Lijf & Lijn alle pijlers

Ervaringen afvallen

29-03-2014 17:32 19 berichten
Alle reacties Link kopieren
He allemaal,



Ik weeg 94 kg. En ik ben 181 cm. Ik wil dolgraag 75 kg. Gaan wegen. Ben afgelopen maandag begonnen. Ik hoop dat dit een goede manier is. Wat ik nu doe is: geen suiker, minder opscheppen met de warme maaltijden, geen frisdrank, 6x op een dag eten (fruit, ontbijt, rijstwafel, groene thee zonder suiker) en proberen veel te wandelen. Ik eet wel met de gewone pot mee. Maar, kan ik op deze manier afvallen? Ik wil het zo graag. Chips, chocolade, ik laat alles staan. Ik heb wel moeite zoals vanavond met het nuttigen van alcohol, maar het moet maar.



Nu is mijn vraag; zijn er op dezelfde manier als mij mensen afgevallem? Hoe heb je dat gedaan? Welke doelen heb je opgesteld? Hoe veel weeg je nu?
Alle reacties Link kopieren
Als iets niet werkt is het alles laten staan.

Alles met mate eten werkt een stuk beter op de lange termijn.
Je kan het altijd proberen natuurlijk. Voordeel is dat je het aan je eigen behoeften hebt aangepast.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben op exact de manier zoals jij die omschrijft afgevallen. In totaal ben ik 26 kilo afgevallen, in het begin ging het echt wel met een kilootje per week omdat je dan nog meer overgewicht hebt. Al met al heb ik er een klein jaartje over gedaan. Het is er niet meer aangekomen. Ik let nog elke dag op mijn gewicht. Als ik weer ietsjes aankom dan doe ik weer een paar dagen rustiger aan.



Werkt voor mij prima. Vanavond gewoon pannenkoeken gegeten, dat kan ook nu gewoon. Succes!
Jahoor, dat moet wel gaan lukken als je maar zorgt dat je voldoende blijft eten, dus niet heel erg weinig. Misschien is het ook handig om niet alles te laten staan, maar een paar momenten in de week te hebben waarop je wel iets mag, bijvoorbeeld een wijntje in het weekend. Of een toetje. Of elke dag 1 koekje ofzo. Als je het te moeilijk maakt voor jezelf dan is het moeilijker vol te houden waardoor de kans om op te geven groter is en dan kom je in een vicieuze cirkel.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
@winkelfanaat, heb je in dat jaar ook patat/ pizza/ pannenkoeken laten staan?
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij moet het wel gaan lukken hoor zo. In het begin is het super moeilijk, soort van afkicken/gewoontes en routines doorbreken, maar als je eenmaal bezig bent dan gaat het steeds beter. Probeer wel jezelf soms iets te gunnen, dus wel een keer een toetje of een gebakje op een verjaardag. Wel met mate, maar dan kun je er ook echt even van genieten en hoef je je niet schuldig te voelen. En als het toch een keer mis gaat, laat je kop dan niet hangen maar ga de volgende dag gewoon weer verder met gezond eten.



Ik zou nog wel proberen om echt te gaan sporten (sportschool, hardlopen of een andere sport die je leuk vindt).



Ik ben op deze manier 19 kilo afgevallen (van 84 naar 65). De laatste kilo's gaan heel langzaam, maar ik snoep nu wel eens wat meer en dan blijf ik aardig stabiel. Als ik dan weer wat strenger ben voor mezelf ga ik toch weer iets naar beneden in gewicht.



Ik zou als ik jou was wel tussen-streefdoelen bepalen. Want die 75 kilo is nu nog heel ver weg, zorg eerst dat je onder de 90 komt en werk dan zo per 5 kilo aan je streefgewicht. Dan blijft het nog een beetje te overzien en is het motiverend voor je.
Alle reacties Link kopieren
ik ben precies zo afgevallen. 1.83, van 92 kg naar nu 70.

de eerste maanden een kg per week, later een halve kilo per week, de laatste maanden ongeveer een kilo per maand. En nu stabiel.



Wat me erg geholpen heeft is het boekje "het geheim van slanke mensen", samen met de eetmeter van het voedingscentrum daardoor nu gezonde eetgewoontes ipv stress-eten, emo-eten en ik heb het verdiend eten, of het is zo gezellig eten. Ik mis de chips, nootjes, koekjes etc niet eens. En als ik dat eens neem dan is het bewust en heb ik er zin in en geniet ik er van.

Weet elke dag inmiddels "gevoelsmatig" ongeveer hoeveel kcal ik gegeten heb (en of dat voldoende andere voedingsstoffen heeft) en of ik nog "over heb" voor iets lekkers. Ook geleerd hoe verzadigd zijn voelt, en dat je dan niet verder hoeft te eten enzo. Allemaal nieuw , wel fijn. Gun het iedereen.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ja, zo heb ik het ook gedaan. Ik was 92 kilo bij 1.78, nu inmiddels 75 kilo. Ik wil nog naar 70. Ik heb er nu iets langer dan een jaar over gedaan en heb gewoon friet en pannenkoeken en zo gegeten als dat zo uit kwam. Niet te veel opscheppen en de dag daarna een beetje opletten. Kost niet veel moeite en ik heb het idee dat dit een levensstijl is die ik de rest van mijn leven vol zou kunnen houden. Ik ga twee of drie keer in de week hardlopen of een flink stuk wandelen. En ik probeer de auto sowieso vaker te laten staan.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
quote:VivaleDemi schreef op 29 maart 2014 @ 19:05:

@winkelfanaat, heb je in dat jaar ook patat/ pizza/ pannenkoeken laten staan?Nee, maar ik heb het wel beperkt tot max 1x per week. Ik denk juist dat het goed is om af en toe juist wel een calorierijke maaltijd te eten om niet in de spaarstand te gaan.
Alle reacties Link kopieren
[...]
juniormoderatorviva wijzigde dit bericht op 12-10-2014 12:46
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Je hebt me gemotiveerd, bedankt! Ik ga vandaag ook starten met alle extra's te laten staan. Gewoon omdat me dat de allerbeste manier lijkt om af te vallen. Ik wil graag een kilo of 12-15 kwijt.
Belangrijkste is volgens mij: gun jezelf de tijd.

Ik heb ongeveer twee jaar gedaan over 20kg (tussendoor wel eens wkn stil gestaan). Maar nu hoef ik echt constant op te letten, heb ik trek in een koekje dan neem ik dat, wil ik een keer uit eten, ook prima. Blijf op gewicht.

Ik was zo'n type dat altijd riep: ik word al dik als ik naar McDonald's kijk en ik geloofde er nog in ook. Nu weet ik dat eten met mate en regelmatig bewegen de oplossing is. Ben nog steeds niet superslank (66 kg bij 1,63) maar ik voel me goed en gezond.
Alle reacties Link kopieren
Het gaat zeker werken als je er volledig voor gaat! Ik ben sinds mei 2014 12 kg afgevallen. Het meeste daarvan pas sinds half augustus, toen ging de knop bij mij echt om.



Ik heb het eten van snoep en chips 's avonds op de bank geschrapt/zeer ernstig beperkt. Ik start de dag met suikervrije muesli en magere yoghurt en als lunch vaak soep/salades/volkoren brood met mager beleg. 'S avonds gewoon redelijk normaal, maar ik let op porties en op bepaalde caloriebommen (zoals kaas en crème fraiche, gehakt). Probeer eens te kijken naar de calorieën die je maaltijden bevatten via de fatsecret app. Je gaat steeds meer doorkrijgen welke dingen goed zijn en wat je beter kunt laten staan/beperken. Let vooral ook op dressings, sauzen, boter en olie. Veel dingen bevatten veel meer calorieën dan je denkt en zijn niet eens nodig of echt lekker. Verder is fruit als tussendoortje altijd goed.



In het begin is het echt afkicken van je slechte gewoontes, maar daarna wordt het gewoon normaal en kun je ook zonder schuldgevoel een keer uit eten. Als dat getal op de weegschaal steeds meer omlaag gaat, wordt de motivatie ook steeds groter. Je moet gewoon echt door het begin heen en niet opgeven.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Ik zie nu pas dat dit topic heel oud is.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben wel blij met je reactie hoor, hoi!
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 08-09-2015 13:15
Reden: spam
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 06-11-2017 10:26
Reden: ivm spam
98.43% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 01-03-2018 16:30
Reden: Spam
96.84% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven