Lijf & Lijn alle pijlers

gewichtstoename door medicijnen

26-10-2021 12:28 55 berichten
Beste forummers,

Na een drukke periode waarin ik teveel heb lopen snaaien nu sinds een paar weken de rem er op. Geen snoep, junkfood en frisdrank meer. 3 maaltijden per dag en zo min mogelijk tussendoortjes. De avondmaaltijd de helft van de gebruikelijke portie. Ook let ik op beperkte suiker inname en probeer ik verzadigd vet te vermijden.

Bewegen doe ik iedere dag. Minimaal een uur wandelen en 2 a 3 keer per week joggen. Intensieve training gaat niet en mag ook niet wegens medicijnen.

En nu ben ik dus aangekomen in plaats van afgevallen... :"-( Het zit ook allemaal op mijn buik. Heel ongezond dus.
Ik vermoed dat dit komt omdat ik medicijnen gebruik die de stofwisseling vertragen. Maar mijn omgeving gelooft hier niet in en is van mening dat ieder pondje door het mondje gaat. Super frustrerend dus, want ik doe zo mijn best en dan doen opmerkingen best pijn. Volgens mijn huisarts zijn er geen alternatieven voor de medicatie. Hier zit ik dus helaas aan vast.

Zijn er hier meer mensen die hier tegenaan lopen en eventueel tips zodat een gezond gewicht weer mogelijk is?
Alle reacties Link kopieren
Je eet veel te weinig. Ga naar een goede gewichtsconsulent.
Asparagus schreef:
26-10-2021 14:55
Voorbeeld van wat ik op een dag eet:

O: 15 gr havermout met een handje blauwe bessen en ongeveer 3 eetlepels yoghurt of kwark.

L: 2 volkoren boterhammen met 1 plak kaas er tussen.

T: 1 banaan

D: klein stukje kip met broccoli en geroerbakte tomaatjes

Als ik later op de avond nog gierende honger heb dan pak ik soms een handje walnoten.
Altijd weer die kwark en havermout bij die "diëten" :lol: en de blauwe bessen. en het is zo viesss
Chinue schreef:
28-10-2021 11:47
Altijd weer die kwark en havermout bij die "diëten" :lol: en de blauwe bessen. en het is zo viesss
Nee hoor. Ik eet dat meestal ook maar vervang de havermout voor meusli, granola of cornflakes. Vanmorgen ook nog opgeleukt met blauwe bessen en aardbeien. En soms ook nog met kaneel, koek een speculaas kruiden of maple syrup. Bij mij is het wel minimaal 200 gram yoghurt/kwark/skyr, 30-40 gram muesli en het fruit wat ik er doorheen gooi weeg ik niet af.
Alle reacties Link kopieren
Ik gebruikte Olanzapine, ook veel aangekomen daardoor. Afvallen lukte pas toen ik stopte met die medicatie. Sporten hielp daarbij niet, maar wel heeeeel weinig eten. Echt geen gezond dieet eigenlijk..
NVT.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven