Gewichtsverlies topic 2025 met tabel deel 2
zondag 24 augustus 2025 om 20:54
Deel 2 alweer van het afvaltopic.
Iedereen is welkom om mee te schrijven.,
Een paar basisregels:
* Respecteer elkaar
* Iedereen heeft zijn eigen afvalwijze of afvalmethode, betweters worden niet gewaardeerd. Er is geen goed of fout
* Het is de bedoeling dat we elkaar op een postieve manier stimuleren en aanmoedigen. Het einddoel is voor iedereen hetzelfde: gewichtsverlies!
Veel geluk en succes allemaal !
Nieuwe meeschrijvers kunnen na 2 weken in de tabel, en na 2 weken niet meer meeschrijven word je uit de tabel gehaald om deze overzichtelijk te houden.
gegevens die veranderd moeten worden in de tabel graag dik gedrukt neerzetten zodat het beter te zien is.
Iedereen is welkom om mee te schrijven.,
Een paar basisregels:
* Respecteer elkaar
* Iedereen heeft zijn eigen afvalwijze of afvalmethode, betweters worden niet gewaardeerd. Er is geen goed of fout
* Het is de bedoeling dat we elkaar op een postieve manier stimuleren en aanmoedigen. Het einddoel is voor iedereen hetzelfde: gewichtsverlies!
Veel geluk en succes allemaal !
Nieuwe meeschrijvers kunnen na 2 weken in de tabel, en na 2 weken niet meer meeschrijven word je uit de tabel gehaald om deze overzichtelijk te houden.
gegevens die veranderd moeten worden in de tabel graag dik gedrukt neerzetten zodat het beter te zien is.
Nickname | Lengte | Start | Huidig | Streef | Tot afgevallen | BMI |
---|---|---|---|---|---|---|
Love2dance | 1.73 | 96.6 | 75.8 | 70.0 | -20.8 | 25.3 |
BeeDifferent | 1.68 | 94.2 | 76.4 | 69.0 | -17.8 | 27.4 |
MissFitz | 1.64 | 87.7 | 74.2 | 68.0 | -13.5 | 27.6 |
Novi | 1.80 | 92.7 | 89.4 | 80.0 | -3.3 | 27.6 |
CreaMus | 1.65 | 76.1 | 69.0 | 60.0 | -7.1 | 25.0 |
Wombat | 1.73 | 64.9 | 64.6 | 59.0 | -0.3 | 21.7 |
Mutsie87 | 1.77 | 80.0 | 76.9 | 75.0 | -3.1 | 24.5 |
Luilaksmurf | 1.78 | 108.5 | 100.4 | 90.0 | -8.1 | 31.7 |
NLNJ | 1.70 | 85.5 | 65.5 | 65.0 | -20.0 | |
Yasminamax | 1.76 | 91.4 | 87.3 | 75.0 | -4.1 | 28.2 |
krokusvm | 1.70 | 68,9 | 67,7 | 63 | -1.2 | |
love2dance wijzigde dit bericht op 08-09-2025 16:37
Reden: wombat, bijgewerkt
Reden: wombat, bijgewerkt
14.39% gewijzigd
zondag 7 september 2025 om 09:05
Wat goed @Krokus
.
En wat vervelend voor je Yasmin, ik hoop dat je snel een goede oplossing vindt. Zelf hele goede ervaringen met Milena (en daarna nog beter met Kyleena, maar die heeft nog lagere dosering hormonen). Maar ik niet jouw lijf en cyclus natuurlijk, dus het is voor iedereen weer zoeken.
@L2D, ik heb geen struct wekelijks doel, ik ben tevreden als ik überhaupt een neergaande lijn zie maar wil niet sneller dan 0,5-1,0 kg per week gemiddeld afvallen. Ik zit nu op 3,3 kg in 4 weken en belangrijker: met echt voedzame (op een gezonde manier) maaltijden en zonder honger.
En wat vervelend voor je Yasmin, ik hoop dat je snel een goede oplossing vindt. Zelf hele goede ervaringen met Milena (en daarna nog beter met Kyleena, maar die heeft nog lagere dosering hormonen). Maar ik niet jouw lijf en cyclus natuurlijk, dus het is voor iedereen weer zoeken.
@L2D, ik heb geen struct wekelijks doel, ik ben tevreden als ik überhaupt een neergaande lijn zie maar wil niet sneller dan 0,5-1,0 kg per week gemiddeld afvallen. Ik zit nu op 3,3 kg in 4 weken en belangrijker: met echt voedzame (op een gezonde manier) maaltijden en zonder honger.
zondag 7 september 2025 om 10:00
Dit is mijn vierde mirena, over de eerste twee was ik laaiend enthousiast, bij de derde kreeg ik na vier jaar gebruik last van onregelmatige bloedingen. Dachten dat de hormonen in het spiraaltje misschien waren uitgewerkt, dus een nieuwe geplaatst, maar bij deze helaas hetzelfde probleem.
Ik denk dat dit mijn afvalproces ook in de weg zit... Huisarts adviseerde om spiraal te behouden en daarbovenop een anticonceptiepil te nemen, dus morgen overleggen wat de beste optie is... ik hoop op een minipil met weinig hormonen want vind het een heftig idee wel.
Ik denk dat dit mijn afvalproces ook in de weg zit... Huisarts adviseerde om spiraal te behouden en daarbovenop een anticonceptiepil te nemen, dus morgen overleggen wat de beste optie is... ik hoop op een minipil met weinig hormonen want vind het een heftig idee wel.
zondag 7 september 2025 om 12:14
zondag 7 september 2025 om 16:44
@krokusvm je staat erbij hoor. Je ben in ieder geval al goed gestart !!! Wat is je lengte? Dan kan ik dat er nog bijzetten.
BMI doet mij ook niet veel hoor was alleen een beetje een indicatie om mijn streefgewicht te bepalen maar is voor mij niet leidend. BMI is beetje achterhaald ook. Graag volgende keer alles dikgedrukt doorgeven ( totaal afgevallen kilo’s en huidige gewicht)
@yasminmax, wat een ellende zeg. Ik hoop dat je snel alles op de rit krijgt. Kan me inderdaad voorstellen dat zoiets het afvallen zeker niet gemakkelijker maakt. Je voelt je vast ook ellendig erdoor.
@ Novi, een beetje zoals ik dus…gewoon gezond eten en minder slechte dingen eten en niet snaaien. Voedzame maaltijden. Mijn doel is ook 500 gram per week en tot nu toe ( 10 maanden) nu is eigenlijk precies behaald.
Maar nu op 2/3 van de vakantie…dagje eerder terug en ik hoop morgen nog even te kunnen gaan sporten voordat we opnieuw vertrekken
Morgen kan ik dus ook weer wegen. Zijn niet met het vliegtuig geweest dus gewicht zou moeten kloppen….ik heb werkelijk geen idee hoe het ervoor staat. Ben er wel beetje bang voor omdat ik het wel los heb moeten laten qua wegen , afwegen en uiteten gaan. Ik heb vaak mijn eten en kcal in moeten schatten. Mijn gewicht morgen zal uitwijzen of me dat een beetje gelukt is. Ik vind het wel spannend. Zeker omdat ik nog een week wegga en daar helemaal weinig invoed heb op wat ik binnenkrijg. Kan daar niks zelf klaarmaken.
Wel heb ik de afgelopen 2 weken keuzes gemaakt, ene dag een ijsje ( 2 in totaal) en 2 keer een wijntje. Geprobeerd een lichte lunch te nemen als we savonds weggingen. Smorgens al mijn eiwitpoeder genomen maar alsnog te weinig binnengekregen.
Volgende vakantie kan ik die niet meenemen….althans wit poeder los in zakje of bakje meenemen lijkt me geen succes zonder orginele verpakking
Heb nog wel ergens cleareiwitpoeder proefzakjes misschien pak ik die wel mee ( waren niet lekker maar goed beter iets dan niets)
BMI doet mij ook niet veel hoor was alleen een beetje een indicatie om mijn streefgewicht te bepalen maar is voor mij niet leidend. BMI is beetje achterhaald ook. Graag volgende keer alles dikgedrukt doorgeven ( totaal afgevallen kilo’s en huidige gewicht)
@yasminmax, wat een ellende zeg. Ik hoop dat je snel alles op de rit krijgt. Kan me inderdaad voorstellen dat zoiets het afvallen zeker niet gemakkelijker maakt. Je voelt je vast ook ellendig erdoor.
@ Novi, een beetje zoals ik dus…gewoon gezond eten en minder slechte dingen eten en niet snaaien. Voedzame maaltijden. Mijn doel is ook 500 gram per week en tot nu toe ( 10 maanden) nu is eigenlijk precies behaald.
Maar nu op 2/3 van de vakantie…dagje eerder terug en ik hoop morgen nog even te kunnen gaan sporten voordat we opnieuw vertrekken

Morgen kan ik dus ook weer wegen. Zijn niet met het vliegtuig geweest dus gewicht zou moeten kloppen….ik heb werkelijk geen idee hoe het ervoor staat. Ben er wel beetje bang voor omdat ik het wel los heb moeten laten qua wegen , afwegen en uiteten gaan. Ik heb vaak mijn eten en kcal in moeten schatten. Mijn gewicht morgen zal uitwijzen of me dat een beetje gelukt is. Ik vind het wel spannend. Zeker omdat ik nog een week wegga en daar helemaal weinig invoed heb op wat ik binnenkrijg. Kan daar niks zelf klaarmaken.
Wel heb ik de afgelopen 2 weken keuzes gemaakt, ene dag een ijsje ( 2 in totaal) en 2 keer een wijntje. Geprobeerd een lichte lunch te nemen als we savonds weggingen. Smorgens al mijn eiwitpoeder genomen maar alsnog te weinig binnengekregen.
Volgende vakantie kan ik die niet meenemen….althans wit poeder los in zakje of bakje meenemen lijkt me geen succes zonder orginele verpakking

Heb nog wel ergens cleareiwitpoeder proefzakjes misschien pak ik die wel mee ( waren niet lekker maar goed beter iets dan niets)
zondag 7 september 2025 om 22:40
@love2dance mijn vriend heeft van die sportdrinkbekers met een bakje die je eronder kunt schroeven. Hij doet dan een portie poeder in de beker zelf en een portie poeder in het bakje. Zo kan hij met 1 beker twee keer een proteineshake drinken.
Je hebt ze ook wel met twee bakjes, zoals dit https://www.amazon.nl/Prote%C3%AFneshak ... HG0SPYT21U
Je hebt ze ook wel met twee bakjes, zoals dit https://www.amazon.nl/Prote%C3%AFneshak ... HG0SPYT21U
maandag 8 september 2025 om 09:16
Hoi,
Ik ga met de billen bloot, hopelijk geeft me dat die schop onder mn kont die ik nodig heb om weer terug on track te komen.
huidig gewicht 103.2
Afgevallen 5.3
Bmi 32.6 ]
Ik zit in een pem al 2 weken. Maar doordat ik daardoor slechter eet ga ik me nog slechter voelen ivm de prikkelbare darm klachten.
Sinds begin vd vakantie is het bijna elke dag een ijsje. Vorige week 4x taart ofzo op die over was. Dus minder snaaien, wel elke dag nog veel zout (ivm bloedvolume verhogen) maar dat kan ook een gekookt ei zijn, boullion (mijn favoriet heeft een nieuw recept en is niet meer lekker) of desnoods een glas water met zout.
Ben mfp weer in gaan vullen vandaag en hoop dat ik dan snel een resultaat te zie en dat het lukt minder te snaaien en snoepen.
Ik ga met de billen bloot, hopelijk geeft me dat die schop onder mn kont die ik nodig heb om weer terug on track te komen.
huidig gewicht 103.2
Afgevallen 5.3
Bmi 32.6 ]
Ik zit in een pem al 2 weken. Maar doordat ik daardoor slechter eet ga ik me nog slechter voelen ivm de prikkelbare darm klachten.
Sinds begin vd vakantie is het bijna elke dag een ijsje. Vorige week 4x taart ofzo op die over was. Dus minder snaaien, wel elke dag nog veel zout (ivm bloedvolume verhogen) maar dat kan ook een gekookt ei zijn, boullion (mijn favoriet heeft een nieuw recept en is niet meer lekker) of desnoods een glas water met zout.
Ben mfp weer in gaan vullen vandaag en hoop dat ik dan snel een resultaat te zie en dat het lukt minder te snaaien en snoepen.
maandag 8 september 2025 om 09:21
@luilaksmurf wat ontzettend moeilijk lijkt me dat als je in een pem zit. Heb toevallig tijdje terug een docu gekeken over (ex)-artsen met ME/CVS waardoor ik nu weet wat het betekent.
Drink/neem je al electrolytes? Ik vind het zelf persoonlijk fijn om te ontbijten met een goed gevulde omelet met kaas en daarna een glas electrolytes. Voel me dan mentaal en fysiek de hele dag beter en minder cravings.
Veel succes!
Drink/neem je al electrolytes? Ik vind het zelf persoonlijk fijn om te ontbijten met een goed gevulde omelet met kaas en daarna een glas electrolytes. Voel me dan mentaal en fysiek de hele dag beter en minder cravings.
Veel succes!
yasminmax wijzigde dit bericht op 08-09-2025 09:26
2.22% gewijzigd
maandag 8 september 2025 om 09:25
Mijn afspraak bij de huisarts ging helaas niet zo soepel. Was er al bang voor. Ze stond ineens niet meer achter het voorstel om de mini-pil erbij te gaan slikken. Ze vond dat we eerst alles maar eens moesten gaan uitsluiten. Dus ik mag nu eerst een soa-test gaan doen... (zit al jaaaaren in een monogame relatie dus zal toch hopelijk en hoogstwaarschijnlijk niks uitkomen, haha).
Wordt vervolgd. Sinds gisteren gelukkig alleen nog wat spotting en ik merk dat ik ook wat helderder ben in m'n hoofd en meer energie heb. Dus wel weer zin om deze week gezond te eten en te sporten.
Veel succes weer allemaal!
Wordt vervolgd. Sinds gisteren gelukkig alleen nog wat spotting en ik merk dat ik ook wat helderder ben in m'n hoofd en meer energie heb. Dus wel weer zin om deze week gezond te eten en te sporten.
Veel succes weer allemaal!

maandag 8 september 2025 om 09:31
Hoi allen, ik ga maar weer eens diep ademhalen en echt weer meedoen.
Kan iemand mij de flow aanreiken?
Het gaat in de loop van de dag heel goed maar ik sta 's avonds steeds zo te trillen dat ik dan te veel eet. Ik weet dat dat effect maar een paar dagen duurt, want het is niet zo dat ik overdag heel weinig eet, maar ik moet daar dus doorheen.
Confrontatie van de tabel: terug bij af.
start 64.9
huidig 64.6
streef 59.0
afgevallen -0.3
bmi 21.7
Kan iemand mij de flow aanreiken?
Het gaat in de loop van de dag heel goed maar ik sta 's avonds steeds zo te trillen dat ik dan te veel eet. Ik weet dat dat effect maar een paar dagen duurt, want het is niet zo dat ik overdag heel weinig eet, maar ik moet daar dus doorheen.
Confrontatie van de tabel: terug bij af.
start 64.9
huidig 64.6
streef 59.0
afgevallen -0.3
bmi 21.7
maandag 8 september 2025 om 09:33
@yasminmax: heel veel sterkte, ik hoop vooral dat het snel beter gaat en je niet door een eindeloze mallemolen moet bij de huisarts. Fijn dat je in ieder geval weer wat helderder in je hoofd bent. Ook voor jou veel sterkte @luilaksmurf, hopelijk lukt het de motivatie weer te vinden.
@love2dance: dank voor je suggestie van de snacks. Erg logisch natuurlijk, maar ik doe het toch niet zo snel. Ik heb nu snackkomkommertjes en hummus aan mijn boodschappenmandje toegevoegd. Dat helpt me hopelijk als ik om 4 uur enorm honger krijg een gezondere snack kan pakken. Na mijn vakantie wil ik ook mijn calorieën gaan tracken, ik vermoed dat ik ook te weinig ontbijt en lunch en mijn lichaam het dan heel erg nodig heeft.
@love2dance: dank voor je suggestie van de snacks. Erg logisch natuurlijk, maar ik doe het toch niet zo snel. Ik heb nu snackkomkommertjes en hummus aan mijn boodschappenmandje toegevoegd. Dat helpt me hopelijk als ik om 4 uur enorm honger krijg een gezondere snack kan pakken. Na mijn vakantie wil ik ook mijn calorieën gaan tracken, ik vermoed dat ik ook te weinig ontbijt en lunch en mijn lichaam het dan heel erg nodig heeft.
maandag 8 september 2025 om 13:07
@yasmin, vanwege een lc/me/cvs gerelateerde aandoening moet ik elke dag opnieuw mijn bloedvolume verhogen zodat mijn hart minder hard hoeft te werken. Hiervoor eet ik gewoon keukenzout extra (10gr) en drink ik veel water. Elektrolyten zijn veel duurder en keukenzout werkt beter.
Wat vervelend ook jouw klachten. Hopelijk kan de huisarts verder nog wel iets voor je betekenen. Ik slik zelf al jaren de pil en slik die nu door omdat ongesteld zijn me veel energie kost.
@wombat, we gaan er samen voor. Je bent niet alleen.
Wat vervelend ook jouw klachten. Hopelijk kan de huisarts verder nog wel iets voor je betekenen. Ik slik zelf al jaren de pil en slik die nu door omdat ongesteld zijn me veel energie kost.
@wombat, we gaan er samen voor. Je bent niet alleen.
maandag 8 september 2025 om 16:36
Ja die ken ik hoor, was meer dat ik bedoelde dat ik geen los poeder het vliegtuig in kan nemen zonder orginele verpakking en die verpakking is echt mega groot ( denk aan ter grote van voetbal ahhahah)Yasminmax schreef: ↑07-09-2025 22:40@love2dance mijn vriend heeft van die sportdrinkbekers met een bakje die je eronder kunt schroeven. Hij doet dan een portie poeder in de beker zelf en een portie poeder in het bakje. Zo kan hij met 1 beker twee keer een proteineshake drinken.
@luilak wat vervelend ik weet hoe het voelt om zoveel last van je darmen te hebben helaas. Bij mij bleek een intollerantie de boosdoener ( en ik weet dit dus pas sinds ongeveer een jaar nu)
Heb net als yasminmax zei ook jarenlang electrolytes genomen ( en macrogol)
Hopelijk voel je je snel wat beter in je vel. Kan me voorstellen dat je nu vervalt in emotie eten.
En ja die tabel ben ik wel wat handiger in nu gelukkig
@yasminmax dat is een tegenvaller dan zo;n bericht. Hier ook een eens zo;;n arts gehad die mijn man zei dat hij een test moest doen ( andere huisarts) bleek iets heel anders te zijn….maar ja ik kreeg wel vragen thuis…

Fijn dat je wel meer energie hebt al. Op naar een succesvolle week.
@wombat fijn dat je weer “terug” bent. De flow bereik ik meestal door regelmaat in dingen. Regelmatig eten, hier regelmatig schrijven helpt me ook.
Als je savonds staat te trillen heb je echt te weinig overdag gegeten. Let je goed op je vezel, eiwit,koolhydraten en vetname?
Ik zou je aanraden het bij te gaan houden in een app en alles te noteren. Ook even online uitrekenen wat je BMR en dergelijke is. Wat moet je minimaal binnenkrijgen voor je vitale functies en wat bij beweging en actief zijn.
Ga niet onder je BMR zitten. Dat is echt niet goed voor je lijf.
Succes weer, je kunt het!
Oh vanmorgen op de weegschaal gestaan na 2 weken ….75,7 dus 1 ons eraf

Ik hoop alleen dat de olijfolie me niet gaat nekken

Weet niet hoe de verbinding daar zal zijn maar als het lukt log ik vanuit daar gewoon in.
maandag 8 september 2025 om 16:57
Hier is er weer een halve kilo af. Het gaat dus heel erg langzaam. Van de ene kant baal ik dat het zo langzaam gaat, van de andere kant zit er wel nog steeds een dalende lijn in.
Heeft iemand nog een link naar een betrouwbare website voor me om BMR/TDEE te berekenen? Ik wil het een keer opnieuw berekenen, maar weet even niet meer wat nu een goede site is.
Update voor de tabel:
huidig gewicht: 68.5 kg, totaal afgevallen 7.6 kg, bmi 25.2
Heeft iemand nog een link naar een betrouwbare website voor me om BMR/TDEE te berekenen? Ik wil het een keer opnieuw berekenen, maar weet even niet meer wat nu een goede site is.
Update voor de tabel:
huidig gewicht: 68.5 kg, totaal afgevallen 7.6 kg, bmi 25.2
maandag 8 september 2025 om 16:58

Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn
Al een account? Log dan hier in