Lijf & Lijn alle pijlers

Gewicht verloren zonder maagoperatie? Net 25 jaar geworden

18-03-2018 13:08 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hi allemaal,

Ik kamp al jaren met overgewicht en weeg momenteel ruim 115 kilo. Ik wil dolgraag afvallen en heb al jarenlang van alles geprobeerd. Van professioneel hulp tot slechte pillen. Jammer genoeg lukt het me niet om de kilo’s tegen te gaan en lijk ik elk jaar alleen maar zwaarder te worden.

Nu overweeg ik een maagoperatie (verkleining) maar ben eigenlijk op zoek naar lotgenoten die ongeveer net zo veel als ik wogen en de kilo’s zijn kwijtgeraakt zonder zo’n operatie. Diep van binnen wil ik helemaal niet zo’n operatie maar soms heb ik het gevoel dat het m’n enige uitweg is. Ik ben ook nog best jong, 25 jaar.

Als ik op internet zoek naar verhalen van lotgenoten lees ik toch dat degenen die mijn gewicht hadden, zijn afgevallen met behulp van een maagoperatie. Ik ben er niet op tegen maar zou het ‘t liefst niet ondergaan. Ik zou er wel voor in aanmerking komen vanwege mijn te hoge BMI. Iemand die zijn verhaal wil delen en me wil motiveren?
S0LEIL schreef:
18-03-2018 16:18
Dit lijkt een beetje Weight Watcherig, klopt dat?
Daar mag je ook alles eten en tel je punten, EGA heeft andere uitgangspunten .
Spotty schreef:
19-03-2018 16:20
Daar mag je ook alles eten en tel je punten, EGA heeft andere uitgangspunten .

Oh ok. Ik kon weinig uit hun website opmaken en wat ik wel zag leek een beetje à la Weight Watchers, vandaar mijn vraag.
Herkenbaar, ik woog op mijn zwaarst 130+. Nu 24 jaar en er is bijna 30 vanaf, doe het rustig aan. Intermittent fasting (16:8) werkt voor mij het beste. En inderdaad geraffineerde suiker droppen, beginnen met sporten, en gezondere versies eten van het eten dat je al eet. Ben uiteraard van plan om meer af te vallen, maar ik geniet nu even van dit grote gewichtsverlies. :)

PM me maar als je meer wilt weten! Misschien voor beiden wel een stok achter de deur om met elkaar te praten, aangezien we leeftijdsgenoten zijn.
Ik ben 44 jaar oud. Begon met 106 kilo, en weeg nu 63 kilo. Ik heb hier een jaar over gedaan door mijn levensstijl (drastisch) te veranderen.

Inmiddels voel ik mezelf heerlijk bij deze nieuwe levensstijl, en behoud ik zonder al teveel moeite al ruim twee jaar dit gewicht. Geen jojo-effect!

Iedereen zoekt zijn-haar eigen weg in de strijd tegen overtollige kilo's. Ik wist voor mezelf dat Gastric bypass is niet mijn weg is.

Hoe ik het gedaan heb.

Stoppen met alcohol, frisdranken, vruchtensappen enz.

Gezond eten en kleine porties

Maar heel af en toe snacken.

Niet meer eten uit pakjes en zakjes (puur natuur)

Heel veel wandelen, zwemmen, op de hometrainer enz.

Positief in het geheel staan. Ik zag afvallen als een leuke uitdaging. Niet als een straf. Maak er iets van, je krijgt er veel voor terug.

Gelukkig en tevreden nu. Van maat 48 naar maat 38.
Kan het ook anders om doen. Neem wat je allemaal moet eten.

Dus je moet:
Bv havermout flinke kom (kan je vast wat fruit bij doen).
Min. 3 ons groente (rauwkost bij de lunch of soep, als snacks en bij het avondeten).
Je moet 2 stuks fruit (ik eet er zelf vaak 3/4).
4 volkoren boterhammen met gezond beleg.
Handje ongezouten en ongebrande noten.
2 opscheplepels peulvruchten.
En zeker 2 opscheplepels aardappel/rijst/pasta/ofzo.

Je mag alleen GEEN calorieën drinken (alleen water/ koffie/thee (zonder suiker). Ook geen light).
Verder mag alles. Als je al die dingen moet eten, maar je mag verder nemen waar je zin in hebt. Heb je zeker minder trek in troep. Elke dag uurtje wandelen en je komt echt een heel eind.

Zo een operatie is echt heel heftig. 3 bekende hebben het laten doen. Heb het met ze te doen gehad. 2 bekende hebben flink wat overgewicht op bovenstaande manier aangepakt en die is het gelukt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven