Lijf & Lijn alle pijlers

extreem rode huid camoufleren

01-08-2025 21:55 30 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
Hoi.
ik heb dus tegenwoordig een huid die enorm rood wordt. Een vorm van couperose. (geen ontstekinkjes of pukkeltjes, puur roodheid) Zelfs mijn leesbril laat rode striemen achter op mijn neusbrug. Het is echt enorm rood. Ik heb niet veel ervaring met camouflerende make-up.
ik weet niet eens hoe het heet. Camouflage? foundation? BB? ik heb echt geen idee. ik heb een cadeaubon van Douglas. Wat raadt je me aan?
Vanity of vanities; all is vanity
ervaring met rosalique 3 in 1 anti-redness miracle formula spf50 en dit is niet genoeg.
Groene BB crème van de Etos gebruikte ik voor plekjes.
Laat brandnetels staan; juist op brandnetels leggen vlinders hun eitjes.
https://www.douglas.nl/nl/p/5010895003?variant=056476
Deze. Wereldspul. Daarna evt nog een bb cream van hetzelfde merk eroverheen.
Wil je de roodheid niet (deels) oplossen ipv camoufleren?
Kijk eens naar Azaleic acid. Werkt bij mij goed om het wat onder controle te houden.
En verder hebben huidtherapeuten natuurlijk ook wel wat oplossingen zoals IPL en peelings.

Qua make-up werkt de minerale make-up van Mintez (online te koop) bij mij heel erg goed.
SweetFirefly schreef:
01-08-2025 22:00
Groene BB crème van de Etos gebruikte ik voor plekjes.
ja :) maar plekjes zijn niet genoeg.
Merys schreef:
01-08-2025 22:01
echt? en dan de bb? ga ik morgen proberen . dank!
Charlotta schreef:
01-08-2025 22:14
Wil je de roodheid niet (deels) oplossen ipv camoufleren?
Kijk eens naar Azaleic acid. Werkt bij mij goed om het wat onder controle te houden.
En verder hebben huidtherapeuten natuurlijk ook wel wat oplossingen zoals IPL en peelings.

Qua make-up werkt de minerale make-up van Mintez (online te koop) bij mij heel erg goed.
ik weet waar mijn roodheid vandaan komt. En ja ik wil het camoufleren.
Mintenz ken ik. heel erg te gek maar voor mijn huid niet genoeg.
De primer en foundation van L'oyé. Heel natuurlijk resultaat en prettig spul.
Pink-Freud schreef:
01-08-2025 22:38
ik weet waar mijn roodheid vandaan komt. En ja ik wil het camoufleren.
Mintenz ken ik. heel erg te gek maar voor mijn huid niet genoeg.

Ik denk dat je dan voor dubbel moet gaan: eerst een groene primer en daarna een goede foundation.
Zou de eerste stap niet een dermatoloog moeten zijn? Misschien is er wel iets aan te doen, dan heb je ook geen dikke laag make-up nodig. Lijkt me veel prettiger.

Wat betreft make-up kan ik je niet helpen, ik vind dergelijke producten altijd zo duidelijk zichtbaar, zeker in dag en zonlicht.
Pink-Freud schreef:
01-08-2025 22:28

Ik doe na de crème uit de link een fixing spray en dan de bb crème. Als het echt heel rood is krijg je wellicht niet alles weg maar wel een heel stuk minder
Wel even goed kleur testen bij de bb creme, te donker maakt het lelijk (vind ik).
Pink-Freud schreef:
01-08-2025 22:28

Obv de ingrediëntenlijst zeg ik niet doen.

Juiste skincare bijv niacinamide en minerale make up. De minerale merken verkopen ook verzorging dat baat heeft bij een probleemhuid.
Ik vind ingrediënten nooit zo spannend, zal ongetwijfeld aan je huis liggen hoe je erop reageert.
Minerale make up vind ik zelf dan weer helemaal niet fijn.
apiejapie schreef:
01-08-2025 22:45
Wilde ik net zeggen en als je daarnaast ook de Concealer gebruikt dekt het echt alles. Ik heb het een paar maanden geleden aangeschaft en wil echt niks anders meer. Zie er echt jonger uit en ziet niet dat je make-up draagt.
apiejapie schreef:
Wilde ik net zeggen en als je daarnaast ook de Concealer gebruikt dekt het echt alles. Ik heb het een paar maanden geleden aangeschaft en wil echt niks anders meer. Zie er echt jonger uit en ziet niet dat je make-up draagt.
Merys schreef:
01-08-2025 22:01
Ik gebruik deze ook. Zonder de bb creme daarna. Niet alles is weg, maar de roodheid is wel een stuk minder.
Ik heb ooit zo'n advies gekregen van de huidtherapeut, met speciale camouflage make-up.
Merys schreef:
01-08-2025 23:29
Ik vind ingrediënten nooit zo spannend, zal ongetwijfeld aan je huis liggen hoe je erop reageert.
Minerale make up vind ik zelf dan weer helemaal niet fijn.
Ik heb ook rosacea en met niet natuurlijke make up raakt mijn huid heel erg geïrriteerd. Ik merk heel veel verschil sinds ik minerale make up gebruik, mijn huid ziet er beter en veel rustiger uit en deze make up blijft de hele dag goed zitten itt andere make up als je maar bij de minerale primer begint en eindigt met minerale finisher. Maar dat is mijn ervaring
Jules schreef:
02-08-2025 05:48
Ik heb ook rosacea en met niet natuurlijke make up raakt mijn huid heel erg geïrriteerd. Ik merk heel veel verschil sinds ik minerale make up gebruik, mijn huid ziet er beter en veel rustiger uit en deze make up blijft de hele dag goed zitten itt andere make up als je maar bij de minerale primer begint en eindigt met minerale finisher. Maar dat is mijn ervaring

De mijne ook. Andere make-up hoopt zich ook altijd op in de poriën aan het eind van de dag en de minerale make-up doet dat helemaal niet. Ik vind het echt een uitvinding!
Ik gebruik overigens (nog) geen minerale primer maar ‘gewone’ groene primer.
Charlotta schreef:
02-08-2025 06:41
De mijne ook. Andere make-up hoopt zich ook altijd op in de poriën aan het eind van de dag en de minerale make-up doet dat helemaal niet. Ik vind het echt een uitvinding!
Ik heb deze voordeelpot https://www.mineralissima.nl/products/n ... PwQAvD_BwE

Deze lijkt op de mintenz primer. Ik gebruik losse foundation van Mintenz maar de pressed 2-1 van minerallissima vind ik nog veel beter.

En ik heb sinds kort een wonderpotje van Oriflame. Kreeg deze tip van iemand. Heel oubollig maar deze kalmeert de huid ook en is ook nog goed voor wimpers en wenkbrauwen.

Rosalique heb ik ook maar gebruik ik steeds minder omdat het niet meer echt nodig is.
1 1/2 jaar geleden telewaybehandelingem gehad, misschien dat het straks in de winter weer nodig is maar voor nu blijft het weg.
Charlotta schreef:
02-08-2025 06:41

Deze lijkt op de mintenz primer. Ik gebruik losse foundation van Mintenz maar de pressed 2-1 van minerallissima vind ik nog veel beter.

En ik heb sinds kort een wonderpotje van Oriflame. Kreeg deze tip van iemand. Heel oubollig maar deze kalmeert de huid ook en is ook nog goed voor wimpers en wenkbrauwen.

Rosalique heb ik ook maar gebruik ik steeds minder omdat het niet meer echt nodig is.
Alweer 1,5 jaar geleden telewaybehandelingem gehad, misschien dat het straks in de winter weer nodig is maar voor nu blijft het weg.
apiejapie schreef:
Deze inderdaad. Is een poeder wat op minerale basis, kalmeert de huid en versmelt mooi. Geen cake effect zoals met vloeibare foundation.
Ze hebben veel filmpjes met uitleg over hoe gebruik je het. Ook hebben ze twee winkels.
De basis make up is makkelijk en heeft maar 5 stappen.
Ikzelf heb al een paar jaar geleden storende couperose plekjes uit mijn gezicht laten verwijderen d.m.v laser.
Het zag er een paar weken niet uit uit met allerlei kleine korstjes die ontstonden (rondom neus)
Maar nadien hoefde ik niet meer aan allerlij smeersels en camouflage make-up (voor heel veel geld).
Je kunt inmiddels niet meer zien waar ze ooit gezeten hebben.
Ik heb recentelijk ook een pigmentvlek laten verwijderen. Dit was met stikstof waardoor de bovenste 2 lagen van de huid, feitelijk afsterven en nieuwe huidcellen aanmaken zonder die pigment ophoping.
Dus een dure pigment-bleek crème hoef ik daardoor ook niet te gebruiken.
Het zijn overigens behandelingen van niks vind ik. En daarmee bedoel ik dat het geen pijn doet.
Jules schreef:
02-08-2025 07:39

Alweer 1,5 jaar geleden telewaybehandelingem gehad, misschien dat het straks in de winter weer nodig is maar voor nu blijft het weg.
Welke producten gebruik je precies en in welke volgorde?
Ik heb rosacea en ook nog eens een erg droge en gevoelige huid.
Ik gebruik nu voornamelijk een primer met daarna Rosalique. Echter, mijn huid wordt er erg droog van,eczeem-achtig.

Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven