Lijf & Lijn alle pijlers

Gastroplastie

23-09-2017 23:02 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Iemand ervaring met gastroplastie? Dat is een nieuwe techniek om de maag te verkleinen zonder te snijden'
Ze naaien uw maag een stuk toe met draad.
Je zou 20 kg vermageren op 1 jaar.
Mijn operatie staat al op het programma. Maar nu begin ik te twijfelen.
Alle reacties Link kopieren
Hallo ,

Ik heb de ESG laten uitvoeren in februari 2018 maar is de slechtste beslissing ooit geweest .
Verleden week te horen gekregen via gastro dat alle draden los zijn , liggen nu los in mijn maag . Hoe mijn maag eraan toe is moet ik nog onderzoeken voor laten doen. Ken nog verschillende mensen die hetzelfde als ik aan de hand hebben. De ESG techniek staat nog steeds niet op punt daarom nog niet erkend. Ken zelf iemand die haar maag heeft moeten laten verwijderen omdat de draden haar maag kapot getrokken hebben. Hoe en wat ik nu moet gaan doen is de komende weken afwachten wat de onderzoeken gaan uitwijzen. In ieder geval weg geld en mislukte operatie geweest.
Ben er nog steeds niet goed van.
Alle reacties Link kopieren
Waar had u deze ingreep laten uitvoeren? Hoe is het ondertussen met u?
Alle reacties Link kopieren
Hallo,

Ik heb op 9 september een ESG laten uitvoeren. Hierdoor kan ik heel weinig eten. De eerste weken waren zwaar omdat je dan elken vloeibaar mag eten.
De operatie is nu 5 weken geleden en ik ben ongeveer 8 kilo kwijt. Voorlopig een goed resultaat..
Alle reacties Link kopieren
Hoi, ik heb in december een afspraak voor deze ingreep. Heb een intake gehad en een goed gesprek met de chirurg. Ook mijn zorg geuit nav dit topic (tssmolders) en hij gaf aan (ook onderbouwd met cijfers) dat er slechts een minimale kans is op complicaties, tenzij je je niet houdt aan de leefregels. Had je veel last vlak na de ingreep, jul?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven