Lijf & Lijn alle pijlers

Gezellig samen afvallen mét tabel

16-03-2013 14:06 2476 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hier gaan de dames van Gezellig samen afvallen verder, nu met een tabel. Vrijdag is weegdag en dan wordt de tabel bijgewerkt.



We motiveren elkaar om samen de kilo's kwijt te raken. Iedereen op zijn eigen manier, maar samen helpen we elkaar door soms een schop onder de kont en soms een aai over de bol! Nieuwe schrijfsters zijn welkom!



Wijzigingen voor in de tabel graag dik gedrukt, dan kan ik het gemakkelijk terug vinden. Ik ga 1-2 keer per week de tabel aanpassen!



NaamLeeftijdLengteStart gewicht (kg)Huidig gewicht (kg)Afgevallen totaal (kg)Streef gewicht (kg)HVM371,7897,173,023,168,0Sneeuwwitje281,7284,767,916,865,0Felice431,7879,4--74,0Smukke311,6889,080,58,568,0Alegria271,87105,068,336,775,0
Alle reacties Link kopieren
Oh Sneeuwwitje, dan zul je wel moeten! Soms is het ook lastig, maar je kan het! Als ik een weekend me heb laten gaan, dan zijn de eerste dagen voor mij ook weer vreselijk lastig om vol te houden. Om toch weer te gaan sporten.

Mijn lijf heeft eindelijk de afvalmodus weer gevonden. Vanmorgen woog ik 70,8

Wat heeft dat lang geduurd! Nog maar 2,8 kilo tot mijn streefgewicht. Maar dit komend weekend wordt weer lastig. We hebben een trouwerij en een jarig kind.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet het, moet het zelf doen Dus heb allemaal fruit gekocht voor de komende week. Ga er weer tegen aan!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sneeuwwitje, Tijdje geleden! Hoe gaat het?

Ik heb de afgelopen weken een enkelblessure gehad en daar medicijnen voor gekregen. Van die medicijnen ben ik echter ook nog eens ziek geweest . Al met al 3 weken niet kunnen sporten

Maar gelukkig deze week weer kunnen beginnen. Ik heb in ieder geval wel op mijn voeding gelet en ik zit inmiddels bijna op mijn streefgewicht

Vanmorgen gaf de weegschaal 69,2 aan. Zo lekker om uit de 70 te zijn!



Hoe gaat het met jullie huis. Al lekker gesetteld? Of heb je nog veel klussen? Wij wonen hier inmiddels alweer bijna 2 jaar en nog zijn de plinten niet gedaan.

Ik vrees dat die dingen pas gedaan worden als het huis weer in de verkoop gaat.
Alle reacties Link kopieren
Wat vervelend van je enkelblessure. Maar wauw, wat een mooi resultaat op de weegschaal!!



Hier gaat het niet zo goed. Zit niet lekker in m'n vel en het lukt niet om de knop om te zetten. Ik weet wel hoe het moet, maar ik heb de puf er nu niet voor... Sport nog wel netjes, maar eten gaat matig. Ben vorige week ziek geweest en ben moe, toe aan vakantie en echt de laatste loodjes van het schooljaar...

Ben steeds aan het bedenken hoe ik weer kan beginnen, maar heb steeds smoesjes en snap niet hoe ik het toen heb gedaan en hoe ik toen zo streng voor mezelf heb kunnen zijn. Waarom lukt dat nu niet???
Alle reacties Link kopieren
Hmmm..ik ken die periodes ook. Wilskracht is ook een spier. En als je moe bent gaat dat een heel stuk lastiger. Wat mij hielp was gewoon weer beginnen zonder erover na te denken. Echt vooral niet nadenken maar doen. Dan merk je na 3 dagen dat je weer in de flow zit en ga je je afvragen waarom je dit nou eerder zo moeilijk vond

Eigenlijk heb ik dat iedere week na het weekend . En gisteren nog toen ik geen zin had om te sporten. Toch gegaan (alsof het bij werk hoort ofzo) en het bleek heel gezellig en lekker te zijn.



Succes hoor!
Alle reacties Link kopieren
Je hebt ook gelijk HVM. Net een salade gemaakt voor de lunch van vandaag en morgen. Moet weer in de flow komen
Alle reacties Link kopieren
Hé Sneeuwwitje, hoe is het nu? Ik woog vrijdag 68,7 . Ben dit weekend bij mijn moeder geweest en niet op de calorieën gelet. Maar vandaag weer netjes aan het schrijven.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Wow, je gaat goed HVM! Na stilstand eindelijk naar beneden, topper!

Hier gaat het wat beter, ben uit de negeermodus en let weer op. Nog een paar dagen knallen en dan vakantie!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sneeuwwitje,



Goed dat je uit de negeermodus bent gekomen. Ik zit hier weer aan de verkeerde kant van de maand. 68,7 vanmorgen. Niks eraf helaas. Gelukkig ook niks erbij. Ik hoop volgende week weer een beter resultaat te hebben.



Fijne vakantie gewenst!
Alle reacties Link kopieren
Prima resultaat toch, komende week is er vast wel weer wat af. Je gaat zo goed!



Net even hardgelopen, het is echt al warm! Vanmiddag lekker m'n koffer inpakken en dan een paar dagen weg. Volgende week er weer tegenaan!



Ga jij nog weg?
Alle reacties Link kopieren
Ben weer terug, net op de weegschaal gestaan. Waar ik al bang voor was; 70 kilo... Een getal wat ik eigenlijk nooit meer wilde zien... Weet wat me te doen staat, aan de slag en absoluut geen struisvogel meer zijn.
Alle reacties Link kopieren
Ai Sneeuwwitje, dat is niet fijn. Ik probeer hier de vakantie met de kinderen bij mijn moeder te overleven Is ook niet goed voor de lijn. Mijn moeder heeft veel te veel snoep in de kast liggen
Alle reacties Link kopieren
Hoi, hoe is het met je kinderen bij je moeder? Kun je de roep van het snoep in de kast een beetje weerstaan

Hier gaat het goed, kan me goed inhouden met eten en gun mezelf één keer per dag iets lekkers. En dat is meteen terug te zien op de weegschaal (gelukkig), vanochtend weer 68,7.

Zo even poetsen en daarna hardlopen!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sneeuwwitje,

Hoe gaat het met jou?

Ik heb nu gelukkig de vakantie weer overleefd. Wat moeilijk was dat de afgelopen weken. Superzwaar. Gelukkig had ik lieve mensen om me heen die me over de laatste hordes geholpen hebben. Ik heb vanmorgen mijn schrift er maar weer bij gepakt want mijn gewicht heeft zeker te lijden gehad onder de vakantie. Ik weet nog niet of ik vrijdag wel op de weegschaal durf. Mijn kleren zitten aan alle kanten strakker . Anyway, gelukkig begint deze week het sporten ook weer. ..pffff



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Het was hier ook lastig de laatste weken. Heb vorige week nog struisvogel gespeeld, maar nu allemaal fruit enzo gekocht en m'n hardlooptrainingen staan weer op de planning.



Was het bij jou zwaar qua eten, of ook met je kindjes? Nu is de structuur weer een beetje terug.



Ik merk het ook aan m'n kleding, vooral broeken en bh's

Zet 'm weer op deze week!!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Sneeuwwitje,

Nou beide waren zwaar eigenlijk. Mijn oudste was zijn ritme kwijt en dat reageerde hij erg af. Met als resultaat heel veel ruzies, driftbuien en boosheid. Dat komt van de spanning van het onbekende, maar intussen zit je ermee. Dat in combinatie met een supergehorig huis en buren.....

Gelukkig kon ik veel bij mijn moeder terecht en dan gingen we samen dingen met de kinderen ondernemen terwijl mijn partner moest werken. Maar mijn moeder heeft altijd de kast vol snoep liggen. En als je moe bent, dan is mijn weerstand daartegen een stuk lager. En dan heb ik nog niet verteld dat het zomerseizoen bij ons ook het verjaardagsseizoen is

Nu alleen nog maar mijn eigen verjaardag overleven aan het einde van het seizoen. ..pffff.

Heb gisteren weer calorieën geteld en heb de wii ook aangeslingerd. Vanavond gelukkig weer naar het zwembad.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik heb toch nog het lef gehad om op de weegschaal te gaan. Je hebt toch weer een beginpunt nodig nietwaar?

Het viel gelukkig mee. 70,7 Dat valt te overzien. 2-3 kilo. Ik ga er weer voor. Afgelopen week was wel lastig en mijn conditie was ook nog niet terug van vakantie maar iedere dag gaat weer beter.
Alle reacties Link kopieren
Afgelopen week ging het goed. Maar het weekend September is verjaardagenmaand, echt ellende. Morgen weer opnieuw beginnen. Enige goede is dat ik wel 3x heb hardgelopen deze week.
Alle reacties Link kopieren
Was ik weer. Ik heb moeite om in het goede ritme te komen. Komt ook van de verjaardagen hier. Gelukkig zaterdag de allerlaatste. ..pfff.

Ik ben wel wezen sporten de afgelopen weken en ik heb het tovermiddel gevonden!

Gisteren woog ik nog 70,5 en vanmorgen 68,9 . En ik heb gisteren bloemkool gegeten. Ik denk dat ik minstens een liter vocht van de warmte heb uitgescheiden de afgelopen uren. Of de weegschaal is ook van slag geweest. Anyway, het was leuk om te zien maar ik neem het met een korreltje zout. Maar eens in de gaten houden hoe het er volgende week voor staat. Hoe is het bij jou?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb deze week voor het eerst bootcamp gedaan, super leuk maar MEGA spierpijn. Kan nu wel weer aardig de trap op komen

Ga dit vanaf nu elke week doen.

Ben nu het boek van Mieke Kosters, Het geheim van slanke mensen, aan het lezen. Ik hoop dat er ergens weer een knop omgaat en het allemaal ietsjes makkelijker wordt.



Wel lekker om dat getal te zien, en nu doorzetten!! Dus het sporten gaat goed?
Alle reacties Link kopieren
Ohjee....wat doe je allemaal voor dingen tijdens een bootcamp? Het sporten gaat hier wel goed. Het is voor mij ook een beetje een ontsnapping aan het leven thuis. Gevolg is wel dat ik af en toe tijdens de oefeningen wegdroom en dan opeens erachter kom dat ze met de volgende oefening bezig zijn .

Ik probeer overdag goed op de voeding te letten, maar 's avonds ben ik vaak moe en dan heb ik toch nog de neiging om te snaaien. En dat is natuurlijk niet de bedoeling.

Mieke Kosters staat volgens mij voor matig zijn met alles, toch?
Alle reacties Link kopieren
Klopt, het boek is heel erg gericht op 'ik mag het wel, maar ik wil het niet'. Dus niet alles verboden maken, maar bewuster kiezen.

Tijdens de bootcamp veel oefeningen als squats, push ups, wat dingen met gewichten (in een circuitje) stukjes hardlopen. Vond het een leuke afwisseling op het hardlopen wat ik doe. En dus veel spieren trainen die ik normaal niet train, haha.
Alle reacties Link kopieren
Nou nou wat een week weer. Ik ben ziek geworden, maar heb wel aan de voeding gedacht. Helaas niet kunnen sporten.

Het goede nieuws; Ik ben weer aan de beterende hand en ik weeg niet meer in de 70.

Het slechte nieuws; Ik weeg ook niet meer in de 68 helaas. De weegschaal gaf vanmorgen 69,5 aan.

Hopelijk volgende week weer in de 68.
Alle reacties Link kopieren
Maar onder de 70 is wel weer fijn! En goed dat je toch op je voeding hebt kunnen letten!



Hier met vriend weer afspraken gemaakt over snoepen. We gaan door de week niets meer nemen 's avonds. Tot nu toe is dat nog gelukt en merk dat ik me al iets beter voel. Ben nu ook veel aan het trainen met hardlopen, volgende week moet ik namelijk 4 mijl lopen.



Heb jij het sporten weer kunnen oppakken nu je weer wat fitter bent?
Alle reacties Link kopieren
Nou hier gaat het niet de goede kant op

Is ook mijn eigen schuld. Heb een slecht weekend gehad en gisteren niet gesport omdat ik erg last had van mijn schoiderblessure. En dus was het resultaat op de weegschaal vandaag niet om over naar huis te schrijven.

70,2 was het vanmorgen. Dat moet volgende week beter.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven