleen bijna geen eiwitten? Daar zou ik wel op letten als ik jou was!
[...]
Vandaag:
A: broccoli, bloemkool, Vega burger, 1 opscheplepel gebakken aardappeltjes met ketchupIk vind dit er qua hoeveelheid al veel gezonder uit zien! Alleen bijna geen eiwitten? Daar zou ik wel op letten als ik jou was!

zondag 2 oktober 2016 om 10:30
De lijst van gisteren:
O: grote bak kwark met havermout, blauwe bessen en frambozen, pompoenpitten en wat cacao Nibs
L: Bruin bolletje mozzarella, tomaat en pesto in de trein
T: Hapjes bij visite, twee blokjes kaas, twee garnalen, gehaktballetje en best wat chips
A: Indonesisch, van alles, garnalen, makreel, rendang, boontjes, kipsaté, bami etc
Het was een visitedag dus dan eet ik een beetje anders. Komt niet vaak voor dus is prima.
> 12.000 stappen
O: grote bak kwark met havermout, blauwe bessen en frambozen, pompoenpitten en wat cacao Nibs
L: Bruin bolletje mozzarella, tomaat en pesto in de trein
T: Hapjes bij visite, twee blokjes kaas, twee garnalen, gehaktballetje en best wat chips
A: Indonesisch, van alles, garnalen, makreel, rendang, boontjes, kipsaté, bami etc
Het was een visitedag dus dan eet ik een beetje anders. Komt niet vaak voor dus is prima.
> 12.000 stappen
maandag 3 oktober 2016 om 15:32
O: 2 crackers hummus
T: handje studentenhaver
L: 1 cracker met oude Kaas, smoothie boerenkool,komkommer, perzik,banaan
T: snack a jack Kaas
A: planning: quinoa met komkommer, tomaat, knoflook, olijven, feta en Vega burger
Beweging: uurtje zwemmen
T: handje studentenhaver
L: 1 cracker met oude Kaas, smoothie boerenkool,komkommer, perzik,banaan
T: snack a jack Kaas
A: planning: quinoa met komkommer, tomaat, knoflook, olijven, feta en Vega burger
Beweging: uurtje zwemmen
nashville wijzigde dit bericht op 03-10-2016 19:24
Reden: Spelfout
Reden: Spelfout
% gewijzigd
maandag 3 oktober 2016 om 15:57
O: Ontbijt-kwarktaartje: (200 gr magere kwark met wat lemon curd gemixt, daarin 1 1/4 gelatineblaadjes, op een bodem van 30 gr havermout, half eitje, een lepel honing en een snufje zout. (bodem kwartiertje afbakken in de oven!) Paar uurtjes laten opstijven, voor de smaak had ik er nog een lepeltje aardbeienjam op gedaan.)
L: Vier rijstwafels met dun pindakaas en dik kalkoenfilet. Pakje van 100 gram moest op, dus heb op elke rijstwafel twee plakken gegooid. Zorgt er wel voor dat ik nu nóg vol zit!
T: Nog niks. Misschien een trosje druiven.
A: Grote kom zelfgemaakte franse uiensoep met balletjes van mager rundergehakt. Geen stokbrood of gruyere.
T: Stukje 85% pure chocola Lindt
L: Vier rijstwafels met dun pindakaas en dik kalkoenfilet. Pakje van 100 gram moest op, dus heb op elke rijstwafel twee plakken gegooid. Zorgt er wel voor dat ik nu nóg vol zit!
A: Grote kom zelfgemaakte franse uiensoep met balletjes van mager rundergehakt. Geen stokbrood of gruyere.
T: Stukje 85% pure chocola Lindt
maandag 3 oktober 2016 om 16:28
O: Weer niet gelukt 
L: Focaccia met filet American, rode ui en gekookt eitje.
A wordt: Fruitsalade (ananas, meloen, banaan, aardbeien, druiven) met citroenkwark.
Qua drinken al een paar koppen cappuccino en een paar koppen thee op. Rest van de dag ranja, water en misschien een glas cola zero. Beweging niet veel bijzonders, wel veel bewogen op werk en daarna geshopt hahah. Wou nog even een uur dansen maar ben nog een beetje ziek dus lig nu kapot op de bank.

L: Focaccia met filet American, rode ui en gekookt eitje.
A wordt: Fruitsalade (ananas, meloen, banaan, aardbeien, druiven) met citroenkwark.
Qua drinken al een paar koppen cappuccino en een paar koppen thee op. Rest van de dag ranja, water en misschien een glas cola zero. Beweging niet veel bijzonders, wel veel bewogen op werk en daarna geshopt hahah. Wou nog even een uur dansen maar ben nog een beetje ziek dus lig nu kapot op de bank.
Laat los wie je denkt te moeten zijn.
maandag 3 oktober 2016 om 19:23
quote:gojohnnygo schreef op 03 oktober 2016 @ 15:57:
O: Ontbijt-kwarktaartje: (200 gr magere kwark met wat lemon curd gemixt, daarin 1 1/4 gelatineblaadjes, op een bodem van 30 gr havermout, half eitje, een lepel honing en een snufje zout. (bodem kwartiertje afbakken in de oven!) Paar uurtjes laten opstijven, voor de smaak had ik er nog een lepeltje aardbeienjam op gedaan.)
T: Stukje 85% pure chocola LindtJou ontbijtjes klinken echt to die for!!
T: Stukje 85% pure chocola LindtJou ontbijtjes klinken echt to die for!!

maandag 3 oktober 2016 om 21:09
O: banaan en müslibol, had haast
L: kippenbouillon, twee volkoren boterhammen met geitenkaas, salade met komkommer, gedroogde tomaatjes en feta, uit de kantine
T: Bruin bolletje rosbief
T: Pure chocolade met gember en citroen van Tony, 2 blokjes
A: Volkoren spaghetti met tomatensaus, gehakt, champignons, paprika, ui, knoflook, wijn en kruiden
Had een studiedag waarbij het eten elders werd verzorgd. De volgende keer toch wat meer preppen (smoothie en iets met havermout). M'n maag reageert er namelijk niet je-van-het op.
Beweging 10.000 stappen
En gisteren:
O: Twee rijstwafels met gerookte zalm
L: Bruin bolletje belegd met mozzarella, kerstomaatjes en verse basilicum
T: Amandel-banaan shake
A: zelfde pasta als hierboven, voor twee dagen gekookt
Beweging: 1 uur krachttraining en te weinig stappen vanwege de regen
L: kippenbouillon, twee volkoren boterhammen met geitenkaas, salade met komkommer, gedroogde tomaatjes en feta, uit de kantine
T: Bruin bolletje rosbief
T: Pure chocolade met gember en citroen van Tony, 2 blokjes
A: Volkoren spaghetti met tomatensaus, gehakt, champignons, paprika, ui, knoflook, wijn en kruiden
Had een studiedag waarbij het eten elders werd verzorgd. De volgende keer toch wat meer preppen (smoothie en iets met havermout). M'n maag reageert er namelijk niet je-van-het op.
Beweging 10.000 stappen
En gisteren:
O: Twee rijstwafels met gerookte zalm
L: Bruin bolletje belegd met mozzarella, kerstomaatjes en verse basilicum
T: Amandel-banaan shake
A: zelfde pasta als hierboven, voor twee dagen gekookt
Beweging: 1 uur krachttraining en te weinig stappen vanwege de regen

maandag 3 oktober 2016 om 21:21
@nashville ik heb hem bij de Plus weg! Maar de Coop verkoopt hem volgens mij ook.
Weet niet of een van beide bij jou in de buurt is? De jumbo verkoopt geloof ik
ook een soortvergelijke variant, maar dan niet van Vivera!
-
O: Havermout met soya ongezoet, eetl. pindakaas en aardbeien
L: 1 snee volkoren brood met avocado en omelet 2 eggs
T: Magere kwark met eat natural cacao en paar cashew noten
A: Spicy bean burger en wokgroentes met zoetzure saus
T: Nog geen idee, maar wel iets! Nog best honger, haha.
Fitness 30 minuten crosstrainer en 50 minuten kracht!
Heel. Veel. Gezweten!!
Weet niet of een van beide bij jou in de buurt is? De jumbo verkoopt geloof ik
ook een soortvergelijke variant, maar dan niet van Vivera!
-
O: Havermout met soya ongezoet, eetl. pindakaas en aardbeien
L: 1 snee volkoren brood met avocado en omelet 2 eggs
T: Magere kwark met eat natural cacao en paar cashew noten
A: Spicy bean burger en wokgroentes met zoetzure saus
T: Nog geen idee, maar wel iets! Nog best honger, haha.
Fitness 30 minuten crosstrainer en 50 minuten kracht!
Heel. Veel. Gezweten!!

donderdag 6 oktober 2016 om 12:42
Thanks Johnny, de granola sounds good. Ga ik binnenkort eens maken.
Pizza, respect dat je alsnog bent gaan rennen. Ik was lekker blijven liggen.
Ik heb me dit weekend totaal niet kunnen beheersen. Een bak Baileys-ijs als avondeten op zaterdag bijvoorbeeld. Wel heel lekker. Ongesteld zijn helpt natuurlijk ook niet... Maar sinds dinsdag weer lekker aan de slag en inmiddels staat de weegschaal op 92.6. In totaal 8 kilo eraf dus. En voel me de laatste tijd ook een stuk gezonder. Slik ook braaf elke dag mijn vitaminepilletjes.
Gisteren:
Ontbijt: een banaan en vijf walnoten
Lunch: salade van een kwart cup bulgur (droog gemeten), half blik kikkerertwen, rucola, een wortel, griekse yoghurt en wat chilisaus
Tussendoor: een peer en een klein handje amandelen/walnoten
Avondeten: pasta met saus van ui, wortel, courgette, paprika, blue stilton kaas, en tomaatjes uit blik, en Wensleydale cranberry kaas on top.
Avondsnack: bosvruchten met wat yoghurt
Sport: uur zwemmen
In totaal zo'n 1800-1900 kcal. In de maand oktober ga ik mijn kcal bijhouden - Logtober! Goed, ik ben gister pas begonnen maar who cares. Jessie, ik heb hetzelfde probleem als jij, vooral als ik kcal ga tellen - dan probeer ik steeds lager uit te komen. Maar nu heb ik voor mezelf 1500 kcal als absoluut minimum gezet.
Pizza, respect dat je alsnog bent gaan rennen. Ik was lekker blijven liggen.
Ik heb me dit weekend totaal niet kunnen beheersen. Een bak Baileys-ijs als avondeten op zaterdag bijvoorbeeld. Wel heel lekker. Ongesteld zijn helpt natuurlijk ook niet... Maar sinds dinsdag weer lekker aan de slag en inmiddels staat de weegschaal op 92.6. In totaal 8 kilo eraf dus. En voel me de laatste tijd ook een stuk gezonder. Slik ook braaf elke dag mijn vitaminepilletjes.
Gisteren:
Ontbijt: een banaan en vijf walnoten
Lunch: salade van een kwart cup bulgur (droog gemeten), half blik kikkerertwen, rucola, een wortel, griekse yoghurt en wat chilisaus
Tussendoor: een peer en een klein handje amandelen/walnoten
Avondeten: pasta met saus van ui, wortel, courgette, paprika, blue stilton kaas, en tomaatjes uit blik, en Wensleydale cranberry kaas on top.
Avondsnack: bosvruchten met wat yoghurt
Sport: uur zwemmen
In totaal zo'n 1800-1900 kcal. In de maand oktober ga ik mijn kcal bijhouden - Logtober! Goed, ik ben gister pas begonnen maar who cares. Jessie, ik heb hetzelfde probleem als jij, vooral als ik kcal ga tellen - dan probeer ik steeds lager uit te komen. Maar nu heb ik voor mezelf 1500 kcal als absoluut minimum gezet.